Posluchovy test klavirov
normálně sem nechodim, ale piano je piano, takže taky přispěju s troškou do mlýna (samozřejmě taky jen mé osobní hodnocení)
určitě hodně záleží, co si člověk pustí za ukázku:
ad Malmsjö Acoustic Grand (poslech Liszt Grandes Etudes de Paganini No2 B Kreuger.MP3)
barva není špatná, ale je divně řešené ukončení tónů, je to slyšet hlavně na trylkách, trochu neladí (to je ale problém všech SW pian, které se snaží vměstnat neharmonicity ve spektru tónů klavíru do přísně temperovaného ladění), v kritickejch momentech ztrácí ušlechtilost zvuku, která by se v klasice hodila, divně řešená pedalizace - hned v prvních tónech to silně mezi kanály zaplave
vadí mi na ukázce absence agogiky, která s barvou souvisí (ty dvě dynamické volby - které navíc znějí jako buď s levym pedálem - piano a pbez levýho pedálu - mezzoforte - je trochu málo)
ad pianoteq (poslech beethoven-moonlight-sonata.mp3 a ravel-pavane.mp3)
tohle piano mne zaujalo, dynamická a barevná škála je pestrá, ale nahrávka je s poměrně dlouhým dozvukem ve větším množství, takže člověk nenakoukne "do střev", trochu mi vadí zachovaná popisnost rozmístění tónů podle klávesnice
(poslech schubert-liszt-valse-caprice.mp3)
zde se již objevují další nectnosti: pokaždé, když se má ozvat nějaký souzvuk o více tónech, je rozložen (~1:43-~2:12), jakoby nástroj neuměl zahrát víc tónů najednou, rovněž se objevuje "placatý" piano, jakoby tato dynamická úroveň šáhla na dno možností nástroje a nešlo ubrat méně, a poslední věc ladění také hapruje
jiný jsem neposuzoval, něco si poslechnu na Huvelu (možná), nepatřim k fandům umělých klavírů, tak mne nekamenujte
, ale ještě jsem neslyšel dobrý umělý piano
teda... jedno samplovaný jo - u kámoše (Kurzweil 2000)
http://krokyn.wz.cz/Hudba/Jirka_shorted.ogg
(nj. cizí peří je cizí peří
)
určitě hodně záleží, co si člověk pustí za ukázku:
ad Malmsjö Acoustic Grand (poslech Liszt Grandes Etudes de Paganini No2 B Kreuger.MP3)
barva není špatná, ale je divně řešené ukončení tónů, je to slyšet hlavně na trylkách, trochu neladí (to je ale problém všech SW pian, které se snaží vměstnat neharmonicity ve spektru tónů klavíru do přísně temperovaného ladění), v kritickejch momentech ztrácí ušlechtilost zvuku, která by se v klasice hodila, divně řešená pedalizace - hned v prvních tónech to silně mezi kanály zaplave
vadí mi na ukázce absence agogiky, která s barvou souvisí (ty dvě dynamické volby - které navíc znějí jako buď s levym pedálem - piano a pbez levýho pedálu - mezzoforte - je trochu málo)
ad pianoteq (poslech beethoven-moonlight-sonata.mp3 a ravel-pavane.mp3)
tohle piano mne zaujalo, dynamická a barevná škála je pestrá, ale nahrávka je s poměrně dlouhým dozvukem ve větším množství, takže člověk nenakoukne "do střev", trochu mi vadí zachovaná popisnost rozmístění tónů podle klávesnice
(poslech schubert-liszt-valse-caprice.mp3)
zde se již objevují další nectnosti: pokaždé, když se má ozvat nějaký souzvuk o více tónech, je rozložen (~1:43-~2:12), jakoby nástroj neuměl zahrát víc tónů najednou, rovněž se objevuje "placatý" piano, jakoby tato dynamická úroveň šáhla na dno možností nástroje a nešlo ubrat méně, a poslední věc ladění také hapruje
jiný jsem neposuzoval, něco si poslechnu na Huvelu (možná), nepatřim k fandům umělých klavírů, tak mne nekamenujte

teda... jedno samplovaný jo - u kámoše (Kurzweil 2000)
http://krokyn.wz.cz/Hudba/Jirka_shorted.ogg
(nj. cizí peří je cizí peří

OK, Martine a co tohle: http://www.synthogy.com/pages/audio.html ?
Mozna se najde nekdo, kdo to jeste nevi: na webu se da stahnout hodne dobre VST piano zadarmo.
Na http://www.sampletank.com/ si muzete stahnout oklestenou verzi Sampletanku, ktera je zdarma a k ni asi 15 nastroju. Aby to zacalo fungovat, tak se to musi pres web zaregistrovat, takze tam musite vyplnit dost osobnich udaju.
Za to ziskate (krome jinych nastroju) velmi slusny pianovy zvuk (nastroj HQ Free Piano), ktery je ve trech provedenich - klasicke piano, breskne a utlumene.
Dnes jsem zkousel pres to vytvorit nejaky track a muzu rict, ze bych se to nestydel dat do mixu. Jako solovy nastroj asi ne, tam je stale poznat ta elektronika.
Tak jsem ziskal slusny generator zvuku ke svemu 7-oktavovemu masterkeyboardu pro domaci live performances.
Na http://www.sampletank.com/ si muzete stahnout oklestenou verzi Sampletanku, ktera je zdarma a k ni asi 15 nastroju. Aby to zacalo fungovat, tak se to musi pres web zaregistrovat, takze tam musite vyplnit dost osobnich udaju.
Za to ziskate (krome jinych nastroju) velmi slusny pianovy zvuk (nastroj HQ Free Piano), ktery je ve trech provedenich - klasicke piano, breskne a utlumene.
Dnes jsem zkousel pres to vytvorit nejaky track a muzu rict, ze bych se to nestydel dat do mixu. Jako solovy nastroj asi ne, tam je stale poznat ta elektronika.
Tak jsem ziskal slusny generator zvuku ke svemu 7-oktavovemu masterkeyboardu pro domaci live performances.
basove tony su dost zle, ale ostatok na free celkom fajnrastis píše:Ked free, tak toto mne ako laikovi znie dost dobre:
http://www.naturalstudio.co.uk/ns_piano.html
pedal
pani hrajuci na umele klavire - nemate nahodou problem so sustain pedalom? Tak napriklad u mna mam iba 2 moznosti: I-0. Ked ho drzim, tak je ako-tak vsetko ok, ale ked ho pustim, tak je to useknutie ako facka.
add: aky (nie nadupany) sampler by ste odporucili na natahovanie spominanych NI samplov, aby to mohlo aj dlho zniet?
add: aky (nie nadupany) sampler by ste odporucili na natahovanie spominanych NI samplov, aby to mohlo aj dlho zniet?
Re: pedal
klasicky sustain pedal controller (64) je vyp/zap.boro píše:pani hrajuci na umele klavire - nemate nahodou problem so sustain pedalom? Tak napriklad u mna mam iba 2 moznosti: I-0. Ked ho drzim, tak je ako-tak vsetko ok, ale ked ho pustim, tak je to useknutie ako facka.
add: aky (nie nadupany) sampler by ste odporucili na natahovanie spominanych NI samplov, aby to mohlo aj dlho zniet?
existuje aj damper pedal, ktory funguje 0-127. niektore lepsie el. piana maju vstup na tento druh pedalu a vedia ho patricne vyuzivat a som presvedceny, ze ho vedia aj poslat von cez MIDI. problem by som cakal na strane VSTi, ci by si vedeli s tymto typom dat poradit a patricne reagovat