P.
Nahrávání symfonického orchestru
Re: Nahrávání symfonického orchestru
Případně mám k dispozici stereo párek Beyerů (MC 930) a podle termínu bych možná mohl mít už i ten pár LCT 340 (i s kapsulema pro kouli). Prostě vidno, že možností máš spoustu 
P.
			
			
									
									
						P.
Re: Nahrávání symfonického orchestru
S takovejma vyrokama bych byl opatrnej. Ale urcite to bude vpohode.nooly píše:Tascam DR680, jehož prý už tak slušné preampy byly vyměněny za o dost lepší, takže jsem někde na úrovni Sound Devices zařízení.
To myslim nebude potreba.nooly píše:Každopádně mám ještě digital in, takže na hlavní stereo pár můžu zakoupit externí preamp, na mysl se mi vkrádá třeba Apogee mini me.
Kdyz na Gearslutz zadas CM3 do hledani, tak budes mit chvili co cist a poslouchat. Ne vsechno co tam uslysis je dobry, protoze stejne jako tady na ezone tam pise i hromada lidi, ktery jsou sice nadsenci ale to je tak vsechnonooly píše:Matucho díky za tip ohledně Line audio CM3. Vypadá na pohled fajn, rád bych si poslechl ukázky. Ještě jsem koukal na AT450, dají se sehnat něco přes 5 tisíc za kus.
Tak to si je spis nech na nejaky spoty, ktery budou delat maly procento celyho zvuku.nooly píše:Jinak 3x NT1A nemám, vlastním jeden a matched stereo pár se dá nový koupit za 7 tisíc, což mi prostě přišlo jako varianta ke zvážení. Ale asi máte pravdu, celkově je tenký a má nepříjemné výšky na to, abych s ním bral orchestr.
DPA 4060 jsou lavaliery (omni), docela casto je ale lidi zkousej proti 4006 (radove drazsi). No a rozdil tam je ten, ze 4060 maj zvedly vejsky (nic agresivniho, jako kompenzace vzdalenosti dobry) a s tema vejskama zvedlej sum na vejskach. Kdyz pak ekvalizovali 4006 na stejnej zvuk, tak to bylo dost blizko oboje. Pro nekoho je ten rozdil zasadni, pro jiny marginalni. No a vzhledem k tomu, ze tu jsme v low-budgetu...
Jo prej taky shure KSM 137 a 141 jsou inspirovany nejakejma schoepsama...http://www.gearslutz.com/board/remote-p ... mples.html
MKH8040 jsou urcite prima, ale to jsem myslel, ze je mimo budget. Jakej vlastne je? Z druhy ruky se da sehnat leccos zajimave. Ja jsem napriklad koupil par schoepsu cmc6 / mk21 za 30tis. MKH40 je taky bezne za 700eur/kus. MKH405 i pod 200eur (akorat musis koupit za 30e redukci z tonaderu na phantom). Neumanni s v vymennejma kapslema jako KM140 taky stojej za zminku, vcetne jejich digitalnich verzi, kde nepotrebujes preamp.. a to jsou vsechno supr-dupr mikraky.
Re: Nahrávání symfonického orchestru
http://blip.tv/recordproduction/tony-fa ... re-5864598
kdo neni trpelivej a chce slyset jenom technicky veci, tak skocte na 12:20 (a kdo neumi anglicky, tak at to raci ani nerika nahlas)
a od 23:40 - o rode
			
			
									
									
						kdo neni trpelivej a chce slyset jenom technicky veci, tak skocte na 12:20 (a kdo neumi anglicky, tak at to raci ani nerika nahlas)
a od 23:40 - o rode
Re: Nahrávání symfonického orchestru
Opět díky za zkušené a inspirativní odpovědi. Rozpočet - nemám pevně stanovený. Plán je takový, že časem bych se chtěl nahráváním menších akustických těles vážněji zabývat, jsem trpělivý a rád se učím. Pokud by mi to v budoucnu mělo při (větší) troše štěstí vyjít, určitě bude dobře, když co nejdříve koupím fakt kvalitní mikrofony (aspoň 1x stereo), protože s lacinou čínou si lepší reference udělám těžko.
Kdo jste natáčeli v decca tree: Je zásadní faktor použít 3 identické mikrofony? Protože je potom rozdíl koupit 2 či 3 mikrofony, každej za 25 tisíc. Proč se ptám: Kdybych rozestavěl decca tree s SDC mikrofony, tak mě ještě napadlo využít jako představený mikrofon svůj rode NTG3, který je sice filmovým, směrovějším mikrofonem, nicméně barvu zvuku má moc hezkou. Mám ještě NTG1 a Sennheiser MKH815T, ale u těch už mě nenapadá jiný využití, než na nějakej spot.
			
