Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
Milí kamarádi. V roce 2011 jsem byl pohlcen tvořivým nadšením a skládal jsem jednu písničku za druhou. Nyní jsem ve stavu jako jeden můj kamarád, který má kytaru a řekl mi, že měl období, kdy na kytaru 2 roky nesáhl a akorát se na ni prášilo. Máte nějakou fintu, jak v sobě opět tvořivé hudební nadšení nastartovat? Někdo se napije vína, jiný si dá trávu či něco tvrdšího. Já mám bohužel od doktora alkohol zakázaný a drogy neužívám a užívat nechci. Tak jestli budete vědět o nějaké fintě, budu rád, když mi to sem napíšete. Moc díky.
Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
mne vzdy pomozu tieto rady
http://zenhabits.net/the-little-but-rea ... reativity/
http://zenhabits.net/the-little-but-rea ... reativity/
Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
pravidelne prechadzam takymito fazami (aj momentalne som v jednej)... casto mi pomoze zmenit prostredie (v zmysle nastroje, syntaky, iny DAW) a inspiracia sa zase vrati... alebo zacnem viac pocuvat kopu novej hudby - to tiez pomaha...
inak len treba mat trpezlivot - ono to vacsinou prejde
... jedine ze by nepreslo ale potom aj tak nema zmysel sa do toho nutit, radsej si najst nove hobby 
edit:
STI: vyborne rady, dik
inak len treba mat trpezlivot - ono to vacsinou prejde


edit:
STI: vyborne rady, dik

Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
mam casto tyhle chvile a naucil jsem se to neresit. je to pro me konicek, tak to delam, kdyz se mi chce a (bodka) 

Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
Přestaň hledat zvuky, nové VSTi a VSTfx. Vyprdni se na tunění zvuku. Vyser se na lovení gearu.petr.sadek píše:Milí kamarádi. V roce 2011 jsem byl pohlcen tvořivým nadšením a skládal jsem jednu písničku za druhou. Nyní jsem ve stavu jako jeden můj kamarád, který má kytaru a řekl mi, že měl období, kdy na kytaru 2 roky nesáhl a akorát se na ni prášilo. Máte nějakou fintu, jak v sobě opět tvořivé hudební nadšení nastartovat? Někdo se napije vína, jiný si dá trávu či něco tvrdšího. Já mám bohužel od doktora alkohol zakázaný a drogy neužívám a užívat nechci. Tak jestli budete vědět o nějaké fintě, budu rád, když mi to sem napíšete. Moc díky.
Tohle ti v ničem nepomůže. Jen se zahltit a projebat čas pro opravdovou tvorbu muziky.
UJASNI si (opravdu si ujasni) proč muziku děláš.
Odpověď, nebo vyřešení, na občasnou nebo úplnou stagnaci pak možná najdeš sám.
Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
Mně pomáhá většinou tvrdé sebedonucení, ikdyž se mi nechce. Samozřejmě jak kdy..
Ale musel jsem si na tenhle přístup přijít až po tom, co jsem takhle prosral pár let! NEBOLI, jak zpívá Pražský výběr: "S tím svýn talentem, marná sláva, můžeš si brnkat tak koledu." Nebo se na věc podívat jako Biscuit a máš klid.

Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
Tak já procházím různýma obdobíma.Denně si tak lehce vičím na housle, no a to víš prostě někdy se musím i nutit.
Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
Prepac ale v tmto bode hlboko a zasadne nesuhlasim... to je strasne subjektive, zavisi to od toho aku hudbu clovek tvori, ako ju vnima... mna takmer za kazdu novu skladbu moze inspiracia nejakym novym syntakom a jeho zvukmi... taktiez vzdy pri prechode z nejakeho DAW ktory pouzivam u z dlhsiu dobu na nejaky novy u mna vyskoci strmo krivka tvorivosti a opat zacle klesat (skoro exponencialne) ked dany DAW zmaknem, naucim sa a vychytam jeho detaily...jackies píše: Přestaň hledat zvuky, nové VSTi a VSTfx. Vyprdni se na tunění zvuku. Vyser se na lovení gearu.
Tohle ti v ničem nepomůže.
Samozrejme finta je v tom ze nie ze so naistalujé miliardu pluginov z ktory ch vacsinu ani poriadne nespustim - aj tu plati menej je viac.. vybrat si nieco, co ma zaujme, a to detailne preskumat do posledneho detailu, po at to ako vyskumnu cestu ktorej vedlajsi prosukt je sklaba

Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
Mne pomáha nerobiť muziku za každú cenu, ale urobiť si tiež čas na ostatné veci. Proste si sem tam dopriať pokoj. Tiež ma veľmi inšpirujú rôzne videá (najmä zábery na producentov priamo zo štúdia) na YouTube, niečo sa mi zapáči, chcem to vyskúšať tiež. Často sondujem po Soundcloude a všímam si čo sa používa a snažím sa to aplikovať u seba. Možno ma to stále baví pre to, že sa skôr hrám ako "tvrdo makám".
Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
Finta je v tom, že žádné plugins prozkoumávat nemusí když chce dělat muziku.dendy píše:Prepac ale v tmto bode hlboko a zasadne nesuhlasim... to je strasne subjektive, zavisi to od toho aku hudbu clovek tvori, ako ju vnima... mna takmer za kazdu novu skladbu moze inspiracia nejakym novym syntakom a jeho zvukmi... taktiez vzdy pri prechode z nejakeho DAW ktory pouzivam u z dlhsiu dobu na nejaky novy u mna vyskoci strmo krivka tvorivosti a opat zacle klesat (skoro exponencialne) ked dany DAW zmaknem, naucim sa a vychytam jeho detaily...jackies píše: Přestaň hledat zvuky, nové VSTi a VSTfx. Vyprdni se na tunění zvuku. Vyser se na lovení gearu.
Tohle ti v ničem nepomůže.
Samozrejme finta je v tom ze nie ze so naistalujé miliardu pluginov z ktory ch vacsinu ani poriadne nespustim - aj tu plati menej je viac.. vybrat si nieco, co ma zaujme, a to detailne preskumat do posledneho detailu, po at to ako vyskumnu cestu ktorej vedlajsi prosukt je sklabaAspon tak to mam ja...
Je to právě ta ztráta času a hrozba zacyklení pořád pátrat po píčovinách, zkoušet každou kravinu a muzika jako taková stojí.
Člověk si pak začne myslet že tyhle tuny všeho k muzice potřebuje, musí mít a zůstane jen u zkoušení.
Gear :
Dost lidí si myslí, že bez bez drahých monitorů, převodníků ... ani vlastně nic pořádného nemůže udělat.
To je další demotivace ( a samozřejmě omyl )
Také je otázka, zda-li to rejpání se ve všem možným člověka nebaví víc, než dělat hudbu

Samozřejmě souhlasím, že některý zvuk tě inspiruje k vytvoření nějakého kousku.
Nejsme vepři

Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
Ja som tymto obdobim prechadzal viac, ako 5 rokov. V roku 2005 som dal dokopy cedecko a potom prisiel utlm jak diva svina. Velky podiel na tom mal divny pocit, ze uz nic lepsie neurobim, ze sa vykradam a podobne. Proste blok v mojej hlave ktoreho som sa nedokazal zbavit (a stale tam este nieco z toho ostalo). Nedokazal som len tak "skladat do suflika", tvorit pre radost bez ohladu na vysledok a vsetko co som zacal robit som uz v momente posudzoval ako hotovy produkt a nie ako nie z coho nieco moze byt, ale kludne aj nemusi. Do toho este prisiel jeden rodinny otras a podstatne viac prace ako pocas skoly z ktorej je clovek vecer akurat tak zrely na postel a pauza bola na svete
Teraz sa k muzike postupne vraciam, ucim sa nebrat to tak vazne a len tak si zahrat a postupne nenasilne davam dokopy novy material. Ukladam si aj rozne nastrely a po case sa k nim vraciam a casto ma sameho prekvapuje, ze sa to aj da pouzit na dalsiu pracu
Zaroven som oprasil niektore starsie veci z CD a robim z nich nove verzie ktore bud pouzijem alebo nie. A hlavne sa to doslova ucim nebrat ako tvorbu, ani ako nieco zavazne, z coho by som mal mat stres. To je na tom to najtazsie ako zistujem.
U mna bol este jeden velky problem. Prve veci som robil na Yamaha SY77, k tomu som mal jeden modul Roland JV1010 a cele som to sekvenceroval na Atari 1040 STFM cez Cubase. Ziadne audio, proste len poctive MIDI a doslova par zvukov oproti dnesnym moznostiam. nakoniec somto cele nahraval v profi studiu za nie male peniaze.
Ked saom sa pokusal pocas tych 5 rokov k hudbe vratit, zrazu som mal milion zvukov a moznosti a tam to aj koncilo. Pri tych zvukoch a moznostiach. Viac som browsoval zuky ako ich pouzival a najvacsi problem bol co z toho vlastne pouzit a co nie.
To som vyriesil tak, ze som znovu maximalne okresal technicke moznosti - Cubase Essential 4 (teraz samozrejme na PC a s audiom), Motif, SonicCell a do 10 VSTi. To je vsetko. A snazim sa nehladat, ale hrat a tvorit.
Takze toto je moja cesta a moje zistenia, snad inspiruju

