To je právě v háji... Basa je můj TOP nástroj... Nahrávky co se v poslední době snažím udělat sou na ní postavený, a já s tím zažívám fakt neskutečný útrapy... Když po týdnu člověk konečně vymyslí tu pravou linku a zavrhne zbylých 10 variant, tak nastane problém se zvukem. Přičemž samotná basa zní výborně, ale nezaleze do mixu (tvořenýho z 60ti % "hotově" znějícími samply. Pak je problém to dokončit a když se k tomu přidá ta špatná akustika, tak to člověk doopravdy téměř vzdávárastis píše:no v mojej akusticky nie prilis osetrenej miestnosti mi nahukavaju vacsinou nahravky, ktore aj po inych strankach zvukovo neoslnuju. takze viem, ze ked mi niekde dole v mojich mixoch nieco huci, je zle...
Poslechové monitory
... svyho casu by tam tesne patrily i BM5A, jednu dobu jsme je meli za 9.300,- Kc za kus.TOM-Thak píše:martinrx: že si rýpnu - od 10-20tis. tam patří i ADAM A7, který jste do testu nezařadili. Možná by byl vysledek testu jiný
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
jen tak malinko k věci:
Teď právě míchám jedno CD u jedné nejmenované skupiny (má domácí studijko) a jsem totálně vodpálenej tim, že tam má Behringery B2031A a z toho poslechu jsem totálně hotovej.
Naprosto super poslech, slyšim uplně krásně detaily od basů až po vejšky. Zvuk skladeb, kterej na tom vyrobim hraje jak víno a to tak, jak se mito nikdy nepovedlo. Smíchám vklidu dva zpívaný songy za den a vždy se trefim prakticky do stejnýho zvuku, prostě paráda.
Míchám už několik let, mám už nějaké zkušenosti a potvrdila se mi jedna veledůležitá věc a tou je poslechová místnost, resp. její vliv.
Takže - pozor na místnost. Pokud posloucháte někde v obchodě bedýnky a porovnáváte je mezi sebou, tak dost pochybuju o správném umístění beden, resp. o dobrém poslechu.
Pokud porovnáváte několik různých párů, tak pokud je nedáte na stejné místo, jako byly ty předchozí, může se zvuk změnit díky charakteristice místnosti a vy si budete myslet, že hrajou třeba hůř, nemusí to bejt pravda ...
Podle mě je nejlepší testovat bedny tam, kde VÍTE, že je dobrej poslech (nejlépe změřenej nebo ověřenej).
Teď právě míchám jedno CD u jedné nejmenované skupiny (má domácí studijko) a jsem totálně vodpálenej tim, že tam má Behringery B2031A a z toho poslechu jsem totálně hotovej.
Naprosto super poslech, slyšim uplně krásně detaily od basů až po vejšky. Zvuk skladeb, kterej na tom vyrobim hraje jak víno a to tak, jak se mito nikdy nepovedlo. Smíchám vklidu dva zpívaný songy za den a vždy se trefim prakticky do stejnýho zvuku, prostě paráda.
Míchám už několik let, mám už nějaké zkušenosti a potvrdila se mi jedna veledůležitá věc a tou je poslechová místnost, resp. její vliv.
Takže - pozor na místnost. Pokud posloucháte někde v obchodě bedýnky a porovnáváte je mezi sebou, tak dost pochybuju o správném umístění beden, resp. o dobrém poslechu.
Pokud porovnáváte několik různých párů, tak pokud je nedáte na stejné místo, jako byly ty předchozí, může se zvuk změnit díky charakteristice místnosti a vy si budete myslet, že hrajou třeba hůř, nemusí to bejt pravda ...
Podle mě je nejlepší testovat bedny tam, kde VÍTE, že je dobrej poslech (nejlépe změřenej nebo ověřenej).
já mám doma KRK RP8, měl jsem i Thruthy a KRK RP5 a HS80 (Yamaha).
Musim říct, že všechny ty bedny hrály dost podobně, rozdíly tam jsou, ale ve finále by mi bylo skoro jedno jaký bedny bych měl z těch co jsem vyjmenoval, stejně bych to namíchal (jen podle beden) stejně - blbě
Všechno je to debilní charakteristikou místnosti resp. poslechem.
