Komedianti jsou v tomhle ještě relativně OK (aspoň dělají cosi co se aspon nějak dotýká tvůrčí lidské roviny), proti třeba "sportovcům", tahle předimenzovaná glorifikace už mně osobně přijde uplně zvrácená (lidi ze sebe udělají čistě mechanické roboty mnoho let trénované, dopované a cepované pro jediný mechanický úkon, případně zábavné gladiátory běhající za kouskem gumy nebo kůže - což je možná OK jako zábava a kratochvíle) a jsou glorifikováni jako největší výkvět národa, jeho téměř symboly a představitele a vzor všem ... (ale to už jsme OT)jackies píše: Komedianti ( herci, hudebníci, zpěváci, tanečníci a pakáž příživníků okolo) ze sebe dělají elitu národa.
Dřív, s ohledem na to, co je dneska k vidění a poslechu, by je hnali od bran města jako chátru.
Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
v tech HN je zajimavej kolac co si kdo sebere s CD. Zajimalo by me jestli to je skutecne tak:

* Ze "zisku", o který se dělí umělec a vydavatel, se musí zaplatit studio, případně videoklip a další fixní náklady spojené s pořízením CD a s jeho uvedením na trh. U profesionálních nahrávek jde podle šéfa Universalu Tomáše Filipa minimálně o 750 tisíc, výrobu CD proto považuje za "ekonomický nesmysl". Aby se CD vyplatilo, musí se prodat přes deset tisíc kusů, což se dnes podaří jen výjimečně.
Je zajimavy ze DPH sezere stejne jako zisk a OSA ma temez polovinu zisku. . . . . . .
prodejny maji zdaleka nejvice.
Umelec ma tedy zdaleka nejmene

* Ze "zisku", o který se dělí umělec a vydavatel, se musí zaplatit studio, případně videoklip a další fixní náklady spojené s pořízením CD a s jeho uvedením na trh. U profesionálních nahrávek jde podle šéfa Universalu Tomáše Filipa minimálně o 750 tisíc, výrobu CD proto považuje za "ekonomický nesmysl". Aby se CD vyplatilo, musí se prodat přes deset tisíc kusů, což se dnes podaří jen výjimečně.
Je zajimavy ze DPH sezere stejne jako zisk a OSA ma temez polovinu zisku. . . . . . .
prodejny maji zdaleka nejvice.
Umelec ma tedy zdaleka nejmene

Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
A nejvíc se na tom namažou hokynáři, kteří se na tom nijak nepodíleli ... Proto není nadto, CD si nahrát sám ve vlastním studiu, vydat si ho sám a prodávat ho sám na svých akcích
Neprodají se toho sice desetitisíce, ale v součtu i mnohem méně prodaných kusů bude mít podobný efekt 


Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Vlad: Nic ve zlym, ale bud ten kolac je blbost nebo to blbe popisujes ty. Ja ten clanek sice necet, ale: Zisk je zisk, z toho uz se neplati nic, leda dan (zisk pred zdanenim, zisk po zdaneni).
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
přesně tak. to je způsob, jak to stále docela dobře funguje.Ivo píše: Proto není nadto, CD si nahrát sám ve vlastním studiu, vydat si ho sám a prodávat ho sám na svých akcích
Myslím, že CD jako médium má stále svůj smysl - ale ne na pultech oficiálních obchodů, ale jako promo kapely, dárek známým, popř. na prodej na koncertech, na webu. Je to taková vizitka muzikanta - když někoho potkáš, dáš mu něco pěknýho do ruky - to je nenahraditelný.
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Ano, já takhle funguju přes 15 let ( http://www.savita.cz/index/odkazy/music.php ) - ne že by věci nebyly i v obchodech atd. a ne že bych od začátku měl vlastní studio - a nemůžu si stěžovat (na akcích u nás i po světě) ...
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Ale i kdyby interpret nebo kapela neměli svoje studio.Ivo píše: Proto není nadto, CD si nahrát sám ve vlastním studiu, vydat si ho sám a prodávat ho sám na svých akcích
Nemuselo by to stát majlant.
Ruku na srdce majitelé studií

Majiteli nahrávacího studia ( one man studio, pracovní doba 8 hodin týdně , 20 dní měsíc ) musí královsky stačit 50.000.- měsíčně na NORMÁLNÍ živobytí.
A to včetně případného nájmu prostoru, energií a rezervy pro upgrade studia nebo jeho splácení.
Zlobte se, nebo ne, mě to nikdo nevymluví.

