fx return lampove hlavy
Re: fx return lampove hlavy
A cim to zesilujete?
Re: fx return lampove hlavy
Amorph: Zkus zaexperimentovat i se zkreslenym kanalem na rozdallu - nebude to zadna parada, ale kdyz na rockmasteru uberes gainu a trochu nakopnes rozdalla, tak by to mohlo dostat jinou barvu. Ale mozna bych tim padem spis napred prohnal signal rozdallovym preampem a pak do rockmastera. Nemam to vyzkousene, takze to mozna bude kanal, ale rozhodne zkus! 
Ja ted nahravam primo ze sendu meho ENGL Blackmora (mam ted pekny pokoj - http://zahrobi.net/pub/apec.jpg ) a impulzuju v pocitaci, zvuk se mi libi, mozna to ani nebudu prohanet pres bednu, uvidim.
P.S.: FX smycka na ENGLech funguje i ve standby rezimu, proto nemam (nepotrebuji) box. A proto je taky na tom standby tlacitku ten udelator - abych ho nahodou ze zvyku nesepnul
EDIT: LOL, koukam, ze reaguju na post uplne na zacatku threadu, nejak jsem si nevsiml, ze se mezitim debata posunula dal. No v tom pripade se omlouvam za mensi "return"
koma6: Uz jsem ti to psal na BZ, mit prasule, tak toho tvyho ENGLika beru, mel by to byt dokonce celkem podobny preamp jako v tom mem Blackmorovi.
EDIT 2: Kurec uz, zase jsem pozadu
Posilam SZ.

Ja ted nahravam primo ze sendu meho ENGL Blackmora (mam ted pekny pokoj - http://zahrobi.net/pub/apec.jpg ) a impulzuju v pocitaci, zvuk se mi libi, mozna to ani nebudu prohanet pres bednu, uvidim.
P.S.: FX smycka na ENGLech funguje i ve standby rezimu, proto nemam (nepotrebuji) box. A proto je taky na tom standby tlacitku ten udelator - abych ho nahodou ze zvyku nesepnul

EDIT: LOL, koukam, ze reaguju na post uplne na zacatku threadu, nejak jsem si nevsiml, ze se mezitim debata posunula dal. No v tom pripade se omlouvam za mensi "return"

koma6: Uz jsem ti to psal na BZ, mit prasule, tak toho tvyho ENGLika beru, mel by to byt dokonce celkem podobny preamp jako v tom mem Blackmorovi.
EDIT 2: Kurec uz, zase jsem pozadu

Re: fx return lampove hlavy
Amorph: Je to trošku s křížkem po funuse, ale třeba Ti tenhle tip pomůže. Peaveye mám rád. Už dlouho je jedním z mých aparátů Peavey Classic 50 combo (vyhovuje mi mj. i proto, že nepotřebuju a nepoužívám žádný předřazený zkreslovací nebo nakopávací efekty, předzesilovač dostatečně táhne a jde za rukou) a nedávno jsem narazil v inzerci na Peavey Rockmaster preamp. Kdysi jsem ho někde zkoušel a líbil se mi a kromě toho jsem uvažoval o vybudování racku bezdrát-preamp-smyčka-modulační efekt-lampovej konec, je to modulární a můžu měnit jednotlivý komponenty. Tak jsem ho hned koupil, protože se špatně shání, už se nevyrábí. Poněvadž jsem v kontaktu s Petrem Faiereiselem, který vyrábí kytarové zesilovače ESH (kdysi jsem mu pomáhal s vývojem jedné řady), věděl jsem, že staví i lampové kytarové konce. Zapojil jsem toho Rockmastera do jednoho z jeho koncáků a myslím, že je to dobrá cesta, bylo to výtečný. Zkus mu zavolat a zajeď si to vyzkoušet, není nad praktický test a pro porovnání vezmi s sebou i to co používáš aktuálně ať můžeš porovnat. Mj. jsem při tom testování zjistil, že crunch kanál jeho hlavy Raptor má (subjektivně pro mně) o třídu lepší zvuk, reakci a charakter než ten Rockmaster, ale i tak si Rockmastera nechám.
