Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Tom šen: no nevim, penize jsou spolecnosti celkem univerzalne prijate jako ohodnoceni a motivace. Kdyz navic mam rodinu, tak je to pro me i urcite ospravedlneni casu, ktery tvorbou stravim misto abych ho travil s rodinou. A na druhe strane, pokud bude clovek schopen a ochoten neco dotahnout k dokonalosti, tak mu za to milerad zaplatim. Protoze tohle dovedeni veci do konce (nebo aspon dal, nez na uroven nejakeho momentalniho tvurciho vyhreznuti) stoji zase cas, penize, vuli atd. To, ze jsou volne dostupne tuny hudebni tvorby, ktera vznika jako jakasi terapie tvurcu neni podle me pro posluchace nic moc prinosneho a rozhodne to neni duvod pro jakesi dogma, ze by vsehchna autorska hudba mela byt zadarmo. Tahle hudba totiz vznika zpravidla pro samotneho tvurce a to je velky rozdil od pripadu, kdy hudba vznika pro posluchace. Aspon ja to tak vnimam cim dal tim vic.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Why Music Should Never Be Given Away For "Free"Tom Šen píše:brooklyn and juarez: jasně souhlasím, mluvil jsem za sebe jako autora. mě vůbec nevadí, že si moje desky lidi vypalují atd., ale je fakt, že vydavatelství bude mít na to jiný pohledv každém případě by autoři měli přijmout, že by to zdarma mělo být, protože jinak to ani v budoucnu asi nebude, pak se jim bude i lépe spát
http://www.musicthinktank.com/blog/why- ... -free.html
clanek ani nezpochybnuje hudbu zdarma, spis pripomina, ze ji smenis za 'socialni platidla': emailovy adresy, tweety, 'lajky' na facebooku atp.
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Amorph: jo, to je dobrý pohled, tak mě to nenapadlo, s tím souhlasím...díky, čauAmorph píše:Tom šen: no nevim, penize jsou spolecnosti celkem univerzalne prijate jako ohodnoceni a motivace. Kdyz navic mam rodinu, tak je to pro me i urcite ospravedlneni casu, ktery tvorbou stravim misto abych ho travil s rodinou. A na druhe strane, pokud bude clovek schopen a ochoten neco dotahnout k dokonalosti, tak mu za to milerad zaplatim. Protoze tohle dovedeni veci do konce (nebo aspon dal, nez na uroven nejakeho momentalniho tvurciho vyhreznuti) stoji zase cas, penize, vuli atd. To, ze jsou volne dostupne tuny hudebni tvorby, ktera vznika jako jakasi terapie tvurcu neni podle me pro posluchace nic moc prinosneho a rozhodne to neni duvod pro jakesi dogma, ze by vsehchna autorska hudba mela byt zadarmo. Tahle hudba totiz vznika zpravidla pro samotneho tvurce a to je velky rozdil od pripadu, kdy hudba vznika pro posluchace. Aspon ja to tak vnimam cim dal tim vic.
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
vsetko zadarmo, to uz v principe onehda chcel marx a engels
ze?

Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
no ako pekne napisane!!Amorph píše:Tom šen: no nevim, penize jsou spolecnosti celkem univerzalne prijate jako ohodnoceni a motivace. Kdyz navic mam rodinu, tak je to pro me i urcite ospravedlneni casu, ktery tvorbou stravim misto abych ho travil s rodinou. A na druhe strane, pokud bude clovek schopen a ochoten neco dotahnout k dokonalosti, tak mu za to milerad zaplatim. Protoze tohle dovedeni veci do konce (nebo aspon dal, nez na uroven nejakeho momentalniho tvurciho vyhreznuti) stoji zase cas, penize, vuli atd. To, ze jsou volne dostupne tuny hudebni tvorby, ktera vznika jako jakasi terapie tvurcu neni podle me pro posluchace nic moc prinosneho a rozhodne to neni duvod pro jakesi dogma, ze by vsehchna autorska hudba mela byt zadarmo. Tahle hudba totiz vznika zpravidla pro samotneho tvurce a to je velky rozdil od pripadu, kdy hudba vznika pro posluchace. Aspon ja to tak vnimam cim dal tim vic.