( já vím, že se každý chce mít pořád lépe a lépe, za méně a méně práce

25.000.- nákladu v případě 10 denního natáčení je rozumná suma, a kdo následně neprodá usmolených 300 CD po 100.- už jenom na pár svých koncertech nebo akcičkách tak je něco špatně a nemá v PLACENÉM hudebním světě co dělat.
Měl by si najít jiné HLAVNÍ zaměstnání.
To samé u takového studia, které se na druhou stranu ani k té částce 50.000.- příjmu měsíčně nedostane.
Prostě amatér k amatérovi a tam by nemusel interpret náklady už pomalu vůbec řešit.
( ovšem, pokud si hobby audioinženýr zlatokop neřekne opět o nesmyslnou cifru )
Moje řeč, ale po tom hlavním jak píšeš klidně i jako doplněk na pultech obchodů.Magion píše: Myslím, že CD jako médium má stále svůj smysl - ale ne na pultech oficiálních obchodů, ale jako promo kapely, dárek známým, popř. na prodej na koncertech, na webu. Je to taková vizitka muzikanta - když někoho potkáš, dáš mu něco pěknýho do ruky - to je nenahraditelný.
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
To zalezi na jaky urovni to chces delat a jak moc umis zrychlit svoji praci. 50000 mesicne sem schopnej dosahnout jenom narazove a vetsinou na projektech, ktery sou komerce (ne kapely) nebo na necem, kde nemusim nic moc doprodukovavat atd. Jakmile je potreba se necemu vic venovat (protoze to stoji za to), tak pak si o 50k muzu nechat jenom zdat, kvalitu platim z vlastni kapsy, protoze rozpocty kapel nejsou nafukovaci.
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
je to jasny, hudbou se neda vydelavat velke prachy.. i kdyz: (budu ted prezentovat svoje videni muzikprumyslu)
dam priklady jak se uzivit v hudebnim showbussynessu
1)session drummer, session bass player, pianist
- dostane okamzite prachy na ruku (pokud to nedela pro zname), umi cist z not, zna skoro vsecky skladby nazpamet, ovlada svuj nastroj, umi improvizovat
2)producent, zadava vstupni hodnoty, tedy CEO, PDG
- ma vizi, muze ji zrealizovat jakymkoli zpusobem, s lidma, bez nich, mel by rozumet vsem svobodnym umenim a remeslum a jejich spojnicim
3)interpret
- at uz hlasem nebo bez, ve filharmonii nebo v zabavove kapele, tenhle by mel byt fpohode, radil bych tam i nektere djje
4)profesionalni improvizator, multiinstrumentalista, edukovany/erudovany zpevak
- tak tenhle je tezce za vodou, taky to muze byt kreativni dj
5)varhanik v kostele, sbormistr, dirigent, muze byt PR agentem!
- nejvetsi borci, maji zodpovednost vuci mnoha muzikantum
6)skladatel
- no comment, matematik, umi noty, klice, architek dynamicky anomalniho materialu
7)elektrotechnik, zaznamovy technik, webcoder, flex-flash
- no nekdo to musi nahrat ( i kdyz treba u cymbalovky na koncerte to neni pravidlem
supervisor, ladic, online guy, pro-helper
- urychluje kooperaci, je to takovy producent bez zodpovednosti a bez vzdalenejsiho cile, porad ale stejne dulezity jako ostatni
9)svobodny umelec
- konecny vystup, nazev projektu, jmeno cloveka, prezentace vystupni hodnoty
10) audio engineers, mix + mastering pro`s
takovi elektrozonaci co furt sedi na internetu a cumi na youtube, resi i autorska prava? ne, ale alespon ISRC kody, ktere stejne nejsou potreba uz dneska
tezko vycislit kdo by mel dostat vice... samozrejme, kdyz se nekdo nudi, neni zrovna potreba, muze delat artist managing (aby se umelec citil dobre) nebo marketing, grafiku, design apod.
asi by meli dostat vsichni stejne z toho pomyslneho kolace (teda nemluvim ted o zprostredkovani posluchacum, ktere jak vime, se da dnes uplne vyrusit)
taze tym 10-12 lidi (jeste ucetni, sekretarka - uklizecka v jedne osobe.. a nejaka escort holka pro vsecko - tedy kucharka a psycholog) muze reprezentovat svuj zamer - ppisnicku, album, track remix na svetove urovni, samosebou jeden clovek to obsahnout taky muze (a nemusi, kulha treba v zaznamove technice a to by byl pak problem, nebo je to vyborny sluchar ale ne listar, nebo zpevak se zlatym zajimavym hlasem, ale potrebuje autotune k vuli vade sluchu)
je dulezitejsi dirigent nebo producent, mikrofonista nebo master ing.?
stavet na pevnych zakladech... z xfactoru apod. vseci spadli do hlubin, pokud to nebyla nahoda a byli opravdu psychicky stabilni
atd.etc.apod.
dam priklady jak se uzivit v hudebnim showbussynessu
1)session drummer, session bass player, pianist
- dostane okamzite prachy na ruku (pokud to nedela pro zname), umi cist z not, zna skoro vsecky skladby nazpamet, ovlada svuj nastroj, umi improvizovat
2)producent, zadava vstupni hodnoty, tedy CEO, PDG
- ma vizi, muze ji zrealizovat jakymkoli zpusobem, s lidma, bez nich, mel by rozumet vsem svobodnym umenim a remeslum a jejich spojnicim
3)interpret
- at uz hlasem nebo bez, ve filharmonii nebo v zabavove kapele, tenhle by mel byt fpohode, radil bych tam i nektere djje
4)profesionalni improvizator, multiinstrumentalista, edukovany/erudovany zpevak
- tak tenhle je tezce za vodou, taky to muze byt kreativni dj
5)varhanik v kostele, sbormistr, dirigent, muze byt PR agentem!
- nejvetsi borci, maji zodpovednost vuci mnoha muzikantum
6)skladatel
- no comment, matematik, umi noty, klice, architek dynamicky anomalniho materialu
7)elektrotechnik, zaznamovy technik, webcoder, flex-flash
- no nekdo to musi nahrat ( i kdyz treba u cymbalovky na koncerte to neni pravidlem

