Nahravani prirozeneho reverbu v hale/chodbe

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Nahravani prirozeneho reverbu v hale/chodbe

Příspěvek od kexik » 01 říj 2009 09:13

a nepomoze jednoducho ten room vyraznejsie ekvalizovat? hajtky maju predsa energiu inde nez zbytok a mam taky odhad ze o detail pri room micoch moc nejde... berte to ako laicku otazku, seriozne som bicie nikdy nenahraval
tiez fandim ze ste sa rozpisali, hlavne ecson... konecne mam dovod tu aj nieco citat

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Nahravani prirozeneho reverbu v hale/chodbe

Příspěvek od matucha » 01 říj 2009 10:26

Roomy mas samozrejme v mnoha podobach. Od mikraku, kterej snima bici co nejvernejc v mistnosti (neni uplne vzdalenej), pres nejaky stredne vzdaleny slouzici jako prodlouzeni zvuku az po chodby&spol, ktery pridavaj hloubku. S hajtkama v roomu jsem nikdy problem nemel a mas pravdu, ze room se celkem dobre ekvalizuje (samozrejme kdyz v nem mas rozumnej matros - to zavisi od umisteni).

Samozrejme ze cim pomalejsi veci, tim vic se vyuzijou ty vzdalenejsi roomy a obracene.

Detail je ale to, co dobrej room odlisuje od reverbu (aspon dle moji zkusenosti), a ted nemyslim "detail=vic vejsek". Ale je to i detail ve stredech. Vetsinu chodbo/koupelno verbu shelfem na vejskach zatahuju a stejne ziskavam hodne detailni dozneni, ktery zni opravdove(ji).

Zajimavy mi prisly techniky, kdy lidi meli jako mono room mikrak s kardiodou postavenej do rohu a otocenej smerem ke zdi, aby dostali co nejvic wet a co nejmin suchyho. Ale to jsem zatim nemel tu moznost vyzkouset.

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Re: Nahravani prirozeneho reverbu v hale/chodbe

Příspěvek od ECSON WALDES » 01 říj 2009 10:54

kexik píše:a nepomoze jednoducho ten room vyraznejsie ekvalizovat? hajtky maju predsa energiu inde nez zbytok a mam taky odhad ze o detail pri room micoch moc nejde... berte to ako laicku otazku, seriozne som bicie nikdy nenahraval
HHt je potvora siroka tak jako cinely. Bylo by super kdyby to byla tenoucka informace jako analogova HHt z Roland TR-808, to by pak stacilo jedno strmy Q -10dB a HHt je pryc. Ono se zda ze akusticka HHt je informace jen nekde kolem vejsek, treba 2-10 kHz ale akusticka HHt zacina v hlavni energii uz nekde kolem 200 Hz ! a to je oblast kde ma nejvetsi tlak kopak ! U cinelu ride a pod je to obdobny - ty ale maji jeste jednu vlastnost ze maji tendence hodne hodne dlouho preznivat, nektery navic prapodivne ze v prvni casti dozni vejskova informace, potom doznivaji stredovo basovy a pak nejdyl zni samostatnej nosnej ton na frekvenci 400 nebo 800 Hz ! Kdyz se navic z HHt ci cinelu urezou basy a stredy tak zni jako kastrat, cili jako by pak bubenik nehral na HHt a cinely ale jako by hral na kousky tenkyho alobalu . ) Pokud se reze spodek musi to bejt hodne citlivy, plnost stredu je moc dulezita. Blby je ze pokud se divame na Room nebo OV tak pokud chce clovek potlacit treba jen HHt nebo cinel tak se to nedela vubec snadno, hlavne v pripade ze ma zustat informace virblu, kterej ma taky velmi sirokej frekvencni rozsah. Cili kdyz zavru vejsky potlacim detail u virblu. Nicmene HHt i kdybych pouzil nekompromisni LPF tak stale zni prilis silne (nebude akorat znit jako "Ksssss" ale jako "Kchuuu" ), protoze ma presah pres stredy az hodne dolu takze se ji zbavit uplne neda. Je ale par triku jak ji....... : ) Pak je jeste nutny chapat hajtku v kytarovejch kapelach jako STALE OTEVRENOU !!! "protoze to dela ten spravnej bordel" jak rikaji bubenici - no a otevrena silova HHt je proste z Room ci OV nepotlacitelna, to plati ale i o zavreny (stejnej pripad cinely nebo ride). Takovej Room nebo OV je pak odkzanej na to, ze pokud ma bejt v bicich min HHt je potreba hlasitostne zeslabit jak OV tak i Room, coz ma ale jak uz jsem psal vcera za nasledek ze tim potlacuju i virbl kopak atd. Pokud se urcity separace nedocili uz behem nahravani tak behem mixaze ut neni prilis velkej prostor proporce menit. Az na tech par triku : )

