Studiové "dorovnávání" nahrávek
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
V popu a elektronice neexistuje stud hudebnika. Dorovna se co je potreba dorovnat a nekdy ani nejde o to ze to bylo zahrany spatne. Nektery pasaze proste fungujou lip, kdyz je basa az za kopakem a kdyz to pri nahravani nebylo uplne vychytany tak to lehce posunout post nikoho neurazi. Bez toho to totiz treba hraje dost blbe at uz delas s EQ co chces. Jde o jedinou vec, o vysledek.
Samozrejme ne vsichni hudebnici si na to nechaj zasadne sahat a to i v popu. Ty samozrejme vetsinou umej hrat a odmitaj ze sebe nechat udelat robota. Jindy je ale roboticky zkvantizovani neco co tomu da charakter zanru. Stejne tak jako kreativni pouzivani doladovani vokalu. Pro urcity zanry to neni sprosty slovo.
Samotna kapitola jsou vokaly, nepamatuju si na jedinou session, kde by se pouzil jeden celej take. U nekterejch lidi je potreba strihat po slabice a tu a tam nektery stejne este doladit. Ale i u dobrejch zpevaku neni od veci obcas projit nekolik taku a vybrat nejlepsi prubeh, sami to chteji.
Jazz, blues, klasika... nezeby se tam "nepodvadelo", ale rozhodne min a casto vubec uz jenom kvuli casovejm/financnim moznostem.
Me jako posluchaci je uplne sumak jak lidi dospeli k nejaky nahravce, jestli brutalne strihali, doladovali, jestli pouzili behringer na vsechno. Dulezitej je vysledek, jestli me bavi. Ale kazdej jsme nastesti jinej.
Samozrejme ne vsichni hudebnici si na to nechaj zasadne sahat a to i v popu. Ty samozrejme vetsinou umej hrat a odmitaj ze sebe nechat udelat robota. Jindy je ale roboticky zkvantizovani neco co tomu da charakter zanru. Stejne tak jako kreativni pouzivani doladovani vokalu. Pro urcity zanry to neni sprosty slovo.
Samotna kapitola jsou vokaly, nepamatuju si na jedinou session, kde by se pouzil jeden celej take. U nekterejch lidi je potreba strihat po slabice a tu a tam nektery stejne este doladit. Ale i u dobrejch zpevaku neni od veci obcas projit nekolik taku a vybrat nejlepsi prubeh, sami to chteji.
Jazz, blues, klasika... nezeby se tam "nepodvadelo", ale rozhodne min a casto vubec uz jenom kvuli casovejm/financnim moznostem.
Me jako posluchaci je uplne sumak jak lidi dospeli k nejaky nahravce, jestli brutalne strihali, doladovali, jestli pouzili behringer na vsechno. Dulezitej je vysledek, jestli me bavi. Ale kazdej jsme nastesti jinej.
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
elementárně dělám radši s kapelama, které dobře hrají.Mám míň práce a výsledek je vždy lepší.Ale vždycky se může něco zapomenout netrefit atd...každopádně, když kapela hraje dobře je daleko víc prostoru řešit jiné věci než hlídat jestli ladí , hrají rytmicky atd..
třeba jestli daný groove má být za nebo před, jestli vyhovuje oktáva pro nástroj v aranži etc.... bohužel spoustu věcí potom přehrávám dodatečně já sám...
třeba jestli daný groove má být za nebo před, jestli vyhovuje oktáva pro nástroj v aranži etc.... bohužel spoustu věcí potom přehrávám dodatečně já sám...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
matucha: tu poslednu vetu podpisem aj u notara, absolutny suhlas !
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Podla mna nieje vhodne odvolavat sa na to, ako sa v studiu nahravalo v 60-70 rokoch a podobne. Myslim si, ze vtedy sa takisto studiovy technici snazili vyuzit moznosti svojej techniky v maximalnej moznej miere a to iste robia aj dnes. Akurat su dnes tie moznosti ovela sirsie. Keby vedeli doladovat a strihat pred 50 rokmi, dam ruku do ohna za to, ze by sa to robilo.
Ale suma-sumarum, ako tu uz odznelo; pre mna je tiez dolezity vysledok, bez ohladu na to, akym sposobom bol dosiahnuty.
Ale suma-sumarum, ako tu uz odznelo; pre mna je tiez dolezity vysledok, bez ohladu na to, akym sposobom bol dosiahnuty.
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Některé nahrávky následnou editaci vyžadují některé ne je to dáno asi stylem hudby. Například vokál bez editace asi nesyšíš v žádný nahrávce(automatizace hlasitosti, komprese, FX atd). Je to jako se vším, musí se to připravit pro trh. Živé nahrávky či nahrávání kapeky naráz to je jiná věc ale i tak se většina skladeb editaci nevyhne. Ale jak jsi zmínil je to boj s větrnými mlýny, to je to samé jako používání triggeru pro nahrazení zvuku bicích. Ale vše odvisí od stylu hudby v jazzu nebudeš dorovnávat nic a v metalu asi budeš muset.
Teď mě napadla taková analogie s kmenem stromu a stolařem. Strom je vytvořen přírodou a jeho růst je ovlivněn mnoha faktory. Stolař vezme strom a rozhodne se udělat stůl. Má dvě možnosti, otesat kmen sekerou a ponechat přirozenou krásu dřeva či vyrobit stůl pomocí pily, hoblíku, dláta a udělat stůl krásný. Pak už je jen na tom kolik zákazníků bude upřednostňovat produkt otesaný sekerou a kolik bude chtít stůl vyrobený pomocí nářadí k tomu určenému. Oba stoly si najdou své zákazníky. Ať už příroda vytvořila strom krásný či ne, je na stolařovi jak s ním naloží.
Teď mě napadla taková analogie s kmenem stromu a stolařem. Strom je vytvořen přírodou a jeho růst je ovlivněn mnoha faktory. Stolař vezme strom a rozhodne se udělat stůl. Má dvě možnosti, otesat kmen sekerou a ponechat přirozenou krásu dřeva či vyrobit stůl pomocí pily, hoblíku, dláta a udělat stůl krásný. Pak už je jen na tom kolik zákazníků bude upřednostňovat produkt otesaný sekerou a kolik bude chtít stůl vyrobený pomocí nářadí k tomu určenému. Oba stoly si najdou své zákazníky. Ať už příroda vytvořila strom krásný či ne, je na stolařovi jak s ním naloží.

