Yamaha01v96 + DAW - má digi mix smysl na finální mixdown ?

Analogové a digitální mixy pro studio i živé hraní
Odpovědět
Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Yamaha01v96 + DAW - má digi mix smysl na finální mixdown ?

Příspěvek od Neural_I » 13 zář 2005 10:55

Vážení, je tady někdo, kdo používá, nebo používal, nebo viděl někoho používat HW digimix ve spojení s DAW tak, jak si to představuju já ?
Takže vzhledem k tomu že páchám elektronickou muziku za pomoci množství HW mašinek a občas i kytary a vzhledem k faktu že mám rád hardwerový krabice a ne zrovna nadšeně se prohrabuju myší v compu, moje představa funkce home studia na slušné úrovni je asi takováto:

1 - HW syn?áky lajnou do digimixu (přichází v úvahu yamha 01v96), tam procesovat, EQ, comp atd.
2 - něco málo muziky ze softu (cubase SX + soft sampler) a hlavně nahraný zpěvy a případně kytara, by jely do mixu po ADATu, něco by se procesovalo v compu, něco v mixu, podle případu, ADAT v základní sestavě 01v96 by mi stačil, pro náročnější práci se dá dokoupit 16xADAT I/O
3 - finální mixdown by se dělal v mixu a po digitálu by se to posílalo ve stereu do compu a dál na mastering.

po sem hezká představa, dál ale následuje v dnešní době (a s výhledem do budoucna) celkem logická otázka, jestli to vůbec má smysl a jestli mě to někam posune dopomůže stvořit kvalitní finální mixdown, nebo jestli stejně kvalitního výsledku dokážu dosáhnout za použití dnešních "běžných" pluginů a mixdown v cubasi SX3 bude srovnatelný s HW 01v96.

Nakonec je potřeba říct, že muziku dělám v několika projektech a dost se tomu věnuju a chci ještě víc, není to komerčně návratové ale je to můj hlavní koníček do kterého nelituju vrazit i poměrně nemalé peníze, důležité pro mě je mít pocit že všechno perfektně funguje bez výraznýho omezení a stálýho přepojování, že můžu sednout a tvořit, přičemž nemusím listovat miliónem oken v softu a sledovat latence a vytíženopst procesoru. Nejlíp se mi dělalo na atárku s HW syn?ákama a HW mixem s výsledkem do DATky, comp fungoval na MIDI záznam a konec, úplně to stačilo na produkci slušný muziky, teď mám hardweru třikrát tolik a comp nabitej pluginama a hrabáním v pluginech a soft mixeru zaberu víc času než skládáním samotným.
Nicméně když mi řeknete abych si rozumem uvědomil že HW is dead a budoucnost patří softu a complu a na pluginech dokážu udělat srovnatelnej mixdown, zamyslim se ještě nad tim.
taky by mě zajímaly omezení 01v96 a zápory a taky jakýsi návrh setupu compu vč. třeba DSP karet a zvukových karet apod. aby vznikl soft konkurent 01v96, předpokládám že by to mělo být něco jako P4 3GHz + nekterá MOTU nebo RME karta + DSP třeba UAD + pro přehlednost 2 monitory a blablabla nevimcoještě, což sem cenou daleko přes cenu 01v96 (baj voko 60litrů), takže takhle nějak já uvažuju.
Mám chu? to zapnout a skládat a na monitoru mít akorát midi track a basta a v mixu nastavit compresory a EQ už od začátku bez ohledu na %CPU a podobný omezení, naučit se efekty 01v96 a neabsolvovat hodinové hokusypokusy s novými pluginy .... ach jo, plíís help, zajímají mě přednostně konkrétní názory a zkušenosti, hlavně ale zápory HW 01v96.
Díky N-I

