victoria's & brooklyn's secrets

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
aum generator
Příspěvky: 869
Registrován: 01 bře 2005 03:46

Příspěvek od aum generator » 10 dub 2008 17:54

amorph: v praxi sa vacsinou processuje po celych blokoch samplov. takze vacsinou to nieje oneskorenie len o jeden sampel ale o viac (bezne aspon 64). je to tak rychlejsie / efektivnejsie...
jihad on riaa & soza.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 10 dub 2008 17:57

aum: to ale mluvis o necem jinym. To jak velkej buffer se procesuje je uplne jedno, resp. to tvori latenci celyho hostu. Bavime se o tom, ze plugin pridany v kanalu nemusi do toho kanalu pridavat zadnou dalsi latenci.

aum generator
Příspěvky: 869
Registrován: 01 bře 2005 03:46

Příspěvek od aum generator » 10 dub 2008 18:27

amorph: asi sa nerozumieme. ja som to myslel tak, ze latencia by nemusela vznikat, ak by to plugin processoval po samploch. ale ked to processuje po blokoch, tak kym nedostane do vstupneho buffra cely blok tak nedava von nic => latencia.
jihad on riaa & soza.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 10 dub 2008 23:16

Amorph : cim das za sebou viac pluginov , tym vacsiu latenciu mas .. pri HW pluginoch .. cize to nesedi s tym co hovoris ..

inak keby efekt mal fungovat po samploch ( nie po blokoch ) zral by moc CPU .. stale by musel cakat na vzorku , kedy pride .. takto caka kym sa naplni buffer ..

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 11 dub 2008 00:19

sorry panove, opravdu si nerozumime. Ja mluvim o tom, ze sw plugin nepridava zadnou latenci do audiokanalu, pokud zprocesuje cely vstupni buffer a nastavi ho v tom samem taktu na vystupni buffer. To, ze ten buffer existuje, je jina vec a muze byt jakkoliv velky. Dokonce nejaky buffer vzdy musi byt, minimalne jeden sampl a ano v praxi se pouziva samozrejme vetsi. A tenhle buffer urceny host aplikaci urcuje jeji celkovou latenci. Kompenzace latence neni nic jineho, nez nastaveni tohodle bufferu na nejpomalejsi clanek retezce - plugin, ktery potrebuje nejvetsi buffer. Ale jak jsem se snazil nastinit tim prikladem, zatimco realne hw zarizeni v retezci latenci vzdy pridavaji, sw pluginy zadnou pridat nemusi, protoze vsechno se spocita v jednom taktu procesoru a virtualne soucasne. Tecka.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 11 dub 2008 00:28

Amorph : ja som hovoril o HW pluginoch (UAD , Poco) ..

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 11 dub 2008 00:57

Pytkin: tak ted nevim jak to myslis. UAD, Poco nejsou v tomhle kontextu hw pluginy, ale dalsi sw pluginy akorat na jinym procesoru a pripojeny pres sbernici k tomu samymu hostu a sdileji s nim stejny audio buffer. HW pluginy jsem myslel fyzicke krabice, kde pracuji elektronicke soucastky.

EDIT: Ale nevim, jak se tyhle DSP karty chovaj na venek. Je mozny, ze kdyz u nich zapnes vic pluginu, tak kvuli zatizeni procesoru to zvysi i svuj zadanej buffer a tim celkovou latenci vzhledem k hostu.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 11 dub 2008 07:06

amorph, sorry, ale stale pleties do kopy asio buffer, ktory sa vytvori pre komunikaciu medzi pci zbernicou a audio chipom, s vst buframi ktore pouziva daw na komunikaciu s vst a to sme nediskutovali o bufroch ktore daw vytvara pre bus mix, atd. bufrov, aka blokov, co su jednoducho skupinky samplov (=cisel) sa v ramci kodu tvori spustu, daw je spusta kodu, ktory sa spusta seriovo paralelne na cpu a bez bufrov, v ktorych sa zhromazduju medzivysledky, by to neslo. ostatne vytvara si ich kazdy sw, nie len audio.
pozri, dam ti konkretne cisla:
kjaerhus klasic limiter> latencia 13,15 ms
TLS pocket limiter> latencia 0,88 ms
am-track> nehlasi latenciu (najvacsi pruser = daw ju NEKOMPENZUJE)
BBE > nehlasi latenciu
steinberg peak master> 124,97ms
atd, atd, atd

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 11 dub 2008 10:53

Ja to vzdavam. Jeden o voze, druhy o koze. Jako obvykle na ezone.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 11 dub 2008 11:11

Jo, taky mi to přijde. Já chápu to, co píše Amorph takto: mám v multitracku 2 stopy. Na jedné je v insertu 1 plugin, na druhém třeba 10. Podle amorpha se druhá stopa nebude přehrávat se zpožděním proti první, protože MT si to vyřešil pomocí kompenzace latence a s tou první stopu "chvilku" počká, než se spočítá ta druhá. A pak je přehraje naráz.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 11 dub 2008 11:19

nejak se to tu tematicky rozuteklo..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 11 dub 2008 11:23

no ja hovorim stale k teme... ked pouzijem vo fruity koliesko wet/dry, je signal z kompresoru oproti bypassu posunuty o 13ms a samo ze to robi chemku... moznost ako to obist je poslat stopu do dvoch insert slotov, jeden s kompresorom a tie miesat v nejakom pomere, vtedy to funguje, lebo latencie na vystupoch s insert slotov fruity kompenzuje. tym cela debata zacala, ze s tym treba opatrne koli latenciam

