byl jsem na OSA a moc zajimave veci sem se dozvedel

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
VG
Příspěvky: 15
Registrován: 25 úno 2004 10:07

Příspěvek od VG »

No jo, dělám dvě věci najednou :-)).
Ty reklamy mně fakt nenapadly, přitom to musí být vlastně úplně stejný. :-)
Takže odhad:
Rekl. Ag zaplatí přímo tobě + TV, TV dá odpovídající poplatek na OSA (OSA má podle mně dost široký ramena "si to vymoct" a? jsi "v" nebo ne) a OSA zas část tobě.
Jestli nekecám ,tak to prej OSA drží 3 roky a pak si to nechá celý, když si "nepřídeš" (to je jen v případě, že u nich nejsi registrovanej).

Ty jo, ale fakt nevím, jak se tenhle případ "dokladuje, čí co je" :-) - jak si to napsal už dřív.

No jsem na to zvědav :-), teda jestli něco vůbec v mým případě někdy bude. :-)

LUPO
Příspěvky: 839
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO »

presne, muzes si o to zzadat zpetne 3 roky. Rocne jim tam takhle zustane za nehtama desitky milionu

_ravi_
Příspěvky: 198
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ »

LUPO píše:ravi....nechapu? jaky stopy? proc? staci mit zaregistrovanou melodii a tu jim klidne muzu zapiskat, to ze ses neceho autor neznamena ze musis mit pocitac . Muzu tu melodii ci skladbu slozit na kytaru. Dam jim to v notach a ses s multitrackem namydlenej :)
Myslel jsem to tak, ze pokud ti nekdo ukradne master, kterej se treba zacne hrat v mediich a ten dotycnej si to zaregistruje jeste pred tebou, muzes dokazat svoje autorstvi tim, ze to mas nekde doma nahrany presne po stopach, ze kterejch byl pak udelanej ten master. Samozrejme to pak nefunguje v pripade, ze si ten dotycnej zlodej pretoci nekde celou tu pisnicku po stopach znovu, bude se hrat ten jeho master a on se bude hajit tim, ze prave on udelal tu pisnicku. Me slo jen o ten prvni pripad... Pokud tedy ta registrace melodie neni rozhodujici.

VG
Příspěvky: 15
Registrován: 25 úno 2004 10:07

Příspěvek od VG »

Ravi, když necháš disketu s MIDI "někde v autobuse", tak už nedokážeš prostě nic. Tam už funguje jen "kdo dřív přijde" :-). Teda u srdce Tě pak akorát může hřát, že tvý kámoši to znaj a slyšeli to poprvé od tebe :-).
Registruje se "hlavní motivek" = 8 taktů, co si tam naplácáš za aranže je jedno.

LUPO
Příspěvky: 839
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO »

ravi: uz vim jak si to myslel, to mas pravdu. ale to uz mi prijde velkej ulet. Ja bych neodsuzoval to, ze nekde neco uslysis, zapomenes to a za 2 roky se ti ta melodie vybavi a pouzijes ji a pak nekdo rekne zes "vykradl prodigy". horsi je, ...kdyz se ti vybavi cele album :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

matucha
Příspěvky: 5780
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha »

hm, takze bych mel zkusit nekoho v radiu 1 poprosit, aby mi vyjeli, vypis za posledni 3 roky (a oni to vedou, protoze ose platej)... juknout na to, kolik tam toho je a pak jit za pani v ose, ukazat ji ten vypis, ukazat CD plus treba nejaky odkazy na net a voni by mi meli neco vysolit?

LUPO
Příspěvky: 839
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO »

matucho priteli, mam pocit ze konkretne radia plati tohle vsechno pausalem, takze mam obavy ze SICE nejakej narok mas ale asi podle klice ze : v radiu se hraje x umelcu+1 matucha to znamena ze z pausalu co mesicne radio zplati dostanes: pausal / x(pocet umelcu +1 matucha = cena za tvoje autorske pravo ale potiz je v tom ze nektere umelce hraji 100x na jedno zahrani tvoje, to znamena ze se udela jeste koeficient, a ty , i ja, ho oproti jinejm, budeme mit neskutecne nizky. A kdyz si pripoctes, ciste muj odhad, ze by za jeden song bylo treba 2,- koruny....tak zjistis, ze to zacne mit smysl tehdy, az budes hranej jako helenka vondrackova....bohuzel. mozna se mylim ale tohle hodne logicke. Neumim si predstavit totiz ty obrovske bible, seznamy, kdy se kdo kde hral v radiu, to proste nikdo nemuze nikdy presne zkontrolovat a prokazat. Neco jineho to je u reklamy, ta je i v radiu tusim placena pausalne ale v TV se vede presna evidence , pac se v tom motaji obrovsky penize.

