Používáte monitory i pro běžný poslech?
nunu: to bude o vkuse. ked si spomenul parachutes, je mi jasne co ti nesedi: hyped basy a nalestene vysky, skratka kotlik. to obe platne prave maju, lubivy zvuk, samozrejme na ukor detailnosti. ale opakujem, na walkmane hra division bells aj parachutes bez debaty lepsie ako dire straits, mozes si urobit anketu na ulici na ludoch, co nie su zvyknuti sustredene pocuvat a daju na prvy dojem. preto to tak autori zvuku spravili, nie z nejakeho nedostatku chochmesu. inak, takych prikladov je viac, aj od jedneho muzikanta. ja trebars nemam rad zvuk 99.9F od suzanne vega, ked sa to porovna s days of open hand, alebo solitude standing, je to presne ono. natlaceny agresivny mix, ktory sice znie plnsie, ale postrada krehkost a 3D
Co ja vim...kazdopadne jsem docela nadseny,na spodcich sice potrebujou rezat,ale za ty prachy to je skoro dokonale.Da se u toho vydrzet,coz u hifi beden za ty prachy rozhodne asi ne.Uz jsem ale musel pouzit ve foobaru ekvalizer,proste vecer potichouku to bylo fajn,ale pres den ne,spodky na mne moc huci.Nicmene mam velky problem,viz sekce PC...
kexik:Mozna,na mojem aparatku hrajou parachutes jak z prdele,sorry to se neda.To division bell je oproti tomu naprosto parada.Nicmene muze to byt zamer,samozrejme.Dokonce i velmi pravdepodobny.Bylo by to na dlouhou debatu.mam velkou radost kdyz se najde neco co se mi l ibi a je to optimalizovane pro rozumny aparat.Ale v dnesni dobe mp3 je to spis luxus venovat se i temhle strankam.Hlavne ze mame stale nove a dokonalejsi formaty,nosice atd.Co z toho ???Maloktere dvd ma PCM stopu...
-
nick_valensi
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
hele nunu, ja s tim nemam problem, proste tahle vec je ciste otazkou vkusu.. nicmene i tak sem si myslel, ze se (napric zanry a tim padem i jako urcitej standard) najde par alb, na kterych se shodne vetsina fajnsmekru a pro me osobne je to i pripad DB. (i presto, ze me starsi desky PF bavi hudebne mnohem vic a i presto, ze mi je nejblizsi "nenalestenej" skoro az garazovej zvuk..). to jenom abych to uvedl na pravou miru, jasne, inetova komunikace ma urcite mantinely, takze dochazi k nedorozumenim i tam, kde to neni vubec zapotrebi. ale jako jinak v pohode, kazdemu co jeho jest;-)
Já to taky nijak zle nebral, prostě mi to jenom takový srovnávání přijde zbytečný a k ničemu. Navíc si to část lidí blbě vyloží, ať už takovým nebo makovým způsobem.nunu píše:Ctirade,ja to nemyslel zle,neco jako ten uli je sileny srac to si nikdo vubec nekupujte ale takove nejake rozumne pojednani o tom co se v tak levnych ULIBUDKACH opravdu skryva oproti stredne dospele bedne,protoze ani E530 nejsou dokonale.
Pojďme srovnávat srovnatelné. Výsledky by mohly být velmi zajímavé.
Nic proti, ale z tohodle to může vypdat, že pasivní truthy jsou něco ojedinělého, co nemá mezi monitory v této cenové relaci konkurenci. Zkus si vedle toho postavit pár kousků jiných výrobců, třeba budeš velmi překvapen.Bylo to presne to co jsem potreboval,male monitory maji alespon neco co se podoba basaku a umeji slusne zahrat potichu.A toto TRUTHY umi a na to k cemu je pouzivam jsou asi naprosto dokonale.
Adam dělá i dospělé bedny. P33A je nejlevnější třípásmo a jeho dospělejší dvojče S3A tady nedávno matucha preferoval před matrixy. A to jsou pořád jedny z levnějších beden z jeho bohaté nabídkyZvuk adamu nedokazu posoudit,ale jedno je jiste. Stale to budou jen monitory,nikdy z toho nebude dospela bedna.
To je zase srovnávání nesrovnatelného. DPA380SSE stával kolem 50 litrů a už vidím blázny, co si takový zesilovač (nebo dokonce dva v biampingu) připojují k bednám za 10x menší cenu.Takze ja osobne kdybych se mel rozhodovat,tak bych sel do pasivnich,nesel bych do aktivu s koncakama s LM.
S3A a stary matrixy sou uplne jiny bedny.. to se snad ani neda srovnat... je to uplne jina trida a je to hodne subjektivni (kazdymu muze na praci vyhovovat neco jinyho), ja osobne bych mel uplne opacnou preferenci na poslech a na praci co se tyce tohodle konkretniho pripadu.
