Pouzivate nekdo v praxi nejakej figl nebo spec. techniky ?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
rastika
Příspěvky: 249
Registrován: 06 úno 2006 18:10

Příspěvek od rastika » 25 črc 2006 20:04

Kontrabas- pred el. basgitaru dat kondenzator a snimat ako hrac hra
prstami na sucho bez pouzitia aparatu,trosku sa pohrat s EQ a podobny
zvuk ako kontrabas je na svete.
spev-pouzit dva kondenzatory postavane za sebou 1 z blizka 2 asi 2 metre
daleko pricom na ten vzdialenejsi pouzit gate.ten druhy sa bude otvarat po
prekroceni urcitej hlasitosti.moze vzniknut zaujimavy vokal a ozivenie spevu.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 26 črc 2006 07:55

rastika: se vší úctou, ale ten kontrabas bych teda chtěl slyšet ?!?! :-)

rastika
Příspěvky: 249
Registrován: 06 úno 2006 18:10

Příspěvek od rastika » 26 črc 2006 19:57

vasek:pisal som podobny zvuk ako kontrabas nie plnohodnotna nahrada
kontrabasu.je to typ ako sa da co najjednoduchsie priblizit ku zvuku kontrabasu.moze sice zalezat aj od pouzitej basy.skusali sme to na Fendery.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 27 črc 2006 08:03

pardon, nemyslel jsem to zle. Ale přijde mi dost problém už jen sejmout zvuk baskytary bez rušivých zvuků. Sem tam si na baskytaru nasucho zabrnkám a to, co dělá basu basou, v podstatě není slyšet narozdíl od různých zvuků i pazvuků ve vyšších frekvencích. Ukázku asi nemáš?

rastika
Příspěvky: 249
Registrován: 06 úno 2006 18:10

Příspěvek od rastika » 27 črc 2006 18:24

V pohode.mas pravdu basak si musel najst sposob hrania aby eliminoval
co najviac rozne pazvuky,ruchy.ukazku skusim pohladat skusalo sa to uz
davno.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 27 črc 2006 18:48

syncro píše:Nedělám v Cubase, takže se možná ptám jako úplnej blbeček, ale z toho, co se tu píše jsem pochopil, že Cubase neumí normální sidechainy? V Logicu si prostě vyberu, která šavle je sidechain pro kterou a hotovo. Tak nějak jsem myslel, že tohle je normální v každým dospělým softu a vy jste mi teď navrtali, že v Cubase to nejde?!?

Saša
tak jak to popisujes ne... :(

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 12 zář 2006 20:38

Nezkousel jsem, ale cetl jsem o technice, ktera spociva v tom, ze normalne smichate nahravku, pak date zvlast vsechny bici a zvlast zbytek a nastavite sidechain kompresi tak, ze se zbytek ztisuje podle bicich. Pouzivate to nekdo?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 20 zář 2006 20:00

Cyril píše:Nezkousel jsem, ale cetl jsem o technice, ktera spociva v tom, ze normalne smichate nahravku, pak date zvlast vsechny bici a zvlast zbytek a nastavite sidechain kompresi tak, ze se zbytek ztisuje podle bicich. Pouzivate to nekdo?
sidechainy dost, i kdyz takhle drasticky ne, spis mezi jednotlivyma stopama.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 20 zář 2006 20:52

brooklin: a prijde ti to baj vocko jako uplna blbost?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 21 zář 2006 10:34

cyril: v house a podobnych rovnych styloch s dominantnym kopakom sa to robi pravidelne... dost sa to pozna na vysledku, ma to hodne charakteristicky zvuk (i ked, ak sa pusti nestlaceny a hodne navyskovany kopak rovno do mastra, kde je nejaky pomaly opto kompresor, vysledok je dost podobny, kompresor z kopaka zozere vysky a cely master hupe podla kopaka). myslim ze je to drasticke a vhodne vylozene na par stylov a dost