wir
Příspěvky: 186
Registrován: 24 led 2005 11:12

Příspěvek od wir » 13 zář 2005 19:03

nu ja to vidim takto, miesto digi mixu som zariesil rme fireface na ktory mozes napojit midi controller (ja na neho pripajam mackie control), podporuje aj tie nove lacne behringery a da sa to pouzivat aj bez kompu.
Naco builtin digitalny ekvalizer / kompresor ked vst je teoreticky to iste (ked sa bavime o digitale) + niektore mozno aj lepsie a s tym ako rastie kvalita vstciek by si si mozno o rok hlavu trieskal o stenu naco ti to vtom mixe je. Co sa tyka tvojej otazky miesania, podla mna to pri digitali moc zmysel nema, ale na toto je strasne vychytane vlastnit summing mixer nejaky fajnovy analogovy sumo alebo spl mixdream)
cital som clanok kde chlapik skusal zmiesat tie iste tracky v digitali, na analogovom mackie mixe a na summing mixoch sumo a spl mixdream a tie summing mixy vysli jednoznacne najlepsie a rozdiel bolo rozhodne pocut, ten mackie mix spravil tiez rozdiel ale kdesi robil aj problem (tusim kazil stredy)
ja osobne sa snazim ponechat v kompe co sa da, ale ten mixdream alebo sumo by som urcite bral :)
boom :)
Apple MacPro 2x2,66Ghz,LogicStudio 8,RME Fireface 800,Dynaudio BM6A,EMU Xboard49,Oram Sonicomp,Roland R880,Lexicon PCM91,Soundtracs CM4400, Crysonic Plugs,Effectrix,Discovery Pro,Soundtoys Native,AbbeyRoad Brillance EQs,StillwellAudio TheRocket

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 13 zář 2005 20:21

Kdyz jsem videl cenu toho mixdreamu, tak me napadlo, ze pro nas "obyvakovy" prducenty by bylo asi vyhodnejsi zaplatit si hodku nekde ve studiu a udelat mixdown tam... Vazne je ten rozdil velikej oproti softwarovymu mixdownu v DAW?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

wir
Příspěvky: 186
Registrován: 24 led 2005 11:12

Příspěvek od wir » 13 zář 2005 20:38

cyril: myslim ze mal typek aj ukazky tak posudime, zajtra to pozriem v robote a dodam link :)
rozdiel urcite je, analog tomu dava aj kus iny priestor..
Apple MacPro 2x2,66Ghz,LogicStudio 8,RME Fireface 800,Dynaudio BM6A,EMU Xboard49,Oram Sonicomp,Roland R880,Lexicon PCM91,Soundtracs CM4400, Crysonic Plugs,Effectrix,Discovery Pro,Soundtoys Native,AbbeyRoad Brillance EQs,StillwellAudio TheRocket

Uživatelský avatar
Magion
Příspěvky: 805
Registrován: 08 čer 2002 21:52

Příspěvek od Magion » 13 zář 2005 21:24

to Neural: jestli ti vyhovovalo dělat jen na HW mašinách a teď jich máš třikrít tolik, sere tě soft a myš, tak není co řešit ne?
Jestli lidi teď říkají, že HW je nanic a jedině soft, tak se nato vůbec nedej.
Úplně zevšeho nejdůležitější je, jestli se ti s tvým hardwarem dělá dobře a
inspiruje tě a baví tě to. Pak je ale fakt úplně jedno co to je.
Sám jsem měl 01v + MOTU (adat) a nějaký ty syn?áky, sampler,FX... a celý jsem to měl zapojený podobně jak popisuješ : prostě hybrid
Po čase jsem se na to vyprd, protože jsem zjistil, že není dobrý mít více mixů - prostě jsem se v tom občas začal ztrácet a řešil jsem víc prkotiny než samotnou hudbu.
Osobně jsem dal pryč 01v a šel spíše do softwerze s používáním jen několika mých oblíbených krabic ( sherman, fizmo, pulse, An1x, občas vortex ). Vše nahrávám do PC a pak zpracovávám uvnitř....
Když jdeme koncertovat, tak krabice vůbec sebou neberu a mám všechno v no?asu v Liveku a je to...

Pokud jde o výsledný zvuk, tak si osobně myslím, že nejvíce se na něm právě podepíše to v jaké pohodě ( či křeči) to člověk míchá, tvoří a to právě zavisí na tom, jak jseš sžitej a spokojenej se svým zvukovým studiem.