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Clovece, ani nePiKey píše:vsetko zadarmo, to uz v principe onehda chcel marx a engelsze?

Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
To je trochu zvrácené myšlení, sorry ... (a bohužel ve společnosti trochu zakořeněné). Nikoho by nenapadlo říct uklizečce, hajzlbábě nebo nějakému řemeslníkovi ať svou práci udělá zadarmo, to je nemyslitelné. Ale říct hudebníkovi - přijd a zahraj u téhle příležitosti, nemáme na to fondy, jen na benzín a je to skvělá akce a blabla, to se děje často ... (a stalo se mi mnohokrát). Máme tady veliký festival, bylo by super kdybys tam zahrál zadarmo ... Ale jistě všem ostatním, kteří se podíleli (řemeslníci, organizátoři, pronajímatelé atd) zaplatili , jen hudebníkům není třeba ... ti asi žijou ze vzduchu. Zkuste poslat nabídku třeba pokrývači - hele potřebujeme udělat střechu nad kulturákem, je to taková bohulibá záležitost, kultura a tak, můžeme vám dát na benzín šlo by to ? Apod. To by nikoho ani ve snu nenapadlo. Ale hudebníkům v pohodě ...Tom Šen píše: v každém případě by autoři měli přijmout, že by to zdarma mělo být, protože jinak to ani v budoucnu asi nebude, pak se jim bude i lépe spát
A autor hudby, při vší úctě k uklizečkám atd. udělal dost nadstandardní tvůrčí akt a práci když vytvořil hudbu a album. A není jediný důvod proč výsledky JEHO práce (které se věnoval na plný uvazek a i on potřebuje normálně žít) měly být pro lidi zadarmo ... (když ti samí lidé, co to vyžadují nebo kradou, si za SVOU práci nechají normálně zaplatit, a hlasitě by řvali, kdyby JIM zaměstnavatel nebo zákazník chtěl dát o stovku míň).
Pokud nechtějí za užívání výsledků práce hudebníků platit, ať to neposlouchají (jednoduché, ne ?). To že to poslouchat chtějí, asi to potřebují ... Ale že to nechtějí zaplatit těm, kteří to pro ně vytvořili, je lehce perverzní v něčem ... A mělo by se podstatně změnit. Za rohlík, za vlak, za oblečení za hifi atd., každý zaplatí v pohodě a bez reptání ... A za hudbu nechce ? Kde to jsme ?
A nezáleží na tom jestli ta hudba je "dobrá" nebo ne atd. Prostě někdo něco vytvořil (někdo hudbu, jiný třeba hotel) a dal jasné PODMÍNKY pro užívání této věci (hudby nebo pobytu v hotelovém pokoji). To je normální. Pokud tuto věc chce někdo používat, MUSÍ respektovat tyto podmínky. Pokud je respektovat nechce, pak at tuto věc nepoužívá ... Pokud používá a podmínky nerespektuje, pak se dopouští krádeže a protiprávních aktů a měl by být za ně příslušně potrestán ... Pokud by se na toto opravdu důsledně dbalo, myslím že hudební trh by na tom byl mnohem lépe ..
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Tenhle problem ale nema jenom hudba, vsechny dusevni cinnosti maj tu nevyhodu, ze za ne je malokdo ochoten zaplatit. Asi protoze si myslej, ze to neni prace. To ze je to treba u architektury nebo designu me ani neprekvapuje, ale ze to treba tak je i u statiky (kdy de casto o zivot) mi uz hlava nebere.
Ono se to neprojevuje tim, ze by temhle profesim nekdo krad jejich praci, jako se to deje u hudby, ale deje se to, ze za tebou chodi lidi a rikaj "mam jenom tolik a tolik penez a potrebuju za to tooooooooooooohle" (pomer cena/prace pod urovni platu prodavacky v samosce) a este si casto myslej, ze i to je moc penez.
A podobne to bude urcite i jinde...
