Preset vs. Výroba
...
Tudy, lenze zvuky z yamahovskych FM syntakov budu mat VZDY ten charakter FM....ano, je tam tisic moznosti ako pozapajat jednotlive operatory medzi sebou - algoritmy, ale ta frekvencna modulacia medzi nimi vytvara prave ten charakter, ktory je zakladom vsetkych tych zvukov...
Co sa tyka samplingu vlastnych synth zvukov tak toto som praktizoval uz davnejsie a oplati sa to praktizovat aj nadalej...ja ale pouzivam sampel par tonovej melodie zvuku ktory som si na syntaku naprogramoval, nacitam to do samplera ako 1 sampel na cele rozpetie keyzony, a pouzivam ten zvuk ako doplnok popri hlavnych hrajucich synth zvukoch generovanych priamo zo syntakov...Vyhoda spociva pri tomto doplnkovom sampli v tom, ze ten zvuk sa vyrazne deformuje prehravanim vyssimi alebo nizzsimi tonmi, ktore sposobia velku neprirodzenost ktora je sama o sebe nepouzitelna, ale ako doplnok sa to velmi hodi a obzvlastni to kompoziciu...najma ak sa ten sampel este v sampleri upravuje cez filtre a obalky a HLAVNE meni sa sample start - jeho pociatocna pozicia prehravania...
Co sa tyka samplingu vlastnych synth zvukov tak toto som praktizoval uz davnejsie a oplati sa to praktizovat aj nadalej...ja ale pouzivam sampel par tonovej melodie zvuku ktory som si na syntaku naprogramoval, nacitam to do samplera ako 1 sampel na cele rozpetie keyzony, a pouzivam ten zvuk ako doplnok popri hlavnych hrajucich synth zvukoch generovanych priamo zo syntakov...Vyhoda spociva pri tomto doplnkovom sampli v tom, ze ten zvuk sa vyrazne deformuje prehravanim vyssimi alebo nizzsimi tonmi, ktore sposobia velku neprirodzenost ktora je sama o sebe nepouzitelna, ale ako doplnok sa to velmi hodi a obzvlastni to kompoziciu...najma ak sa ten sampel este v sampleri upravuje cez filtre a obalky a HLAVNE meni sa sample start - jeho pociatocna pozicia prehravania...
bassline: a o tom to je 
Tisíc možností zapojení operátorů (tedy algorytmů) to sice nemá (alespoň DX7), ale i tak je s tím celkem bžunda. Jinak jasně, ten charakter ze samotné DX7 to bude mít vždycky, ale samotných zvuků (které ještě nikdo nepoužil) můžeš zvláš? ve spojení se samplerem vytvořit víc než dost.
Když jsem od A.Tom.Xe koupil Yamahu CS10, tak mi doporučil, a? do ní zkusím zapojit mou TX7, že jí tenhle filtr dobře sedí (CS10 má možnost místo šumu přepnout na ext. zdroj a oscilátory zcela stáhnout, takže můžeš využívat "jen" filtr a VCA). Fakt maso!!! Zvláš? z DX7mičkových ploch jsem ve spojení s tím filtrem na prášky. A to jsou ty nové zvuky...

Tisíc možností zapojení operátorů (tedy algorytmů) to sice nemá (alespoň DX7), ale i tak je s tím celkem bžunda. Jinak jasně, ten charakter ze samotné DX7 to bude mít vždycky, ale samotných zvuků (které ještě nikdo nepoužil) můžeš zvláš? ve spojení se samplerem vytvořit víc než dost.
Když jsem od A.Tom.Xe koupil Yamahu CS10, tak mi doporučil, a? do ní zkusím zapojit mou TX7, že jí tenhle filtr dobře sedí (CS10 má možnost místo šumu přepnout na ext. zdroj a oscilátory zcela stáhnout, takže můžeš využívat "jen" filtr a VCA). Fakt maso!!! Zvláš? z DX7mičkových ploch jsem ve spojení s tím filtrem na prášky. A to jsou ty nové zvuky...

Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
A co teprve potom, když propojíš Korga MS10/20 do filtr vstupu CS10 (resp. teď už do CS15)
CV výstupem z Yamahy řídíš MS20 a hrajou ti 2 osc MS20 (nebo 1 MS10)+ 2 osc Yamaha a to vše na konci kultivuje CS15 filtr - maso!

Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com
Re: presetz programming.....
razantne nesouhlasim.... jak se muze neco prestat vyvijet? to nejde z pohledu jak filozofickeko, tak logickeho...bassline píše:tak s tym sa budes musiet zmierit, zvuk ktory by bol neslychany v dnesnej dobe uz neexistuje...uz bola vyprodukovana taka siroka skala zvukov z roznych syntez, ze vsetko co je dnes ,,novy zvuk'' uz ako novy vobec jednoducho neznie a to vdaka tej obrovskej skale ktora uz existuje...doba, ked DX7 a TB-303 ohurila svojim charakterom zvuku cely svet, ktory bol v tej dobe predtym nikdy neslychany, je uz davno prec
...uz neexistuje nic tak revolucne co sa javi ako nieco nove...
podle me existují zvuky o kterych se nam ani nesnilo, navic vznikaji i nové typy syntéz
(a nerikej ze se ti v hlave neprehrávají zvuky, o kterých nevíš jak je syntetizičit)
Re: presetz programming.....
len potom sa nesmieme cudovat, ze coraz viac sklzavame do umenia/neumenia a bohuzial mame medzi sebou prilis malo deti, ktore by povedali ze KRAL JE NAHY.
Re: presetz programming.....
no tak osobně se mi v hlavě prohánějí pouze melodie .... a díky bohu za to ,že tam nelítají ještě k tomu zvukyFractal píše:(a nerikej ze se ti v hlave neprehrávají zvuky, o kterých nevíš jak je syntetizičit)bassline píše:



Re: presetz programming.....
...Nevznikaju...iba sa navzajom kombinuje to, co tu bolo uz davno...Fractal píše: navic vznikaji i nové typy syntéz
No fakt je, že jsem žádnou novou syntézu taky moc nezaznamenal
asi jenom Hartmann Neuron

Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com