Zvukové rozdíly mezi dig.mixem a soft.mixem jsou podle mě naprosto zanedbatelné (používal jsem obojí). Soft mix má velkou výhodu v grafickém znázornění křivek automatizace a to není zanedbatelné...

V digi mixu se taky trošku musíš brodit v menu,ale je to pohodlněkší než se softem...to jo. Dá se ale k soft mixu poříd¨it kontroler a máš to obdobný, co se komfortu týče.

jiná kategorie je analog - tam se charakter zvuku mění a zvukovej dojem mixu může být od soft.mixu o dost jinej ( barva, měkost, trochu tmelícího šumu :lol: ...) Ale plně vybavený dobře znějící analogový (či analogově-digitální) systém je dost drahá záležitost ( jen ty kompresory, hally, FX, a samotnej mix...$$$$$$$ :evil: )

Takže nevím jestli jsem ti poradil ,ale z tvého příspěvku jsem měl dojem, že sám cítíš, že se ti s HW dělá líp. Ve své podstatě je to úplně stejný, jen se to jinak ovládá a o tom to taky hodně je...

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 13 zář 2005 22:31

Magion píše:to Neural: jestli ti vyhovovalo dělat jen na HW mašinách a teď jich máš třikrít tolik, sere tě soft a myš, tak není co řešit ne?
Jestli lidi teď říkají, že HW je nanic a jedině soft, tak se nato vůbec nedej.
Úplně zevšeho nejdůležitější je, jestli se ti s tvým hardwarem dělá dobře a
inspiruje tě a baví tě to. Pak je ale fakt úplně jedno co to je.
... tak tohle bych moh` podepsat. Kazdej at si pouziva to co je mu nejprijemnejsi a co mu pomaha se realizovat co mozna nejsnaz. Ja, kuprikladu bych se bez HW mixu (byt treba digitalu) sice obesel ale byl bych desne zpruzelej. Ale nehadam se co je lepsi, jen rikam, ze ja jsem zvyklej na hejbaci savle a na to ze nemusim resit zatizeni nejakyho procesoru pluginama. Kde potrebuju navesit dynamiku tam ji navesim ... a nestaram se esli mi to zvladne komp.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
Vey
Příspěvky: 475
Registrován: 19 čer 2003 12:44

Příspěvek od Vey » 14 zář 2005 08:32

Nechci odsuzovat žádnou z variant, věřím, že lidem co už HW mix mají se jim s ním pracuje dobře a zvykli si na něj. Pokud chceš teď nově nakupovat a "začít znova", tak bych volil variantu Mackie Control + R.M.E. Fireface, jak píše wir. Myslím, že ve studiu se s tím bude líp pracovat. Je to, řekl bych, trošku modernější řešení.

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 14 zář 2005 08:46

MAGION, SAFA: jo, presne, jde hodne moc o pocit, pac pravdu maji vsichni co tvrdi ze vysledek muze byt stejnej a rozdily v kvalite zvuku jsou zanedbatelny, to jo, tomu rozumim, ale postup a dusevni stav behem skladani a michani u me zda se rozhodne, takze byt jsem zvyklej pracovat se zarizenim typu mackie controll a zvukovou kartou a syntaky nahravat do compu, neni to pro me moc prirozeny a prijemny a casto se v tom utapim, ne z nevedomosti, ale z prehnany variabilnosti, hrabu se v tom jak bába v koxu a dve hodiny se vrtam v nakym nastaveni abych to pak vsechno smazal a zkousel jinou variantu, udelam pulminutovej nastrel muziky a pak zbytek vecera blbnu se softem.
vcera sem si zkusil u kamose narychlo na starym promixu nastavit bici sadu, jenom rychle nastaveny EQ, Comp, reverb a ve vysledku sem mel za pet minut zvuk kterej me posadil a rozzaril a kterej bych asi dokazal vydolovat z compjutru, ale tak po tejdnu zkouseni padesati pluginu, pricemz co si budem povidat, treba reverby na compjutru zacinaj bejt zajimavy az na power core za 30 litru a furt tam lita latence atd.
No, zaver si budu muset udelat sam, jenom sem chtel par nazoru lidi kteri uz necim podobnym prosli nebo k tomu aspon nacuchli, neni ovsem nad vlastni zkusenost a to co sem vcera vydoloval za par minut ze staryho promixu mi stacilo a i kdyz vim ze to neni zadnej lexicon a ma omezeny moznosti a treba za cas budou lepsi pluginy, furt me ta prace na tom proste vic bavi a o tom to je zejo :o)
dik za vase prispevky
N-I

