Yamaha01v96 + DAW - má digi mix smysl na finální mixdown ?
Yamaha01v96 + DAW - má digi mix smysl na finální mixdown ?
Vážení, je tady někdo, kdo používá, nebo používal, nebo viděl někoho používat HW digimix ve spojení s DAW tak, jak si to představuju já ?
Takže vzhledem k tomu že páchám elektronickou muziku za pomoci množství HW mašinek a občas i kytary a vzhledem k faktu že mám rád hardwerový krabice a ne zrovna nadšeně se prohrabuju myší v compu, moje představa funkce home studia na slušné úrovni je asi takováto:
1 - HW syn?áky lajnou do digimixu (přichází v úvahu yamha 01v96), tam procesovat, EQ, comp atd.
2 - něco málo muziky ze softu (cubase SX + soft sampler) a hlavně nahraný zpěvy a případně kytara, by jely do mixu po ADATu, něco by se procesovalo v compu, něco v mixu, podle případu, ADAT v základní sestavě 01v96 by mi stačil, pro náročnější práci se dá dokoupit 16xADAT I/O
3 - finální mixdown by se dělal v mixu a po digitálu by se to posílalo ve stereu do compu a dál na mastering.
po sem hezká představa, dál ale následuje v dnešní době (a s výhledem do budoucna) celkem logická otázka, jestli to vůbec má smysl a jestli mě to někam posune dopomůže stvořit kvalitní finální mixdown, nebo jestli stejně kvalitního výsledku dokážu dosáhnout za použití dnešních "běžných" pluginů a mixdown v cubasi SX3 bude srovnatelný s HW 01v96.
Nakonec je potřeba říct, že muziku dělám v několika projektech a dost se tomu věnuju a chci ještě víc, není to komerčně návratové ale je to můj hlavní koníček do kterého nelituju vrazit i poměrně nemalé peníze, důležité pro mě je mít pocit že všechno perfektně funguje bez výraznýho omezení a stálýho přepojování, že můžu sednout a tvořit, přičemž nemusím listovat miliónem oken v softu a sledovat latence a vytíženopst procesoru. Nejlíp se mi dělalo na atárku s HW syn?ákama a HW mixem s výsledkem do DATky, comp fungoval na MIDI záznam a konec, úplně to stačilo na produkci slušný muziky, teď mám hardweru třikrát tolik a comp nabitej pluginama a hrabáním v pluginech a soft mixeru zaberu víc času než skládáním samotným.
Nicméně když mi řeknete abych si rozumem uvědomil že HW is dead a budoucnost patří softu a complu a na pluginech dokážu udělat srovnatelnej mixdown, zamyslim se ještě nad tim.
taky by mě zajímaly omezení 01v96 a zápory a taky jakýsi návrh setupu compu vč. třeba DSP karet a zvukových karet apod. aby vznikl soft konkurent 01v96, předpokládám že by to mělo být něco jako P4 3GHz + nekterá MOTU nebo RME karta + DSP třeba UAD + pro přehlednost 2 monitory a blablabla nevimcoještě, což sem cenou daleko přes cenu 01v96 (baj voko 60litrů), takže takhle nějak já uvažuju.
Mám chu? to zapnout a skládat a na monitoru mít akorát midi track a basta a v mixu nastavit compresory a EQ už od začátku bez ohledu na %CPU a podobný omezení, naučit se efekty 01v96 a neabsolvovat hodinové hokusypokusy s novými pluginy .... ach jo, plíís help, zajímají mě přednostně konkrétní názory a zkušenosti, hlavně ale zápory HW 01v96.
Díky N-I
Takže vzhledem k tomu že páchám elektronickou muziku za pomoci množství HW mašinek a občas i kytary a vzhledem k faktu že mám rád hardwerový krabice a ne zrovna nadšeně se prohrabuju myší v compu, moje představa funkce home studia na slušné úrovni je asi takováto:
1 - HW syn?áky lajnou do digimixu (přichází v úvahu yamha 01v96), tam procesovat, EQ, comp atd.
2 - něco málo muziky ze softu (cubase SX + soft sampler) a hlavně nahraný zpěvy a případně kytara, by jely do mixu po ADATu, něco by se procesovalo v compu, něco v mixu, podle případu, ADAT v základní sestavě 01v96 by mi stačil, pro náročnější práci se dá dokoupit 16xADAT I/O
3 - finální mixdown by se dělal v mixu a po digitálu by se to posílalo ve stereu do compu a dál na mastering.
po sem hezká představa, dál ale následuje v dnešní době (a s výhledem do budoucna) celkem logická otázka, jestli to vůbec má smysl a jestli mě to někam posune dopomůže stvořit kvalitní finální mixdown, nebo jestli stejně kvalitního výsledku dokážu dosáhnout za použití dnešních "běžných" pluginů a mixdown v cubasi SX3 bude srovnatelný s HW 01v96.
