APS AEON - Skvele hrajici "No-Name" bedny

Vše co má reproduktor a vydává zvuk, vč. příslušenství
Odpovědět

<t>Koupili byste si neznackove dobre monitory ?</t>

Ano
35
66%
Ne
18
34%
 
Celkem hlasů: 53

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 27 úno 2008 16:26

Ivo píše:Měl jsem tady oba páry (titan, látka) týden. Jednoznačně se mi více líbila titanová varianta (a nebyly vyloženě "ostřejší", spíš přesnější a vyváženější jakoby). O něco více mě ale zaujaly Dynaudio BM12A (které mi tady Safa též laskavě ponechal), které měly o poznání přirozenější, detailnější, příjemnější zvuk. APS, podobně jako Focaly zněly sice pěkně, ale ne úplně "pravdivě" ve smyslu přednesu témbrů a reálného zvuku - což se zjevně ukázalo zejména u nástrojů a nahrávek, které důvěrně znám. Též se u obou projevovala určitá "bednoidnost", což u Dynaudií (ani B&W Matrixů) nebylo. Ale za ty peníze jsou to dobré bedny ... A tiché - nešumí když nehrají (Dynaudia trochu ano) ...

A co Bricasti ? (jestli správně vidím) :wink:

jj. vzhledem ke kvalite to jsou za tyhle penize SKVELY bedny ! Me to dost prekvapilo, APS hrajou jako bedny hodne nad 60.000 ( V anglii je proto hodne zdrazili od puvodni ceny protoze by neprodali bedny ktery staly stejne ale nemaji kvalitu APS ). No za tech 18.000 za kus je to skvelej nakup ! Skoda ze Disk byl tak nepruznej a nebyl schopnej mi zajistit KRK VXT8, zajimalo me jak hrajou i kdyz myslim ze by to na veci vzhledem ke kvalite APS moc nezmenilo.

Nicmene pravdivy mi AEONy na osmi palec prijdou az dost, krasny prehledny stredy i vejsky a dokonce basy me prekvapily ze se nijak neztracej ani kolem 60 / 40 Hz a drzej si jednak svuj tlak ale hlavne citelnost, trefit kopak ci basu je bezproblemovy - jo a jeste jedna vec hrajou DESNE NAHLAS !!! - musel jsem je dost pridusit a to ja hlasitost mam rad . ) pokud potrebuju prisnou referenci micham na FARy, proto je mam, neni ovsem fer srovnavat main monitory at uz FAR ci BW nebo jaky koliv s nearfield monitorama.

Nicmene Ivo, zadna "bednoidnost" ? o ktery pises se mi tu neukazala, zvlastni. Vse co jsem na nich za ty 2 mesice smichal funguje perfektne to je pro mne zasadni reference. APS Titandome mi hodne sedla a otom by to melo bejt, kazdej mame svoje pocity / kriteria. Kdo ma zajem at si je sam poslechne, stojej za to - protoze tyhle nase plky jsou jinak k nicemu, zvlast u beden ktery jsou vzdy tak strasne subjektivni : )



Pierre niko píše:Ecson: jenom takova technicka. Mam stejne reseny rack ve stole, ale vsiml sem si, ze tam mas akai S6000. Tyhle masiny se maji pry davat na rovno, jsou pry pri vysikmeni (v tomhle pripade dost makantnim) nachylne k poruse. Tusim, ze tam slo o HD, ted nevim... Ja chtel dat svuj taky takhle, ale nechtel sem to riskovat...
Pierre niko
O tom zadna, muj jedinej argument proc mam samplery docasne v racku meho stolu je ten, ze kdyby tam nebyly tak mam ve stolu skaredou prazdnou diru, mam je jako zaslepky na ktery se prasi : )) Na vlastni muziku uz jsem nesah ani nepamatuju, zamestnava me mix a mastering, takze HW samplery uz nejakej ten patek nepouzivam, mimo to disky v nich nemam. Tyhle racky v mem stolu cekaji az mi dorazi masteringovej analog outboard a prevodniky - pak bude vse na svem miste a samplery poputuji do jinyho racku

.

