Pouzivate nekdo v praxi nejakej figl nebo spec. techniky ?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Pouzivate nekdo v praxi nejakej figl nebo spec. techniky ?

Příspěvek od safa » 18 pro 2005 23:25

Mate nekdo nejakej figl nebo specialni techniku co pouzivate pro nahravani nebo michani ? Abych sel prikladem tak prikladam nasledujici feegl:

Me jeden ceek kdysi naucil dobrou vec, ze treba kdyz neni mikrofon (nebo savle, svup atd) na snimani bubinku (snare) zespodu tak se da pozdeji po nahravani proste vzit reprak, pustit do nej nahlas signal z horniho mikrodonu na snare a snimat spodek. Tim ziskate krasne cistou stopu bubinku ze spoda (pera) a navic prostou preslechu z kotlu, kopaku a cinelu...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 18 pro 2005 23:50

vyborne je nahravani hlasu do vocalu nekolikrat na sebe s ruznym odstupem od mikrofonu, treba az dva metry s ruznymi charakteristikami...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 19 pro 2005 09:20

Sidechainy. Kromě klasickýho sidechainování basy kopákem, který zrovna moc nepoužívám, tak si hodně hraju se sidechainováním nástrojů, který okupujou stejný frekvenční pásmo. Příklad: mám grupu obsahující melodický nástroje (plochy, syn?áky, atd.). Její těžiště je cca. kolem 3-5 kHz, kdežto taky těžištěm sídlí mužskej vokál. Aranž je plná a vokál neprolejzá, takže bych musel ubírat melodie, ale elegantnějš to vyřeším tak, že vokál táhnu do sidechainu kompresoru, kterej visí na týhle grupě a ten funguje vlastně jako lehkej ducker. To samý dělám třeba s delayem na vokál, kterej potom snese mnohem víc delaye, než obvykle a pořád je mu rozumět.

Četl jsem o chlápkovi, kterej míchá tak, že si celej mix rozdělí na konci (po nějakým premixu) do několika frekvenčně oddělených grup a každou procesuje jinak. Nástroje pak posílá i do několika grup, podle toho, kde se frekvenčně mají objevit. Trochu jsem to zkoušel a výsledky jsou něco jako hodně povedený multiband kompresor...

Saša

_ravi_
Příspěvky: 199
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ » 19 pro 2005 09:58

Me jednou poradil Carloff figl se zkreslenou kytarou - rozdeli se na nekolik stop, na ktery se pouzije HP a LP filtr a rozpanujou do sterea:
- uplne na stranach jsou vejskovy slozky kytary
- bliz k prostredku jsou bandpasovany stopy kytary
- uprostred je basova cast signalu.
Jo a levou stranu nahravam jinym mikrofonem, nez pravou (s ruznou vzdalenosti).
Nekdy je taky docela sikovny experimentovat s fazema a nektery stopy vypinat.
To cely udela takovej peknej hutnejsi zvuk.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 19 pro 2005 10:50

ravi: na to nedavno urobil niekto free vst... v kocke crossover, ktory zmoni stereo stopu od deliacej frekvencie nadol. na rytmicke gitary perfektna vec

http://www.audionet.sk/index.php?a=Nc&f ... 1130920295

delit to na tri bandy je mozno este lepsi napad, musim skusit :)

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 19 pro 2005 11:08

... no vida, pak ze eZ nic neprinasi ;-) . Diky za prispevky ... hned je co zkouset ;-)
To samý dělám třeba s delayem na vokál, kterej potom snese mnohem víc delaye, než obvykle a pořád je mu rozumět.
... cili ten delay sidechanujes vokalem ? Cili dokad je vokal neni delay, jakmile vokal dozpiva tak ti sidechainovanej gate pusti delay ? Chapu to spravne ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 19 pro 2005 11:28

safa: Přesně tak. Pokud chceš na vokál takovej ten klasickej delay typu 500ms a rozmaže ti ho k nesrozumitelnosti, tak na něj dám kompresor (dávám kompresor, ne gate. Místo gate bych teda spíš využil expander.) a do sidechainu pustím čistej vokál, kterej v okamžiku, kdy vokál tlačí ztlumí delay a když vokál ustane, tak delay vyplave. Takhle fungujou některý klasický delaye (třeba TC tuhle funkci mělo přímo v sobě). podobně se dá pracovat i s reverbem, ale tam to má občas problém, že to narušuje prostorovej vjem. Vůbec sem celkově sidechainy docenil jako způsob zprůhlednění mixu.