No a ono to je celkove takhle prolezly, protoze pak je este dalsi kolecko, kdy zas hudebnici (a i dalsi kreativni profese) neplati za soft ve kterym delaj. Z casti protoze jejich prijmy nejsou takovy a z casti ze stejnyho duvodu jako u ty hudby.
Kazdopadne ja osobne jsem na 99% rozhodnutej, ze az dolam svoji desku (kdy na ni najdu cas zatim nevim), tak ji dam do urcity bitrate zadara. Stejne to je naprosto mensinova vec. Jediny, kde budu chtit penize bude, kdyz tu hudbu bude chtit nejaka firma pouzit pro nejaky prezentace atd, to je uplne jina situace.
Ono se to neprojevuje tim, ze by temhle profesim nekdo krad jejich praci, jako se to deje u hudby, ale deje se to, ze za tebou chodi lidi a rikaj "mam jenom tolik a tolik penez a potrebuju za to tooooooooooooohle" (pomer cena/prace pod urovni platu prodavacky v samosce) a este si casto myslej, ze i to je moc penez.
A podobne to bude urcite i jinde...
No a ono to je celkove takhle prolezly, protoze pak je este dalsi kolecko, kdy zas hudebnici (a i dalsi kreativni profese) neplati za soft ve kterym delaj. Z casti protoze jejich prijmy nejsou takovy a z casti ze stejnyho duvodu jako u ty hudby.
Kazdopadne ja osobne jsem na 99% rozhodnutej, ze az dolam svoji desku (kdy na ni najdu cas zatim nevim), tak ji dam do urcity bitrate zadara. Stejne to je naprosto mensinova vec. Jediny, kde budu chtit penize bude, kdyz tu hudbu bude chtit nejaka firma pouzit pro nejaky prezentace atd, to je uplne jina situace.
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
a nebude problem hlavne ve forme ocenovani konkretniho dila? nezaslouzilo by si "umeni" nejakou jinou formu odmeny nez jsou sproste penize?
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
To je uplně v pořádku ... pokud se tak autor rozhodne, je to jeho věc. Pokud se ale jiný autor rozhodne že bude prodávat nosiče třeba za 10 000/ks, je to jeho věc a že to nikdo nekoupí už nevadí ... Ale podmínky užívání by se respektovat měly ...matucha píše: Kazdopadne ja osobne jsem na 99% rozhodnutej, ze az dolam svoji desku (kdy na ni najdu cas zatim nevim), tak ji dam do urcity bitrate zadara. Stejne to je naprosto mensinova vec. .
Jako třeba vůz obilí, bedna piv, společnost přítulné dívky apod ?hombrefeo píše:a nebude problem hlavne ve forme ocenovani konkretniho dila? nezaslouzilo by si "umeni" nejakou jinou formu odmeny nez jsou sproste penize?

Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
mozna se blizis, nebo treba kreslo ve vlade...Ivo píše:Jako třeba vůz obilí, bedna piv, společnost přítulné dívky apod ?
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
to je uplne stejny rozimani jako resit, proc lopata v nemecku ma vetsi plat nez prumernej manazer u nas. Proc u nemecky firmy ma manager 100 000 a vic a na tej samej pozici u stejny firmy ma 32 000 hrubyho. Za ponizujici podminky v klubech a festivalech si muzou predevsim umelci sami, ze na ty jejich vydercsky podminky pristupuji a kurvi si sami trh. Ano je to na picu bydlet v postkomunistickej zemi, kdy je normalni uvazovani vojebavat a vojebavat. V Rakousku nebo v nemecku ti normalne zaplati bez kecu, protoze tam je to normalni a ani je nenapadne ta drzost, rict budes tady hrat zadarmo, protoze umelec je tam investice k dalsim penezum a oba jsou spokojeni. Ja jsem se treba na tuhle hru rozhodl nepristoupit, protoze me to ani nebavi ani se mi to nevyplati. Me hudbu bavi delat (to je to hlavni proc) a rozhodne nehodlam na svuj ukor zivit nejakyho kretena z klubu nebo festaku, ktery mu cizi korektni pristup. Ve vysledku na tom clovek jen prodelava a nic mu to neda (ani financne)
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
- ReaktoplazmAR
- Příspěvky: 2413
- Registrován: 04 srp 2008 14:25
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
pre mna je samozrejme že dám svoju hudbu zadarmo k posluchu, robím ju preto že chcem a takú akú chcem..