Kdyz tu tocim bici kapelam sam, tak uz predem myslim na to co budu delat a potrebovat resit behem michacky. Hlavne u tech tvrdejch kyarovek ktery generujou zapeklity situace. Zlatej bezproblemovej popik . ) Problem ale nastava kdyz dostavam bici z jinejch studii kde se bici tocej v drtivy vetsine bez premejsleni jestli je to pop nebo crossover uplne stejne. Proste jeden pristup na vsecho...dyt je to jednozejo : )) Krom toho tocej jen na par mikrofonu a bez potrebnejch detailu. Vetsinou pak dostanu bici jen na OV a zadnej Room. Nektera studia davaji mono room (obcas stereo to je u nas jen par mist kde to delaji). Ted micham jednu kapelu a tam jsou bici natoceny na hodne malej pocet mikraku. Jen jeden kopak, Virbl jen nahore bez struniku, stereo OV a prechody. Zadna HHt, zadnej Room. Cili musim hodne moc slozite pracovat s OV aby mi zastoupil vse co z bubunu potrebuju ziskat. Jednou coz byl nejvetsi ulet myho studiovyho rozcarovani, jsem Room mistnost dostal z preslechu mikrofonu na prechodech ! Stesti bylo ze budenik mel jen jeden prechod na konci, tak jsem vytah dve "preslechovy" stopy z Tom mikrofonu a udelal jsem z nich Room ! fungovalo to super a ja mel zachranenou barvu bubnu !!! :c)

Mimochodem jeste u tech Room mikronu, je dost problem kdyz se bici nahravaji v prilis velky mistnosti a Room mikrofony jsou prilis daleko, protoze to pak zni jako by bici bubenik hral v hale hlavniho nadrazi... Takovej dlouhej reverb je ale hotovy nestesti, protoze zni jako neidentifikovatelna naslehana pena, kopak virbl prechody plechy vse se sleje v placku. To je pak k nicemu. Room by mel zachytit bici tak jak prirozene hraji, v pripade druhyho Room je super mit detail prirozenyho reverbu ale u bicich neni dobry mit prehnane dlouhej cas nevic s nedobrou ideou v prilis vzdalenejch mikrofonech od bubenika. Cili netocit bici v hangarech a s prilis vzdalenejma mikrofonama. Tohle ale z divny setrvacnosti porad delaji v Sonu nebo v Citronu. Navic naco je mi takovej kilometrovej dozvuk pro kapelu ktera hraje elektro nebo funk ?!! .. alkeholovy pankaci. To uz je lip natocit bici v uplne suchy vytlumeny mistosti s nulovym dozvukem, coz je ale zase pro rock kapely taky dost nestesti, kdyz bubny nemaj mrdu a sytej dozvuk.

Obcas jsem nucenej bici nechat kapely nahrat znovu, protoze jsou nepouzitelny pro dobrej mix. Pokud nestojej dobre bici tak ta kapela nikdy nebude mit silnej zvuk a tlak, bici jsou zaklad. Bohuzel se to u nas stale dost podcenuje. Mlady zvukari ale koukaji za hranice a tyhle veci si osvojujou jako samozrejmost, tak verim az zmizej studia ktery maji stary agrometalovy pupkaci tak se tyhle veci rapidne zlepsej.


kexik píše:tiez fandim ze ste sa rozpisali, hlavne ecson... konecne mam dovod tu aj nieco citat
cool :D

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Re: Nahravani prirozeneho reverbu v hale/chodbe

Příspěvek od carloff » 01 říj 2009 16:55

Obrázek
overhead na AKG C24 nastavene jako blumlein,
roomy 2x AEA 84, mono room Brauner VMX
plechy U67 , U87
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz


boolocks
Příspěvky: 161
Registrován: 02 úno 2009 07:37

Re: Nahravani prirozeneho reverbu v hale/chodbe

Příspěvek od boolocks » 09 bře 2010 21:43

ECSON WALDES: lze pak s tím zvukem bicích něco udělat, když jsou nahravaný v malý umrtvený místnosti?

Odpovědět