Co dělá rozdíl ve zvuku Cubase?
to volume asi neni velky rozdil ale panorama dost velky...proto chci neco jako
summing box s inserty a panoramou..
summing box s inserty a panoramou..
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
carloff : ale nemozes porovnavat analogovu panoramu na mixe a matematicky model .. proste su to dve rozne veci a je jasne ze to hra inak .. ale inak rad by som pocul rozdiel v tomto .. i ked .. ked sa nad tym zamyslam .. ked zoberiem normalnu panoramu anlogovu .. ked je signal v lavo .. tak by sa to malo dat nasimulovat tak ze odpojim signal z pravej strany .. ked spravim to iste v digitale .. to znamena odpojim signal z pravej strany .. malo by to zniet rovnako ..
ina vec je , ked ma analogovy pult dako inak spravenu panoramu .. nie len jeden potenciometer smerujuci L a R .. a aj to moze byt inak .. dalsia vec je ci sa to dakde pred a po panorame neovlivnuje .. proste ci to cele neni len o tom ze analogovy pult proste funguje inak ako matematicky model .. tak ako pri analogoch sa to prejavuje skoro vsade ..
ina vec je , ked ma analogovy pult dako inak spravenu panoramu .. nie len jeden potenciometer smerujuci L a R .. a aj to moze byt inak .. dalsia vec je ci sa to dakde pred a po panorame neovlivnuje .. proste ci to cele neni len o tom ze analogovy pult proste funguje inak ako matematicky model .. tak ako pri analogoch sa to prejavuje skoro vsade ..
no a analogova summace je prave neco jineho nez digital....proste mi to zni lip....a nemuzu si pomoct,,
takze narade je 16 kanalu out DA(jeste uvidim co jestli Aurora , nebo SSL alpha link nebo Apogee DA16x) a k otmu bud maly amek BC2 nebo nejaky summing box, ale aby mel alespon 6 insertu 3x aux a panoramu na kazde stope....
takze narade je 16 kanalu out DA(jeste uvidim co jestli Aurora , nebo SSL alpha link nebo Apogee DA16x) a k otmu bud maly amek BC2 nebo nejaky summing box, ale aby mel alespon 6 insertu 3x aux a panoramu na kazde stope....
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
ja to bohuzel matematicky nechapu..tak nejak tusim ze tam bude nejaka distorze krajnich casti sterea a nejaka nelinearita...proste to neni rovne ale muzikalni...proste stradivarky taky analyzovali co se da...ale nikdo stejny jeste neudelal...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Jasne .. no to chapem ze to moze zniet lepsie .. ale to je preto , ze v DAW to je proste 1+1=2 .. Kdezto ten analog tomu daco prida .. a 1+1=2.1 .. Proste nejde o to, ze digital to robi zle .. ale analog to vylepsi ..carloff píše:no a analogova summace je prave neco jineho nez digital....proste mi to zni lip....a nemuzu si pomoct,,
takze narade je 16 kanalu out DA(jeste uvidim co jestli Aurora , nebo SSL alpha link nebo Apogee DA16x) a k otmu bud maly amek BC2 nebo nejaky summing box, ale aby mel alespon 6 insertu 3x aux a panoramu na kazde stope....
Quantization errors happen in the summing process when you run many tracks with samples of high amplitude and the sum of them can't be stored in the number of bits that the audio engine operates on. This is were the efficiency of the summing algorithm becomes crucial. When the number of tracks increase to a certain number the summing software might be programmed to devide the sum by for instance a number between n and sqrt(n) to store the result more efficiently. This is why huge digital projects can become harsh and artificial sounding, since the impact of that division by that number can be pretty bad.
hm?ja myslim ze tak jednoduche jako 1+1 to nebude..
hm?ja myslim ze tak jednoduche jako 1+1 to nebude..
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
sice .. Mozno tomu zacinam rozumiet .. Ked zoberiem 100 signalov v plnej amlitude .. a jeden skoro v nulovej .. tak tie silne signaly sumu posunu vysoko a nizky signal sa strati .. to iste sa deje samozrejme aj s detailom tych silnych signalov .. ze cim viac stop , tym sa vlastne detail vytraca ..
zasadna vec na tom celom je , ze cim viacej stop , tym je to viac pocut .. otazne je pri 100 stopach , ci sa da rozoznam detail konkretnej stopy
zasadna vec na tom celom je , ze cim viacej stop , tym je to viac pocut .. otazne je pri 100 stopach , ci sa da rozoznam detail konkretnej stopy

aano:)) presne
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
pytkin: aj ja som podobne uvazoval, s tymi 32 bitmi, ale manici z imageline tvrdia ze sa skoro vzdy pouziva delenie, ciste koli "headroomu" a tam bude pez zakopany. pri analogu to delenie je absolutne, bez zaokruhlovania, to bola jedina svetla stranka analogovych pocitacov, ze nemali zaokruhlovaciu chybu 

Nuz ale v tom pripade cloveka velmi nevytrhnu ani tie sumboxy ktore su 8 alebo 16 kanalove.... tak ci tak je treba urobit grupy alebo ciastocne mixdowny a az potom to hnat von....co bude ma zase za nasledok chybu....alebo to robit postupne.....zosumovat grupu po grupe.....ale to uz mi pripada ako celkom slusna onania...hmm 