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 27 úno 2008 19:51

ECSON WALDES píše:[
Nicmene pravdivy mi AEONy na osmi palec prijdou az dost, krasny prehledny stredy i vejsky a dokonce basy me prekvapily ze se nijak neztracej ani kolem 60 / 40 Hz a drzej si jednak svuj tlak ale hlavne citelnost, trefit kopak ci basu je bezproblemovy
Nicmene Ivo, zadna "bednoidnost" ? o ktery pises se mi tu neukazala, zvlastni. Vse co jsem na nich za ty 2 mesice smichal funguje perfektne to je pro mne zasadni reference. APS Titandome mi hodne sedla a otom by to melo bejt, kazdej mame svoje pocity / kriteria. Kdo ma zajem at si je sam poslechne, stojej za to - protoze tyhle nase plky jsou jinak k nicemu, zvlast u beden ktery jsou vzdy tak strasne subjektivni : )
To rozhodně. Já jsem z toho měl (kromě jiného) ten dojem, že když jsem (na stejné místa) položil Focaly Twin nebo APS, slyšel jsem zvuk vycházejí z těch bedniček, když jsem tam dal BM12 - které jsou mimochodem o dost menší, najednou to šlo více "z prostoru". Co se týče "pravdivosti", neznáme žádný "originální" zdroj běžných pop/elektro tracků. Ale když chci poslechnout nástroje, které mám vedle sebe a vím přesně jak znějí a též vím, že na BW i ve sluchátkách se ten zvuk realitě celkem blíží, mám co porovnávat. Jak na Focalech tak na APS ten zvuk zněl trochu "procesovaně" ne moc blízko originálním zdrojům. BM12A byly té pravdě o krok blíž ... Škoda že jsou tak drahé ...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 27 úno 2008 20:25

ivo: za bednovitostou bedni su fazove problemy, lacna bedna=lacna vyhybka=pproblem s fazovou charakteristikou. aj ked sa pouziju velmi slusne repra ako v aps, bude tam urcite bezna vyhybka bez fazovej korekcie... to pri tej cene inak nepojde a okrem toho si analogovu fazocu korekciu aktivnej bedne dal patentovat isty pan meyer a mam pocit ze ak to chces pouzit, treba mu platit nejake royalties. druha moznost je dsp vyhybka ale to je tiez mastna zalezitost

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 27 úno 2008 20:43

Ivo: Jak už jsem jednou psal, mě to s tím prostorem přišlo přišlo přesně naopak. Měl jsem BM12a vedle Aeonů na tom místě, co jsou na fotce IO a vždycky při přepnutí na Dynaudia se prostor úplně smrsknul.

Martin
Příspěvky: 847
Registrován: 04 dub 2004 14:10

Příspěvek od Martin » 27 úno 2008 21:52

Tak to je fajn, že existují takto dobré bedny za dostupný peníz.
To rád slyším.

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 04 bře 2008 15:10

Tak jsem dneska konečně slyšel vedle sebe jak textilní, tak titanový AEONy a celkem mě to dost překvapilo. Navzdory očekávání nemají ty textilní míň vejšek, ale spíš naopak. Po přepnutí na titanáče má člověk naopak pocit, že někde na vejškách nebo těsně pod nima něco málo ubylo. Ale je to chlup a navíc na horších nahrávkách není ten rozdíl skoro markatní. Jediné, kde mají malinko víc navrch ty titanáče jsou takové ty kovové cinky, ale zase u metliček je to tak nastejno. Takže já mám jasno, pár Aeonů softdome se stěhuje ke mě domů. 8)

Co mě ale celkem zklamalo, byl zvuk těch menších IO. Ty hrajou dost jinak a tak jakoby kelímkovitě. Možná ale ještě nebyly dost rozehraný.

