Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Souhlasim s Pytkinem, prevodnik bych nechal na konec.
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Pytkin píše:no ak mas na to 30.000 len , tak urcite by bolo rozumnejsie kupit si nejaky novy preamp a mikrofon(y?) .. ked zmenis len zvukovku , bude to omnoho mensia zmena ..
Pytkine, těch 30.000 jsem jen plácnul, ve skutečnosti nemám ani korunu, rozhodl jsem se nejprve zjitit, co vlastně potřebuji, kolik peněz potřebuji a pak budu teprve shánět nějak peníze, sponzory, mecenáše. Nechci ale žádný kompromis. Chci si koupit skutečně kvalitní věci. Takže klidně 60.000 nebo víc.. mám nějaký tipy na mikrofony a preamp, pokud někdo ještě poradíte, budu rád. Jsem v téhle oblasti vcelku nevzdělaný. Nahrávám hlavně zpěvy, akustické nástroje (kytary, celo, housle, fletny...)
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Základem pro nahrávání akustických nástrojů je stereo pár malomembránových mikrofonů (nebo alternativně i ribbonových mikrofonů). V nižší cenové kategorii hodně vynikají švédské Line Audio (CM3 kardioidy nebo OM1 omni). Jejich zvuk se hodně liší od podobných mikrofonů v podobné nebo i vyšší cenové kategorii. Podle mých zkušeností jsou tak na půl cestě k Schoepsům. Stereo pár Schoeps je cca 60 000, stereo pár Line Audio 6000
Golden Age FC4 neznějí zdaleka tak dobře. Gefell M300 (další známý stereo pár) není špatný, ale už trochu do výškova a též podstatně dražší ... Asi bych proti nim upřednostnil ty Line Audio - např. kardioidy i omni, což dává větší tvůrčí možnosti při nahrávání). Z dalších zajímavých malomembránových mikrofonů jsou tu třeba JZ BT 201, ale na nahrávání čistě akustických nástrojů můžou znít už méně věrně. Ribbonové mikrofony jsou zajímavou alternativou ke kondenzátorům, znějí často jemněji, plněji a přirozeněji (bez toho kondenzátorového umělého "témbru"), dají se občas použít i na vokály. Nejsou ideální pro nahrávání úplně tichoučkých zdrojů (nebo zvuk-ticho), protože vyžadují vyšší gain než kondenzátory a je tu pak i trochu vyšší hladina šumu. Pro běžné případy je to ale neznatelné. Dost dobře zní levné GA R1 MK3 (aktivní) nebo MK2 (pasivní).Když jsme to srovnávali s AEA 84, znělo to tak podobně.
Na vokály je fajn kvalitní velkomembránový mikrofon, v ideálním případě 2 různé, protože ani ten nejlepší mikrofon není ideální na všechny hlasy ... Z těch cenově přístupnější jsou moc fajn JZ V11 nebo J1. U levnějších Neumannů, aspon co jsme zkoušeli, člověk platí víc za značku než za zvuk ... V kategorii 20+k už je těch slušných mikrofonů více ...
Preampy - DAV už tu byl zminovaný (ideální na akustické nástroje), na vokály může být lepší něco spíše "Neve" style ...