Jednu dobu jsem experimentoval i se systémem combo Peavey Classic-výstup z jeho předzesilovače-efektový return hlavy ESH-box A a Rockmaster-eff return hlavy ESH-box. Ale myslím že praktičtější je ten konec kvůli montáži do racku a převážení a taky ten konec je jinak konstruovanej a řekl bych univerzálnější.
http://www.eshamp.com/
Jednu dobu jsem experimentoval i se systémem combo Peavey Classic-výstup z jeho předzesilovače-efektový return hlavy ESH-box A a Rockmaster-eff return hlavy ESH-box. Ale myslím že praktičtější je ten konec kvůli montáži do racku a převážení a taky ten konec je jinak konstruovanej a řekl bych univerzálnější.
http://www.eshamp.com/
Rošky
Re: fx return lampove hlavy
To VTBéčko od SP je teda pěknej úlet, byl to můj první preamp a je tak někde na úrovni MIC100 od ULIHO a levnýho ART př. dbx. Moc to nechápu, čím děláte korekce?koma6 píše:..,jsme se dopracovali k studio project vtb1. A vono to najednou hraje jak si představujem (skoro) takže nezbejva než se nebát...
Re: fx return lampove hlavy
Rosky: dik za tip. Jo casem to urcite s necim porovnam. Koncak v racku by se mi taky libil, ted taham preamp v batohu, hlava je hrozna krava, je s tim kablovani atd. Uz jsem mel i na nejaky koncaky na hudebnim bazaru policeno, ale nakonec jsem se rozhod, ze do toho ted nebudu jeste tak rok cpat prachy, kdyz to hraje.
Re: fx return lampove hlavy
Pripadne slusny koncaky dela L-AMP, Hocke a HOT (delaji urcite hlavy, koncaky snad taky).
Re: fx return lampove hlavy
hrajem na rovno ale zkoušel jsem i přes mix. Sme ve stádiu hledání a tohle je fakt nejblíž tomu jak si to představujem. plnej pevnej zvuk nakreslenej tou lampou. I když uznávám že máme o zvuku asi dost zvrhlý představy...delay píše:To VTBéčko od SP je teda pěknej úlet, byl to můj první preamp a je tak někde na úrovni MIC100 od ULIHO a levnýho ART př. dbx. Moc to nechápu, čím děláte korekce?koma6 píše:..,jsme se dopracovali k studio project vtb1. A vono to najednou hraje jak si představujem (skoro) takže nezbejva než se nebát...
značnej rozdíl je i v kytaře. Kytarista má starou lubovku hondo a ted zkoušíme kopii PRSa od Fokuse... je to boj.
Re: fx return lampove hlavy
Doporucuju sahnotu po lepsi kytare, ta Hondo by mohla byt hodne slusna, ale nahravat na Fokusku je IMHO dost skoda. Zvlast pokud je tovarni, neupravena.
Re: fx return lampove hlavy
... hondo je parádní ale trochu se hltí na basech když se do toho člověk opře. Je to jak na co. Fokuska je stará ještě poctivá a je po zásahu kytaráře. Myslim že parádní nástroj. Kytar jsme už taky absolvovali dost. Ale hlavně se mění vkus. Trochu jsme odrostli těm pilám, naladili zase na 440... hold stárnem.
