Studiové "dorovnávání" nahrávek
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
jackies - ja mam pocit a mozno sa mylim, ze dnes vseobecne hraju kapely horsie. nastroje su strasne lacne, kazdy moze byt muzikant a kazdy aj je muzikant a uroven toho muzikantsva je v priemere nizsia. tak sa to zachranuje ako sa da...
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
A stud za to co hrajes nemas?.jackies píše:Nemám nic proti hlasitostem, kompresím, reverbům aby to pak pěkně hrálo komplet jako nahrávka..., ale opravovat rytmické a intonační chyby ( rozuměj prazáklad všeho muzikanství ) v takovém rozsahu o kterých je řeč je pro mě osobně nepochopitelné.Stan píše:Některé nahrávky následnou editaci vyžadují ....(automatizace hlasitosti, komprese, FX atd).
( opět podtrhuji že nemám nic proti výjimečné opravě přehmatu, nepřesnosti nebo "ujetí" v hlasu ...)
Šel bych raději dělat co umím a neopíjel bych se falešnou radostí jak jsem "dobrej".
Asi mám ten stud o kterém psal Matucha.

Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
rastis: S tym by som ja nesuhlasil. podla mna hudobneho braku bolo vzdy dost, akurat ze v dnsenej dobe z toho, co sa kedysi vytvorilo pozname, respektive neupadla do zabudnutia len ta lepsia cast. A asi je aj fakt, ze kedysi sa ti horsi interpreti len tak lahko nedostali k verejnej produkcii svojej hudby.
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Oxyygen píše:Ono to totiz neni vubec dulezity jak to hrajes ale co hrajes..a studiova nahravka je jen o vysledku, nikoliv o tom jaks k ni dospel..

Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Hammond - je to mozne. ale ja si nemozem pomoct - pustim si bezne komercne radio a casto (nie vzdy samozrejme) mam pocit, ze pociuvam nemuzikantov a vysledky hlavne techniky.
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Stan: presne, na live je chyba v jednom takte okamžite v mozgu prepísaná nasledujúcim bezchybným taktom, isteže nejde porovnávať live a studio. Preto musí byť live lepšie, interpret musí podať lepší výkon než v štúdiu a toho nie je každý schopný. Editácia v štúdiu je samozrejme potrebná aj u tých najsamsuper interpretov, ale keď to raz vie zahrať-zaspievať-predviesť, tak je štúdio viacmenej "len" záznamom v optimálnych podmienkach. Pričom ten "len" záznam nedokáže urobiť hocikto...
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
kombinace progresivniho kreativce s bezchybnou hrou je samozrejme idealni - ale kolik takovejch lidi je?
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Možná vzdáleně a možná zase ne tak vzdáleně s tím souvisí i tento zajímavý článek, který jsem dnes viděl: z jezdců v F1 se stávají spíše už jen pasažéři .. http://www.sport.cz/moto/formule1/clane ... e.html#rss už není třeba talent, boj, vlastní aktivity jako dřív, všechno udělají většinou přístroje a systémy, člověk se jen veze ... Do studia už taky nemusejí chodit skvělí, perfektně připravení aktivní hudebníci, stačí jen cosi mnohokrát naznačit a zbytek už se (pracně) dodělá
Samozřejmě je v pohodě a to, že záleží hlavně na výsledku, je pravda ...
To mi připomíná historku, když za světoznámým houslistou Henrykem Szeryngem přišel jeden náš známý houslista se svoji nahrávkou a poprosil ho aby si jí poslechl a posoudil jeho hru. A Szeryng mu to vrátil a řekl: velmi rád si vaši hru poslechnu, ale přineste si housle a ne nahrávku

To mi připomíná historku, když za světoznámým houslistou Henrykem Szeryngem přišel jeden náš známý houslista se svoji nahrávkou a poprosil ho aby si jí poslechl a posoudil jeho hru. A Szeryng mu to vrátil a řekl: velmi rád si vaši hru poslechnu, ale přineste si housle a ne nahrávku

-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Tak tohle naštěstí neplatí pro každý studio. Někdy se cejtim jako odměňovanej za to, s kym můžu natáčet.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
To rozhodně ! Jsou naštěstí pořád úžasní hudebníci, se kterými je radost pracovat a kde se soustředí na výraz a umělecké stránky věci (ne na techniku, intonaci a rytmus). Já jsem třeba u sebe nedávno nahrával vokály namibijsko-holandské zpěvačky Shishani Vranckx a to bylo neuvěřitelné: za 3 dny nezazpívala jediný falešný tón a neudělala chybu ... Jen se vrstvily vokály a vybíraly se výrazově nejzajímavější pasáže ...
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
nepřeji si zveřejnit můj příspěvek
Naposledy upravil(a) jackies dne 18 úno 2014 17:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
takhle nějak...rastis píše:tak toto by ma zaujimalo si pozret, sam som podobnu moznost nemalcarloff píše:Já bych jen podotkl že i na pásu se bicí střihaly.. ručně se najíždělo přes hlavu a šmikalo se to a lepilo---
jednou jsem to dělal dokonce:) a nepřeju vám to zažít:)
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS
Studio ATLAS
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
No samořejmě pokud někomu dělám singl jako sólistovi tak je to většinou nahrajou hudebníci s kterými dělám obvykle.A to je pak radost....
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
no pokud by technika, rytmus a intonace byly zaklad (co je spravne a co ne a kdo to urci), tak by byla hudba stejne nudna jako v 70-letech v jazzrocku..
Popularni hudba je postavena i na vyrazu, kde muze byt intonacni, logopedicka a jina "vada" zajimava. je plno nahravek, ktery maji divny (rozumej nespravny) frazovani a prave proto jsou zajimavy. To plati i o technice...
Popularni hudba je postavena i na vyrazu, kde muze byt intonacni, logopedicka a jina "vada" zajimava. je plno nahravek, ktery maji divny (rozumej nespravny) frazovani a prave proto jsou zajimavy. To plati i o technice...
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
Re: Studiové "dorovnávání" nahrávek
Clovece, neviem cim to je, v poslednom ase musim stale s tebou suhlasit, co mi zacina byt uz podozrive vzhladom na to ze este nedavno som takmer s kazdou tovojou hlaskou nesuhlasilOxyygen píše:no pokud by technika, rytmus a intonace byly zaklad (co je spravne a co ne a kdo to urci), tak by byla hudba stejne nudna jako v 70-letech v jazzrocku..
Popularni hudba je postavena i na vyrazu, kde muze byt intonacni, logopedicka a jina "vada" zajimava. je plno nahravek, ktery maji divny (rozumej nespravny) frazovani a prave proto jsou zajimavy. To plati i o technice...
