Dohadujem na buduci tyzden jednu slecnu s ktorou nahravam aby sme v ramci nahravania jej veci spravili aj test s WC a bez WC.
Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
Uz som ticho, to bola len taka bodka za offtopikom 
Dohadujem na buduci tyzden jednu slecnu s ktorou nahravam aby sme v ramci nahravania jej veci spravili aj test s WC a bez WC.
Dohadujem na buduci tyzden jednu slecnu s ktorou nahravam aby sme v ramci nahravania jej veci spravili aj test s WC a bez WC.
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
Bez WC by to mohlo být trošku napjatéVenti píše: Dohadujem na buduci tyzden jednu slecnu s ktorou nahravam aby sme v ramci nahravania jej veci spravili aj test s WC a bez WC.
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
navíc zpěv na WC má parádní analogovej reverb 
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS
Studio ATLAS
-
Liquid Sound
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
K tématu bych jenom doplnil, že kupovat externí hodiny má další smysl ještě v užívání VSO tj. vari-speed option. Změnou taktování wordclocku dosáhneme nadlazení/podlazení nahraného materiálu on the fly. V praxi pak bežně třebas základy natočené ve 440Hz a nepřeladitelný nástroj s A442.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
hele takovy dotaz...pokud mas podklady na 440 a zmenis je wc na 442 ak tomu nahravas nastroj nalazeny na 442 tak prece i ten nastroj bude nadlazeny na nahravce proti realu o dalsi dva centy protoze ten wc je stejny jak pro nahravku na 44O tak na 442?

navic se mi zda z eje to asi jednodussi udelat nejaky time stretch algoritmem protoze pri vari WC se jedna jen o nadlazeni nebo podlazeni a tedy ne o 100% stejnou delku?Tim padem se jedna o pich shift ale ne o time stretch?
navic se mi zda z eje to asi jednodussi udelat nejaky time stretch algoritmem protoze pri vari WC se jedna jen o nadlazeni nebo podlazeni a tedy ne o 100% stejnou delku?Tim padem se jedna o pich shift ale ne o time stretch?
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
carloff : no ved ale nahras nastroj ktory je na 442 , frekvenciou 442 ... cize ked to potom prepnes naspat na 440, tak sa ten nastroj o tie 2Hz podladi .. proste bude to sediet ..
jo a neni to ani pitch shift ani time stretch .. ale kombinacia oboch
proste zlrychlenie .. cize skratis aj nadladis .. presne ako varipitch na 2tape ..
jo a neni to ani pitch shift ani time stretch .. ale kombinacia oboch
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
No pockej pokud mas vari WC tak musis mi treba clock priblizne 96050 abys udelal z 440 442. pri nahravani orchestru na 96K
a potom nahravas zase s normalnim clockem? a co to ma za vyznam kdyz to jde udelat normalnim pitch shiftem?
jakto ze i time strech?
zkus si to takhle wc nefunguje
...
pokud das z 96 na 44 tak se ti to prodlouzi a zpomali a podladi zadny time stretch se nekona...jen pitch shift jinak by v zakladu uz prelazovani WC byl nonsenc.. prece to je nelogicke.. ze by time stretch fungoval v jednom pripade / tim padem by to neslo preladit / a v dalsim ne?
logicky pokud nahraju neco s o malo vetsi freq abych vyvazil ladeni tak pri prepnuti na zakladni freq ten nahrany signal bude o par ms delsi a zpomaleny...tim padem dle men muze ztracet timing
a nemuzu si pomoct pokrocile pitch shift timestretch algoritmy ala MPEX to udelaji stejne kvalitneji a hlavne pohodlneji...
PS ted jsme delali Mekymu Zbirkovi nejake veci s nejakym Slovenskym Symphonickym orchestrom ktery byl na 442. nahrane v pocitaci bylo par stop ze sampleru na 440 nebylo nic jednodussiho nez to prohnat MPEX algoritmem a jak slysim fakt dobre /mam temer absolutni sluch/ tak men tam nic neiritovalo
a potom nahravas zase s normalnim clockem? a co to ma za vyznam kdyz to jde udelat normalnim pitch shiftem?
jakto ze i time strech?
zkus si to takhle wc nefunguje
...
pokud das z 96 na 44 tak se ti to prodlouzi a zpomali a podladi zadny time stretch se nekona...jen pitch shift jinak by v zakladu uz prelazovani WC byl nonsenc.. prece to je nelogicke.. ze by time stretch fungoval v jednom pripade / tim padem by to neslo preladit / a v dalsim ne?
logicky pokud nahraju neco s o malo vetsi freq abych vyvazil ladeni tak pri prepnuti na zakladni freq ten nahrany signal bude o par ms delsi a zpomaleny...tim padem dle men muze ztracet timing
a nemuzu si pomoct pokrocile pitch shift timestretch algoritmy ala MPEX to udelaji stejne kvalitneji a hlavne pohodlneji...
PS ted jsme delali Mekymu Zbirkovi nejake veci s nejakym Slovenskym Symphonickym orchestrom ktery byl na 442. nahrane v pocitaci bylo par stop ze sampleru na 440 nebylo nic jednodussiho nez to prohnat MPEX algoritmem a jak slysim fakt dobre /mam temer absolutni sluch/ tak men tam nic neiritovalo
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
-
Liquid Sound
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
Princip je jednoduchý. Tim že zrychlim wc se základ natočenej na 440 bez zásahu do dat samotnejch přehraje výš, totiž je rozkouskouván na kratší kousky než původně. K němu dotočim 442 stopy. Při vyřazení VSO a přehrání zpět na původní sample rate mi pak spadne na 440 jak základ, tak novej materiál.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
no tomu rozumim ale to jejen pitch shift ty ktery spadnou zpatky na na puvodni sample rate jsou malicko zpomalenejsi ...treba to nejde poznat a treba je to pohodlny ale technicky to tak je.
