Pouzivate nekdo v praxi nejakej figl nebo spec. techniky ?
kexik: Já se právě nikdy nenaučil dělat s multiband kompresorem, vždycky mě to přišlo, že to ten zvuk mrší (zřejmě to prostě neumím korektně použít). Tenhle Brauerovo fígl dosahuje podobných výsledků, ale zní mnohem naturálnějš. vyplatí se samozřejmě jenom na frekvenčně komplexní materiál (bicí, melodická subgrupa, celej mix).
Saša
Saša
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
brooklyn: Aha, takhle jsem to nikdy nedělal, já s tím laboroval akorát na konci, když už jsem měl bicí vymíchaný a chtěl jsem tím jako dodat třeba presenci rytmičáku a tlak kopáku. Radši jsem se pak ale vždycky vrátil zpátky k EQ. Brauerovo fígl si ale vlastně taky vždycky musím naplánovat už skoro na začátku práce, jenom mě to s tím multiband kompresorem nedocvaklo a snažil jsem se ho použít tak, jak používám kompresor normální... Díky,
Saša
Saša
syncro: mozno je to tym ze spusta sw multibandov je naozaj nahovno a naozaj mrsia zvuk pri kazdom nastaveni ("dobry" sw multiband len pri niektorych a hw su zasa take palky ze som ich snad nevidel ani na obrazku
). pohraj sa s akai quadcomp alebo s multibandom vo wavelabe, tie su celkom fajn... ale nieco musi byt aj na uad?
a tiez som sa naucil, ze ked hodne komprimujes zdroje a grupy, tak multiband na mastri nezafunguje, pride mi ze uz neni co komprimovat...
brooklyn: napodobne... ja uz sadzem skore do kompresora... bavkat sa s kompresiou dodatocne ide, ale je to prplacka, musis mat cerstve usi a neskutocne davat bacha. pri zivych bicich to ale inak nejde, co ale nastastie nie je nas pripad, hehe

a tiez som sa naucil, ze ked hodne komprimujes zdroje a grupy, tak multiband na mastri nezafunguje, pride mi ze uz neni co komprimovat...
brooklyn: napodobne... ja uz sadzem skore do kompresora... bavkat sa s kompresiou dodatocne ide, ale je to prplacka, musis mat cerstve usi a neskutocne davat bacha. pri zivych bicich to ale inak nejde, co ale nastastie nie je nas pripad, hehe
tohle je dobry i na velke prostory, kdyz se za ten delay da big hall......a taky neni spatny do stejneho sendu nasadit pred i za ty reverby EQ/filtr.Poklop píše:Na vytvoření prostoru u sólo vokálu používám často delay v sendu, kterej jde pak ještě do reverbu (v tom samym sendu). Udělá to prostor lepší než samotnej reverb. Je potřeba si s tím trochu pohrát, aby nebylo identifikovatelný, že tam je delay a působilo to jako prostor. Další výhodou je, že i některý horší reverby s tímhle znějí v pohodě
Ted s tim experimentuju. Udelam par sendu s reverbama, kazdy propousti jine pasmo a ruzne do nich posilam co se zrovna hodi.
Re: audio -> midi
to Amorph:
Díky ,ten trigger je dobrej.Dá se na bicí použít.Nahrál jsem stopy virblu a
kopáku mikrofona a pak na to nasadil tohle a VST instrument /zkusil jsem
pro zjednodušení DnB Rig od NI,jinak bych použil spíš Battery 2/.Nevím
jak je ten plugin /resp. VST instrument /na tom s dynamikou,
ale doporučím to lidem co nemaj bicí modul,protože použitelný to je a doeditovat to v midi se taky dá.
Díky ,ten trigger je dobrej.Dá se na bicí použít.Nahrál jsem stopy virblu a
kopáku mikrofona a pak na to nasadil tohle a VST instrument /zkusil jsem
pro zjednodušení DnB Rig od NI,jinak bych použil spíš Battery 2/.Nevím
jak je ten plugin /resp. VST instrument /na tom s dynamikou,
ale doporučím to lidem co nemaj bicí modul,protože použitelný to je a doeditovat to v midi se taky dá.
to:Brooklyn/juanita juarez
Cau mohl bys mi prosim te vysvetlit to sidechainovani u Cubase/Nuendo.
U C1 asi vim jak to delat u mono signalu (např.sidechain do levyho, signal do pravyho a pak nastavit key v C1+pan na stope).
Kdybzch to ale delal na stereo stopu, jde to nějak normálně, nebo to musim ochcávat přes ten trigger+midicontroler?Předem díky za odpoved
Loos
Cau mohl bys mi prosim te vysvetlit to sidechainovani u Cubase/Nuendo.
U C1 asi vim jak to delat u mono signalu (např.sidechain do levyho, signal do pravyho a pak nastavit key v C1+pan na stope).
Kdybzch to ale delal na stereo stopu, jde to nějak normálně, nebo to musim ochcávat přes ten trigger+midicontroler?Předem díky za odpoved
Loos
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
V poslednej dobe sa mi zacalo neskutocne pacit rozne zhovadovanie digitalnej nahravky. Preto sa ju snazim aspon umelo mierne zasumit a oteplit, ale uz som skusil aj nahrat celu vec na MC a potom spat a vysledok sa mi fakt pacil. Hlavne preto, ze maloktory starsi HiFi kazetak hra bez toho, aby mierne kolisal (niekto to ani nepocuje).
Nedělám v Cubase, takže se možná ptám jako úplnej blbeček, ale z toho, co se tu píše jsem pochopil, že Cubase neumí normální sidechainy? V Logicu si prostě vyberu, která šavle je sidechain pro kterou a hotovo. Tak nějak jsem myslel, že tohle je normální v každým dospělým softu a vy jste mi teď navrtali, že v Cubase to nejde?!?
Saša
Saša
Tip na basy:
pripravi se send, do ktereho se poporade navesi gate (neni vzdy nutny), lo-pas filtr (cutoff podle potreby, na basu priblizne 150 az 200Hz, na kopak niz) a compresor. Do pripraveneho sendu se pak posle signal z basy nebo kopaku. Vysledek je pevny hutny bas a zaroven cisty a dynamicky vrsek z puvodniho signalu.
pripravi se send, do ktereho se poporade navesi gate (neni vzdy nutny), lo-pas filtr (cutoff podle potreby, na basu priblizne 150 az 200Hz, na kopak niz) a compresor. Do pripraveneho sendu se pak posle signal z basy nebo kopaku. Vysledek je pevny hutny bas a zaroven cisty a dynamicky vrsek z puvodniho signalu.