hodi se k behringer TRUTH B2031 zesik Pioneer VSX-D411
Referencni zesilovac je co nejjednodussi zarizeni, ktere zesiluje zvuk a zachovava maximalni linearitu slysitelneho frekvencniho spektra. V optimalnim pripade: vstup z linky - vlastni zesilovac (popr. s ovladanim stupne zesileni) - vystup na monitory. Pokud hifi zesilovac ma funkci direct, ktera vyradi "zbytecne" obvody (obvykle premosti korekce) a je dostatecne linearni, pak je to prakticky totez v jinem obalu. Problemem je povetsinou linearita, protoze vyrobci hifi komponent (zesilovacu, beden, atd.) se nesnazi, aby jejich zarizeni hrala rovne, ale aby hrala prijemne. Toho se nejsnaze dociluje zduraznenim basu ("koule") a vysek ("cistota"). Vysledkem je rozpor mezi tim, co slysis a co se realne uklada pri mixdownu.
Proto je tak dulezite "znat" zvuk sveho studia, protoze absolutne linearni poslech nebudes mit nikdy, vzdycky to trochu lze a ty musis vedet, kde jsou ta lziva mista a domyslet si, jak by to tak asi znelo, kdyby to hralo rovne... To zjistis castym poslechem svych mixu na cizich aparatech a poslechem cizich mixu na svem. I s relativne levnymi bednami a zesikem se da delat velky zvuk, jen je musis dukladne znat.
Z vlastni zkusenosti vim, ze rozdily mezi monitory jsou sice markantni, ale jejich kvalita neni az tak umerna cene. Asi rok jsem v praci michal na Tannoy System800, coz neni zrovna levny monitoring a zvuk z nich nebyl nejak zavratne presvedcivejsi nez z mnohem levnejsich Revealu, ktere mam ve svem studiu. Cim levnejsi bedna, tim vic prace s nalezenim optimalniho umisteni a take optimalniho mista poslechu. Nejvetsi rozdil je v tom, ze 800 pokryly kvalitnim zvukem mnohem vetsi plochu a nemusely te zajimat veci jako sweetspot mezi menici... Nicmene po dlouhem badani a akustickych upravach ve svoji rezii mi i maly revealy hrajou super, bohuzel ale musim mit pri kontrolnim poslechu hlavu na presne urcenem miste o velikosti tak 50 x 50 x 50 cm a kazde vyboceni z tehle polohy je trestano zmenou zvuku. Jedina nevyhoda revealu (a malych beden vubec) je nedostatek tech nejhlubsich basu, coz se obvykle resi subweckem.
Ted uz mas asi hlavu jako skopek, tak snad jen, ze tohle vsechno stejne zacnes poradne resit az po dloooouhe dobe, protoze za zesikem a bednama je jeste uprava akustiky prostoru a hlavne rostouci naroky a menici se vkus. To vsechno dohromady je proces, ktery nikdy nekonci
Proto je tak dulezite "znat" zvuk sveho studia, protoze absolutne linearni poslech nebudes mit nikdy, vzdycky to trochu lze a ty musis vedet, kde jsou ta lziva mista a domyslet si, jak by to tak asi znelo, kdyby to hralo rovne... To zjistis castym poslechem svych mixu na cizich aparatech a poslechem cizich mixu na svem. I s relativne levnymi bednami a zesikem se da delat velky zvuk, jen je musis dukladne znat.
Z vlastni zkusenosti vim, ze rozdily mezi monitory jsou sice markantni, ale jejich kvalita neni az tak umerna cene. Asi rok jsem v praci michal na Tannoy System800, coz neni zrovna levny monitoring a zvuk z nich nebyl nejak zavratne presvedcivejsi nez z mnohem levnejsich Revealu, ktere mam ve svem studiu. Cim levnejsi bedna, tim vic prace s nalezenim optimalniho umisteni a take optimalniho mista poslechu. Nejvetsi rozdil je v tom, ze 800 pokryly kvalitnim zvukem mnohem vetsi plochu a nemusely te zajimat veci jako sweetspot mezi menici... Nicmene po dlouhem badani a akustickych upravach ve svoji rezii mi i maly revealy hrajou super, bohuzel ale musim mit pri kontrolnim poslechu hlavu na presne urcenem miste o velikosti tak 50 x 50 x 50 cm a kazde vyboceni z tehle polohy je trestano zmenou zvuku. Jedina nevyhoda revealu (a malych beden vubec) je nedostatek tech nejhlubsich basu, coz se obvykle resi subweckem.
Ted uz mas asi hlavu jako skopek, tak snad jen, ze tohle vsechno stejne zacnes poradne resit az po dloooouhe dobe, protoze za zesikem a bednama je jeste uprava akustiky prostoru a hlavne rostouci naroky a menici se vkus. To vsechno dohromady je proces, ktery nikdy nekonci

Jo predzesilovac k Truth to taky resim?! fakt nevim. kdysi delaly cesky firmy jako Au/Ra levne a dobre veci ale ted uz vsichni delaji jen "high-end" protoze se jim vyroba tech levnyh nevyplati... nechci davat za predzesilovac 10tisic.... docela levny veci ma Ri-Audio ale nejsem si jist jestli to jeste vyrabeji...
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 31 srp 2002 11:27
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Cus Syncro!Syncro / GJ píše:
Z vlastni zkusenosti vim, ze rozdily mezi monitory jsou sice markantni, ale jejich kvalita neni az tak umerna cene. Asi rok jsem v praci michal na Tannoy System800, coz neni zrovna levny monitoring a zvuk z nich nebyl nejak zavratne presvedcivejsi nez z mnohem levnejsich Revealu, ktere mam ve svem studiu. Cim levnejsi bedna, tim vic prace s nalezenim optimalniho umisteni a take optimalniho mista poslechu. Nejvetsi rozdil je v tom, ze 800 pokryly kvalitnim zvukem mnohem vetsi plochu
Ja Tannoy S800 koupil (mam aktivni verzi) a teda:)myslim ze je tam fakt zatracene velkej rozdil s nizsimi modely, a kvuli tem rozdilum jsem do S800 sel. Mel jsem pred tim s600A a sel jsem do S800A - jsou konkretnejsi a hlavne mi vyzarej ZABIJACKY nizky basy, coz s 600 absolutne neumely. Mam rad subbasy a diky nim muzu michat a ridit basy hodne hluboko, ... snad to tam ale nekdo uslysi a oceni:)))
Ale naprosto souhlasim jak pises ,ze zvuk pokryl mnohem vetsi plochu - to je presny !!

To je dalsi z rodilu a navic zvuk je plnejsi a bedny tim jak maji rezervu nezresluji dynamicky vyzarovanej signal limiovanej moznostmi litraze a vykonem beden.
/PS: chystame se k tobe s Etienem na tvou BIG analogovou konzoli ,tesim se dame rec!

Mej se
jeden dvojity potenciometer ALPS Bluepoint (10-100kOhm, logaritmicky) v konzerve od sardiniek so 4mi jackami... tym nicomu neublizis, ani zvuku, ani penazenke. akurat medzi ampom a touto krabickou nedavaj kabel dlhsi ako metermtr píše:tak muze mi nekdo poradit co pred ty Truth za predzesilovac jenom na ovladani hlasitosti?