ADAM A7, BM5a, B2030(1)A
A7 jsou obecne hodnocene jako dost povedene monitory, ale jejich problem je prave v tom, ze konci s prednesem basu pomerne vysoko - papirove kolem 46Hz, ale setkal jsem se i s nazorem, ze nehraji pod 80Hz. Jeden zastupce Adam Audio v diskuzi na foru priznal, ze prednes jde dolu kolem 60Hz.
Netestoval jsem to, jestli je to pravda.
Michat na nich basove orientovanou hudbu muze byt tedy problem.
Take jsem se setkal s nazorem, ze clovek, ktery tvori na A7, nevedomky vytahuje v mixu basove zvuky cca o 2dB proti ostatnim frekvencim. Bylo to pry overeno poslechem nahravky na jinych monitorech.
Ja nedelam muziku s hlubokymi basy, takze zatim zvazuji, jestli ten sub pro me ma smysl nebo ne.
Take me od toho odrazuje pomerne vysokva cena Sub8 - stoji stejne jako par A7
.
Netestoval jsem to, jestli je to pravda.
Michat na nich basove orientovanou hudbu muze byt tedy problem.
Take jsem se setkal s nazorem, ze clovek, ktery tvori na A7, nevedomky vytahuje v mixu basove zvuky cca o 2dB proti ostatnim frekvencim. Bylo to pry overeno poslechem nahravky na jinych monitorech.
Ja nedelam muziku s hlubokymi basy, takze zatim zvazuji, jestli ten sub pro me ma smysl nebo ne.
Take me od toho odrazuje pomerne vysokva cena Sub8 - stoji stejne jako par A7
Naposledy upravil(a) fova dne 12 říj 2007 15:27, celkem upraveno 1 x.
fova: tak to nevim u jakych zlodeju nakupujes, ale sub8 stoji stejne jako jedna bedna a7
Ty reci o basech co jsi nekde zaslechl moc nechapu, ja to testoval a hraje to az dolu, otazka je jak verne. Ale takhle nad tim uvazovat mi prijde dost mimo, jsou to nearfieldy a myslim, ze spousta jinych nearfieldu zacina basy vejs. Vubec bych nerekl, ze basy jsou slabina A7. Voni taky na gearslutech obcas pisou pekny kraviny, treba jak se tam nekdo divil, kde jsou u a7ek frekvence okolo 30 hz a ze to je teda asi blba bedna apod. 
Hele fovo, jakou muziku vlastne delas? To neni ve zlym, spis me to zajima, protoze tady pises k dost vecem sve nazory na ne, tak abych vedel, na cem se zakladaji. Normani muziku bez potreby (a kontroly) basu si uplne neumim predstavit.
Brooklin mi rikal, ze A7 pod 60hz ani nefouknou. Pak pravdepodobne pod 100Hz bude prudkej sesup, coz uz muze byt casto problem. Sice me A7 hodne lakaj cenou, ale tohle me trochu odrazuje. Na druhou stranu moje B2030A sice jdou o malinko niz, ale zase s obrazem, ve kterym clovek fakt uz nic nevycte. Takze babo rad:)
Tvrzeni, ze clovek na A7 nevedomky vytahne v mixu basy o 2dB oproti ostatnim frekvencim je s prominutim peknej blabol. Jak je to mysleno oproti ostatnim frekvencim, to existuje nejakej standartni prumer? A jak se to da zjistit, kdyz to dela nevedomky? No nic.
Ja mam jeste teda zkusenost, ze clovek nevytahuje frekvence, ktery neslysi - nevedel by vubec co dela (ale samozrejme mu tam muze cokoli ujet). Nekdy se snazi to spis podvedome kompenzovat tim, ze vytahne okraje pasma, ktery jeste slysi.
Brooklin mi rikal, ze A7 pod 60hz ani nefouknou. Pak pravdepodobne pod 100Hz bude prudkej sesup, coz uz muze byt casto problem. Sice me A7 hodne lakaj cenou, ale tohle me trochu odrazuje. Na druhou stranu moje B2030A sice jdou o malinko niz, ale zase s obrazem, ve kterym clovek fakt uz nic nevycte. Takze babo rad:)
Tvrzeni, ze clovek na A7 nevedomky vytahne v mixu basy o 2dB oproti ostatnim frekvencim je s prominutim peknej blabol. Jak je to mysleno oproti ostatnim frekvencim, to existuje nejakej standartni prumer? A jak se to da zjistit, kdyz to dela nevedomky? No nic.
Ja mam jeste teda zkusenost, ze clovek nevytahuje frekvence, ktery neslysi - nevedel by vubec co dela (ale samozrejme mu tam muze cokoli ujet). Nekdy se snazi to spis podvedome kompenzovat tim, ze vytahne okraje pasma, ktery jeste slysi.