(niečo ako keby som si išiel s kamošmi v nedelu zahrat fotbal a kedže profi futbalisti majú zaplatené tak aj ja chcem..?..)
samozrejme ked si u mna niekto objedná niečo "na mieru" tak chcem za to zaplatené,
pointa toho je pre mna že v drvivej väčšine ma hudba robená na mieru vobec nezaujíma (tak isto ako profi-šport ma vobec nezaujíma a nemá nemá pre mna žiadny prínos aj ked mám šport velmi rád), páči sa mi tento trend domácich štúdií a produkcie, to že "underground" ktorý chce už nemusí zostat "pod zemou", to že domáce študia dokážu doma robit stále viac kvalitnejší produkt a to že opadá moc velkých firiem, že vzniká každý den nejaký nový hudobný smer atd.., vobec mi nevadí to že habera na svojich skladbách už nezarába tolko ako pred 10 rokmi
..a to že kluby nechcú platit umelcom, tak to je klasika ako píše Matucha a Oxygen, skoro každý by chcel všetko zadarmo a hlavne každého ojebat, ale to by imho nemal byt problém tých umelcov ale tých klubov, lebo ked nechcú platit tak umelci by sa na nich mali vyprdnut, alebo proste suhlasit s podmienkami...
toto sa mi lúbi 1* , tiež si myslím že peniaze by sa mali skor spojovat s tým čo je prakticky potrebné a nie s pozdvihnutím ducha..
(niečo ako keby som si išiel s kamošmi v nedelu zahrat fotbal a kedže profi futbalisti majú zaplatené tak aj ja chcem..?..)
samozrejme ked si u mna niekto objedná niečo "na mieru" tak chcem za to zaplatené,
pointa toho je pre mna že v drvivej väčšine ma hudba robená na mieru vobec nezaujíma (tak isto ako profi-šport ma vobec nezaujíma a nemá nemá pre mna žiadny prínos aj ked mám šport velmi rád), páči sa mi tento trend domácich štúdií a produkcie, to že "underground" ktorý chce už nemusí zostat "pod zemou", to že domáce študia dokážu doma robit stále viac kvalitnejší produkt a to že opadá moc velkých firiem, že vzniká každý den nejaký nový hudobný smer atd.., vobec mi nevadí to že habera na svojich skladbách už nezarába tolko ako pred 10 rokmi

..a to že kluby nechcú platit umelcom, tak to je klasika ako píše Matucha a Oxygen, skoro každý by chcel všetko zadarmo a hlavne každého ojebat, ale to by imho nemal byt problém tých umelcov ale tých klubov, lebo ked nechcú platit tak umelci by sa na nich mali vyprdnut, alebo proste suhlasit s podmienkami...
hombrefeo píše:a nebude problem hlavne ve forme ocenovani konkretniho dila? nezaslouzilo by si "umeni" nejakou jinou formu odmeny nez jsou sproste penize?
toto sa mi lúbi 1* , tiež si myslím že peniaze by sa mali skor spojovat s tým čo je prakticky potrebné a nie s pozdvihnutím ducha..
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Oxyygen píše: a rozhodne nehodlam na svuj ukor zivit nejakyho kretena z klubu nebo festaku
Chlapci chlapci, vůbec nic nevíte a nemáte o tom ani malou představu.ReaktoplazmAR píše: ..a to že kluby nechcú platit umelcom, tak to je klasika ako píše Matucha a Oxygen, skoro každý by chcel všetko zadarmo a hlavne každého ojebat, ale to by imho nemal byt problém tých umelcov ale tých klubov
Všem takovým, nepřemýšlejícím, vykřikujícím, doporučuji uspořádat nějaký fesťák nebo akci na své náklady a vlastní hrb.
Myslím, že byste pak po akci kreténem nazývali sami sebe.