Saša

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 19 pro 2005 12:34

v cubasi se tohle dela blbe ;(

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 19 pro 2005 12:55

2matucha: jak to? musím prubnout.......

p.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 19 pro 2005 13:34

Teda panove, tenhle thread je super, samy konkretni prakticky zajimavy veci, ktery oceni snad kazdy.. Jen tak dal, moc rad budu zkouset a ucit se:)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 19 pro 2005 13:42

matucha píše:v cubasi se tohle dela blbe ;(
je niekolko vst pluginov ktore generuju CC zo vstupneho signalu (+ nabaluju akusi obalku), ktorym potom ide ovladat wet knob delaya alebo este lepsie feedback... ja bohuzial pouzivam interny peak controler z FL, takze konkretny tip nemam ale nieco bude urcite na midiplugins.com

shagy
Příspěvky: 181
Registrován: 19 pro 2004 21:03

Příspěvek od shagy » 19 pro 2005 14:07

na vstup spevoveho reverbu davam obcas deeser (s velkym zaberom - radovo 20 az 30 db utlm), reverbu sa potom da pridat viac a nesyci...ale nehodi sa na to na kazdy spev...
http://www.shagy.sk - zvuk nazivo aj v studiu

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

audio -> midi

Příspěvek od Amorph » 19 pro 2005 14:19

Tady je jednoduchy VST audio trigger. Na vytvoreni ridici obalky z audiosignalu to sice neni uplne dotazeny, ale jako trigger na bici je to podle me ok. Pri trose laborovani by se to dalo pouzit i na ovladani toho delaye. audiotrig

Diky kexiku za link na ty pluginy, tohle jsem dlouho hledal.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 19 pro 2005 15:04

sidechain pouzivam hodne, v qbase / nuendu jde, chce to vyznat se v posilani do grup atd., mne se sc libi nejvic asi waves c1, spatny neni ani TC, ale ten ma nekolika-ms latenci, takze obcas u kompresovanyho zvuku 'vyskoci' ven uvodni transient, kterej pak musim resit dalsim kompresorem... ;]

zajimavy je pracovat s MS, zvlast treba u nahranejch breaku: na separatni savle si dam M a S signal, S vetsinou highpassuju, obcas treba sidechainuju M-signalem S-signal atd.

frekvenvcni rozdelovani je taky fajn, obcas pouzivam na beat. vetsinou mam tri savle -- basy / stredy / vejsky; basy vetsinou monim, na vejsky davam early, stredy casto duckuju dynamickym EQ, tim se da zbavit spiny. vsechny tri savle pak jdou do jedny grupy vcetne verbu (early) a znova lehce zkompresuju. casto k tomu bezi jeste paralelni NYC komprese (pres send). na konci takovyho procesu je casto beat bez transientu, a proto (a tohle je myslim obzvlast vypeceny) ho sendem lehce poslu do grupy, kde je expander nastavenej tak, aby prosly jen transienty... tim pak kontroluju 'tecky'...

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 20 pro 2005 10:12

Ještě k tej multibuss technice, dobrý vysvětlení je přímo od Michaela Brauera, kterej to vymyslel. Čtěte článek tady: http://www.mbrauer.com/articles/tapeop.asp?pp=1 Mě osobně to přišlo hodně inspirativní.

safa: http://ezone.techno.cz/viewtopic.php?p=47793#47793 tady najdeš pracovní verzi mojí nový pecky, kde je ten ducking použitej...

Saša

Odpovědět