md3
Příspěvky: 54
Registrován: 06 lis 2003 22:43

Příspěvek od md3 »

To musí bejt smůla, když někdo složí nějakou skladbu a druhej mu řekne, že už to složil před ním a že musí platit polovinu. Já bejt na místě Supportů, tak bych tu písničku vůbec nehrál, pokud bych si chtěl zachovat svoje jméno; nemohl bych odvádět polovinu někomu jinýmu (otázka je, jestli to fakt ukradli, nebo náhodou složili stejně).

V případě, že ta myšlenka není kradená, tak by měla dávat přece pokaždý trochu jinou atmosféru. Taky, hodně věcí je dneska podobnejch, a proto se ani nedá říct kdo od koho to "ukradl", zajímalo by mě, co pro OSA znamená, že je někde něco stejný. Hrajou roli např. doby a rytmus tónů melodie? To se musí těžko posuzovat v konkrétních případech ...

Uživatelský avatar
pm
Příspěvky: 267
Registrován: 04 čer 2002 15:19

Příspěvek od pm »

No jestli mluvime o stejne veci (mozna ne), tak mi prijde divny zejmena to, ze to tema Kalousek jeste pred Supportama taky ocividne ukrad z nejaky americky surfing pohodicky, ktera se taky docela hraje v ceskych radiich.

dan
Příspěvky: 27
Registrován: 10 čer 2002 11:11

PR

Příspěvek od dan »

pm píše:No jestli mluvime o stejne veci (mozna ne), tak mi prijde divny zejmena to, ze to tema Kalousek jeste pred Supportama taky ocividne ukrad z nejaky americky surfing pohodicky, ktera se taky docela hraje v ceskych radiich.
Ad spory o plagiaty: mozna jsem paranoidni, ale spor o plagiat mi pripada jako mala nasobilka PR technik, jak dostat neco do medii.

Jak se tu hovorilo o tech umelych SuperStar castingovych hvezdach, tak v pocatku tech nemeckych No Angels nasledoval i spor, ze prvni nebo druhy hit je plagiat od nejake naprosto nezname spanelske devcice.

_ravi_
Příspěvky: 198
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ »

LUPO píše:ravi: uz vim jak si to myslel, to mas pravdu. ale to uz mi prijde velkej ulet. Ja bych neodsuzoval to, ze nekde neco uslysis, zapomenes to a za 2 roky se ti ta melodie vybavi a pouzijes ji a pak nekdo rekne zes "vykradl prodigy". horsi je, ...kdyz se ti vybavi cele album :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Jo, je to spis blbost, nez aby to nekdo udelal...

jojo
Příspěvky: 40
Registrován: 30 bře 2004 12:21

Příspěvek od jojo »

AD OSA
Presne tak jak popsal LUPO to je - bracha delal reditele v jednom lokalnim radiu (poslech cca 35 - 40t) a ose platili mesicne kolem 82.000,-. Tam poslali i sjetiny koho hrali a kolikrat a na OSE kdyz se jim sesly vsechny penizky od vsech radii (predstavte si, kolik treba musi solit radio F1 ci Impuls) secetli sjetiny a pres koeficienty rozdeli to, co se jim jiz neveslo za nehty. navic jiz mi prijde naprosto logicky to, ze velka petka dela jednou za cas vikendove akce pro hud. reditele radii (napr. Orlik, Spindl,....), kde se chlasta a jezdi na skutrech ci motokarach apod. - vse samozrejme hradi gramofirmy - no a mimochodem rozdaji redaktorum playlisty. No a pres Osu se jim to vlastne nekolikanasobne vrati. Dobre vymysleny...
AD SUPPORT L. - divim se, ze se jeste neozvali Chinaski, nebot refren je sice "chodim ulici", ale ve sloce je refren z "Klary". Neverim, ze by slo o nahodu (anebo by to byla stejna "nahoda", jako Prince vs. Soukup a Laska je laska???). Kazdopadne pokud pamatujete na Apollo 440 a jejich sampl z Van Halena, tak ti snad za tu vec solili 100% Van Halenum (a jeste rikali, ze ze ctyrtaktoveho riffu, ktery nahral sam mistr eddie, vzali pouze 3. takt a ten 4x zopakovali, nebot tamty nebyly dost presne zahrane!!!).
Fuj ja sem dlouhej..
jojo