Nakonec je potřeba říct, že muziku dělám v několika projektech a dost se tomu věnuju a chci ještě víc, není to komerčně návratové ale je to můj hlavní koníček do kterého nelituju vrazit i poměrně nemalé peníze, důležité pro mě je mít pocit že všechno perfektně funguje bez výraznýho omezení a stálýho přepojování, že můžu sednout a tvořit, přičemž nemusím listovat miliónem oken v softu a sledovat latence a vytíženopst procesoru. Nejlíp se mi dělalo na atárku s HW syn?ákama a HW mixem s výsledkem do DATky, comp fungoval na MIDI záznam a konec, úplně to stačilo na produkci slušný muziky, teď mám hardweru třikrát tolik a comp nabitej pluginama a hrabáním v pluginech a soft mixeru zaberu víc času než skládáním samotným.
Nicméně když mi řeknete abych si rozumem uvědomil že HW is dead a budoucnost patří softu a complu a na pluginech dokážu udělat srovnatelnej mixdown, zamyslim se ještě nad tim.
taky by mě zajímaly omezení 01v96 a zápory a taky jakýsi návrh setupu compu vč. třeba DSP karet a zvukových karet apod. aby vznikl soft konkurent 01v96, předpokládám že by to mělo být něco jako P4 3GHz + nekterá MOTU nebo RME karta + DSP třeba UAD + pro přehlednost 2 monitory a blablabla nevimcoještě, což sem cenou daleko přes cenu 01v96 (baj voko 60litrů), takže takhle nějak já uvažuju.
Mám chu? to zapnout a skládat a na monitoru mít akorát midi track a basta a v mixu nastavit compresory a EQ už od začátku bez ohledu na %CPU a podobný omezení, naučit se efekty 01v96 a neabsolvovat hodinové hokusypokusy s novými pluginy .... ach jo, plíís help, zajímají mě přednostně konkrétní názory a zkušenosti, hlavně ale zápory HW 01v96.
Díky N-I
nu ja to vidim takto, miesto digi mixu som zariesil rme fireface na ktory mozes napojit midi controller (ja na neho pripajam mackie control), podporuje aj tie nove lacne behringery a da sa to pouzivat aj bez kompu.
Naco builtin digitalny ekvalizer / kompresor ked vst je teoreticky to iste (ked sa bavime o digitale) + niektore mozno aj lepsie a s tym ako rastie kvalita vstciek by si si mozno o rok hlavu trieskal o stenu naco ti to vtom mixe je. Co sa tyka tvojej otazky miesania, podla mna to pri digitali moc zmysel nema, ale na toto je strasne vychytane vlastnit summing mixer nejaky fajnovy analogovy sumo alebo spl mixdream)
cital som clanok kde chlapik skusal zmiesat tie iste tracky v digitali, na analogovom mackie mixe a na summing mixoch sumo a spl mixdream a tie summing mixy vysli jednoznacne najlepsie a rozdiel bolo rozhodne pocut, ten mackie mix spravil tiez rozdiel ale kdesi robil aj problem (tusim kazil stredy)
ja osobne sa snazim ponechat v kompe co sa da, ale ten mixdream alebo sumo by som urcite bral
boom
Naco builtin digitalny ekvalizer / kompresor ked vst je teoreticky to iste (ked sa bavime o digitale) + niektore mozno aj lepsie a s tym ako rastie kvalita vstciek by si si mozno o rok hlavu trieskal o stenu naco ti to vtom mixe je. Co sa tyka tvojej otazky miesania, podla mna to pri digitali moc zmysel nema, ale na toto je strasne vychytane vlastnit summing mixer nejaky fajnovy analogovy sumo alebo spl mixdream)
cital som clanok kde chlapik skusal zmiesat tie iste tracky v digitali, na analogovom mackie mixe a na summing mixoch sumo a spl mixdream a tie summing mixy vysli jednoznacne najlepsie a rozdiel bolo rozhodne pocut, ten mackie mix spravil tiez rozdiel ale kdesi robil aj problem (tusim kazil stredy)
ja osobne sa snazim ponechat v kompe co sa da, ale ten mixdream alebo sumo by som urcite bral
boom
Apple MacPro 2x2,66Ghz,LogicStudio 8,RME Fireface 800,Dynaudio BM6A,EMU Xboard49,Oram Sonicomp,Roland R880,Lexicon PCM91,Soundtracs CM4400, Crysonic Plugs,Effectrix,Discovery Pro,Soundtoys Native,AbbeyRoad Brillance EQs,StillwellAudio TheRocket
cyril: myslim ze mal typek aj ukazky tak posudime, zajtra to pozriem v robote a dodam link 
rozdiel urcite je, analog tomu dava aj kus iny priestor..