- urychluje kooperaci, je to takovy producent bez zodpovednosti a bez vzdalenejsiho cile, porad ale stejne dulezity jako ostatni
9)svobodny umelec
- konecny vystup, nazev projektu, jmeno cloveka, prezentace vystupni hodnoty
10) audio engineers, mix + mastering pro`s
takovi elektrozonaci co furt sedi na internetu a cumi na youtube, resi i autorska prava? ne, ale alespon ISRC kody, ktere stejne nejsou potreba uz dneska
tezko vycislit kdo by mel dostat vice... samozrejme, kdyz se nekdo nudi, neni zrovna potreba, muze delat artist managing (aby se umelec citil dobre) nebo marketing, grafiku, design apod.
asi by meli dostat vsichni stejne z toho pomyslneho kolace (teda nemluvim ted o zprostredkovani posluchacum, ktere jak vime, se da dnes uplne vyrusit)
taze tym 10-12 lidi (jeste ucetni, sekretarka - uklizecka v jedne osobe.. a nejaka escort holka pro vsecko - tedy kucharka a psycholog) muze reprezentovat svuj zamer - ppisnicku, album, track remix na svetove urovni, samosebou jeden clovek to obsahnout taky muze (a nemusi, kulha treba v zaznamove technice a to by byl pak problem, nebo je to vyborny sluchar ale ne listar, nebo zpevak se zlatym zajimavym hlasem, ale potrebuje autotune k vuli vade sluchu)
je dulezitejsi dirigent nebo producent, mikrofonista nebo master ing.?
stavet na pevnych zakladech... z xfactoru apod. vseci spadli do hlubin, pokud to nebyla nahoda a byli opravdu psychicky stabilni

Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
vse je citovano z http://hn.ihned.cz/c1-49557150-posledni ... ni-prumyslpete ness píše:Vlad: Nic ve zlym, ale bud ten kolac je blbost nebo to blbe popisujes ty. Ja ten clanek sice necet, ale: Zisk je zisk, z toho uz se neplati nic, leda dan (zisk pred zdanenim, zisk po zdaneni).
priste si ho radsi precti
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
priklad z praxe .. Streamujeme na www.respublica.sk 15 regionalnych televizii na internet .. Musime platit za kazdu telku mesacne poplatok SOZE .. Aj napriek tomu , ze tieto telky maju vlastne streamy na svojich WEBoch , a uz za sirenie na internete platia .. I ked vacsina to uz zrusila , a vysielaju len cez nas ..Ivo píše:Jo, to je taky pravda. Totální zvrácenosti jménem OSA (a přidružené struktury), by si zasloužily aby "prosperovaly" podstatně méně. Nechat si nařídit "zákonné" výpalné ze všeho možného (a označit tím lidi za potenciální zloděje) a tudíž zdroj bezpracných a stabilních zisků, je HODNĚ perverzní ...
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Pokud nepocitam zhovadilosti typu OSA, tak u nas predevsim pokulhava prezentace zacinajicich umelcu. Pokud to neni nejakej Xindl X nebo Tomas Klus, ktery ma nejakou tlacenku a diky masazi medii je z nej "hvezda", tak ma sebekvalitnejsi interpret problemy dat o sobe vedet. Tusim matucha tu zminoval, ze v te zaplave je tezky se vyznat a ze by to chtelo nejaky doporucovaci mechanismy... Na Guardianu tohle funguje, jsou tam odkazy primo na bandcamp a v ruznych zanrech (diky tomu jsem poznal velmi zajimavej post-rock Labirinto
). Presne neco takovyho bychom potrebovali i u nas, jenze ceska media jedou jen po velkych rybach, stejne tak jako labely. Takze se v realu jeste zvetsuje propast mezi tou smetankou, kterou vidame v estradach a na "galavecerech" a kterou velmi zhusta hraji i v radiich, a mezi beznymi interprety, kteri nemaji dlouhe prsty nebo dost penez.
Faktem je, ze vetsinu nasich hudebnich celebrit vyprodukovala bud nejaka talentova soutez, anebo jeste socialismus. Pak je tady jeste dalsi mala skupinka, za kterou stoji silny kapital a kontakty (viz treba Ewa Farna), ale moc si nemuzu vybavit nekoho, kdo se fakt vypracoval z hrani po dedinach a kulturacich az k hrani v O2 Arene. Napadaji me leda Kabati, ale tem to taky trvalo sakra dlouho
A povedlo se to podle me jen proto, ze hrajou velmi stravitelnou hudbu.

Faktem je, ze vetsinu nasich hudebnich celebrit vyprodukovala bud nejaka talentova soutez, anebo jeste socialismus. Pak je tady jeste dalsi mala skupinka, za kterou stoji silny kapital a kontakty (viz treba Ewa Farna), ale moc si nemuzu vybavit nekoho, kdo se fakt vypracoval z hrani po dedinach a kulturacich az k hrani v O2 Arene. Napadaji me leda Kabati, ale tem to taky trvalo sakra dlouho

Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Wohma: Třeba Divokej Bill. Jsou kapely, co si to vyjezdily, ale ve valné většině případů je to skutečně tak, jak píšeš.
Souhlasím s Matoušovým povzdechnutím nad fragmentací. Je těžké sledovat v záplavě šílenství tenkou nit kvality... Přístup k hudbě se prostě radikálně mění a tohle jsou asi turbulence při hledání nějakého nového byznys modelu... Jsem opravdu zvědav, kde se v téhle branži bude hledat zdroj peněz.
Saša
Souhlasím s Matoušovým povzdechnutím nad fragmentací. Je těžké sledovat v záplavě šílenství tenkou nit kvality... Přístup k hudbě se prostě radikálně mění a tohle jsou asi turbulence při hledání nějakého nového byznys modelu... Jsem opravdu zvědav, kde se v téhle branži bude hledat zdroj peněz.
Saša
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Podle me to nemuze dopadnout jinak, nez ze klasicka pevna media (CD, DVD, vinyly) budou na ustupu a prodavat se bude digitalne - a eventualne primo od interpreta. I nekteri velci interpreti uz takto prodavaji a zisky jim rozhodne neklesly, spis naopak.
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Jsme se nedavno bavili s Matousem u piva a myslim, ze padlo neco v tom smyslu, ze se trh s hudbou meni tim zpusobem, ze spotrebitelska masa se presouva od koncovych konzumentu k tvurcum obsahu. Takze byznys zacina lezet nikoliv v poskytovani obsahu, ale v poskytovani sluzeb.
Tedy ze lidi budou cim dal min platit za to, ze si muzou neco poslechnout a skonzumovat, ale cim dal vic za to, ze muzou sami neco vytvorit nebo zazit.
Tedy ze lidi budou cim dal min platit za to, ze si muzou neco poslechnout a skonzumovat, ale cim dal vic za to, ze muzou sami neco vytvorit nebo zazit.