TC Powercore & SONY OXFORD
Zkus mi ten citát připomenoutKermitak píše:Ivo: zajimave, jeste nedavno jsi tvrdil, ze na mastering bohate staci pluginy

Ale jinak - já vůbec nic nehájím. Jen podle pravdy připomínám, že každé dnešní hi-endové (nahrávací nebo masteringové) studio ve světě stojí především na hardwaru. Stačí se podívat na stránky kteréhokoliv z nich. Není to můj "názor", je to fakt, na který se může každý podívat. Kdybychom těmto studiím začali tvrdit, že hardware není "zásadní", nevím jestli by s námi souhlasili ...
vysledky nekdy nejdou udelat bez odopovidajiciho vybaveni-
znouzectnost ovsem nekdy staci...
znouzectnost ovsem nekdy staci...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Ivo: "Ono dnes už jsou k mání tak nesmírně kvalitní a skvěle znějící pluginy (Voxengo, Kjaerhus, Hydratone atd.), že ta kvalitativní hranice mezi pluginem a HW krabicí už není až tak jistá ... Vše záleží na promyšleném nastavení a kombinaci. Výsledek může být lepší nebo k nerozeznání od analogových krabic"
Mastering nedelam, zadnej expert nejsem, ale z toho co jsem naposlouchal, mam takovej pocit, ze skutecne dnes s pluginama muzes udelat master v super kvalite. Pokud pouzijes hardware, asi to bude lepsi, ale bude to mit v konecnem dusledku nejaky vyznam ? Oceni to nekdo krome masteringoveho inzenyra ?
carloff: co napriklad nejde udelat bez HW ? Ja se nehadam, jen to nevim a zajima me to.
Mastering nedelam, zadnej expert nejsem, ale z toho co jsem naposlouchal, mam takovej pocit, ze skutecne dnes s pluginama muzes udelat master v super kvalite. Pokud pouzijes hardware, asi to bude lepsi, ale bude to mit v konecnem dusledku nejaky vyznam ? Oceni to nekdo krome masteringoveho inzenyra ?
carloff: co napriklad nejde udelat bez HW ? Ja se nehadam, jen to nevim a zajima me to.
kermitak:
co je zakladni vlastnosti HW je nelinearita..plus zkresleni, ktere jde jen velmi tezko nasimulovat...(mozna ano ale narocne to bude asi pekelne a treba plugin pasu neznam ktery by fakt znel jako pas)
specialne komprese zni slysitelne lepe pres analog..pri mixu pres analog je jasna daleko vetsi separace a lokalizace dozadu nez u prostehoi digi summingu-je to dano opet nelinearitou savli....
navic u analogu diky zkresleni jde nahravka dat daleko vice nahlas nez pouze s digitalni kompresi...
sweetening vysek a basu proste v digitalu neudelam nicim tak dobre jako na hezkem analogovem(solisdstate i lampa ) EQ..
uplne to same treba s HW synthy na basu--simulace kdyz je sam azni super...ale v mixu proste tak nedrzi jako original...tam nevim cim to je ale je to praxe overena zkusenostmi...
kdyz mne bylo 1-2 roky tak jsem si taky myslel ze vycurat se do plenky do kalhot je super a uplne mi to ke spokojenosti bude navzdy stacit...dneska si to bohudik tak zcela nemyslim..a budu tvrdit tem, co do plenky curaji ze by to mohli zkusit jinym zpusobem------ackoliv v 80ti to treba budu cititit jinak:)))
co je zakladni vlastnosti HW je nelinearita..plus zkresleni, ktere jde jen velmi tezko nasimulovat...(mozna ano ale narocne to bude asi pekelne a treba plugin pasu neznam ktery by fakt znel jako pas)
specialne komprese zni slysitelne lepe pres analog..pri mixu pres analog je jasna daleko vetsi separace a lokalizace dozadu nez u prostehoi digi summingu-je to dano opet nelinearitou savli....
navic u analogu diky zkresleni jde nahravka dat daleko vice nahlas nez pouze s digitalni kompresi...
sweetening vysek a basu proste v digitalu neudelam nicim tak dobre jako na hezkem analogovem(solisdstate i lampa ) EQ..
uplne to same treba s HW synthy na basu--simulace kdyz je sam azni super...ale v mixu proste tak nedrzi jako original...tam nevim cim to je ale je to praxe overena zkusenostmi...
