Housle

Vše okolo samplů, samplerů nebo zvuků/programů pro syntetizátory
Jiří
Příspěvky: 44
Registrován: 15 pro 2005 12:32

Re: sample

Příspěvek od Jiří » 17 pro 2005 16:44

krokyn píše:a? se na mne autor těchto nahrávek nezlobí, ale jsou obě hrozný

u klavíru je především hrozné uspořádání vzorků ve stereu (barva mi tolik nevadí - to je ten nejmenší problém mít dobrý nástroj k dispozici), ale takhle striktní rozložení tónů po bázi koncertní křídlo nemá, navíc ta simulace doznívání nástroje zejm. na nejsvrchnějším tónu - až mi vstaly vlasy na hlavě, co se týče orchestru, škoda slov - klavír ho (a nejen co se týče zpracování) předčí o několik tříd

ty stradivárky jsou skutečně zdařilý, přesto jsou tam momenty, kdy se to při poslechu bez sledování obrázku proflákne (hned ten obal na druhém tónu a další podobný rychlejší hudební prvky dále), v každym případě před touto live demonstrací smekám - dost dobrý, rád bych o tomhle věděl víc
Naprosto s krokynem souhlasím, asi bych to neuměl takto vyjádřit. Já jsem například klavírista a ten klavír mi prostě nesedí, není to klavír. Já třeba nyní používám The Grand Piano od Steinberga, ale ani to není ono, i když je to opravdu celkem zdařilý sampl. Ale jsem rád za to, že ho mám, protože bych těžko mohl mít něco podobného doma v živém provedení, nehledě o dalších nástrojích které používám při skládání, na které také hrát neumím a i kdybych uměl - uměl bych je také dobře nahrát?

Nemohu však souhlasit ani s těmi stradivárkami - copak neslyšíte jasnou syntetiku?

Aby se tu nerozjela nějaká bouřlivá diskuze, jsem zastáncem jak živé muziky, která tzv. dýchá životem, tak syntetické, protože má své kouzlo a umí vykouzlit to, co nedokáže živá hudba. I v ní je život, duch, ale jiného druhu, vždy? život se do hudby nevkládá zvukem, ale samotným komponováním. Skládám hudbu postavenou na samplech, snažím se také o věrnost živého hraní, i když mi to vůbec nejde, ale to nevadí, důležitá je atmosféra a duch skladby, co do ní vložíte. Je jedno jestli zahraje houslista s orchestrem živě skladbu a vytvoří náladu, nebo když si nějaký klávesák sedne k PC a složí hudbu, která má co říci druhým lidem.

Jsou tu dva fenomény v hudbě, které se nedají nahradit. Proto nemá cenu míchat živé hraní se snahou o napodobení živého hraní. Nechme každému své kouzlo. Můžeme se sice dohadovat, zda-li jsou ty housle zdařilé více, nebo méně, a zda-li lze vůbec napodobit třeba ty housle, ale stejně nikam nedojdeme - protože pánové - každý slyšíme jinak, a to není žádná blbost - ale zákon. Stejně tak, jako máme každý jinou chu? a jinak vidíme. - Osobně si myslím, že nelze napodobit živé hraní houslí, už z toho důvodu, který zde zazněl, a to je několik různých technik hraní na housle, chtěl bych vidět takový sampl, který by všechno toto obsáhl. Housle nejsou o zvuku, ale o technice hry na ně. Je to zcela něco jiného než třeba klavír.... :)

starenka
Příspěvky: 13
Registrován: 05 úno 2006 15:30

Příspěvek od starenka » 05 úno 2006 15:38

Cyril píše:Housle!!! ,)
eee me na zakladni smrdlani (hral sem na housle, tak trosku vim, o cem mluvim) celkem prisel fajn Synful Orchestra VST nebo Eriol Orchestral VST - samozrejme jen urcitej rozsah a urcity veci, jako asi fsechny synthy.. nebo co to je :D

Odpovědět