Naposledy upravil(a) Stan dne 18 úno 2014 13:21, celkem upraveno 1 x.
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Áno, výsledok je dôležitý... Akurát interprét ktorý nie je schopný predviesť pred ľuďmi to, čo je schopný nahrať v štúdiu sa tak nejako sám odpisuje pred publikom...
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Já by jsem Live a Studiovku neporovnával. To prostě nejde na koncertu se chyby promíjejí na desce ne.
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
uz od dob beatles se pouziva studio jako nastroj a ne kazdej ma ambice hrat 100 procentne nazivo. Jsou zanry, ktere zive hrani vylozene popiraji. Jsou snad menecenne?
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Já bych jen podotkl že i na pásu se bicí střihaly.. ručně se najíždělo přes hlavu a šmikalo se to a lepilo---
jednou jsem to dělal dokonce:) a nepřeju vám to zažít:)
jednou jsem to dělal dokonce:) a nepřeju vám to zažít:)
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
neklad tuto otazku ak nie si pripraveny na fakt, ze od niektorych ludi tu na ezone dostanes odpoved 'ano, su'Oxyygen píše:uz od dob beatles se pouziva studio jako nastroj a ne kazdej ma ambice hrat 100 procentne nazivo. Jsou zanry, ktere zive hrani vylozene popiraji. Jsou snad menecenne?

Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
...což se obvykle pak nedá poslouchat, takže proto do určité míry jsem ochoten studiové "podvádění" obhajovat.pavlii píše:Z tohohle titulu jsou skoro nejpřirozenější ty demo nahrávky "okresních" kapel, protože ti obvykle koukaj na každou korunu a nějaká větší editace tím pádem nepřichází v úvahu
P.
Mám zkušenost s tím, že každý doladění vokálu lehce zhorší výraz/přirozenost/jakkoliv to nazvu. Takže nějaká "spravedlnost" tam je

dendy: dobře

Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
jackies: asi ti rozumím, ale tady jseš mezi lidma, kteří se zabývají tím, jak právě ty věci dělat. Kdybych měl mluvit jako muzikant, tak bych se na to asi díval jinak. Když jsem něco nahrával, tak jsem taky chtěl novej take, i když zvukař říkal, že to je dobrý a stačí to posunout.
Nicméně hrdost je pěkná věc, ale nesmí se to přehánět. Radši si to posunu nebo doladím, než abych vědomě pouště ven něco, co není dobrý. Pragmatismus není špatná vlastnost.
Nicméně hrdost je pěkná věc, ale nesmí se to přehánět. Radši si to posunu nebo doladím, než abych vědomě pouště ven něco, co není dobrý. Pragmatismus není špatná vlastnost.
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
tak toto by ma zaujimalo si pozret, sam som podobnu moznost nemalcarloff píše:Já bych jen podotkl že i na pásu se bicí střihaly.. ručně se najíždělo přes hlavu a šmikalo se to a lepilo---
jednou jsem to dělal dokonce:) a nepřeju vám to zažít:)

Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
2vašek: ano, prostě není to jen černobílé, což se tady ale zjevně všichni shodneme 
P.

P.