Ja vyrazne zredukoval v 2013 svoji aktivitu na ezone, protoze jsem zacinal mit prilis velkej problem s "nekdo na internetu nema pravdu". Zakazani si prispivat sem mi prineslo fakt velkou ulevu a klid. Neni v tom az na vyjimky nic osobniho, bylo to hlavne ciste sobecky kvuli me. Kazdopadne tohle tema me (kupodivu) vzdycky bavilo, takze si udeluju vyjimku

.
Letos jsem si celkem ulit na efektech a asi budu este pokracovat.
tape_echo_power_tower.jpg
Podarilo se mi sehnat prakticky nejety
Roland Space Echo RE201 od prvniho majitele, kterej ho koupil na zacatku 80. let ve vyprodeji ve Svycarsku. Ma dokonce este plastovy folie na potacich. Zvukove je to proste klasika a ma moc peknej spring reverb, zni mnohem luxusnejc nez z RE501. Oboji ma dost svoje a vlastne si nejsou moc podobny.
Ze spanelska my prijelo
Korg Stage Echo SE500 v trochu horsim stavu, ale po trose zakladni udrzby facha slusne a vlastne je moje nejoblibenejsi. Hodne se podepsalo na desce Bratri Orffu, kde je snad uplne v kazdy skladbe. Celkem prekvapive je to elektronicky cistci nez Rolandi, ale o to vic je z toho cejtit paska a jeji zkresleni.
Trochu jsem nevedel co cekat od
Dynacorda
TAM21 (chorus flanger doubler), ale prubnul jsem to, protoze me zacly zajimat vsechny tyhle analogovy BBD veci. Hodne si to rozumi se syntakama, ale i s bicima. Nedela to uplne typicky flager/chorusy, spis takovou zvlastni zmutovanou obdobu, ktera v lehkym paralelnim primichani umi veci nenapadne rozsirit a rozpohybovat. S velkym feedbackem to pak umi skoro az zpivat podle obalky zvuku nebo podle lfo nebo rucne nebo kombinaci vseho. Bavi me zatim dost.
Rad bych se ted podival na MoogerFoogery, resp. cekam na nejaky vyhodny koupe uz docela dlouho a voni parchanti nejak moc drzej cenu

.
BP FQP4small.jpg
Ke gyraf eq jsem pridal jeden cistci, na zakazku delanej
Barry Porter NetEQ, celej na prepinacich s krokama na gainu po 0.5dB. Je to sice draha pakarna, ale je to vlastne jedina rozumna cesta na presnej recall. I kdyz ten stejne u analogu nejde, zvlast kdyz clovek kombinuje nekolik ruznejch kousku. Kazdopadne je to pekny EQ, nema tendenci ublizovat transientum a kdyz si to sedne, tak to umi znit fakt elegantne. Je zajimavy, ze u nekterejch desek jsem treba nakonec vubec nepouzil gyrafa, protoze to moc zmekcoval. Ale nekdy je to naopak... Zkousel jsem si to porovnavat s nekterejma testama kde byl Buzz REQ2.2, kterej se mi vzdycky libil a s NetEQ jsem se byl schopnej dostat dostatecne blizko na to abych byl na chvili zas vklidu

.
No a dokoupil jsem si druhej
ADR Vocal Stressor do paru, protoze jsem chtel je pouzivat na overheady a roomy. Moc ale ve stereu pouzit nejdou, protoze jsou i jinak nakalibrovany... musim je nechat nekoho oservisovat a zkalibrovat. Na jednotlivy bici mi to ale vubec nevadi, tam je jejich jinakost mozna i fajn

.
Mikrofony uz jsem letos zanedbaval, mam jich vic nez vetsinu casu potrebuju. Neudrzel jsem se akorat u jednoho
Gefell M300, kterej se nedal nevzit za tu cenu. Hraje pekne, zkusil jsem ho i na voiceover do spotu a vubec nic tomu neschazelo.
Sony D50 - chtel jsem nejaky pohotovy, ale slusny nahravadlo, ktery bych mel porad u sebe a ten ucel plni. Obcas me az prekvapilo jak pekny veci s tim dou nahrat. Nagra se Sennheiserama MKH to sice neni, ale je to vic nez pouzitelny skoro to nesumi a clovek u nahravani nevypada jak ze stabu cesky televize

.
FabFilter ProMB - je to zbran.
Koukam, ze vsichni pokracujou svoji cestou a (ne)kupujou si veci podle toho jak jsou zalozeny. Je fajn videt spokojenost u vetsiny, tak ji preju i do dalsich let. Treba se tu zase zacnu objevovat castejc nez na konci roku.