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Příspěvek od nunu » 04 bře 2008 15:25

Gratuluju k novemu prirustku :lol:

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 04 bře 2008 17:22

tie kovove zvuky by somnepodcenoval. imho ziadny textilak nema spravnu farbu trebars ride cinelu...

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 04 bře 2008 19:20

ked sme to pocuvali na stretnuti , tak tiez sa mi zdalo ze nebol medzi nimi uplne brutalny rozdiel (trebars aky tu mam medzi Genelec 1032 a Air 20) .. Ale latkove sa mi zdali prijemnejsie na usi ..

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 09 bře 2008 11:24

Tak jsem taky mel vcera tu cest... kermitak se stavil s kovovotweetrovejma Aeonama.

Necely dve hodky jsme pousteli ruzny veci a kdyz jsme pak vratili na stojany s3a tak to bylo jako kdyby tam misto nich byly NS10. Takze rozdil v charakteru dost zasadni. Aeony mi prisly mekky a i kdyz jim bas neschazi, tak ho rozhodne nebylo moc. Prijemne me prekvapily stereobrazem na nejakejch akustickejch nahravkach a byly moc fajn, kdyz jsem nesedel primo prednima, ale jen tak popochazel po pokoji, kdyz je "bedlive" poslouchal kermit.

Rozdil mezi apogee minidacem a lavry blue nebyl tak velkej jako u adamu, ale taky tam byl. Lavry je proste citelnejsi a vetsi.

No a ted se dostavam k jedny veci, ktera me od nich odradila. Tou je jejich "transient response" aneb jak hrajou impulz. Konkretne teda v basech a spodnich stredech. Na nekterejch vecech to bylo slyset min, na nekterejch extremne. Prislo mi totiz, ze jakmile do nich jede hodne dynamickej signal (malo zkomprimovany kopaky, teckovany bici atd), tak misto tvrdyho uderu na me zespod vyhoukavaj fade-inovany bublance (kdyz to prezenu), neco co i z ne-mp3 udelalo pocit, ze hraje mp3 v nekterejch pripadech.

Nevim, jestli to bylo kusem, ale pres tuhle vlastnost bych se nedokazal jentak prenyst. Spektralne fajn bedna (mozna trochu zatazena na vejskach), ale ten impulz. Z "lepsich" beden, co jsem tu mel, je to jedina, na kterou bych si asi nezvyk (nebo jen obtizne), jak na BM6A, tak na KH O300D si dokazu predstavit, ze behem par dni jsem schopnej presedlat a nebude sebemensi problem a i kdyz sou mezi nima rozdily, tak mi pripada, ze ty bedny hrajou podobne. Aeony hrajou jinak.

No kazdopadne to co popisuju nenapsal/nerek nikde nikdo, takze jsem treba divnej...

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 09 bře 2008 12:14

No, mně taky ty basy připadly trochu "rozmázlé" + celkově trochu přetvořené (barevně) podání zdroje (ve všech frekvencích) ... Takové BM12 bych si tu dokázal s potěšením představit hned, s aeony bych se podobně jako matucha skamarádil dost těžko ... Porovnávat s bednami "hodně nad 60 000" jako Ecson výše, mi přijde trochu přehnané ... za dané peníze je to ale asi dobrá koupě ...

Martin
Příspěvky: 847
Registrován: 04 dub 2004 14:10

Příspěvek od Martin » 09 bře 2008 12:15

To, že hrají jinak už se vyjádřilo pár lidí na zahran. fórech takže Matucho sám ani první nejsi. Nezkoušel jsi nějaká tvrdá nekomprim. bass arpeggia přímo ze syntu? Něco takového jsem četl, že tohle moc nezvládají.
Co na to kermitak? Dal Ti zapravdu?