rozdiel urcite je, analog tomu dava aj kus iny priestor..
Apple MacPro 2x2,66Ghz,LogicStudio 8,RME Fireface 800,Dynaudio BM6A,EMU Xboard49,Oram Sonicomp,Roland R880,Lexicon PCM91,Soundtracs CM4400, Crysonic Plugs,Effectrix,Discovery Pro,Soundtoys Native,AbbeyRoad Brillance EQs,StillwellAudio TheRocket
to Neural: jestli ti vyhovovalo dělat jen na HW mašinách a teď jich máš třikrít tolik, sere tě soft a myš, tak není co řešit ne?
Jestli lidi teď říkají, že HW je nanic a jedině soft, tak se nato vůbec nedej.
Úplně zevšeho nejdůležitější je, jestli se ti s tvým hardwarem dělá dobře a
inspiruje tě a baví tě to. Pak je ale fakt úplně jedno co to je.
Sám jsem měl 01v + MOTU (adat) a nějaký ty syn?áky, sampler,FX... a celý jsem to měl zapojený podobně jak popisuješ : prostě hybrid
Po čase jsem se na to vyprd, protože jsem zjistil, že není dobrý mít více mixů - prostě jsem se v tom občas začal ztrácet a řešil jsem víc prkotiny než samotnou hudbu.
Osobně jsem dal pryč 01v a šel spíše do softwerze s používáním jen několika mých oblíbených krabic ( sherman, fizmo, pulse, An1x, občas vortex ). Vše nahrávám do PC a pak zpracovávám uvnitř....
Když jdeme koncertovat, tak krabice vůbec sebou neberu a mám všechno v no?asu v Liveku a je to...
Pokud jde o výsledný zvuk, tak si osobně myslím, že nejvíce se na něm právě podepíše to v jaké pohodě ( či křeči) to člověk míchá, tvoří a to právě zavisí na tom, jak jseš sžitej a spokojenej se svým zvukovým studiem.
Zvukové rozdíly mezi dig.mixem a soft.mixem jsou podle mě naprosto zanedbatelné (používal jsem obojí). Soft mix má velkou výhodu v grafickém znázornění křivek automatizace a to není zanedbatelné...
V digi mixu se taky trošku musíš brodit v menu,ale je to pohodlněkší než se softem...to jo. Dá se ale k soft mixu poříd¨it kontroler a máš to obdobný, co se komfortu týče.
jiná kategorie je analog - tam se charakter zvuku mění a zvukovej dojem mixu může být od soft.mixu o dost jinej ( barva, měkost, trochu tmelícího šumu
...) Ale plně vybavený dobře znějící analogový (či analogově-digitální) systém je dost drahá záležitost ( jen ty kompresory, hally, FX, a samotnej mix...$$$$$$$
)
Takže nevím jestli jsem ti poradil ,ale z tvého příspěvku jsem měl dojem, že sám cítíš, že se ti s HW dělá líp. Ve své podstatě je to úplně stejný, jen se to jinak ovládá a o tom to taky hodně je...
Jestli lidi teď říkají, že HW je nanic a jedině soft, tak se nato vůbec nedej.
Úplně zevšeho nejdůležitější je, jestli se ti s tvým hardwarem dělá dobře a
inspiruje tě a baví tě to. Pak je ale fakt úplně jedno co to je.
Sám jsem měl 01v + MOTU (adat) a nějaký ty syn?áky, sampler,FX... a celý jsem to měl zapojený podobně jak popisuješ : prostě hybrid
Po čase jsem se na to vyprd, protože jsem zjistil, že není dobrý mít více mixů - prostě jsem se v tom občas začal ztrácet a řešil jsem víc prkotiny než samotnou hudbu.
Osobně jsem dal pryč 01v a šel spíše do softwerze s používáním jen několika mých oblíbených krabic ( sherman, fizmo, pulse, An1x, občas vortex ). Vše nahrávám do PC a pak zpracovávám uvnitř....
