fx return lampove hlavy
fx return lampove hlavy
Zdar, mam technicky dotaz. Mam preamp peavey rockmaster a celoampovou hlavu od rozdala, ktera ma svuj preamp, koncak a fx loop. Fx loop je koncipovan tak, ze z preampu hlavy jde signal ven sendem a return se vraci pred koncak. Takze jednoduche zapojeni je takove, ze pichnu kytaru do vstupu hlavy, z jejiho preampu to sendem poslu do externiho preampu a z nej zpatky returnem do koncaku. Moje otazka zni, jak vyradit preamp hlavy? Chtel bych mit kytaru pichnutou primo do peaveye a z nej to posilat primo do returnu (tedy do koncaku), abych obesel preamp hlavy. Muze byt premp hlavy zapnuty, aniz by do nej bylo neco zapojeno? Pokud ne, da se to nejak vyresit?
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
no ja bych rad, ale problem je v tom, ze by asi nemel byt preamp hlavy bez neceho na vstupu... nebo to nevadi?
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
Obecně: nejsem si tím jistej, ale lampovej preamp by neměl nijak trpět v případě, že do něj nejde signál. O problémech jsem slyšel vždy jen souvislosti s koncovým zesilovačem a jeho připojení na reproduktor. Tam je potřeba zachovat pravidlo, že koncák musí překovánat nějakou zátěž, což je repro anebo něco, co ho nahradí. Co se týče starosti o preamp Rozdalla, tak pro jistotu navrhuju vznést dotaz na instrumento.cz nebo zavolat Rožďalovskýmu.
Takže teoreticky by neměl být problém v zapojení preampu PR do returnu Rozdalla.
ALE: Nevím, jestli je tvoje hlava výjimka, ale Rožďalovský si potrpí na svoji propagovanou "pure lampovou cestu", což se projevuje tak, že na paralelní smyčce nelze nastavit potenciomentrem 100% wet. Měl jsem s ním na tohle téma osobní rozhovor (neb jsem bývalým uživatelem jeho aparátu) a on prostě vidí využití efektový smyčky jako přimíchávání efektu k původnímu signálu. Aby se nemohla přerušit ta jeho superlampová cesta, při nastavení 100% wet prochází něco málo zvuku z preampu.
Z toho plyne: pokud má hlava paralelní smyčku, tak toreticky se se zvukem z PR míchá něco málo šumu, co leze z preampu Rozdalla. To by se dalo asi pořešit stažením gainu kanálu na minimum. Pak by to mohlo snad být v pohodě. Pokud je na hlavě smyčka sériová, tak je to v pohodě.
Každopádně je důležitý, jak to bude hrát. Když dobře, tak není co řešit.
Takže teoreticky by neměl být problém v zapojení preampu PR do returnu Rozdalla.
ALE: Nevím, jestli je tvoje hlava výjimka, ale Rožďalovský si potrpí na svoji propagovanou "pure lampovou cestu", což se projevuje tak, že na paralelní smyčce nelze nastavit potenciomentrem 100% wet. Měl jsem s ním na tohle téma osobní rozhovor (neb jsem bývalým uživatelem jeho aparátu) a on prostě vidí využití efektový smyčky jako přimíchávání efektu k původnímu signálu. Aby se nemohla přerušit ta jeho superlampová cesta, při nastavení 100% wet prochází něco málo zvuku z preampu.
Z toho plyne: pokud má hlava paralelní smyčku, tak toreticky se se zvukem z PR míchá něco málo šumu, co leze z preampu Rozdalla. To by se dalo asi pořešit stažením gainu kanálu na minimum. Pak by to mohlo snad být v pohodě. Pokud je na hlavě smyčka sériová, tak je to v pohodě.
Každopádně je důležitý, jak to bude hrát. Když dobře, tak není co řešit.
Nemusíš z toho mít strach. Normálně zapoj kytaru do Peave preampu a ten připoj do returnu hlavy. S preampem v hlavě si nedělej starosti. To co píše Kexík je možné, ale nedělej to. Pokud to Rožďálovský udělal pořádně (je to standardní řešení) tak vstup kytarové hlavy (obecně všechny vstupy nástrojových zesilovačů, komb, preampů apod.) je za normálních okolností zkratován na zem - kontakty vstupního jacku. Zkrat se zruší zasunutím jacku od kytarového kabelu. Je to tak kvůli tomu, aby zesilovače bez připojeného nástroje nešuměly a nebručely.
Dneska jsem hral konecne na zkousce s Peaveyem pres return Rozdala a hraje to paradne:)
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
vasek: hehe, no tezko rict:) Je to rovna 3/4 bedna 412 a je na tom vzadu stitek Marshall Lead412 Model VS412. VS Chapu jako serii Valvestate, ale moc jako Marshallovska bedna to nevypada a zadnou podobnou jsem nevygooglil, leda, ze by to byla nejaka hrozna staresina nebo rarita. Takze mam trochu pocit, ze to bude spis neco doma delanyho, ale zase uplne spatne to nevypada. Nicmene Celestiony G12 by v tom asi mely byt. Budu to muset jeste nejak prozkoumat. No ale hlavni je, ze to hraje dobre a sedne to krasne do zbytku kapely.
