Mastering pro rádia help!!!

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Poklop
Příspěvky: 980
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop » 08 lis 2006 11:19

ani jsem netušil, že se dočkám tak vášnivý debaty :D

Uživatelský avatar
TAP
Příspěvky: 449
Registrován: 20 črc 2004 10:04

Příspěvek od TAP » 11 led 2007 13:36

Debata, která předcházela mi připomněla knihu "Jméno Růže" a složité disputace středověkých mnichů na téma univerzálií a podstaty boží existence.
:-)

Původně jsem chtěl svůj dotaz strčit do nového tématu, ale snad patří sem.

Otázka zní: Proč jsou moje nahrávky ve společnosti ostatních nahrávek na playlisu ( třeba v internetovém rádiu ) strašně potichu. Ze Sonaru je vyrendruju do wavu. Ve wavelabu je zesílím pomocí normalize a L2 jak je nejvíc únosné (používám pouze uši) a udělám empétrojku. A vedle ostatních mp3 ať už amatérských nebo Majkla Jacksona jsou k uzoufání tiché. Obecně si myslím, že stlačuju málo. Ale kdybych stlačil víc, nebude to pěkné. Uvítal bych konkrétní trk.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 11 led 2007 15:16

nekdo z nich to silene krosi

nekdo z nich to silene dobre micha a nahrava

;-)

no ne... jako co se hlasitosti tyce, na mastru se da zkrosit vsechno, ale nemusi to nikdy znit moc nahlas. Dokonce muze hrat vic "nahlas" i neco, co nikdo nikdy neprobeh L2 (a podobnymi) a je to tim, ze ten kdo to delal vedel, co dela ;-)


konkretnejc ti odpovedet nejde ptas se moc vseobecne

Uživatelský avatar
TAP
Příspěvky: 449
Registrován: 20 črc 2004 10:04

Příspěvek od TAP » 11 led 2007 15:24

Toho sem se bál. :cry:

Uživatelský avatar
macceba
Příspěvky: 251
Registrován: 26 led 2006 11:18

Příspěvek od macceba » 11 led 2007 15:25

2TAP uši jsou pravda nejdůležitější orgán co na tvorbu máš, ale minimálně soft metr/analyzér je také dost podstatná věc :wink:

LUPO
Příspěvky: 840
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO » 11 led 2007 15:29

TAP: ...mas ve sve skladbe spoustu "zbytecnejch" zvukovejch elementu, ktery ubiraji ten prostor hrat nahlas jinym.?

Uživatelský avatar
TAP
Příspěvky: 449
Registrován: 20 črc 2004 10:04

Příspěvek od TAP » 11 led 2007 15:42

LUPO: Asi jo. Jak ho najít a jak zničit?

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 11 led 2007 15:46

Ked nedokazes nakopat nahravku do podobnej hlasitosti, ako ma ina nahravka podobneho stylu, mas problem v mixe.

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 11 led 2007 16:09

zaklad je komprese pak limiter
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

LUPO
Příspěvky: 840
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO » 11 led 2007 16:16

tap: ted me asi mistni zvukari ukrizujou, ale muzes na to zkusit jit uplne primitivne: pust si nahravku jacksona nebo nejakou co ti prijde nahlas a pust si ji na nejakych opravdu srackoidnich a malych bednickach...predpokladam ze to co tam uslysis bude to, co hraje nejhlasiteji (subbasy a ultra vejsky ti to nezahraje...takze pak se domnivam, ze to co ti zabranuje se dostat hlasiteji budou nejaky harmonicky frekvence , hlavne basovy (?), kde bys mel udelat poradnou revizi ...myslim....je to tak nebo ne? jak pise rastis ...problem v mixu.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 11 led 2007 17:50

lupo... spis nechapu co chces tim komplikovanym zpusobem rict... treba ze trochu tusim, tak to z toho neni moc jasny

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 11 led 2007 18:43

rastis píše:Ked nedokazes nakopat nahravku do podobnej hlasitosti, ako ma ina nahravka podobneho stylu, mas problem v mixe.
To určitě ne ... dosažení optimální hlasitosti je věcí masteringu, nikoli mixu. Základem k dosažení maximální rozumné hlasitosti při zachování nebo dokonce vylepšení struktury, barevnosti a dynamiky mixu je (mimo jiné) špičkový analogový masteringový kompresor s potřebným nastavením (zapomeňme na pluginové kompresory - to jsou spíše papírové dětské hračky pro domácí účely). Analogový limiter je též velmi užitečný (často používáme Lavry limiter k tomuto účelu). A často pak už ani není třeba limitovat softwarově ... Je to maximálně hlasité, ale přitom stále ještě relativně muzikální. Je fakt že některé "referenční" metalové nahrávky se po 90% délky skladby usilovně drží na -0,01 dB, ale to už považuju za jistý druh perverze ...

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 11 led 2007 19:05

Ivo - jasne, len sa asi nerozumieme. Chcel som povedat tolko, ze pokial ma niekto problem kompresiou a limitaciou dostat nahravku do "optimalnej" hlasitosti (napr. uz je znacne degradovana a stale "pomerne" ticha), je to problem v mixazi. Aspon podla mojho nazoru a podla mojich malych skusenosti.

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 11 led 2007 19:12

Ivo, ty to dohanis do extremu :) Tap psal, ze to ma potichu i v porovnani s ostatnimi amaterskymi mp3kami. Urcite vsichni nepouzivali spickovy analogovy masteringovy kompresor, spis bych rekl ze nikdo ;)

Poklop
Příspěvky: 980
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop » 11 led 2007 19:55

nějaký zkušenosti s tím už mám.
1) obecně by ta nahrávka asi měla bejt subtilnější na basech a konkrétní. Bordel v basech a přehulenost basů tomu uškodí.
2) tlačba kolem -10dB RMS
3) zkontrolovat pravidlo ad 1)

Odpovědět