Když jdeme koncertovat, tak krabice vůbec sebou neberu a mám všechno v no?asu v Liveku a je to...
Pokud jde o výsledný zvuk, tak si osobně myslím, že nejvíce se na něm právě podepíše to v jaké pohodě ( či křeči) to člověk míchá, tvoří a to právě zavisí na tom, jak jseš sžitej a spokojenej se svým zvukovým studiem.
Zvukové rozdíly mezi dig.mixem a soft.mixem jsou podle mě naprosto zanedbatelné (používal jsem obojí). Soft mix má velkou výhodu v grafickém znázornění křivek automatizace a to není zanedbatelné...
V digi mixu se taky trošku musíš brodit v menu,ale je to pohodlněkší než se softem...to jo. Dá se ale k soft mixu poříd¨it kontroler a máš to obdobný, co se komfortu týče.
jiná kategorie je analog - tam se charakter zvuku mění a zvukovej dojem mixu může být od soft.mixu o dost jinej ( barva, měkost, trochu tmelícího šumu
Takže nevím jestli jsem ti poradil ,ale z tvého příspěvku jsem měl dojem, že sám cítíš, že se ti s HW dělá líp. Ve své podstatě je to úplně stejný, jen se to jinak ovládá a o tom to taky hodně je...
... tak tohle bych moh` podepsat. Kazdej at si pouziva to co je mu nejprijemnejsi a co mu pomaha se realizovat co mozna nejsnaz. Ja, kuprikladu bych se bez HW mixu (byt treba digitalu) sice obesel ale byl bych desne zpruzelej. Ale nehadam se co je lepsi, jen rikam, ze ja jsem zvyklej na hejbaci savle a na to ze nemusim resit zatizeni nejakyho procesoru pluginama. Kde potrebuju navesit dynamiku tam ji navesim ... a nestaram se esli mi to zvladne komp.Magion píše:to Neural: jestli ti vyhovovalo dělat jen na HW mašinách a teď jich máš třikrít tolik, sere tě soft a myš, tak není co řešit ne?
Jestli lidi teď říkají, že HW je nanic a jedině soft, tak se nato vůbec nedej.
Úplně zevšeho nejdůležitější je, jestli se ti s tvým hardwarem dělá dobře a
inspiruje tě a baví tě to. Pak je ale fakt úplně jedno co to je.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Nechci odsuzovat žádnou z variant, věřím, že lidem co už HW mix mají se jim s ním pracuje dobře a zvykli si na něj. Pokud chceš teď nově nakupovat a "začít znova", tak bych volil variantu Mackie Control + R.M.E. Fireface, jak píše wir. Myslím, že ve studiu se s tím bude líp pracovat. Je to, řekl bych, trošku modernější řešení.
MAGION, SAFA: jo, presne, jde hodne moc o pocit, pac pravdu maji vsichni co tvrdi ze vysledek muze byt stejnej a rozdily v kvalite zvuku jsou zanedbatelny, to jo, tomu rozumim, ale postup a dusevni stav behem skladani a michani u me zda se rozhodne, takze byt jsem zvyklej pracovat se zarizenim typu mackie controll a zvukovou kartou a syntaky nahravat do compu, neni to pro me moc prirozeny a prijemny a casto se v tom utapim, ne z nevedomosti, ale z prehnany variabilnosti, hrabu se v tom jak bába v koxu a dve hodiny se vrtam v nakym nastaveni abych to pak vsechno smazal a zkousel jinou variantu, udelam pulminutovej nastrel muziky a pak zbytek vecera blbnu se softem.
vcera sem si zkusil u kamose narychlo na starym promixu nastavit bici sadu, jenom rychle nastaveny EQ, Comp, reverb a ve vysledku sem mel za pet minut zvuk kterej me posadil a rozzaril a kterej bych asi dokazal vydolovat z compjutru, ale tak po tejdnu zkouseni padesati pluginu, pricemz co si budem povidat, treba reverby na compjutru zacinaj bejt zajimavy az na power core za 30 litru a furt tam lita latence atd.