Btw. jestli to nekdo chce slyset live, tak hrajem zitra v Praze v Klubu Vrtule u metra Kobylisy. Kdyztak mrknete na nas web http://disabled.nofuture.cz
Btw. jestli to nekdo chce slyset live, tak hrajem zitra v Praze v Klubu Vrtule u metra Kobylisy. Kdyztak mrknete na nas web http://disabled.nofuture.cz
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
VS412 je box mensi ako standardna 1960 bedna. dodaval sa k druhej serii Valvestate, predchadzajuca verzia sa volala 8412 ale bolo to to iste. boli to lacne boxy nie z preglejky, ale z lisovaneho papiera. osadene boli reproduktormi s oznacenim Celestion G12M-35 a bedna mala dokopy 140W. hrala velmi pekne, mala peknu farbu zvuku, ale strasne potichu. tie repraky museli mat velmi nizku citlivost, svoje asi spravil aj divny material boxu...
Re: fx return lampove hlavy
Tak uz hraju s Rockmasterem a Rozdallem neco malo pres rok a docela spokojenost. No muzu se teda podelit o trochu zvlastni poznatek. Mel jsem dlouho zapojeni kytara->rockmaster->return rozdalla a neprislo mi to uplne spatny, ale bylo to trochu necitelny a takovy jakoby trochu necim ofiltrovany, no pricital jsem to hlavne kvalite bedny. Asi pred dvema mesici me na zkousce napadlo, ze ten lampovej preamp ze srandy zkusim zapojit jeste do preampu hlavy. No a svete div se, najednou z toho zacal lezt o sto procent lepsi zvuk! Jako by nekdo aparat vybalil z krabice. Dal jsem to zpatky do returnu a fuj, najednou se to, co jsem rok povazoval za normalni zvuk skoro nedalo poslouchat. Kdyz jsem to zas zapojil pres preamp hlavy, tak byl zvuk mnohem transparentnejsi mohutnejsi a otevrenejsi. Teoreticky je mozna blbost hnat lampovej preamp pres dalsi predzesilovaci lampy, ale tady to z nejakyho duvodu funguje:) Navic mi tim pribyl v ceste equalizer na Rozdalovi a lepsi regulace hlasitosti (efektovou smycku mam bohuzel jen pasivni), coz taky neni k zahozeni. A samozrejme teda na Rozdalovi hraju pres cistej kanal.
A jeste jeden poznatek, rozdall ma v sobe dva koncaky. Prvni ma lapmy 6L6 a kdyz si ladim zvuk, tak mi prijde prijemnejsi na poslech a jakoby mel vetsi tlak. Druhej koncak ma EL34 a kdyz s nim hraju sam, tak to cloveku prijde takovy moc urvany a drzy. Ale kdyz hraju v kapele, tak naprosto jasne vedou ty EL34, protoze se daleko lip prosadi ve stredech - je to takovej ten jiskrivej hrejivej zvuk a nedelaji zbytecny blato v basech. Ty 6L6 jsou takovy rovny a prebasovany a ve stredech to v nich nejak nezije. Takze kdybych se mel nekdy v budoucnu rozhodovat jesti marshall nebo messa, nevim nevim:)
A jeste jeden poznatek, rozdall ma v sobe dva koncaky. Prvni ma lapmy 6L6 a kdyz si ladim zvuk, tak mi prijde prijemnejsi na poslech a jakoby mel vetsi tlak. Druhej koncak ma EL34 a kdyz s nim hraju sam, tak to cloveku prijde takovy moc urvany a drzy. Ale kdyz hraju v kapele, tak naprosto jasne vedou ty EL34, protoze se daleko lip prosadi ve stredech - je to takovej ten jiskrivej hrejivej zvuk a nedelaji zbytecny blato v basech. Ty 6L6 jsou takovy rovny a prebasovany a ve stredech to v nich nejak nezije. Takze kdybych se mel nekdy v budoucnu rozhodovat jesti marshall nebo messa, nevim nevim:)
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
Re: fx return lampove hlavy
Zajímavé poznatky, jen co je pravda
Potvrzuje se, že teorie se může s praxí hezky mlátit. Ale řekl bych, že obě anomálie jsou tak trochu speciální fičury od pana Rožďálovského. Co se týče toho prvního, tak můžu jen říct, že na mém bývalém Rozdallu byla smyčka tak "dobře" navržená, že i když byla nastavená 100% wet, tak přímo z prempu lezla spousta zvuku do konce. Takže kdoví, jestli to nebude něco podobnýho.
