
Mastering pro rádia help!!!
Debata, která předcházela mi připomněla knihu "Jméno Růže" a složité disputace středověkých mnichů na téma univerzálií a podstaty boží existence.

Původně jsem chtěl svůj dotaz strčit do nového tématu, ale snad patří sem.
Otázka zní: Proč jsou moje nahrávky ve společnosti ostatních nahrávek na playlisu ( třeba v internetovém rádiu ) strašně potichu. Ze Sonaru je vyrendruju do wavu. Ve wavelabu je zesílím pomocí normalize a L2 jak je nejvíc únosné (používám pouze uši) a udělám empétrojku. A vedle ostatních mp3 ať už amatérských nebo Majkla Jacksona jsou k uzoufání tiché. Obecně si myslím, že stlačuju málo. Ale kdybych stlačil víc, nebude to pěkné. Uvítal bych konkrétní trk.

Původně jsem chtěl svůj dotaz strčit do nového tématu, ale snad patří sem.
Otázka zní: Proč jsou moje nahrávky ve společnosti ostatních nahrávek na playlisu ( třeba v internetovém rádiu ) strašně potichu. Ze Sonaru je vyrendruju do wavu. Ve wavelabu je zesílím pomocí normalize a L2 jak je nejvíc únosné (používám pouze uši) a udělám empétrojku. A vedle ostatních mp3 ať už amatérských nebo Majkla Jacksona jsou k uzoufání tiché. Obecně si myslím, že stlačuju málo. Ale kdybych stlačil víc, nebude to pěkné. Uvítal bych konkrétní trk.
nekdo z nich to silene krosi
nekdo z nich to silene dobre micha a nahrava

no ne... jako co se hlasitosti tyce, na mastru se da zkrosit vsechno, ale nemusi to nikdy znit moc nahlas. Dokonce muze hrat vic "nahlas" i neco, co nikdo nikdy neprobeh L2 (a podobnymi) a je to tim, ze ten kdo to delal vedel, co dela
konkretnejc ti odpovedet nejde ptas se moc vseobecne
nekdo z nich to silene dobre micha a nahrava

no ne... jako co se hlasitosti tyce, na mastru se da zkrosit vsechno, ale nemusi to nikdy znit moc nahlas. Dokonce muze hrat vic "nahlas" i neco, co nikdo nikdy neprobeh L2 (a podobnymi) a je to tim, ze ten kdo to delal vedel, co dela

konkretnejc ti odpovedet nejde ptas se moc vseobecne
zaklad je komprese pak limiter
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
tap: ted me asi mistni zvukari ukrizujou, ale muzes na to zkusit jit uplne primitivne: pust si nahravku jacksona nebo nejakou co ti prijde nahlas a pust si ji na nejakych opravdu srackoidnich a malych bednickach...predpokladam ze to co tam uslysis bude to, co hraje nejhlasiteji (subbasy a ultra vejsky ti to nezahraje...takze pak se domnivam, ze to co ti zabranuje se dostat hlasiteji budou nejaky harmonicky frekvence , hlavne basovy (?), kde bys mel udelat poradnou revizi ...myslim....je to tak nebo ne? jak pise rastis ...problem v mixu.
To určitě ne ... dosažení optimální hlasitosti je věcí masteringu, nikoli mixu. Základem k dosažení maximální rozumné hlasitosti při zachování nebo dokonce vylepšení struktury, barevnosti a dynamiky mixu je (mimo jiné) špičkový analogový masteringový kompresor s potřebným nastavením (zapomeňme na pluginové kompresory - to jsou spíše papírové dětské hračky pro domácí účely). Analogový limiter je též velmi užitečný (často používáme Lavry limiter k tomuto účelu). A často pak už ani není třeba limitovat softwarově ... Je to maximálně hlasité, ale přitom stále ještě relativně muzikální. Je fakt že některé "referenční" metalové nahrávky se po 90% délky skladby usilovně drží na -0,01 dB, ale to už považuju za jistý druh perverze ...rastis píše:Ked nedokazes nakopat nahravku do podobnej hlasitosti, ako ma ina nahravka podobneho stylu, mas problem v mixe.