Re: fx return lampove hlavy
A proč ne? Je to "studiový mikrofonní předzesilovač", takže z hlediska zpracování zvuku je na vyšší úrovni než nástrojové zesilovače. Má to lampu ve standardním zapojení, takže s kytarou z toho může lézt pěkný zakulacený lehce zkreslený zvuk,který se dál upravuje v koncovém zesilovači a výsledek - požadovaný zvuk.Amorph píše:koma6: pockej, chces rict, ze mate zapojenou kytaru do tohodle? http://www.studioprojects.com/vtb1.html))
Osobně se pořád divím tomu, že neustále někdo chce něco s něčím srovnávat (myslím konkrétně v kytarových aparátech), chce aby něco hrálo jako něco jiného apod. Stejně ten zvuk má každý v hlavě a co je pro jednoho, není pro jiného. Imaginární borec řeší, že chce zvuk jako z nějaké skladby, kde je to hráno na Mesu. Z jemu dostupných prostředků kroutí a kombinuje až kýženého zvuku dosáhne. Potká druhého a říká "Mám super aparát, hraje jako Mesa". Jdou to vyzkoušet a ten druhý mu říká " Ty jsi magor, jaká Mesa, vždyť je to jako Valvastate". A tak to jde pořád dokola.
Navrhl jsem a postavil už také pár aparátů. Nikoho nekopíruji, k ničemu se nepřirovnávám. Když si na to dotyčný zahraje, tak se mu ten zvuk buď líbí nebo nelíbí. Někdo v tom slyší Mesu XYZ, někdo Marshall ABC, někdo Fender někdo nic. A co bych měl dělat? Tvrdit že vyrábím kopie toho nebo onoho, proč? Řeknu že je to kopie Dual Caliber a stejně to tam 50% lidí neuslyší a co udělají - řeknou že jsem podvodník. Stojí mi to za to? Nestojí. Jde přece o to, aby se mi ten zvuk líbil a aby se prosadil v kapele. Stejně nejvýznamnější podíl na výsledném zvuku mají ruce, řekl bych tak 80%. Pokud těch zbývajících 20% vezmu zase jako 100%, tak 80% výsledného zvuku tvoří reprobedna a ten zbytek - ten zbytek. Proto je to neustálé hledání - jak už tady někteří psali. A není třeba se bát experimentovat. To, že mnohdy zvuk který se vám líbí samostatně vůbec nezní s kapelou a naopak, je už také známá věc.
Re: fx return lampove hlavy
......Stejně ten zvuk má každý v hlavě
přesně já měl jednou sen a tam nám kytara zněla jako 20 španělek dohromady. Od tý doby mě to pronásleduje a snažim se takovýho zvuku dosáhnout.
přesně já měl jednou sen a tam nám kytara zněla jako 20 španělek dohromady. Od tý doby mě to pronásleduje a snažim se takovýho zvuku dosáhnout.
Re: fx return lampove hlavy
20 Španělek dohromady, to už je pěknej harém, to jen tak někdo neuhraje:)))
Re: fx return lampove hlavy
s tymto sa neda nic ine, iba 100% suhlasitBrúdr píše:A proč ne? Je to "studiový mikrofonní předzesilovač", takže z hlediska zpracování zvuku je na vyšší úrovni než nástrojové zesilovače. Má to lampu ve standardním zapojení, takže s kytarou z toho může lézt pěkný zakulacený lehce zkreslený zvuk,který se dál upravuje v koncovém zesilovači a výsledek - požadovaný zvuk.Amorph píše:koma6: pockej, chces rict, ze mate zapojenou kytaru do tohodle? http://www.studioprojects.com/vtb1.html))
Osobně se pořád divím tomu, že neustále někdo chce něco s něčím srovnávat (myslím konkrétně v kytarových aparátech), chce aby něco hrálo jako něco jiného apod. Stejně ten zvuk má každý v hlavě a co je pro jednoho, není pro jiného. Imaginární borec řeší, že chce zvuk jako z nějaké skladby, kde je to hráno na Mesu. Z jemu dostupných prostředků kroutí a kombinuje až kýženého zvuku dosáhne. Potká druhého a říká "Mám super aparát, hraje jako Mesa". Jdou to vyzkoušet a ten druhý mu říká " Ty jsi magor, jaká Mesa, vždyť je to jako Valvastate". A tak to jde pořád dokola.
