TOTO JE PRE VSETKYCH NOVACIKOV: UZ KONECNE POCHOPTE ZE MONITORY SA NEDAJU KUPIT NA ZAKLADE RADY Z WEBU!
treba ist do predajne s roughmixom, s referencnymi nahravkami a idealne s chlapkom co uz v tom trocha chodi. na kazdy styl, do kazdej miestnosti sadne nieco viac a nieco menej. zakladne technicke parametre vsetkych spomenutych kuskov su +- totozne. velku chybu neurobite so ziadnym z nich, ale ak chcete to NAJ, posluchovym testom sa nevyhnete.
velmi mudro kexik, to je svata pravda .. kazdy ti aj tak bude radit len podla toho co on pocul a aky mal dojem z danych monitorov takze uz to samo o sebe je zaruka maximalnej subjektivity
Tie Fostex PM1-MKII som si vzal dnes domov na test a postavil som ich na miesto B2031 + NAD C320. Musim priznat, ze prechod z 8" na 6" nema az tak katastrofalny dopad na basove pasmo. naopak je pocut enormne zlepsenie na stredoch - ovela viac detailov a neporovnatelne lepsi priestor.
Uz som mal moznost testikovat aj 5" monitory (napr. M-Audio B5, alebo Yamaha HS50m) a to je na basoch uz dost poznat. osobne myslim, ze prave 6" spodky su do izbovych pomerov najlepsia volba. moje odporucanie: 6" - 7" (Fostex PM1 MKII, B2030A, KRK RP-6 a pod.)
Poshook píše: naopak je pocut enormne zlepsenie na stredoch - ovela viac detailov a neporovnatelne lepsi priestor.
To bych přisoudil hlavně tomu aktivu a samozřejmě i výrazně vyšší ceně těch Fostexů. Zajímavé by bylo přímé srovnání s B2030A.
osobne myslim, ze prave 6" spodky su do izbovych pomerov najlepsia volba. moje odporucanie: 6" - 7" (Fostex PM1 MKII, B2030A, KRK RP-6 a pod.)
Naprosto souhlasím.
aktiv v tom ma urcite svoje prsty, ale nepodcenoval by som prave prechod z 8" na 6". 8" je podla mna o dost pomalsia prave v krajnych frekvenciach (tesne pod hranicnou vyhybkovou ferekvenciou), co urcite linearnemu prednesu neprospieva.
Poshook píše:8" je podla mna o dost pomalsia prave v krajnych frekvenciach (tesne pod hranicnou vyhybkovou ferekvenciou), co urcite linearnemu prednesu neprospieva.
Viz to, co jsem psal jinde. Dvoupásmo je o kompromisu mezi basy na jedné straně a plynulostí přechodu přes dělící kmitočet na straně druhé. Kromě průměru středobasu ale záleží hlavně na jeho konstrukci, konstrukci bedny a výhybky.
Poshook píše:a ktory 6" do cca 15000,-CZK za par by si odporucil ty osobne?
Nevím. Jist jsem si akorát tím, že by musely být aktivní v biampingu. Takové monitory má dneska v nabídce skoro každá firma. Určitě bych se neomezoval pouze na zprofanované Behringery, Tapca nebo Krky (jakkoliv vím, že poměr cena/výkon mají velmi slušný, takže člověk vyloženě vedle nešlápne), ale podíval bych se na Yamahy, Eventy, Alesisy, Fostexy nebo Tannoy.
skypi píše:Pod tím "slabým zesilovačem" si mám představit co?
No řekněme, že tandem TDA2052 + TDA7294 není zrovna to nejlepší, ani mezi monolitickými zesilovači a koncekonců i výkonově je to jinde, než 3x LM3886 ve stejně velkých behringerech.
A pokud je mi známo, KRK Focaly používal.
To jsem taky slyšel. Údajně výškáče v původní "V" sérii (která taky podle mnohých hrála lépe než ta stávající). A když se podívám na model K8T, tak mám dost intenzivní pocit, že ty měniše znám ze svých Shan E520
Každopádně V6 mě docela zajímá. Chtěl bych je slyšet vedle sebe s Adam A7 a Dynaudio BM5A (compact).