Pak přijdu ke kamarádovi, kterej si upravil (laicky ale precizně) místnost, postavil bedny prakticky na nejdebilnější místo, protože je tam prostě chtěl mít (asymetrie) a hraje mu to neuvěřitelně ... tak asi tak.
Krásně teš slyšim, jak Thruthy přidávaj trochu basy. Ve finále mi to ale nevadí, protože když to tam pěkně nasmažim, tak to hraje příjemně nakopaně a ve skutečnosti to neni přebasovaný.
Už ani nekomentuju ten fakt, že basáky má nastavený na vejšku uší
a místo poslechu neni rovnostranný trojúhelník ale blíž k bednám (i když ne zas tak moc).
Radši na to nešahám ...
Musim říct, že všechny ty bedny hrály dost podobně, rozdíly tam jsou, ale ve finále by mi bylo skoro jedno jaký bedny bych měl z těch co jsem vyjmenoval, stejně bych to namíchal (jen podle beden) stejně - blbě
Pak přijdu ke kamarádovi, kterej si upravil (laicky ale precizně) místnost, postavil bedny prakticky na nejdebilnější místo, protože je tam prostě chtěl mít (asymetrie) a hraje mu to neuvěřitelně ... tak asi tak.
Krásně teš slyšim, jak Thruthy přidávaj trochu basy. Ve finále mi to ale nevadí, protože když to tam pěkně nasmažim, tak to hraje příjemně nakopaně a ve skutečnosti to neni přebasovaný.
Už ani nekomentuju ten fakt, že basáky má nastavený na vejšku uší
Radši na to nešahám ...
No, jen jsem chtěl apelovat na to, že umístění beden a potažmo akustika místnosti má velikej vliv na to, co slyšíme z beden.
Ostatně stačí si vygenerovat (třeba soundforge) sinusovku, která pojede od 20Hz do třeba 500Hz a je pak krásně slyšet kde jsou díry nebo rezonance.
Blbý je, že když má člověk v poslechu díru a neví o ní, tak se pak diví, co se děje v nahrávce, když si ji poslechne někde jinde ..
Ostatně stačí si vygenerovat (třeba soundforge) sinusovku, která pojede od 20Hz do třeba 500Hz a je pak krásně slyšet kde jsou díry nebo rezonance.
Blbý je, že když má člověk v poslechu díru a neví o ní, tak se pak diví, co se děje v nahrávce, když si ji poslechne někde jinde ..
... blby je, ze kdyz udelas ukrok o metr dozadu a pustis tu sinusovku znova tak mas ty diry a rezonance zase jinde. Kdepak, akustika je previtPoklop píše:od 20Hz do třeba 500Hz a je pak krásně slyšet kde jsou díry nebo rezonance.
Blbý je, že když má člověk v poslechu díru a neví...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
... mmno pro homestudia kde delas sam jo, blby je kdyz za tebou sedi klient v miste, kde slysi neco uplne jinyho (napriklad pohovka v rohu u zdi). Na druhou stranu se s tim (svedomim toho kde to jak hraje) daji vyvadet ruzne psycho-cary
.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
faktem prostě je, že akustika místnosti je (zcela bez keců) 50% toho co slyšíš a když se nevychytá místo poslechu, tak je to dost na nic.
Podotýkám, že hezký příjemný zvuk ještě neznamená dobrej poslech pro míchání
Může tam bejt spousta děr.
Příjemnej a jednoduchej program na zjištění stavu (přibližnýho) je Smaart 6. V reálném času si pustíš šum, kterej obsahuje celou škálu od 20 - 20kHz a v real.t. monitoruješ. Je to dobrý na to, že si člověk může pomoct ekvalizerem (v rámci možností).
Podotýkám, že hezký příjemný zvuk ještě neznamená dobrej poslech pro míchání
Příjemnej a jednoduchej program na zjištění stavu (přibližnýho) je Smaart 6. V reálném času si pustíš šum, kterej obsahuje celou škálu od 20 - 20kHz a v real.t. monitoruješ. Je to dobrý na to, že si člověk může pomoct ekvalizerem (v rámci možností).





