Ne že bych nesouhlasil.Ivo píše: To určitě ne ... dosažení optimální hlasitosti je věcí masteringu, nikoli mixu. ...
Nicméně pokud bude mix nevyvážený dynamicky a frekvenčně , tak z něj nevytlučeš nic ani těmi analogy. Já myslím, že pokud to někdo chce mít nahlas, mělo by to být nahlas už smíchaný, a teď mám na mysli průměrnou hlasitost při zachování dostatečného headroomu pro mastering procesory.
Já, zastánce analogu, lamp a klasiky Ampex 456 (tape) že bych oponoval? Oponovat bych si netroufnul, nicméně s digi hračkama to jde taky dobře ne? (Weiss DS-1)Ivo píše: Základem k dosažení maximální rozumné hlasitosti při zachování nebo dokonce vylepšení struktury, barevnosti a dynamiky mixu je (mimo jiné) špičkový analogový masteringový kompresor ...
A s tímhle už bych si dovolil trochu nesouhlasitIvo píše: zapomeňme na pluginové kompresory - to jsou spíše papírové dětské hračky pro domácí účely...
Tak tuto skutečnost jsem zjistil i např. u posledních Garbage nebo Duran Duran. A to není metal! Ani perverzníIvo píše:Je fakt že některé "referenční" metalové nahrávky se po 90% délky skladby usilovně drží na -0,01 dB, ale to už považuju za jistý druh perverze ...