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 23 zář 2006 05:11

kexik píše:cyril: v house a podobnych rovnych styloch s dominantnym kopakom sa to robi pravidelne... dost sa to pozna na vysledku, ma to hodne charakteristicky zvuk (i ked, ak sa pusti nestlaceny a hodne navyskovany kopak rovno do mastra, kde je nejaky pomaly opto kompresor, vysledok je dost podobny, kompresor z kopaka zozere vysky a cely master hupe podla kopaka). myslim ze je to drasticke a vhodne vylozene na par stylov a dost
jo - tohle je trademark zvuk french housu, myslim, ze to delaji dbx-em (tak jak to popisujes, tedy ne pomoci sidechainu).

cyril: blbost... to ne. zkusime - slysime - zjistime :] ja myslim, ze by byla skoda se nejak omezovat. kdyz jde na kompresoru nastavit 20:1, tak proc to nezkusit. kdyz umi EQ +20dB, zkusme je pridat, ze zvedavosti. staci, aby na konci chainu byl tvuj esteticky filtr, ktery tyhle prasarny zahladi :-]

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 23 zář 2006 11:47

Brooklyn / juanita juarez píše:
jo - tohle je trademark zvuk french housu...
no asi ne jen "french". u takhle smichanejch skladeb mam nekdy problem s poslechem v miste, kdyz po breakdownu nastoupi kopak - zni to az trapne - vsechno najednou tomu kopaku ustoupi a je to faaakt slyset - nechapu, ze s tim ty lidi co to takhle vyprodukujou nemaj problem. teda samozrejme uznavam, ze je to dan za to, ze kdyz uz si tam na ty pomery zvyknu, hraje to skvele, proste se to tam nejak pekne k sobe chova navzajem. ale proc to neudelat tak aby ten kompromis nebyl tolik slyset :?:

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 19 říj 2006 20:02

"This is not really for a whole mix, but more for a few tracks like bkg vocals or guitars.

In this case it's for vocals.

1. Mix your chorus vocals to a pair of L R stereo tracks
2. Copy that stereo pair to a second pair of L R stereo tracks.
3. Take the second pair and reverse the phase on them.
4. Then on the second pair reverse the panning. Make L to R, and R to L.

Set the first stereo pair up in your mix. And then start bringing up the second pair - which has been phase reversed and pan reversed. As you turn up the volume of the second pair you'll hear the image go very wide. You'll get to a point as you increase volume that it will start to be less wide as you begin to introduce too much phase cancellation from the second track. At that point, just back off on the volume of the second track until you hear that it's at its widest.

Try it. You'll be surprised. It's an old trick. : )

Dan Richards"
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 19 říj 2006 21:04

bohuzel si u tehle techniky krasne muzes pohasit stereokompaktibilitu--lepsi je to nahrat to 4x na sebe:)
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 20 říj 2006 02:53

Cyril píše:"This is not really for a whole mix, but more for a few tracks like bkg vocals or guitars.

In this case it's for vocals.

1. Mix your chorus vocals to a pair of L R stereo tracks
2. Copy that stereo pair to a second pair of L R stereo tracks.
3. Take the second pair and reverse the phase on them.
4. Then on the second pair reverse the panning. Make L to R, and R to L.

Set the first stereo pair up in your mix. And then start bringing up the second pair - which has been phase reversed and pan reversed. As you turn up the volume of the second pair you'll hear the image go very wide. You'll get to a point as you increase volume that it will start to be less wide as you begin to introduce too much phase cancellation from the second track. At that point, just back off on the volume of the second track until you hear that it's at its widest.

Try it. You'll be surprised. It's an old trick. : )

Dan Richards"

mno - tohle je obycejny nastaveni pomeru mezi M a S (aspon mi to tak pokusne vyslo).

takze kdyz ve vychozim signalu nebude S, nebudeme nic rozsirovat, jen postupne utlumovat, spolu s tim, jak budes pridavat druhej par savli a kanaly se budou fazove odecitat.

s vychozim stereo signalem budeme rozsirovat, ale stejne nastavit pomer M a S svede waves S imager nebo (free) voxengo MSED.

Odpovědět