			
									
									
						Kdo jste natáčeli v decca tree: Je zásadní faktor použít 3 identické mikrofony? Protože je potom rozdíl koupit 2 či 3 mikrofony, každej za 25 tisíc. Proč se ptám: Kdybych rozestavěl decca tree s SDC mikrofony, tak mě ještě napadlo využít jako představený mikrofon svůj rode NTG3, který je sice filmovým, směrovějším mikrofonem, nicméně barvu zvuku má moc hezkou. Mám ještě NTG1 a Sennheiser MKH815T, ale u těch už mě nenapadá jiný využití, než na nějakej spot.
Re: Nahrávání symfonického orchestru
Podle hesla "co funguje to funguje" ti nemuzu rict nic jinyho nez, zkus ty pusky na spoty, treba to bude dobry. Ale odvazim se rict, ze sance je mala.
Pusky pracujou na principu, kdy se uzsi smerovosti dosahuje odcitanim zpozdenyho zvuku v ramci toho barelu. To neni upne perfektni i kdyz se to od generace 416, 816... o dost zlepsilo. Znamena to totiz, ze cokoli co prichazi mimo osu je hodne zabarveny a totalne jinak nez veci co prichazej na ose. To ti nevadi kdyz tocis nekde venku a vsechno co prichazi mimo osu je zvuk, kterej nema s tim na ose nic spolecnyho (ruchy, doprava...). Jakmile se s tim dostanes dovnitr a to co prichazi mimo osu je z velky casti odraz toho co mas na ose, tak je to jak si pod zdravej zvuk nandat nekolik combfiltrovanejch rozmazanejch verzi toho samyho a nemit sanci to vyhodit. I v ramci nahravani hlasu do filmu se uvnitr prechazi na hyperkardiody a kardiody.
No a u nahravani zivejch veci je casto lepsi s preslechama pocitat a mit je co nejhezci. Hezky preslechy fungujou jako prijemnej room/reverb a pojivo. Samozrejme jejich minimalizace je dulezita, jen ne za cenu toho, ze budou znit jak šrot. Kdyz clovek pracuje s preslechama, tak je vzdycky fajn mit po ruce 8ky.
Myslim taky ze se nemusis ted nutne soustredit na to mit jako hlavni mikraky deku. Dobrej par v ORTF nebo jeho modifikaci bude fungovat dobre. Raci bych tam mel dobrej par nez 3 kompromisni mikraky. Docela by me zajimalo co k tomu rekne Vitek Liquidsound
			
			
									
