Akai MPC sound processing
Akai MPC sound processing
Ahoj, už dlouho slýchávám o tom, že zvuk který z tohoto sampleru vychází je údajně lepší, než originál před samplingem. S tímto tvrzením přišel i jeden ze SK producent a mě by opravdu zajímalo jestli je to jenom suběktivní pocit anebo je na tom kousek pravdy. Nikdo se o žádném DSP nezmínil, naopak mi to bylo řečeno jako pouze čistý průchod. Podle informací MPC 2000 využívá stejný sampler jako racková verze S2000. Ten jsem měl doma a nutno říct, že zvuk z něj vychází čistý stejně jako samplovaný originál. Ale že by se mi zdál lepší a nabušenější jak někteří popisují se mi nezdálo. A tak nevím jestli je to fáma anebo nějaký (procesor?), který autimaticky zvuk dělá lepším. Proto jsem se rozhodnul učinit takový malý test na mem Sampling Workstation Roland SP 606 a porovnat ferkvenční analýzy samplů před a po. Oba dva vzorky (16/44.1 WAV) jsem Normalizoval na stejnou dB úroven a porovnával ve vyexportované textové analýze. Čeho jsem si všiml hned na první pohled bylo to, že originál má oproti samplu znatelný ořez někde kolem 20kHZ, kdešto u samplu to jde nahoru. Přesněji Originál- 20844HZ= -74,499496 dB Sample - 20844HZ= -69,047623dB. U 21963Hz je ten rozdíl -104,972 ku -72,949 dB. což je asi 30 dB rozptyl. Jinak od ostatních pásem je u samplovaného vzorku vždy zhruba o 1 dB více. Nemyslím si, že by tento fakt mněl za příčinit mohutnost zvuku. Ale je taky fakt, že MPC je trochu jiná třída, než SP606. Snad jste už také možná slyšeli, že MPC má "tučný" zvuksám o sobě a možná mi dáte nějaké rozumné vysvětlení:-)
Ja Ti asi nedam zadny "rozhreseni", jedno ale vim, sampl, kterej mam v pocitaci a ma treba dobrou kvalitu bez sumu a vseho co by ho degradovalo je pretazen na ZIPku a poslan do MPC 2000XL, kdyz ho prehraju a pustim do beden, tak ten zvuk je najednou strasne nabusenej, nevim proc. Lidi, kteri delaj muziku dele a sledovali to, rikali, ze ten sampl MPC jakoby uspini a je takovej pruznejsi. Moc to neumim vysvetlit, ale specialne v Hip Hopu se pouziva MPC hlavne kvuli beatum, aby meli spravnou pruznost a spinavost...
Akai MPC Ren, Event 20/20 Bas V3, Shure SM7B, RME Fireface 400, Serato, Technics1200, Rane TTM 56S
mne to cele pride ako jeden velky mytus ... vobec mi to nepride logicke a na "magiu" pri sampleroch neverim.. proste to su striktne algoritmy naprogramovane do DSP, ziadna "nahodnost" ako pri analog synthoch dana nelinearnostou suciastok ...
...jedine ze by MPC malo njeak specialne "zle" spravene prevodniky ktore farbia zvuk tak ze zrovna hiphopakom to vyhovuje... to je jediny bod kde by mohol byt rozdiel oproti SW sampleru ...
...jedine ze by MPC malo njeak specialne "zle" spravene prevodniky ktore farbia zvuk tak ze zrovna hiphopakom to vyhovuje... to je jediny bod kde by mohol byt rozdiel oproti SW sampleru ...
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
brooklyn: vazne ?? a nebolo to len tym ze sa s tym intuitivne pracuje, sekvencuje a tak ?? alebo v tom mal proste nahrate dobre spravene zakladne sample ?? fakt to pridava nejak u "farbu" ??? logicky mi to potom vychadza jedine na
1. specialne farbiace prevodniky
2. nejaky umyselne naprogramovany EQ/kompresor pripadne multiband na vystupe pred D/A koverziou... alebo nejaky aural exciter... nieco take ...
lebo chapes.. to je digital.. DSP.. program v chipe .. takze to co robi zo zvukom fakt musi byt striktne vysvetlitelne ...
