Co dělá rozdíl ve zvuku Cubase?

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 19 dub 2007 21:11

to volume asi neni velky rozdil ale panorama dost velky...proto chci neco jako
summing box s inserty a panoramou..
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21302
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 21:12

carloff : no analogovy mix je uplne nieco ine ako matematika .. to je jasne .. o tom nepochybujem ..

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21302
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 21:17

carloff : ale nemozes porovnavat analogovu panoramu na mixe a matematicky model .. proste su to dve rozne veci a je jasne ze to hra inak .. ale inak rad by som pocul rozdiel v tomto .. i ked .. ked sa nad tym zamyslam .. ked zoberiem normalnu panoramu anlogovu .. ked je signal v lavo .. tak by sa to malo dat nasimulovat tak ze odpojim signal z pravej strany .. ked spravim to iste v digitale .. to znamena odpojim signal z pravej strany .. malo by to zniet rovnako ..

ina vec je , ked ma analogovy pult dako inak spravenu panoramu .. nie len jeden potenciometer smerujuci L a R .. a aj to moze byt inak .. dalsia vec je ci sa to dakde pred a po panorame neovlivnuje .. proste ci to cele neni len o tom ze analogovy pult proste funguje inak ako matematicky model .. tak ako pri analogoch sa to prejavuje skoro vsade ..

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 19 dub 2007 21:18

no a analogova summace je prave neco jineho nez digital....proste mi to zni lip....a nemuzu si pomoct,,
takze narade je 16 kanalu out DA(jeste uvidim co jestli Aurora , nebo SSL alpha link nebo Apogee DA16x) a k otmu bud maly amek BC2 nebo nejaky summing box, ale aby mel alespon 6 insertu 3x aux a panoramu na kazde stope....
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 19 dub 2007 21:20

ja to bohuzel matematicky nechapu..tak nejak tusim ze tam bude nejaka distorze krajnich casti sterea a nejaka nelinearita...proste to neni rovne ale muzikalni...proste stradivarky taky analyzovali co se da...ale nikdo stejny jeste neudelal...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21302
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 21:21

tudy : miesanie sa deje vacsinou vo vacsej presnosti .. cize by sa nemalo diat ziadne zaokruhlovanie (na urovni malej presnosti zdrojov) ..

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21302
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 21:23

carloff píše:no a analogova summace je prave neco jineho nez digital....proste mi to zni lip....a nemuzu si pomoct,,
takze narade je 16 kanalu out DA(jeste uvidim co jestli Aurora , nebo SSL alpha link nebo Apogee DA16x) a k otmu bud maly amek BC2 nebo nejaky summing box, ale aby mel alespon 6 insertu 3x aux a panoramu na kazde stope....
Jasne .. no to chapem ze to moze zniet lepsie .. ale to je preto , ze v DAW to je proste 1+1=2 .. Kdezto ten analog tomu daco prida .. a 1+1=2.1 .. Proste nejde o to, ze digital to robi zle .. ale analog to vylepsi ..

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 19 dub 2007 21:32

Quantization errors happen in the summing process when you run many tracks with samples of high amplitude and the sum of them can't be stored in the number of bits that the audio engine operates on. This is were the efficiency of the summing algorithm becomes crucial. When the number of tracks increase to a certain number the summing software might be programmed to devide the sum by for instance a number between n and sqrt(n) to store the result more efficiently. This is why huge digital projects can become harsh and artificial sounding, since the impact of that division by that number can be pretty bad.

hm?ja myslim ze tak jednoduche jako 1+1 to nebude..
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21302
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 21:51

carloff : prave to co tam pisu by malo odstranovat to , ze sa mixuje vo vyssej hlbke .. cize napriklad mas 24bit tracky .. a mixujes v 32bitoch .. cize mozes pouzit 256 stop a stale sa zmestis .. no pockame , co nam k tomu kexik povie .. ten bude mat k tomu co povedat ..

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21302
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2007 22:00

sice .. Mozno tomu zacinam rozumiet .. Ked zoberiem 100 signalov v plnej amlitude .. a jeden skoro v nulovej .. tak tie silne signaly sumu posunu vysoko a nizky signal sa strati .. to iste sa deje samozrejme aj s detailom tych silnych signalov .. ze cim viac stop , tym sa vlastne detail vytraca ..

zasadna vec na tom celom je , ze cim viacej stop , tym je to viac pocut .. otazne je pri 100 stopach , ci sa da rozoznam detail konkretnej stopy :)

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 19 dub 2007 22:08

aano:)) presne
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 20 dub 2007 09:35

pytkin: aj ja som podobne uvazoval, s tymi 32 bitmi, ale manici z imageline tvrdia ze sa skoro vzdy pouziva delenie, ciste koli "headroomu" a tam bude pez zakopany. pri analogu to delenie je absolutne, bez zaokruhlovania, to bola jedina svetla stranka analogovych pocitacov, ze nemali zaokruhlovaciu chybu :)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 20 dub 2007 09:38

no a ked nad tym uvazujem takto poranu tak kazdy fader na DAW mixaku robi delenie... myslim ze to je v tom... no a pri slabych signaloch a "detailoch" to opakovane zaokruhlovanie robi zuby, presne ako pytkin vravi

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21302
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 20 dub 2007 10:53

no jasne .. len je otazne, na kolko to v tom mixe je pocut .. proste ked zmiesas vela stop , ktore su hlasne , ci si schopny rozoznat v tom detaily a slabe signaly .. ale samozrejme .. rozdiel v tom asi bude .. hlavne teda by som povedal ze pri velkych projektoch s vela stopami ..

hubert
Příspěvky: 1298
Registrován: 13 lis 2002 13:12

Příspěvek od hubert » 20 dub 2007 10:59

Nuz ale v tom pripade cloveka velmi nevytrhnu ani tie sumboxy ktore su 8 alebo 16 kanalove.... tak ci tak je treba urobit grupy alebo ciastocne mixdowny a az potom to hnat von....co bude ma zase za nasledok chybu....alebo to robit postupne.....zosumovat grupu po grupe.....ale to uz mi pripada ako celkom slusna onania...hmm :(

Odpovědět