									
						Pusky pracujou na principu, kdy se uzsi smerovosti dosahuje odcitanim zpozdenyho zvuku v ramci toho barelu. To neni upne perfektni i kdyz se to od generace 416, 816... o dost zlepsilo. Znamena to totiz, ze cokoli co prichazi mimo osu je hodne zabarveny a totalne jinak nez veci co prichazej na ose. To ti nevadi kdyz tocis nekde venku a vsechno co prichazi mimo osu je zvuk, kterej nema s tim na ose nic spolecnyho (ruchy, doprava...). Jakmile se s tim dostanes dovnitr a to co prichazi mimo osu je z velky casti odraz toho co mas na ose, tak je to jak si pod zdravej zvuk nandat nekolik combfiltrovanejch rozmazanejch verzi toho samyho a nemit sanci to vyhodit. I v ramci nahravani hlasu do filmu se uvnitr prechazi na hyperkardiody a kardiody.
No a u nahravani zivejch veci je casto lepsi s preslechama pocitat a mit je co nejhezci. Hezky preslechy fungujou jako prijemnej room/reverb a pojivo. Samozrejme jejich minimalizace je dulezita, jen ne za cenu toho, ze budou znit jak šrot. Kdyz clovek pracuje s preslechama, tak je vzdycky fajn mit po ruce 8ky.
Myslim taky ze se nemusis ted nutne soustredit na to mit jako hlavni mikraky deku. Dobrej par v ORTF nebo jeho modifikaci bude fungovat dobre. Raci bych tam mel dobrej par nez 3 kompromisni mikraky. Docela by me zajimalo co k tomu rekne Vitek Liquidsound
Re: Nahrávání symfonického orchestru
Jo, máš pravdu v tom, že využití pušek bych měl zminimalizovat na použití tam, kde si budu moct dovolit ten kanál v mixu nakonec nepoužít (pokud místo nich nebudu mít nějaké vhodnější mikrofony). Ono i u kardioidních mikrofonů bývají okraje "ledviny" jaksi frekvenčně zdeformované. ORTF jsem zatím na natáčení akustických těles neměl možnost okouknout, většinou spíš AB. Pan Zobač (ten, co mě to učí) rád AB (ledviny) používá s tím, že oba mikrofony jemně vyosí do stran, takže je to vlastně něco mezi standardní AB a ORTF a hraje to fajn.
Co použití velkomembrán a malomembrán jako hlavních mikrofonů? Tam se zvukařská obec rozchází v názorech, ale co v poslední době sleduju trendy, tak vídám víc malomembrán (i M50 je prý malomembrána).
			
			
									
									
						Co použití velkomembrán a malomembrán jako hlavních mikrofonů? Tam se zvukařská obec rozchází v názorech, ale co v poslední době sleduju trendy, tak vídám víc malomembrán (i M50 je prý malomembrána).
- 
				Analogaudioman
 - Příspěvky: 28
 - Registrován: 10 pro 2012 06:50
 - Vybavení
 
Re: Nahrávání symfonického orchestru
Podla mojho nazoru by to mali byt identicke mikrofony, s identickou chatakteristikou, pokial sa nesnima orchester viacmikrofonovou technikou - spotlighting. Nic viac by ma nenastvalo, ako keby mi niekto dal do laveho kanalu jeden reprak iny ako do praveho. Skus si dat aj na multikanal kazdy reprak iny a pocuvaj tonooly píše:Kdo jste natáčeli v decca tree: Je zásadní faktor použít 3 identické mikrofony? Protože je potom rozdíl koupit 2 či 3 mikrofony, každej za 25 tisíc. Proč se ptám: Kdybych rozestavěl decca tree s SDC mikrofony, tak mě ještě napadlo využít jako představený mikrofon svůj rode NTG3, který je sice filmovým, směrovějším mikrofonem, nicméně barvu zvuku má moc hezkou. Mám ještě NTG1 a Sennheiser MKH815T, ale u těch už mě nenapadá jiný využití, než na nějakej spot.
Re: Nahrávání symfonického orchestru
Analogaudioman - ja psal o 1 predstavenem mikrofonu, ktery posiluje stredovou informaci v rozestaveni decca tree. samozrejme je nejlepsi mit identicky mikrofon s temi 2 zbyvajicimi, ale pouzit jiny mikrofon, ktery je charakterove podobny, je podle me mozny.
			
			
									
									
						Re: Nahrávání symfonického orchestru
Stereo pár je spolehlivý základ ... (je spousta skvělých nahrávek a špičkových zvukařů, kteří nahrávají na stereo pár celý symfonický orchestr). Experimentování se třetím mikrofonem může být podle mě v tomto stadiu trochu kontraproduktivní, pokud člověk opravdu přesně neví co dělá, nemá v tom bohatou zkušenost a adekvátní náčiní ... (může to ve výsledku přinést nežádoucí interference, nereálný zvukový obraz atd.)  ORTF nebo NOS jsou osvědčené setupy, které málokdy zklamou. Soustředit se na pokud možno co nejkvalitnější dostupný stereo pár - preamp - AD (a mít čas a prostor na otestování a úpravu optimálního umístění) může být nejplodnější cesta k úspěchu ... 
Je též velmi osvědčené mít na place ještě nějakého svého zasvěceného kolegu .. ve dvou se to v těchto komplexnějších úlohách mnohem lépe táhne
  (moje dlouhodobá zkušenost - přece jen když máš před sebou 50+ lidí, není to sranda ...). 
Je taky dobré, přímo nezbytné (!) s velikým předstihem si to na místě všechno perfektně sám a v klidu zapojit a opakovaně otestovat a být si jistý že to všechno funguje a opravdu nahrává a přehrává. Nespoléhat se že to bude fungovat
Při těchto polních setupech je vždycky 100+1 možností proč něco najednou za boha nenahrává, někam nejde signál + klasické naschvály ... něco začne dělat dropy atd. Není větší stres než to začít zoufale řešit při čekajícím orchestru/sboru
 Všechno zapojené a nenahrává to 
  Je taky dobré mít po ruce nějaký záložní setup (jiný notebook apod.). Náhoda je blbec ... Plus po každém nahrávacím bloku všechno okamžitě zazálohovat na externí disk  
			