LUPO
Příspěvky: 839
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO »

jojo: jenze apollo byly naprosty nuly a van halen megahvezdy a navic maji sikovny pravniky. presto si myslim ze i kdyz z toho apollo nemeli ani dolar , nesmirne se jim to vyplatilo protoze je to proslavilo jak svinja.

s tema playlistama tomu moc neverim ze by jim to "takhle" okate narizovali... spis bych videl pruser v tom ze se velky vydavatelstvi tvari rovnou jako publisheri interpretu, to znamena ze svoje hvezdy zaroven odiraji za to ze jim vubec ty desky prodavaji. V zahranici je bezne ze publisher je jina firma nez vydavatel. Moje zkusenost tady v cesku je takova ze vydavatel si dava do smlouvy zaroven Publishing, a protoze tomu malokdo rozumi a podepise to, upise se tim dablu :o) Publisher na rozdil od vydavatele se stara o prava sveho interpreta tim ze tlaci jeho nahravky do medii, kontroluje kde se kdy co pustilo a pak tlaci na prislusnej autorskej ochrannej svaz, zkratka takovej prostrednik mezi tema velkyma zralokama.

lep
Příspěvky: 190
Registrován: 03 říj 2002 12:07

Poplatky z radia...

Příspěvek od lep »

Taky v jednom lokalnim pracuju (poslechovost cca 55-60tis) a funguje to tak, ze se plati OSE a Intergramu jista mesicni castka - u nas je to cca 90 tis.
Pochybuju, ze by OSA byla schopna zpracovavat vsechny "vyjetiny" presnych seznamu skladeb, ktere se hraly za dany den, tyden, mesic, atd. Navic se do playlistu docela casto operativne zasahuje - napr. ruzne hrani na prani nebo jine veci a tim padem se od dramaturga dany obsah meni.

Funguje to spis na systemu kategorii pisni a jejich rotaci v playlistu. Tzn. kazde radio ma nejaky pocitacovy system, prostrednictvim ktereho laduje pisnicky do vysilani. Ten system ma skladby a interprety rozdelene do kategorii - podle toho jak casto, v jakou denni dobu a ve kterych dnech je chce hrat... Podle tohoto klice pak odvadi take poplatky OSE a ta pak podle svych danych koeficientu rozdeluje prachy...

A tak si myslim, ze kdyz prijdete na OSU s tim, kolikrat se vase skladba za rok hrala v urcitem radiu, tak vam to stejne nepomuze, protoze jim to nijak nedokazete... Radia maji ze zakona povinnost skladovat zaznam vysilani jenom mesic pozpatku.. tim padem nemate tri roky zpetne sanci zjistit kolikrat se zrovna vas kousek hral...

Dostanete odmenu spis podle nejake rovnice.

Jo a jeste tu nekdo nakousl vyjezdni zasedani na kterych se rozdelujou playlisty.. tak to taky neni uplne presne...
Playlist ma kazda stanice udelany na miru podle toho, jaky ma pres den program. Tim padem nemuzete od nekoho ciziho dostat primo rastrovy playlist.
Spis se na techto vyjezdnich zasedanich lanari hudebni dramaturgove z ruznych radii a tem pak zastupci firem posilaji "novinkove singly", na kterych jsou cca 2-3 skladby a u nich samozrejme pokyny tipu: preferujeme okamzite nasazeni skladby 1 do primetimu v rotacich xy. atd.
A tak si vydavatelstvi za poskytovani techto "bezplatnych" novinek (ktere se pak unifikovane behem chvilky hraji po cele republice) zavazuji dramaturgy k "dobrovolne" spolupraci a navic maji jistotu, ze se jim jejich tlacenky budou hrat presne v tech casech, ktere chteji...
Pokud jejich preference nebudete dlouhodobe dodrzovat, tak vam prestanou novinky posilat a jste nahrani... Ostatni radia je hrat budou a vam ubude posluchacu. Maji to totiz dobre vymyslene...

Jo a na to presne posilani seznamu skladeb OSE se vam zeptam v pondeli naseho HuDra - hudebniho dramaturga... :))))

Jo a taky vim, ze je ten prispevek moc dlouhy... sorry...

LUPO
Příspěvky: 839
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO »

presne, nikdy sem si nebyl jistej jak jim muzes bez vypisu dokazat ze se tvoje pisnicka hrala , nicmene u reklam je to jine protoze medialni agentury maji velice presnou evidenci kde se ktera reklam hrala a tuhle tabulku kdyz jim ukazu tak nemuzou nicim jinym argumentovat jsou tam jasny pocty

Odpovědět