kdyz mne bylo 1-2 roky tak jsem si taky myslel ze vycurat se do plenky do kalhot je super a uplne mi to ke spokojenosti bude navzdy stacit...dneska si to bohudik tak zcela nemyslim..a budu tvrdit tem, co do plenky curaji ze by to mohli zkusit jinym zpusobem------ackoliv v 80ti to treba budu cititit jinak:)))
Naposledy upravil(a) carloff dne 10 zář 2007 15:16, celkem upraveno 5 x.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Kermitak píše:Ivo: "Ono dnes už jsou k mání tak nesmírně kvalitní a skvěle znějící pluginy (Voxengo, Kjaerhus, Hydratone atd.), že ta kvalitativní hranice mezi pluginem a HW krabicí už není až tak jistá ... Vše záleží na promyšleném nastavení a kombinaci. Výsledek může být lepší nebo k nerozeznání od analogových krabic"

Kdybych nebyl vázaný autorskými právy a tak, dal bych ti poslechnout pár příkladů masteringu stejných skladeb nejdřív přes pluginy (v maximální kvalitě) a poté přes HW (v maximální kvalitě).Kermitak píše:Mastering nedelam, zadnej expert nejsem, ale z toho co jsem naposlouchal, mam takovej pocit, ze skutecne dnes s pluginama muzes udelat master v super kvalite. Pokud pouzijes hardware, asi to bude lepsi, ale bude to mit v konecnem dusledku nejaky vyznam ? Oceni to nekdo krome masteringoveho inzenyra ?
ALe v každém případě jsme se nebavili o osobních preferencích, ale o obvyklé praxi ve světových studiích
všelico ne.demsky píše:no ja som si vsimol ze tomuto Martinovi sa uz vselico zda outdated, predtym Kurzweil, teraz Waves.....
ale Kurzweil K2000 a Gold Bundle už ano.
ale rozhodně to nikomu nevymlouvám .
Každý ať pracuje s tím co mu sedí do uší.
V žádném případě neříkám, že Waves jsou outdated.
SSL jsou gut, na API jsem velmi zvědavý!
Ale více pluginů mě od Waves mě v roce 2007 neoslovuje.
Konkurence v podobě Algorithmix, TC PoCo(VSS3,MD3, FabricR,C), uspokojuje mé požadavky mnohem více.
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
ja ked som Oxford Plugins demace testoval a porovnaval s tym, co pouzivam (Wavearts Trackplug 5 na chirurgiu a Blue Tube V3 na farbu, CSR a TC Electronics na Reverby), nadobudol som dojem, ze su na to co robia, privelmi drahe.
reverb ma rovnako ako ecsona sklamal. nech som s nim krutil akokolvek, stale to hralo tak nejak rovnako "divne" a staticky.
EQ mi prisiel zo vsetkych pluginov najlepsi hlavne moznostou nastavenia roznych algoritmov. keby som mal ale rozsvietit vysky na vokale alebo hihat, dal by som urcite prednost Blue Tubes BQ2S (british style EQ), ktory mi pride ovela makksi.
Compressor mi prisiel kvalitativne na urovni C1 od Waves
reverb ma rovnako ako ecsona sklamal. nech som s nim krutil akokolvek, stale to hralo tak nejak rovnako "divne" a staticky.
EQ mi prisiel zo vsetkych pluginov najlepsi hlavne moznostou nastavenia roznych algoritmov. keby som mal ale rozsvietit vysky na vokale alebo hihat, dal by som urcite prednost Blue Tubes BQ2S (british style EQ), ktory mi pride ovela makksi.
Compressor mi prisiel kvalitativne na urovni C1 od Waves
Mně taky připadá že to nejsou pluginy, které by oproti ostatním byly v něčem až tak vyjímečné - a rozhodně jsou dost předražené. Výborný je limiter, pokud ovšem si zrovna padne do noty s daným trackem. Transmodder snad bude OK, ještě jsem ho až tolik nevyzkoušel ... ostatní mně nezaujaly.Poshook píše:ja ked som Oxford Plugins demace testoval a porovnaval s tym, co pouzivam (Wavearts Trackplug 5 na chirurgiu a Blue Tube V3 na farbu, CSR a TC Electronics na Reverby), nadobudol som dojem, ze su na to co robia, privelmi drahe.
reverb ma rovnako ako ecsona sklamal. nech som s nim krutil akokolvek, stale to hralo tak nejak rovnako "divne" a staticky.
EQ mi prisiel zo vsetkych pluginov najlepsi hlavne moznostou nastavenia roznych algoritmov. keby som mal ale rozsvietit vysky na vokale alebo hihat, dal by som urcite prednost Blue Tubes BQ2S (british style EQ), ktory mi pride ovela makksi.
Compressor mi prisiel kvalitativne na urovni C1 od Waves
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
trocha digidesign propagandy
http://www.digidesign.com/index.cfm?lan ... emid=25669