Navrhl jsem a postavil už také pár aparátů. Nikoho nekopíruji, k ničemu se nepřirovnávám. Když si na to dotyčný zahraje, tak se mu ten zvuk buď líbí nebo nelíbí. Někdo v tom slyší Mesu XYZ, někdo Marshall ABC, někdo Fender někdo nic. A co bych měl dělat? Tvrdit že vyrábím kopie toho nebo onoho, proč? Řeknu že je to kopie Dual Caliber a stejně to tam 50% lidí neuslyší a co udělají - řeknou že jsem podvodník. Stojí mi to za to? Nestojí. Jde přece o to, aby se mi ten zvuk líbil a aby se prosadil v kapele. Stejně nejvýznamnější podíl na výsledném zvuku mají ruce, řekl bych tak 80%. Pokud těch zbývajících 20% vezmu zase jako 100%, tak 80% výsledného zvuku tvoří reprobedna a ten zbytek - ten zbytek. Proto je to neustálé hledání - jak už tady někteří psali. A není třeba se bát experimentovat. To, že mnohdy zvuk který se vám líbí samostatně vůbec nezní s kapelou a naopak, je už také známá věc.

Re: fx return lampove hlavy
ahoj, poridil sem si sansamp paradriver di, mam k tomu kombo peavey blues classic 50 s 15´repro. Zkousel jsem zapojovat sansamp temito zpusoby:
- do efektove smycky - znelo strasne
- klasicky do input - o hodne lepsi, ale zkresleni bylo hodne nabzuceny, jak to slo jeste pres korekce komba
- do fx return - nejlepsi varianta, vsechny korecke komba vyrazeny
mam vsak jeden dotaz: pri te posledni variante jsou vyrazeny uplne vsechny korekce, na kombu mam vsechno na 0, tj. nemohu ovladat hlasitost. ze schematu jsem si zjistil, ze ten fx return je az za master volume. Tim padem si muzu nastavovat uroven zvuku jen na sansampu, ale kdyz ho vypnu, nejsem schopen nastavit uroven cisteho signalu jen z kytary, takze nejsem schopen ve zkusebne uspokojive nastavit pomer cisty/zkresleny. Respektive muzu dorovnat zkresleny na cisty, ale uz to je moc nahlas.
koukal jsem se na netu treba tady na to:
http://kytary.cz/widara-ablax-box-black/HN145834/
nebo:
http://kytary.cz/widara-attenuator-true ... /HN124220/
co bude pro me lepsi? ten attenuator jen zeslabuje? nebo mate nekdo jiny napad jak to poresit? jeste se mi tu vali od bosse GE-7 ekvalizer, teoreticky bych to mohl rovnat i tim, ale zase bych nerad aby mi nejak ovlivnoval zvuk (je pravda, ze sem to jeste nezkusil).
diky
komor
- do efektove smycky - znelo strasne
- klasicky do input - o hodne lepsi, ale zkresleni bylo hodne nabzuceny, jak to slo jeste pres korekce komba
- do fx return - nejlepsi varianta, vsechny korecke komba vyrazeny
mam vsak jeden dotaz: pri te posledni variante jsou vyrazeny uplne vsechny korekce, na kombu mam vsechno na 0, tj. nemohu ovladat hlasitost. ze schematu jsem si zjistil, ze ten fx return je az za master volume. Tim padem si muzu nastavovat uroven zvuku jen na sansampu, ale kdyz ho vypnu, nejsem schopen nastavit uroven cisteho signalu jen z kytary, takze nejsem schopen ve zkusebne uspokojive nastavit pomer cisty/zkresleny. Respektive muzu dorovnat zkresleny na cisty, ale uz to je moc nahlas.
koukal jsem se na netu treba tady na to:
http://kytary.cz/widara-ablax-box-black/HN145834/
nebo:
http://kytary.cz/widara-attenuator-true ... /HN124220/
co bude pro me lepsi? ten attenuator jen zeslabuje? nebo mate nekdo jiny napad jak to poresit? jeste se mi tu vali od bosse GE-7 ekvalizer, teoreticky bych to mohl rovnat i tim, ale zase bych nerad aby mi nejak ovlivnoval zvuk (je pravda, ze sem to jeste nezkusil).
diky
komor