Ano, ale pořád zůstává otázka - jak je definován "neutrální", "transparentní" zvuk. Kde je norma, kde je "světový metr", ke kterému je možné referovat a brát ho jako vzor ? Obávám se že nikde. Pokusy zachytit živý zvuk do dvou krabic nebo přikrývek uší jsou samy o sobě odsouzeny k nedokonalosti ... Vždycky to bude jen přibližné a zkreslené ... A každé zařízení bude zkreslené trochu jinak ... Takže nějaká skutečná reference a norma asi neexistuje ... Je to jen relativníkexik píše:neutralny zvuk a rovna frekvencna charakteristika su dve rozne veci!
a samozrejme ze neutralne bedne su tie najlepsie. kazda "zaujimava" farba je obvykle sposobena nejakou formou skreslenia. kludne by som povedal ze miera neutrality je aj mierou kvality
"Hi-Fi" vs "Studio" monitory
No ta logika podle me malinko pokulhava, protoze mezi nastrojem a bednama mas jeste ruzny dalsi clanky, ktery se na zvuku podepisou... cili musel bys mit zaznamenanej dokonale presnej zaznam zvuku toho nastroje a ten pak poustet. Navic, musel by se asi vybrat vhodnej nastroj... Nebo coz tak pustit do beden nakou hudbu, to odsnimat mikrofonem a zkusit vysledku otocit fazi a smichat s puvodnim signalem?
(delam si srandu)

no to ano, referencia je neista... ked porovnavas dve bedne, skoro vzdy sa da povedat ktora hra neutralnejsie. ovsem v tej spickovej triede sa uz deju take veci ze so bedne ktore podavaju neutralne jeden nastroj a iny nie, bedne ktore zvladaju najlepsie nejaky zaner atd. ale sme uz pekne od temyIvo píše:Ano, ale pořád zůstává otázka - jak je definován "neutrální", "transparentní" zvuk. Kde je norma, kde je "světový metr", ke kterému je možné referovat a brát ho jako vzor ? Obávám se že nikde. Pokusy zachytit živý zvuk do dvou krabic nebo přikrývek uší jsou samy o sobě odsouzeny k nedokonalosti ... Vždycky to bude jen přibližné a zkreslené ... A každé zařízení bude zkreslené trochu jinak ... Takže nějaká skutečná reference a norma asi neexistuje ... Je to jen relativníkexik píše:neutralny zvuk a rovna frekvencna charakteristika su dve rozne veci!
a samozrejme ze neutralne bedne su tie najlepsie. kazda "zaujimava" farba je obvykle sposobena nejakou formou skreslenia. kludne by som povedal ze miera neutrality je aj mierou kvality
superpozicie ktore ti tam vnesie meraci retazec budu vacsie ako merany rozdiel... principialne zaujimava uvaha ale pri sucasnom stave technicky nerealizovatelna. ucho je stale vacsi zmrt ako hocaky existujuci analyzatorthovt píše:porovnaval bych dva zaznamy. Kdyz budou oba zachyceny stejnym zaznamovym zarizenim, tak se z toho da neco usoudit, nebo ne? Jenom se snazim logicky uvazovat, to znamena ze to vubec nemusi bejt pravda :-)
Tak v tomhle bode byl teda ten muj krok vedle, myslel sem ze mereni zvladne vic nez ucho. Dikykexik píše:superpozicie ktore ti tam vnesie meraci retazec budu vacsie ako merany rozdiel... principialne zaujimava uvaha ale pri sucasnom stave technicky nerealizovatelna. ucho je stale vacsi zmrt ako hocaky existujuci analyzatorthovt píše:porovnaval bych dva zaznamy. Kdyz budou oba zachyceny stejnym zaznamovym zarizenim, tak se z toho da neco usoudit, nebo ne? Jenom se snazim logicky uvazovat, to znamena ze to vubec nemusi bejt pravda