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 09 bře 2008 12:25

Jak uz jsem ti Matousi psal v icq - Tuhle zvlastni vec tu vubec nepozoruju. Mel jsem tu od Safy i BM6A mkII vedle sebe s AEONama cca 3 tejdny a tem AEONy utikaly hodne hodne daleko, prirozenost a plnost basu, rovnej prednes, stereo detail. No a z meho pohledu pri porovnani ceny a toho co mi AEONy rikaj nebylo co resit. Krom toho kdyz tu posloucham desky ktery znam nebo desky ktery jsem sam michal a pamatuju si jejich zvuk vubec se mi tu to co pises nedeje, takze mi to prijde jako docela hodne zvlastni. Ale tezko rict. Nebyl jsem u toho kdyz jsi je poslouchal takze netusim jaky bylo umistneni a ani jak ti tvoje mistnost hraje pri poslechu AEONu atd. Mozna to byl jen tvuj pocit, vcera jsi mi psal ze tohle Kermitak neslysel. U mne hraji skvele - proto jsem je koupil

Navic co se basu tyce, tak tam kde S3A koncej jdou APS jeste mnohonasobne niz a se slusnou presnosti, bez obav na nich ladim v EQ i jemny subbasy a kopaky a spolehlive mi rikaj co hraje - takze pro mne je zasadni ze co jsem na nich smichal funguje.

Z pohledu vcerejsiho porovnani je pro mne taky hodne dulezitej argument ze AEONy 3x levnejsi nez S3A nebudou znit vedle S3A vubec jako 3x levnejsi bedna (i kdyz jsem je takhle vedle sebe neslysel). Konkretne k S3A vis sam mam velkej seznam pripominek ktery mi vadej (stereo obraz, spatny basy, nachylnost na umistneni), takze ono je tezky to posuzovat / porovnavat / hodnotit - vcetne nasich preferenci a toho co od bedny kazdej vlastne cekame.

Prijde mi ze bedny jsou uplne nejhur hodnotitelny audio zbozi z pohledu kazdyho individualne, z toho duvodu se ted ani neodvazim napsat zaverem nic radikalniho - protoze osobni pohled na vec a vlastni nazor je pak uz na kazdym osobne : ) fajn je ze kazdej ma skvelou moznost si APS ci vpodstate jakou koliv bednu pujcit a mit svuj nazor, kterej ma rozhodujici hodnotu.


.

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 09 bře 2008 12:32

No, ja se priznam, ze jsem si toho, co pise matucha nevsim, ale mam s tema bednama zase jiny problemy. Jak pise Ivo, ty bedny trochu barvej, vsechno zni jinak, nez jsem zvyklej, nicmene v tom nevidim zasadni problem pro mix. Dal mi vadilo, ze po prepnuti z adamu (at uz P11 nebo s3a) zmizely nejaky detaily, ktery tam jasne byly (nejznatelnejsi to bylo u akusticky kytary, kdyz jsem v jedny nahravce jasne vnimal telo ty kytary, presne jsem si dokazal predstavit, ze ten clovek hraje na velkej dreadnought a po prepnuti na APS ten pocit zmizel. Ale to bych taky dokazal prezit. Ovsem co mi vadi nejvic, je "unavnost" ty bedny. Kdyz jsem ji doma zkousel skoro celej den, po par hodinach jsem zacal mit takovej neprijemnej pocit a po delsi chvili me z toho zacala bolet hlava. Pricital jsem to my mistnosti, jenze u Matouse to bylo podobny, ta bedna me proste valcovala zvukem do ty doby, nez jsem ji ztisil na takovou miru, ze uz jsem zase mel problem neco poradne slyset. Tak nevim co si o tom myslet. Jeste poprestavim nabytek u sebe doma, pohraju si s pozici tech beden a hlavne na nich zkusim neco smichat, pak se uvidi (jestli to ovsem vydrzim).

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 09 bře 2008 12:36

EW: jo, s tou hodnotitelnosti mas pravdu, viz. muj prispevek, kterej jasne ukazuje, ze kazdej mame na bednu specificky pozadavky ;)

Odpovědět