Na vokály je fajn kvalitní velkomembránový mikrofon, v ideálním případě 2 různé, protože ani ten nejlepší mikrofon není ideální na všechny hlasy ... Z těch cenově přístupnější jsou moc fajn JZ V11 nebo J1. U levnějších Neumannů, aspon co jsme zkoušeli, člověk platí víc za značku než za zvuk ... V kategorii 20+k už je těch slušných mikrofonů více ...
Preampy - DAV už tu byl zminovaný (ideální na akustické nástroje), na vokály může být lepší něco spíše "Neve" style ...
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Dzirka : jasne chapem ta .. Hybes sa ale v relativne nizkych budgetoch .. aj 60.000 je malo na to , ze nechces robit kompromis a potrebujes novu zvukovku , prevodnik , preamp aj mikrofony .. bez kompromisov si na budgeete 100-200.000 podla mna ..
stale si myslim, ze by pre teba malo zmysel si kupit za 888 eur http://www.thomann.de/cz/rme_fireface_uc.htm .. kde ziskas vybornu zvukovku , rozumne AD prevodniky , rozumne preampy na uvod (neskor pouzitelne pre 3 a 4 kanal) .. A neskor ked budu peniaze , mozes dokupit nejaky zaujimavy preamp a nejake zaujimave mikrofony ..
stale si myslim, ze by pre teba malo zmysel si kupit za 888 eur http://www.thomann.de/cz/rme_fireface_uc.htm .. kde ziskas vybornu zvukovku , rozumne AD prevodniky , rozumne preampy na uvod (neskor pouzitelne pre 3 a 4 kanal) .. A neskor ked budu peniaze , mozes dokupit nejaky zaujimavy preamp a nejake zaujimave mikrofony ..
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Džirka:
Nedávno mne zaujala zvuková karta SPL Crimson... přišlo mi to jako dobré desktop provedení. Pro mě ale limitace v podobě max 4 line IN. K dispozici jsou asi nějaký SPL PLUGY nebo nějaká vychytávka tam byla, možná jen v ovládání, už nevim... Další fajn karta, co by pro tebe mohla být přínosem za podmínky, že jsi na MACu je UA Apollo Twin, výhodou je onboard DSP UAD... čili TOP.
Nebál bych se ani RME Babyface - zde máš výhodu v prověřené stabilitě "na věčné časy" a díky ADAT vstupu a výstupu jsi do budoucna schopen kartu rozšířit o 8in/out v kvalitě dle tvých možností. Určitou výhodou je dobrá skladnost - na cesty ideální a myslím že ani preampy by tě nijak nezklamaly...
Když jsme u těch prempů, ten ART je hodně špatněj preamp, měl jsem ho taky, velmi zplošťuje a zužuje signál, navíc ho i nepěkně špiní, jediné pozitivum je atraktivní vzhled :/. Osobně to píšu vždy, ale z acenu kolo 10 k je podle mě nej Focusrite ISA One, pseudou dvoukanál s obrovským potenciálem nastavení a chytrých možností zejména pro malá kvalitní studia.
PS: Vždycky jsi dělal pěknou hudbu, máš i cit pro mix, myslím, že investice se ve tvém případě vyplatí.
Nedávno mne zaujala zvuková karta SPL Crimson... přišlo mi to jako dobré desktop provedení. Pro mě ale limitace v podobě max 4 line IN. K dispozici jsou asi nějaký SPL PLUGY nebo nějaká vychytávka tam byla, možná jen v ovládání, už nevim... Další fajn karta, co by pro tebe mohla být přínosem za podmínky, že jsi na MACu je UA Apollo Twin, výhodou je onboard DSP UAD... čili TOP.
Nebál bych se ani RME Babyface - zde máš výhodu v prověřené stabilitě "na věčné časy" a díky ADAT vstupu a výstupu jsi do budoucna schopen kartu rozšířit o 8in/out v kvalitě dle tvých možností. Určitou výhodou je dobrá skladnost - na cesty ideální a myslím že ani preampy by tě nijak nezklamaly...
Když jsme u těch prempů, ten ART je hodně špatněj preamp, měl jsem ho taky, velmi zplošťuje a zužuje signál, navíc ho i nepěkně špiní, jediné pozitivum je atraktivní vzhled :/. Osobně to píšu vždy, ale z acenu kolo 10 k je podle mě nej Focusrite ISA One, pseudou dvoukanál s obrovským potenciálem nastavení a chytrých možností zejména pro malá kvalitní studia.
PS: Vždycky jsi dělal pěknou hudbu, máš i cit pro mix, myslím, že investice se ve tvém případě vyplatí.
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
jo na SPL Crimson citam same chvaly vsade .. to je asi podareny kus HW ..
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Něco podobnýho jako Crimson je Audient id22 a ten má ADAT.
Naposledy upravil(a) maredis dne 23 bře 2015 11:04, celkem upraveno 1 x.
hudba: http://www.peshata.cz |
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
To jo... taky sem jí před časem studoval, ale oproti RME Babyface nepřináší nic moc podstatného navíc - max. možnost nastavení vstupů pomocí HW prvků a pak SEND, možná i připojení kabeláže přímo do těla narozdíl o breakout u RME (pro každého je výhodou něco jiného), zase ale chybí MIDI. Když beru v potaz i SW konzoli a drivery, což je taktéž dosti podstatné, tak RME rozhodně vede. Samozřejmě zvukově nevim...
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Takže začnu asi u koupi preampu, mám už nějaké tipy, tak klidně můžete navrhovat. MPA jsem koupil na základně pozitivních reakcí a recenzí, posléze jsem byl zklamaný, před tím jsem měl jednokanálový focusrite, kterej jsem prodal
bohužel preampy a mikrofony, tam lze těžko v obchodě posoudit kvalitu