jehlar
Příspěvky: 204
Registrován: 25 úno 2005 21:17

Příspěvek od jehlar » 14 zář 2005 09:30

Sám používám SX3 jen jako tape, mixdown dělám na digimixu. U 01V96 mi vadilo, že nemá automatizaci, jinak zvukově lepší než mix v softu. Momentálně používám DM1000 - tam jsou i dotykové fadry, někde jsi řešil, že se s tebou controler pere :-)

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 14 zář 2005 09:40

JEHLAR: jo to sem si presne myslel ze to "dotykove fadery" bude znamenat tohle, takze to presne potrebuju aby mer zacal fader poslouchat ve chvili kdy na nej hrabnu.
Jinak presne jak pises, chci pouzivat SX3 jenom jako tape (midi +nahranej zpev a kytara), automatizace by mi u tech syntaku asi celkem asi stacila jenom na midi stopach, takze to by pro me asi zasadni problem nebyl.
DM1000 by se mi moc moc libila, bohuzel to uz je pro me presunuty do kategorie pravdepodobne nesplnitelnych snu :o)

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 16 zář 2005 15:01

jehlar píše:Sám používám SX3 jen jako tape, mixdown dělám na digimixu. U 01V96 mi vadilo, že nemá automatizaci, jinak zvukově lepší než mix v softu. Momentálně používám DM1000 - tam jsou i dotykové fadry, někde jsi řešil, že se s tebou controler pere :-)
... cece O1V96 nema automatiku ? To jsem nevedel ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 16 zář 2005 15:59

no me to taky celkem prekvapilo ale jeste sem nemel cas studovat manual, ale nevim proc sem si myslel ze digimix = automaticky vsechno automatizovatelne :o)
ted jde jeste o to co je mysleno automatikou, ja treba za automatiku povazuju naflakani pohybu faderu do compu, to myslim ze fungovat proste musi, ze mix nema vlastni pamet na automatizaci mixaze by mi az tak nevadilo, v cubasi proste budou stopy midi nastroju a stopa ktera bude ridit mixpult, to je podle me stejne lepsi nez vylejvyt sysexy z mixu a pak je tam zase vracet kdyz chci sahnout na starsi tracky ktery uz nemam v pameti. predpokladam ze automatizace z complu pres midi/usb bude fungovat na vetsinu parametru, nepletu se doufam moc ? nebo mam sundat ty ruzovy brejle ? :o)

_ravi_
Příspěvky: 199
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ » 18 zář 2005 18:52

O1V96 automatiku prece ma... Pokud ji nastavis jako remote control pro Cubase, tak se ti hejbe podle cubasovskejch volume krivek (popr po hejbani se SW faderem).

jehlar
Příspěvky: 204
Registrován: 25 úno 2005 21:17

Příspěvek od jehlar » 18 zář 2005 19:40

Mě se to nikdy s 01V96 nepovedlo rozchodit v prakticky použitelném režimu. Dnes by možná šla automatizace rozjet pomoci "Studio manageru" integrovaného do cubase. Automatizace přímo na mixu mi přijde praktičtější.

2_ravi_: v režimu remote control využíváš mix pouze jako controler, neřeší downmix mimo DAW.

_ravi_
Příspěvky: 199
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ » 19 zář 2005 11:31

jehlar: to ja vim, ale da se to pouzit tak, ze si vyvedes jednotlivy stopy z Cubase na vstupy O1V96, hlasitosti O1V96 nastavis na nuly a automatizaci pak delas pomoci remote controlu. Je to sice takovy neohrabany, ale pouzit se to da.

Odpovědět