Nearfieldy sou nearfieldy, to jiste jo, ale sou mezi nima uplne zasadne velky rozdily. Ve frekvencni charakteristice, ve zkresleni, v dynamice v detailech. Ty levny obcas nehrajou uplne zle, nekdy docela prekvapej... ale pak zase prekvapej naopak zle. Rozdil event-adam je propast. Rozdil adam-matrix 801 je v leccem krok stranou nebo i jako z myho pohledu zpet, ale samozrejme maj taky navrch svoji velikosti. Novy Nautilus s tim diamantovym tweetrem budou nekde jinde, neslysel sem je a tak nevim. Nicmene tam taky platis za par 802D neco okolo 200.000,- samozrejme pasivni.
Kdyz sem se dival na konkurenci S3A, tak jako varianta prichazi v uvahu K+H O300D (za stejny penize) a pomerne divny PMC AML1... genelecy a dynaudia sou jinde a nezapadaj mi do tyhle tridy... pak sou prej zajimavy takovy ty mensi PMC TB2 nebo tak nejak, ty sou dokonce i docela levny.
Zajimavy mi prisly ceny u Bob Katzovic Lipinsky L707... za par da clovek neco pres $4000? Plus subwoofery za $2-3k, to neni tak silene moc na highend mastering.
Nearfieldy sou nearfieldy, to jiste jo, ale sou mezi nima uplne zasadne velky rozdily. Ve frekvencni charakteristice, ve zkresleni, v dynamice v detailech. Ty levny obcas nehrajou uplne zle, nekdy docela prekvapej... ale pak zase prekvapej naopak zle. Rozdil event-adam je propast. Rozdil adam-matrix 801 je v leccem krok stranou nebo i jako z myho pohledu zpet, ale samozrejme maj taky navrch svoji velikosti. Novy Nautilus s tim diamantovym tweetrem budou nekde jinde, neslysel sem je a tak nevim. Nicmene tam taky platis za par 802D neco okolo 200.000,- samozrejme pasivni.
Kdyz sem se dival na konkurenci S3A, tak jako varianta prichazi v uvahu K+H O300D (za stejny penize) a pomerne divny PMC AML1... genelecy a dynaudia sou jinde a nezapadaj mi do tyhle tridy... pak sou prej zajimavy takovy ty mensi PMC TB2 nebo tak nejak, ty sou dokonce i docela levny.
Zajimavy mi prisly ceny u Bob Katzovic Lipinsky L707... za par da clovek neco pres $4000? Plus subwoofery za $2-3k, to neni tak silene moc na highend mastering.
Slyšel jsi některé nižší řady Adamů? Ať už zprofanované A7 nebo P33A (to je tak maximum, které bych byl ochoten zaplatit, ale to už by muselo bejt něco), připadně něco mezi tím? Ono je tu v posledbní době poněkud přeadamováno, ale na druhou stranu není divu. Oni jako jedni z mála nebo dokonce jediní používají páskové měniče a navíc to krmí spínanejma zesilovačema a zdrojema. Už jenom z toho důvodu by byla zajímavá konfrontace s ortodoxními hifistymatucha píše:Kdyz sem se dival na konkurenci S3A, tak jako varianta prichazi v uvahu K+H O300D (za stejny penize) a pomerne divny PMC AML1... genelecy a dynaudia sou jinde a nezapadaj mi do tyhle tridy...
nizsi adamy sem neslysel... jenom kdysi davno v thomannovi a z toho si pamatuju minimum
carloff ma P11A a nestezoval si... ale... to je precejen trochu nizsi trida
A7 jsem neslysel, ale urcite nebudou "lepsi" nez P11A
D tridu zesilovacu maj teprve od nedavna a kupodivu to proslo u kritickejch usi, dokonce tak, ze klidne kombinujou stary AB + tyhle novy D.
Osobne si nejsem uplne jistej tou P tridou, tohle resi ted Etien, kterej preskakoval furt z P33A na S2.5A a nevedel co. No chce to ozkouset, ty nomexovity menice by mely davat presnejsi informaci, protoze se min bortej... takze ho smeruju na S radu a jestli to skonci u adama, tak stejne asi u ty S3A. Stejne ale driv ozkousi K+H O300D, ktery sou pravy 3pasmo a maj uzavrenou bednu bez basreflexu.

Nevim v ty cenovy relaci, co si tady zminil bych dneska asi zkusil PMC... http://www.pmcloudspeaker.com/tb2s.html
tehnle obrazek je moc velkej... ale je tam vicemene vsechno od PMC vedle sebe... no sliny by se sbihaly
http://www.monitoring-company.fr/downlo ... 0gamme.jpg
carloff ma P11A a nestezoval si... ale... to je precejen trochu nizsi trida
A7 jsem neslysel, ale urcite nebudou "lepsi" nez P11A
D tridu zesilovacu maj teprve od nedavna a kupodivu to proslo u kritickejch usi, dokonce tak, ze klidne kombinujou stary AB + tyhle novy D.