-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Džírka: Můžu se zaptat co vlastně na těch stávajících zařízeních děláš? Jaký jsou výstupy? Na prodej nebo pro radost a pro kámoše? A co je vlastně cílem v tom "zlepšení"? To je strašně všeobejímající pojem. Jak si došel k tomu, že tomu pomůže novej převodník? Nebo preamp potažmo mikrofon? Chci tim naznačit, že většinu věcí ovlivňuje způsob a metodologie jejich použití. Jseš si jistej, že tam už se nemáš kam posunout? Novej gear o třídu vejš neni zas tak moc automatickej posunovač nahrávek o tu samou třídu vejš.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Nevím, jestli jsem to pochopil úplně správně. Jaké jsou teda kritéria pro technický upgrade studia? Hudbou se momentálně "živím" nebo spíše snažím se živit. Nahrávání se věnuji asi 20 let, digitálně 15. Jaký mám výstup? Myslíš tím hudební žánr? Nerozumím přesně otázce. Mám zkrátka mizerný preamp a průměrný mikrofony a věřím, že technický upgrade by mi mojí práci prostě zlepšil, zjednodušil. Nebo se mýlím?Džírka: Můžu se zaptat co vlastně na těch stávajících zařízeních děláš? Jaký jsou výstupy? Na prodej nebo pro radost a pro kámoše? A co je vlastně cílem v tom "zlepšení"? To je strašně všeobejímající pojem. Jak si došel k tomu, že tomu pomůže novej převodník? Nebo preamp potažmo mikrofon? Chci tim naznačit, že většinu věcí ovlivňuje způsob a metodologie jejich použití. Jseš si jistej, že tam už se nemáš kam posunout? Novej gear o třídu vejš neni zas tak moc automatickej posunovač nahrávek o tu samou třídu vejš.
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Já bych to řekl i takhle: na to jaké je tam vybavení momentálně, jsou ty výsledky, které tu máme možnost občas poslouchat, jednoznačně vynikající. Spousta lidí by se k takovým výsledkům nepříbližila ani s podstatně lepším vybavením ... Čili jen v samotém vybavení to opravdu není
S lepším vokálním mikrofonem, nástrojovými mikrofony, preampem atd. je ale pravděpodobné, že to bude znít ještě o něco lépe. O kolik - je otázka ... ale myslím že to vybavení je tak základní, že cokoliv lepšího se přidá, potěší to 


Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Vazeni pratele ... Plytvat zbytecne penezi umi kazdy. Jsou producenti kteri stale toci v 16 bit/44khz. Vazeni investujte radsi do signalove cesty ... Vytecny preamp je BAE nebo UA 610 rozhodne min je vic. Neni to souboj bitu a frekvenci ale emoci. Prestanme hledat dokonalost stroju ale hledejme charakter zvuku a jeho jedinecnost. Nechtejte znit jako nekdo slavny ...
Mysleme jinak ... Krasny den pratele muzikanti 


Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Přesně tak, Jirka je talent, který si zalouží své studio bez debat nebo mít možnost pracovat v profi sféře pro některé z větších studií...Ivo píše:Já bych to řekl i takhle: na to jaké je tam vybavení momentálně, jsou ty výsledky, které tu máme možnost občas poslouchat, jednoznačně vynikající. Spousta lidí by se k takovým výsledkům nepříbližila ani s podstatně lepším vybavením ... Čili jen v samotém vybavení to opravdu neníS lepším vokálním mikrofonem, nástrojovými mikrofony, preampem atd. je ale pravděpodobné, že to bude znít ještě o něco lépe. O kolik - je otázka ... ale myslím že to vybavení je tak základní, že cokoliv lepšího se přidá, potěší to
Jirko... myslím, že jsi i duchovně smýšlející člověk... Vezmi si úvěr na 250.000 Kč a jdi do toho. Neboj se, vesmír se postará!

Naposledy upravil(a) delay dne 23 bře 2015 14:45, celkem upraveno 1 x.
Re: Upgrade mikrofonů, preampů a převodníku
Reneno, mluvíte o zbytečném plýtvání, ale ty preampy co doporučujete, nejsou zrovna nejlevnějšíVazeni pratele ... Plytvat zbytecne penezi umi kazdy. Jsou producenti kteri stale toci v 16 bit/44khz. Vazeni investujte radsi do signalove cesty ... Vytecny preamp je BAE nebo UA 610 rozhodne min je vic. Neni to souboj bitu a frekvenci ale emoci. Prestanme hledat dokonalost stroju ale hledejme charakter zvuku a jeho jedinecnost. Nechtejte znit jako nekdo slavny ...Mysleme jinak ... Krasny den pratele muzikanti

Takže už mám nějaké tipy na kvalitní preamp. Poraďte mi jaké jsou vaše zkušenosti. A prosil bych nějaký preamp, pokud možno aby měl co nejméně čudlíků