Tato informace je od cloveka z Adam Audio USA:kexik píše:kazdopadne sa mi to nezda, hentaka bedna musi zahrat este 50Hz celkom v pohode (povedzme na -6dB)
http://www.gearslutz.com/board/low-end- ... -unit.html
Do 60Hz to je rovne a pak to pada dolu. 50Hz na -6dB to mozna jeste hrat bude.
Neco na pomezi folku a popu, s primhourenim oka i rocku.vasek píše:Dobrej dotaz, se kterým jsem nechtěl přijít jako první, ale dost by mě to zajímalo.Amorph píše:Hele fovo, jakou muziku vlastne delas? To neni ve zlym, spis me to zajima, protoze tady pises k dost vecem sve nazory na ne, tak abych vedel, na cem se zakladaji.
Vokaly, fletna, housle, akusticka kytara, organy, piano, perkuse a trochu syntetezatoru.
Vse nad 80Hz krome piana a organu, ale ani tam nehraju nejhlubsi tony.
Rozhodne nedelam elektronickou muziku jako je treba techno, kde bych ten sub asi uzivil.
http://www.listenhear.co.uk/general_acoustics.htm#Top
musi... basreflexova bedna pada 12dB na oktavu. ovsem ak je basreflex naladeny na cca 50Hz (tak to vyzera), tak bednu navrhoval bud niekto, kto pocital s tym, ze sa bude pouzivat so subom; alebo jelito :)fova píše:Tato informace je od cloveka z Adam Audio USA:kexik píše:kazdopadne sa mi to nezda, hentaka bedna musi zahrat este 50Hz celkom v pohode (povedzme na -6dB)
http://www.gearslutz.com/board/low-end- ... -unit.html
Do 60Hz to je rovne a pak to pada dolu. 50Hz na -6dB to mozna jeste hrat bude.
pokial sa bedna nema chovat tak, ze od isteho tonu proste prestane basa hrat, tak treba basreflex podladit poriadne (podladit voci rezonancnej woferu v danej ozvucnici), alebo ho nepouzit
Ja to teda buhvijak nemeril ale vzal jsem prubeh a podival se na analyzu ve wavelabu a neslysel jsem nic moc u 46hz ale urcite od 50Hz vejs to hraje, to jak verne je otazkou, kazdopadne pro srovanani s Egosys nEar05 basujou, presto by se ten sub asi hodil. O nejakem nevedomky vytahovani frekvenci tu muze bejt rec pokud ses na neco zvyklej a prineses si domu novou bednu a neznas ji. Ja tu mel taky potrebu veci prebasovavat.. a pritom esi nebasovali.
Spis diky tomu, ze sem nebyl na spodni frekvence zvykly tak pak jsem je o to rapidneji slysel u ostatnich tracku a tak sem mel tendenci je vytahovat i u sebe (ale presprilis). Mimoto mistnost dela svoje.. u Cyrila ty adamy hraly jinak nez mi hrajou doma oba dva mame podle me na hovno mistnost.. ja tu treba slysim podle me pevnejsi bas, ale zas se mi tu odrazi naprotejsi strane vrsek takze si tu musim otevirat skrin
Spis diky tomu, ze sem nebyl na spodni frekvence zvykly tak pak jsem je o to rapidneji slysel u ostatnich tracku a tak sem mel tendenci je vytahovat i u sebe (ale presprilis). Mimoto mistnost dela svoje.. u Cyrila ty adamy hraly jinak nez mi hrajou doma oba dva mame podle me na hovno mistnost.. ja tu treba slysim podle me pevnejsi bas, ale zas se mi tu odrazi naprotejsi strane vrsek takze si tu musim otevirat skrin
Nez jsem zapojil B2030A a A7 vedle sebe, tak jsem si myslel, ze B2030A hraji obstojne. Po testu jsem je dal okamzite do krabiceAmorph píše:Na druhou stranu moje B2030A sice jdou o malinko niz, ale zase s obrazem, ve kterym clovek fakt uz nic nevycte. Takze babo rad:)
Me to prijde docela pochopitelne, prave proto, ze znam zvuk A7.Amorph píše:Tvrzeni, ze clovek na A7 nevedomky vytahne v mixu basy o 2dB oproti ostatnim frekvencim je s prominutim peknej blabol.
Ty bedny sice maji pevne a urcite basy, ale muj dojem je, ze zni slabeji nez stredy a vysky. Clovek ma pak tendenci tomu mixu trochu vypomahat, aby to vic basovalo. Rozhodne po predchozi zkusenosti s B2030A, ktere dunely fest.
Me se na A7 prave hrozne moc libi ty zvyraznene stredy, protoze tam se mi skvele pracuje s vokaly. Clovek to slysi tak, jakoby to bylo zive.
Samozrejme pokud clovek nema akusticky upravenou mistnost, tak se tu vubec nemuzeme bavit o tom, jak to komu hraje. Akusticke upravy jsou zaklad.