1. specialne farbiace prevodniky
2. nejaky umyselne naprogramovany EQ/kompresor pripadne multiband na vystupe pred D/A koverziou... alebo nejaky aural exciter... nieco take ...
lebo chapes.. to je digital.. DSP.. program v chipe .. takze to co robi zo zvukom fakt musi byt striktne vysvetlitelne ...
Naposledy upravil(a) dendy dne 30 pro 2007 16:47, celkem upraveno 1 x.
...jedine ze by MPC malo njeak specialne "zle" spravene prevodniky ktore farbia zvuk tak ze zrovna hiphopakom to vyhovuje... to je jediny bod kde by mohol byt rozdiel oproti SW sampleru ...[/quote]
Presne tak si myslim, ze to je: jde z toho totalni dyrty sound
Presne tak si myslim, ze to je: jde z toho totalni dyrty sound
Akai MPC Ren, Event 20/20 Bas V3, Shure SM7B, RME Fireface 400, Serato, Technics1200, Rane TTM 56S
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Tohle "tajemno" muzu potvrdit i u moji AKAI S6000.
nevim co se v ty masine deje ale hraje fakt skvele i kdyz je jen 16 Bit. Samply z S6000 znej pruzracnej s vetsi sytosti a dynamikou nez v konkurencnich samplereh popr audio kartach (Motu / Rme a pod se kterejma sme nahodne mohli porovnat charakter MPC 2000XL a AKAI S6000). Nerek bych ze zvuk hraje tucnej ve smyslu vetsich basu. Spis je to otazka harmonickyho zabarveni. Vpodstate takhle prevodniky hrat nemaji, pokud bychom brali v potaz, ze prevodnik ma 1:1 reprezentovat zdrojovej zvuk. Nicmene tyhle harmonicky barvy delaj takhle velmi masivne konkretne i prevodniky APOGEE a tahle firma si na tom postavila business. Znej proste dobre, to zabarveni zvuku pomaha a je libivy. Rek bych ze jak AKAI tak i Apogee budou mit obdobnej princip procesingu.
.
nevim co se v ty masine deje ale hraje fakt skvele i kdyz je jen 16 Bit. Samply z S6000 znej pruzracnej s vetsi sytosti a dynamikou nez v konkurencnich samplereh popr audio kartach (Motu / Rme a pod se kterejma sme nahodne mohli porovnat charakter MPC 2000XL a AKAI S6000). Nerek bych ze zvuk hraje tucnej ve smyslu vetsich basu. Spis je to otazka harmonickyho zabarveni. Vpodstate takhle prevodniky hrat nemaji, pokud bychom brali v potaz, ze prevodnik ma 1:1 reprezentovat zdrojovej zvuk. Nicmene tyhle harmonicky barvy delaj takhle velmi masivne konkretne i prevodniky APOGEE a tahle firma si na tom postavila business. Znej proste dobre, to zabarveni zvuku pomaha a je libivy. Rek bych ze jak AKAI tak i Apogee budou mit obdobnej princip procesingu.
.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
taky jsem si rikal, jestli to neni ergonomii, ze se to jednoduse naboucha padama a clovek 'miri primo na cil'. ale viz escon. mne to zni vzdycky trochu vic hi-fi nez ITB. doma to nemam, zajimalo by me, jestli se tohle deje i pri pouhym pruchodu prevodnikama bez toho, aby se sampl nahraval dovnitr.dendy píše:brooklyn: vazne ?? a nebolo to len tym ze sa s tym intuitivne pracuje, sekvencuje a tak ?? alebo v tom mal proste nahrate dobre spravene zakladne sample ?? fakt to pridava nejak u "farbu" ??? logicky mi to potom vychadza jedine na
Naposledy upravil(a) Brooklyn / juanita juarez dne 30 pro 2007 17:04, celkem upraveno 1 x.
Jeste k tomu mam takovou poznamku. Dost me trapilo, ze jsem si koupil novej MPC 2000XL za sileny penize a nepockal jsem na 2500ku. Ted jsem rad, protoze jsem ho slysel v akci a ten zvuk mi prijde takovej nejakej tenci, myslim, ze to bude platit i o MPC 1000 a 500, ani pady se mi na tom nelibej, zdaji se mi tvrdsi. Kdyby o MPC nekdo uvazoval, tak bych radil 2000XL z Ebaye, nebo model od Roger Linn MPC 60, to bude megavintage sound.. Porad mi utika tenhle skvost, ale jednou ho dohonim 

- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52