No, zaver si budu muset udelat sam, jenom sem chtel par nazoru lidi kteri uz necim podobnym prosli nebo k tomu aspon nacuchli, neni ovsem nad vlastni zkusenost a to co sem vcera vydoloval za par minut ze staryho promixu mi stacilo a i kdyz vim ze to neni zadnej lexicon a ma omezeny moznosti a treba za cas budou lepsi pluginy, furt me ta prace na tom proste vic bavi a o tom to je zejo
)
dik za vase prispevky
N-I
vcera sem si zkusil u kamose narychlo na starym promixu nastavit bici sadu, jenom rychle nastaveny EQ, Comp, reverb a ve vysledku sem mel za pet minut zvuk kterej me posadil a rozzaril a kterej bych asi dokazal vydolovat z compjutru, ale tak po tejdnu zkouseni padesati pluginu, pricemz co si budem povidat, treba reverby na compjutru zacinaj bejt zajimavy az na power core za 30 litru a furt tam lita latence atd.
No, zaver si budu muset udelat sam, jenom sem chtel par nazoru lidi kteri uz necim podobnym prosli nebo k tomu aspon nacuchli, neni ovsem nad vlastni zkusenost a to co sem vcera vydoloval za par minut ze staryho promixu mi stacilo a i kdyz vim ze to neni zadnej lexicon a ma omezeny moznosti a treba za cas budou lepsi pluginy, furt me ta prace na tom proste vic bavi a o tom to je zejo
dik za vase prispevky
N-I
JEHLAR: jo to sem si presne myslel ze to "dotykove fadery" bude znamenat tohle, takze to presne potrebuju aby mer zacal fader poslouchat ve chvili kdy na nej hrabnu.
Jinak presne jak pises, chci pouzivat SX3 jenom jako tape (midi +nahranej zpev a kytara), automatizace by mi u tech syntaku asi celkem asi stacila jenom na midi stopach, takze to by pro me asi zasadni problem nebyl.
DM1000 by se mi moc moc libila, bohuzel to uz je pro me presunuty do kategorie pravdepodobne nesplnitelnych snu
)
Jinak presne jak pises, chci pouzivat SX3 jenom jako tape (midi +nahranej zpev a kytara), automatizace by mi u tech syntaku asi celkem asi stacila jenom na midi stopach, takze to by pro me asi zasadni problem nebyl.
DM1000 by se mi moc moc libila, bohuzel to uz je pro me presunuty do kategorie pravdepodobne nesplnitelnych snu
... cece O1V96 nema automatiku ? To jsem nevedel ...jehlar píše:Sám používám SX3 jen jako tape, mixdown dělám na digimixu. U 01V96 mi vadilo, že nemá automatizaci, jinak zvukově lepší než mix v softu. Momentálně používám DM1000 - tam jsou i dotykové fadry, někde jsi řešil, že se s tebou controler pere
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
no me to taky celkem prekvapilo ale jeste sem nemel cas studovat manual, ale nevim proc sem si myslel ze digimix = automaticky vsechno automatizovatelne
)
ted jde jeste o to co je mysleno automatikou, ja treba za automatiku povazuju naflakani pohybu faderu do compu, to myslim ze fungovat proste musi, ze mix nema vlastni pamet na automatizaci mixaze by mi az tak nevadilo, v cubasi proste budou stopy midi nastroju a stopa ktera bude ridit mixpult, to je podle me stejne lepsi nez vylejvyt sysexy z mixu a pak je tam zase vracet kdyz chci sahnout na starsi tracky ktery uz nemam v pameti. predpokladam ze automatizace z complu pres midi/usb bude fungovat na vetsinu parametru, nepletu se doufam moc ? nebo mam sundat ty ruzovy brejle ?
)
ted jde jeste o to co je mysleno automatikou, ja treba za automatiku povazuju naflakani pohybu faderu do compu, to myslim ze fungovat proste musi, ze mix nema vlastni pamet na automatizaci mixaze by mi az tak nevadilo, v cubasi proste budou stopy midi nastroju a stopa ktera bude ridit mixpult, to je podle me stejne lepsi nez vylejvyt sysexy z mixu a pak je tam zase vracet kdyz chci sahnout na starsi tracky ktery uz nemam v pameti. predpokladam ze automatizace z complu pres midi/usb bude fungovat na vetsinu parametru, nepletu se doufam moc ? nebo mam sundat ty ruzovy brejle ?
Mě se to nikdy s 01V96 nepovedlo rozchodit v prakticky použitelném režimu. Dnes by možná šla automatizace rozjet pomoci "Studio manageru" integrovaného do cubase. Automatizace přímo na mixu mi přijde praktičtější.
2_ravi_: v režimu remote control využíváš mix pouze jako controler, neřeší downmix mimo DAW.
2_ravi_: v režimu remote control využíváš mix pouze jako controler, neřeší downmix mimo DAW.