			
									
									
						Je též velmi osvědčené mít na place ještě nějakého svého zasvěceného kolegu .. ve dvou se to v těchto komplexnějších úlohách mnohem lépe táhne
Je taky dobré, přímo nezbytné (!) s velikým předstihem si to na místě všechno perfektně sám a v klidu zapojit a opakovaně otestovat a být si jistý že to všechno funguje a opravdu nahrává a přehrává. Nespoléhat se že to bude fungovat
Při těchto polních setupech je vždycky 100+1 možností proč něco najednou za boha nenahrává, někam nejde signál + klasické naschvály ... něco začne dělat dropy atd. Není větší stres než to začít zoufale řešit při čekajícím orchestru/sboru
- 
				markuc
 
Re: Nahrávání symfonického orchestru
Já bych se snažil co nejdůsledněji držet kulových charakteristik, zatím se mi to vždycky vyplatilo. Koneckonců AB by taky mělo být na koulích. Tam se toho dá minimálně zkazit. Kluci z HAMU říkali, že ty spotový mikrofony zpožďujou a měřej si to metrem co nejpřesněji, ale pravdou je, že dřív tahle možnost prostě nebyla tak dostupná a taky jim to hrálo. Pokud tě učí pan Zobač, máš jednoho z nejlepších učitelů, tak bych byl v pohodě  
			
			
									
									
						Re: Nahrávání symfonického orchestru
OK, určitě na nahrávání zaexperimentuju s klasickým stereo rozestavením. Ivo, psals o ORTF a NOS jako o osvědčených setupech. V situacích, kdy by bylo NOS rozestavení moc široký, máš zkušenosti třeba s DIN? ORTF určitě joo, ale zas jak kdy.
markuc: jojo, toho s AB a koulema jsem se taky všude dočetl. pak jsem byl překvapenej, že Zobač naprosto fundamentálně na AB používá ledviny. ale hraje mu to dobře.
			
			
									
									
						markuc: jojo, toho s AB a koulema jsem se taky všude dočetl. pak jsem byl překvapenej, že Zobač naprosto fundamentálně na AB používá ledviny. ale hraje mu to dobře.
Re: Nahrávání symfonického orchestru
Kolik ty mikrofony Line audio CM3 stojí? Prodává je někdo v ČR či SR? Jsou to jen kardioidy nebo mají i jiné kapsle? Díky!
			
			
									
									
						Re: Nahrávání symfonického orchestru
Najlepšie urobíš, keď sa poradíš s Jirkom Zobačom, ten isto bude vedieť odporučiť, ako vyjsť z danej situácie.
			
			
									
									Aranžovanie, tvorba a nahrávanie hudby.
						Re: Nahrávání symfonického orchestru
Napsal jsem jim s nabídkou CZ distribuce, tak uvidímeVrzalík píše:Kolik ty mikrofony Line audio CM3 stojí? Prodává je někdo v ČR či SR?
Re: Nahrávání symfonického orchestru
Tak jsem nahrál jeden malý komorní koncert se svojí domácí čínou. ORTF na celek a spoty na hlas a kontrabas. Napadá vás po poslechu, co jsem mohl udělat špatně? Není čembalo utopené? Mikrofony jsem na něj měl, ale stativ už ne... To víte, nějak se začít musí :] Budu rád za názory a připomínky, ač je to samozřejmě trochu něco jiného, než veliký orchestr.
			
			
									
									
						