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 11 dub 2008 16:46

no neviem ci povodna tema nebola o niecom uplne inom ..

jasne ze steinberg kompenzuje latenciu .. ale proste aj pluginy maju svoju latenciu ako pise kexik .. cize to nerobia na samplu ..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 11 dub 2008 16:59

inak dalsia varianta, ako dojst ku kyzenemu vysledku, sa vola multing, audio sa nakopiruje do druhej stopy a procesuje sa dvakrat odlisnym setupom a potom v roznych pomeroch miesa dokopy. vtedy neni ziadny problem s latenciou to zvlada kazdy host kompenzovat... obzvlast zaujimave je zrejme ked sa skombinuje nejaky spinavy hw kompresor s cistym zvukom... este som ale nieco podobne osobne neskusal

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 11 dub 2008 17:36

biscuit píše:
Cyril píše:Paralelni (rovna se NYC komprese) komprese znamena zkopirovat stopu na dve stejny a jednu z nich komprimovat a pak je v libovolnym pomeru michat. Pak jeste existuje two stage compression, a to je komprimovani techhle dvou smichanych stop (jedna cista druha komprimovana) dalsim kompresorem :) Byl o tom clanek v Tape OP, no nejak extra jsem to nepochopil :) Ale paralelni komprese neni zadna velka veda myslim, vyzkouset to jde nejjednoduseji treba na Vintage Warmeru, pohnete koleckem dry/wet a mate paralelni kompresi :)
a co treba compressor na sendu.. proc delat veci jednoduse, ze jo :-D
Kompresor na "Sendu" je fcelku běžná věc. Nevýhodou kompresoru na 2BUS je, že když nastane fáze, že je člověk se zvukem spokojen, tak téměř nevyhnutelně přijde fáze (Refrén nebo naopak sloka či "Bridge") , kdy se něco změní a je potřeba reagovat automatizací (bubeník začne hrát o dost víc nahlas např.) apod... - např. budeš chtít dát víc kopáku do refrénu - ale to zapříčiní, že se začne kompresor na 2BUS - a tedy celý mix - chovat jinak...

Řešením je právě kompresor na sendu, de facto jako send fx.
Většinou se signál z šavle posílá Pre-fader sendem do kompresoru a výstup jak z šavle1, tak ze "dvojky" (s kompresorem) se posílá buď do hlavní 2BUS, kde je už jen nějaký nepatrně zabírající kompresor, nebo žádný kompresor.
Taky je moožno mít vícero "2BUS", tedy hlavních stereo busů (výstupů, outputů...), které jsou/můžou být paralelní. NApř. 2BUS-A bez kompresoru, 2BUS-B s kompresorem
Vtip je v tom, že tím sendem se posílá právě Pre-Fader. Nastavíš si tak např. kompresor na Bus (nebo "group") kam pošleš všechny stopy bicích. Když nastane moment kdy bude třeba zvýšit hlasitost kopáku (snare, hihat apod...), tak místo toho, aby jsi zvyšoval hlasitost pomocí Sendu do Bus, kde je kompresor (a změnil tak chování kompresoru), tak zvýšíš volume na šavli do hlavního 2BUS - nebo jednoho z hlavních 2BUS :wink:

A takhle se pak dá pracovat v podstatě s každou stopou. Mám ale na mysli spíš míchání živě nahraných tracků, nebo kombinace živých nástrojů se sequencerama... Protože v tom co popisuju, jde o to co nejcitlivěji zachytit dynamické odchylky a přitom nemít ve výsledku plochý dvourozměrný mix bez dynamiky... Když se míchá hudba, kde zdrojem jsou ponejvíc samplery a MIDI instrumenty, není tohle rozvrstvení až tak potřeba, protože dynamiku lze ovlivnit "u zdroje"...


teď k té diskusi o PDC:
pokud se nepletu, tak s výše popsanou "míchací" technikou u přišel někdy v 80. Michael Brauer. A tvrdí, že jí nelze bezpečně používat ITB , právě kvůli fázovým posunům, způsobeným nedokonalou PDC v DAW. Četl jsem na fóru Digidesign jeho debatu s nějakým "ředitelem divize bla bala" digidesign, kde nakonec i "říďa" uznal, že PDC ani v PT HD nemusí být 100% a pokud se nepletu, tak právě hodnota 1 sampl ( či dokonce 1/2 samplu !!!) tam byla hodnota odchylky při tzv. 100% PDC přesnosti... Zajímavá byla diskuse v tom, jak "říďa" argumentoval výpočty a že PT HD jsou naprosto přesné , a Brauer na to jen - nejsou, PDC je shit, protože když to samý udělám na SSL9000K a ITB v PTHD, tak to z PTHD zní jak shit - nemuzikálně a slyším tam fázový posuny....

Aby ta technika "comp na sendu" byla ITB "bezpečná", tak je třeba mít na všech šavlích, kam směřují sendy stejné řetězce pluginů, aby měly všechny ty šavle stejnou latenci. JENOM ŽE! Každý DAW to má myslím trochu jinak a ne všechny pluginy fungují stejně - mám na mysli BYPASS. Např. takový MetricHalo Channel Strip i po bypassnutí "produkuje" latenci 16 samplů. Jiný plugin naopak žádnou. Některé pluginy mají jednak funkci BYPASS ( no latency, no CPU) a ON/OFF (sice nejsou bypassnuté, tak že produkují latenci, ale jsou OFF, tak že nezatěžují CPU).
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Odpovědět