WC zadnej time stretch nedela
WC zadnej time stretch nedela
Naposledy upravil(a) carloff dne 04 čer 2011 00:09, celkem upraveno 1 x.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
-
Liquid Sound
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
Ano tak.Pytkin píše:carloff : no ved ale nahras nastroj ktory je na 442 , frekvenciou 442 ... cize ked to potom prepnes naspat na 440, tak sa ten nastroj o tie 2Hz podladi .. proste bude to sediet ..
jo a neni to ani pitch shift ani time stretch .. ale kombinacia obochproste zlrychlenie .. cize skratis aj nadladis .. presne ako varipitch na 2tape ..
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
zmenou sampl freq se zadenj tme strech nedela ..to je pitomost ..
chces rict ze kdyz budes mit zaznam na 96 k a das ho do session na 44 tak bez resamplingu bude stejne dlouhej a stejne naladenej jako original?
ale tak...
to nemyslis vazne
hm?
neni to nahodou tak ze se to proste pouziva ale proste se na nejaky ztraty casovani behem tech dvou Hz nehledi protoze jsou mene rozlisitelne uchem nez 2hz ladeni?ale technicky to neni dobre?hm?
chces rict ze kdyz budes mit zaznam na 96 k a das ho do session na 44 tak bez resamplingu bude stejne dlouhej a stejne naladenej jako original?
ale tak...
to nemyslis vazne
hm?
neni to nahodou tak ze se to proste pouziva ale proste se na nejaky ztraty casovani behem tech dvou Hz nehledi protoze jsou mene rozlisitelne uchem nez 2hz ladeni?ale technicky to neni dobre?hm?
Naposledy upravil(a) carloff dne 04 čer 2011 00:24, celkem upraveno 2 x.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
citace:"Digital sample rate conversion
There are at least two ways to perform digital sample rate conversion:
(a) If the two frequencies are in a fixed ratio, the conversion can be done as follows: Let F = least common multiple of the two frequencies. Generate a signal sampled at F by interpolating 0s in the original sample. This will also introduce replicas at multiples of the baseband frequency. Remove these with a digital low pass filter, until only the signals with less than half of the output sample frequency remain. Then reduce the sample rate by discarding the appropriate samples.
(b) Another approach is to treat the samples as a time series, and create any needed new points by interpolation. In theory any interpolation method can be used, though linear (for simplicity) and a truncated sinc function (from theory) are most common.
There are at least two ways to perform digital sample rate conversion:
(a) If the two frequencies are in a fixed ratio, the conversion can be done as follows: Let F = least common multiple of the two frequencies. Generate a signal sampled at F by interpolating 0s in the original sample. This will also introduce replicas at multiples of the baseband frequency. Remove these with a digital low pass filter, until only the signals with less than half of the output sample frequency remain. Then reduce the sample rate by discarding the appropriate samples.
(b) Another approach is to treat the samples as a time series, and create any needed new points by interpolation. In theory any interpolation method can be used, though linear (for simplicity) and a truncated sinc function (from theory) are most common.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
Potvrzeno z fora RME ... pri zmene clocku treba na 48 080 misto 48000 jde pouze o pitch shift zadny time strethc se nekona-- kecate blbosti hosi...
citace:
Reclock pitch-shift the audio by resampling it.
well, any audio editor will let you resample w/o pitch-shifting and Wavelab wil let you change the sampling frequency w/o resampling
citace:
Reclock pitch-shift the audio by resampling it.
well, any audio editor will let you resample w/o pitch-shifting and Wavelab wil let you change the sampling frequency w/o resampling
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
mas v tom zjavne zmetok .. time stretching je to , ze pri rovnakej vyske menis dlzku .. pitch shift je , ze pri rovnakej dlzke menis vysku .. zmena frekvencie su obe tieto veci dohromady .. lebo zmenis vysku , aj dlzku .. presne to iste , ako ked do samplera das sampel .. zahras c3 .. a prehra sa .. ked zahras c4 , tak hraje o oktavu vyssie a zahraje kratsie ... alebo to iste funguje na gramofone .. ked zvysis rychlost , tak ti hraju vyssie tony a hraje to rychlejsie .. CIZE PITCH SHIFT + TIME STRETCH dohromady .. resp. presnejsie povedane sa neudeje ani pitch shift , ani time stretch .. PROSTE SA TO PREHRA NA VYSSEJ FREKVENCII , co ma za nasledok vyssie tony a kratsi cas .. nic sa nestretchuje ani nepitchuje (citaj nepičujecarloff píše:zmenou sampl freq se zadenj tme strech nedela ..to je pitomost ..
Re: Převodník AD/DA - idealní digitální propojení s PC
naco sa hadas ? sak to vyskusaj .. zober 3minutovu pesnicku z CD (44kHz) .. daj do nuenda .. prepni na 88kHz .. a pusti ju .. a zmeraj ako dlho bude hrat .. bude hrat o oktavu vyssie a bude trvat len 1.5 minuty ..carloff píše:Potvrzeno z fora RME ... pri zmene clocku treba na 48 080 misto 48000 jde pouze o pitch shift zadny time strethc se nekona-- kecate blbosti hosi...
citace:
Reclock pitch-shift the audio by resampling it.
well, any audio editor will let you resample w/o pitch-shifting and Wavelab wil let you change the sampling frequency w/o resampling