Teraz sa k muzike postupne vraciam, ucim sa nebrat to tak vazne a len tak si zahrat a postupne nenasilne davam dokopy novy material. Ukladam si aj rozne nastrely a po case sa k nim vraciam a casto ma sameho prekvapuje, ze sa to aj da pouzit na dalsiu pracu

U mna bol este jeden velky problem. Prve veci som robil na Yamaha SY77, k tomu som mal jeden modul Roland JV1010 a cele som to sekvenceroval na Atari 1040 STFM cez Cubase. Ziadne audio, proste len poctive MIDI a doslova par zvukov oproti dnesnym moznostiam. nakoniec somto cele nahraval v profi studiu za nie male peniaze.
Ked saom sa pokusal pocas tych 5 rokov k hudbe vratit, zrazu som mal milion zvukov a moznosti a tam to aj koncilo. Pri tych zvukoch a moznostiach. Viac som browsoval zuky ako ich pouzival a najvacsi problem bol co z toho vlastne pouzit a co nie.
To som vyriesil tak, ze som znovu maximalne okresal technicke moznosti - Cubase Essential 4 (teraz samozrejme na PC a s audiom), Motif, SonicCell a do 10 VSTi. To je vsetko. A snazim sa nehladat, ale hrat a tvorit.
Takze toto je moja cesta a moje zistenia, snad inspiruju

Naposledy upravil(a) dano dne 28 dub 2013 20:10, celkem upraveno 1 x.
Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
jo jo toto presne !!! aj ten sebamensi napad, ak sa zrovna nedari rozvinut ho, si treba odkladat na horsie casydano píše:Ukladam si aj rozne nastrely a po case sa k nim vraciam a casto ma sameho prekvapuje, ze sa to aj da pouzit na dalsiu praci

Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
presne tak. hlavne cokolvek co clovek vidi, pocuje citi alebo inak preziva je vzdy strasne ovplyvnene aktualnym rozpolozenim - fyzickym, mentalnym aj citovym. a preto nieco co sa moze zdat v jeden moment ako uplny nezmysel moze v iny cas a za inych okolnosti sposobit uplnu revoluciu. a preto treba odkladat co to da
nehovorim ze to bude vzdy pouzitelne, ale aj 10% je niekedy viac ako dost...

Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
Jj, takhle tvořili Pink Floyd.dendy píše:jo jo toto presne !!! aj ten sebamensi napad, ak sa zrovna nedari rozvinut ho, si treba odkladat na horsie casydano píše:Ukladam si aj rozne nastrely a po case sa k nim vraciam a casto ma sameho prekvapuje, ze sa to aj da pouzit na dalsiu pracifunguje to prekvapivo dobre...
Re: Hudební nadšení vs. nechuť tvořit
ano, koniec koncov prave legendarny Dark Side of the Moon vznikol upratovanim v suflikoch
clovek by cakal od takeho diela hned od zaciatku premyslenu koncepciu a pritom to doslova takto lepili