Osobne si nejsem uplne jistej tou P tridou, tohle resi ted Etien, kterej preskakoval furt z P33A na S2.5A a nevedel co. No chce to ozkouset, ty nomexovity menice by mely davat presnejsi informaci, protoze se min bortej... takze ho smeruju na S radu a jestli to skonci u adama, tak stejne asi u ty S3A. Stejne ale driv ozkousi K+H O300D, ktery sou pravy 3pasmo a maj uzavrenou bednu bez basreflexu.

Nevim v ty cenovy relaci, co si tady zminil bych dneska asi zkusil PMC... http://www.pmcloudspeaker.com/tb2s.html
tehnle obrazek je moc velkej... ale je tam vicemene vsechno od PMC vedle sebe... no sliny by se sbihaly
http://www.monitoring-company.fr/downlo ... 0gamme.jpg
matucha: tie pmc veci si pocul? u mna osobne pouzitie zatlmenych basreflexov a plochych membran (alebo su to pasivne zataze? v tom pripade preco vpredu?) vyvolava skor otazniky... ale bez vypocutia je to samozrejme len pocit, ktory ovsem pri fotkach adamov nemam 
osobne mi nie je jasne, preco sa aj pri vacsich monitoroch stale pouzivaju porty (ci uz klasicky helmholz alebo kadejake naznaky tml a ja neviem co este, kedze clovek nevidi co je za natrubkom...), ked uzavreta ozvucnica rozumnych rozmerov predstavuje podstatne korektnejsie riesenie z hladiska skreslenia a fazovej linearity
osobne mi nie je jasne, preco sa aj pri vacsich monitoroch stale pouzivaju porty (ci uz klasicky helmholz alebo kadejake naznaky tml a ja neviem co este, kedze clovek nevidi co je za natrubkom...), ked uzavreta ozvucnica rozumnych rozmerov predstavuje podstatne korektnejsie riesenie z hladiska skreslenia a fazovej linearity
matucha: ved prave... nic moc... ono dnes na uzavrete bedne nik nerobi komercne menice (ktore potrebuju vyssie poddajnosti membran koli tlmeniu ozvucnicou), takze malu uzavretu bednu nejde bez nejakeho custom repraka zostrojit... ale pri subbasoch, resp main monitoroch, menice su... objem bedne sice vyjde na pomerne nechutne cislo, ale v studiu to nevadi...
ja myslim, ze vedi co delaj a ze korektne provedenej deravej system proste funguje a asi je s tim min problemu technicky
nedela nahodou PMC to, ze udela deravou bednu a misto toho, aby tu diru pouzivala jako rezonatoru, kterej podpori spodni pasmo tak tu diru zatlumi nejakou vatou a tak se zbavi nevyhod uzavrenyho a pritom do systemu nevnasej "umelou" rezonanci?
nedela nahodou PMC to, ze udela deravou bednu a misto toho, aby tu diru pouzivala jako rezonatoru, kterej podpori spodni pasmo tak tu diru zatlumi nejakou vatou a tak se zbavi nevyhod uzavrenyho a pritom do systemu nevnasej "umelou" rezonanci?
tak nejak... diera bez tlmenia vzdy urobi na frekvencnej krivke hrb, a s tlmenim sa znizuje kvalita rezonatora, takze hrb je sirsi a nizsi. uloha hrbu je kompenzovat 6dB slope od rezonancnej frekvencie nadol, a ked mas sirsi hrb, lahsie dosiahnes rovnu charakteristiku. problem portu je, ze vnasa hrb aj do fazovej charakteristiky a tam utlmenie nic neriesi.matucha píše:ja myslim, ze vedi co delaj a ze korektne provedenej deravej system proste funguje a asi je s tim min problemu technicky
nedela nahodou PMC to, ze udela deravou bednu a misto toho, aby tu diru pouzivala jako rezonatoru, kterej podpori spodni pasmo tak tu diru zatlumi nejakou vatou a tak se zbavi nevyhod uzavrenyho a pritom do systemu nevnasej "umelou" rezonanci?
pritom staci mat uzavretu ozvucnicu s objemom okolo Vekv a mas od rezonancnej nahor vlastne idealnu situaciu: 8" repraky maju bezne rezonancnu 40Hz a Vekv okolo 35L. navyse aj ten 6dB svah naspodu je imho uchu daleko prijemnejsi ako pri portovanej bedni, kde je 12dB (i ked, od nizsej frekvencie)...obavam sa, ze dovody, preco sa pouziva port, su cisto materialisticke: mensia bedna, menej materialu, lacnejsia doprava atd...





