"Hi-Fi" vs "Studio" monitory

Vše co má reproduktor a vydává zvuk, vč. příslušenství
Odpovědět
Poklop
Příspěvky: 1007
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop »

studiove bedny by mely hrát rovně v určeném místu poslechu
hifi muzou hrat jak chteji a je jen na zakaznikovi, jestli ho to bere nebo ne

Cyril
Příspěvky: 5715
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril »

kexik: no dyt to sem rikal od zacatku i ja :)

Poklop: musim rict, ze tvoje vysvetleni je skvely :))) A docela k zamysleni...

Poklop
Příspěvky: 1007
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop »

Poklop: musim rict, ze tvoje vysvetleni je skvely Smile)) A docela k zamysleni...
a co chceš víc vědět?

saviour69
Příspěvky: 8
Registrován: 29 kvě 2008 17:59

Příspěvek od saviour69 »

Myslim, ze je vhodne a prinosne mit ve studiu jak studiove, tak hifi bedny. Napriklad me studiove "stredobasove" eventy nezahraji takovou barevnou skalu, prostor a sirku, jako sloupove hifi bedny, ktere jsem koupil v roce 95 od cloveka, ktery je vyrobil na kolene a dodnes hraji v ramci svych hifi moznosti uzasne, michat vsak na ne je hotova katastrofa-sluch se brzy z nich unavi a zkratka v detailech kecaji..

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo »

Poklop píše:studiove bedny by mely hrát rovně v určeném místu poslechu
Ono kdyby to tak bylo, tak by stačil jeden univerzální typ STUDIOVÁ BEDNA. Rovně je rovně. To, že jich existují stovky druhů a každé hrají úplně jinak, o té "rovnosti" moc nesvědčí :wink:

Problém je že žádné "rovně" ve skutečnosti neexistuje ... a je to vždy jen více nebo méně slepé tápání v relativních dimenzích
Naposledy upravil(a) Ivo dne 15 črc 2008 17:28, celkem upraveno 1 x.

Poklop
Příspěvky: 1007
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop »

to IVO, jasne, kazda hraje jinak ale musi splnovat urcite technicke parametry ne? A ty technicke parametry nejsou uplne nejlepsi pro obycejne posluchace.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

poklop: rozpravas sprostosti. kazda hifi bedna je naladena tak aby hrala rovno v ose v nejakych (obvykle anechoickych) podmienkach, aj konstrukter hifi bedne musi niekam ten meraci mikrofon strcit. okrem toho aby frekvencie nad 5kHz hrali rovno mimo osi, to fakticky NEJDE dosiahnut, jedine viacerymi tweetrami

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

Ivo píše:
Poklop píše:studiove bedny by mely hrát rovně v určeném místu poslechu
Ono kdyby to tak bylo, tak by stačil jeden univerzální typ STUDIOVÁ BEDNA. Rovně je rovně. To, že jich existují stovky druhů a každé hrají úplně jinak, o té "rovnosti" moc nesvědčí :wink:

Problém je že žádné "rovně" ve skutečnosti neexistuje ... a je to vždy jen více nebo méně slepé tápání v relativních dimenzích
v tom to nie je. hiend hra vsetok rovno. frekvencna charakteristika je nevyhnutna ale nie dostacujuca podmienka aby bedna hrala fakt dobre. rozdiely robi impulzne chovanie a potlacenie stojateho vlnenia na menicoch, co je dane materialom membran, zavesov, ozvucnice atd

LUPO
Příspěvky: 840
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO »

myslim ze jste se docela slusne zapletli... princip je prece v tom, ze "studiove monitory" predstavuji nejaky standard. vsichni prece chteji dosahnout skveleho, standardniho zvuku, ne? proto si kupuji monitory osvedcenych nebo rekneme oblibenych znacek. nejaky charakteristiky si strcte za klobouk :)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

lupo: keby to bolo tak ako hovoris, je v studiach jeden monitor. a nie je.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22144
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin »

kexik : preco ? ved nemoze sa pacit vsetkym to iste ..

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo »

Pytkin píše:kexik : preco ? ved nemoze sa pacit vsetkym to iste ..
Jasně. Ale jen z toho vyplývá, že něco jako "rovný", "neutrální", vyrovnaný zvuk prostě neexistuje. Na každých bednách (i různých studiových), nemluvě o běžných, bude tatáž věc hrát dost jinak. To, že v tomto není žádná "absolutní pravda" nebo nějaký jasný opěrný referenční bod, ale je to vždycky jen větší nebo menší odhadování a korelace, je jedna z citelných frustrací tohoto oboru :)

Ale samozřejmě a bez pochyby existují lepší i horší studiové bedny, i vynikající ... většinou je to přímo úměrné ceně

jackies

Příspěvek od jackies »

Díky za všechny dosavadní i následující postřehy k tomuto tématu.

Vypadá to ale, že opravdu bez osobního poslechu a přímého porovnání konkrétních typů reprobeden (ať se jim říká jakkoliv) to nepůjde.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22144
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin »

Ivo : Iste .. Kto kedy skusal trochu merat akustiku , vie ake grafy vychadzaju .. Od rovnej ciary to ma daleko ..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

neutralny zvuk a rovna frekvencna charakteristika su dve rozne veci!
a samozrejme ze neutralne bedne su tie najlepsie. kazda "zaujimava" farba je obvykle sposobena nejakou formou skreslenia. kludne by som povedal ze miera neutrality je aj mierou kvality

Odpovědět