Co dělá rozdíl ve zvuku Cubase?

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21270
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 20 dub 2007 11:03

hubert : tak ale ked zoberies ze mas projekt , kde je 40-50 stop .. co je taky rozumny .. tak nemiesas do jedneho vystupu 40-50 stop .. ale 2-3 .. co moze byt rozdiel .. pri 16 kanalovom sumboxe .. Hlavne mozes rozdelit .. zasadne stopy das bars aj solo ..trebars solovy spev .. a zvysok pogrupujes rozne .. proste da sa to kombinovat a laborovat ..

I ked cele to to je trochu o netopieroch .. Tak zasadny a pocutelny rozdiel v tom az tak nebude podla mna ..

Mozno inak pride doba 32bit prevodnikov a sumboxy pojdu do hajzlu :) Kym teda netrebars zaradovat analogovy gear do retazca, ako to planuje carloff .

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21270
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 20 dub 2007 11:06

kexik : dalsia vec ma napada .. co by sa stalo keby som mal 200 stop .. v kazdej by len chvilku nieco hralo .. v realnom case by zo ziadnej stopy nikdy nehralo nic naraz .. Aj tak by nastaval problem v zaokruhlovani ? vo finale by sme sa stale hybali v 24bitoch .. co myslis ?

i ked hlavne to zavisi od algoritmov ako sa s tymto vysporiadaju ..

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2665
Registrován: 22 zář 2005 16:21

Příspěvek od bassline » 20 dub 2007 11:39

Tudy:...winamp moze prehravat aj 24bit a 96kHz, staci ak pouzijes ASIO output plugin http://otachan.com/...tym padom obchadza zvuk winampu windowsacky mixer a kvalita by mala byt zhodna zo zvukom inych programov ktore pouzivaju ASIO...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 20 dub 2007 12:02

hubert píše:Nuz ale v tom pripade cloveka velmi nevytrhnu ani tie sumboxy ktore su 8 alebo 16 kanalove.... tak ci tak je treba urobit grupy alebo ciastocne mixdowny a az potom to hnat von....co bude ma zase za nasledok chybu....alebo to robit postupne.....zosumovat grupu po grupe.....ale to uz mi pripada ako celkom slusna onania...hmm :(
o sumboxy ani tak nejde, tie nie su az take drahe, v porovnani s prevodnikmi, ktore na podobnu magiu treba. ked zapojis 8 kanalovy sumbox do delty 1010, budes pocut hovno, a nie rozdiel, to sa stavim o dva platy... to chce urcite hajend komponenty
sumboxy ide klastrovat, takze je to ciste o pocte DA, a tych si mozes kludne zariadit 128 alebo kolko...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 20 dub 2007 12:05

Pytkin píše:kexik : dalsia vec ma napada .. co by sa stalo keby som mal 200 stop .. v kazdej by len chvilku nieco hralo .. v realnom case by zo ziadnej stopy nikdy nehralo nic naraz .. Aj tak by nastaval problem v zaokruhlovani ? vo finale by sme sa stale hybali v 24bitoch .. co myslis ?

i ked hlavne to zavisi od algoritmov ako sa s tymto vysporiadaju ..
no, ak by si mal teoreticky fadery na vsetkych sabliach na "0dB" tak by mala byt tvoja uvaha spravna... ale to je z praktickeho hladiska nanic

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21270
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 20 dub 2007 13:24

kexik : s bratrancom sme to onehda riesili .. ja som mu hovoril ze sa mi to zda divne .. a on mi hovoril ze robil pokus .. ze rozdelil stopy na 3 vystupy zo zvukovky (dake echo audio neviem kery typ) a dal to do dakeho zaprdeneho zasumeneho mixaciku maleho . samozrejme sumelo to , bolo to nepouzitelne ale ze zvuk nastrojov sa mu subjektivne zdal lepsi .. takze neviem .. je to celkom alchymia a voodoo tieto veci ..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 20 dub 2007 14:09

asi hej... ono zdratovat pasivny sumbox z nejakeho patchbaya je v podstate banalita, idu do toho len odpory... a kvalita bude zodpovedat takej zvukovke... ked rozsirim raz zvukovku na nejaku bestiu s 16 vystupmi, urcite to skusim

rastis
Příspěvky: 2874
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 20 dub 2007 14:48

Cize ak som spravne pochopil, tak ak si vyjdem stopy do ext. analogoveho mixpultu a odtial to nahram naspat do sterea, tak teoria hovori, ze je to kvalitnejsie ako mixdown ? Co hovori prax ? Je mi jasne, ze zalezi od kvality vsetkych komponentov a tak...

hubert
Příspěvky: 1298
Registrován: 13 lis 2002 13:12

Příspěvek od hubert » 20 dub 2007 15:11

Su aj tu na fore ludia ktori to tak aj praktizuju ze miesaju vonku v analogu.....uz sa tu o tom cosi pisalo. Otazka je len ci sa pri malych projektoch a nie zrovna hi-endovych komponentoch ma vyznam do takeho cohosi pustat.... asi si to musi kazdy sam v ramci svojho setupu vyskusat a porovnat vysledky.....

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 20 dub 2007 15:14

Ja osobne dost pochybuju, ze to prinese vetsi prinos, nez aplikovat na celej mix preset "analog channel" z freeware Nebula :) ale jako akademicka debata dobry, taky me to zajima... Ale me zajima skoro vsechno :)
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

rastis
Příspěvky: 2874
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 20 dub 2007 15:16

hej, ale skorej som myslel, ze pri miesani v ext. pulte ide trebars o korekcie tych pultov, pripadne nejaky vacsi komfort prace a tak... tieto debaty o digitalnom scitavani audia tu inak obcas zazneju, len nikdy som nemal pocit, zeby sa doslo k nejakym jednoznacnym vysledkom :)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21270
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 20 dub 2007 15:29

cyril : no to co pises je hlupost samozrejme .. sumbox neni o "analogovom zvuku" .. ked sa ti raz z mixu detaily vytratia , tak dakym oteplovakom ich tam spat nedostanes ..

rastis : asi preto ze malokto tu s tym ma skusenosti ..

rastika
Příspěvky: 249
Registrován: 06 úno 2006 18:10

Příspěvek od rastika » 20 dub 2007 19:41

ja mam taku skusenost ze ked zvuk zo zvukovky pustam este cez analogovy pult tak povedal by som ze nie je lepsi ako ked ide rovno s karty do bedni
ale je viac uchu lahodiaci asi tak :o

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 20 dub 2007 19:47

Rastika: to zrovna neřešíme. Jde o rozdíl mezi mícháním přímo v DAW a možností vyhnat ven každou šavli zvlášť a míchat to ve slušném analogovém pultu.
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

Rošky
Příspěvky: 119
Registrován: 12 srp 2004 11:08

Příspěvek od Rošky » 20 dub 2007 20:57

To je zajímavý téma i pro mě, protože já jsem jeden z těch, kteří 80% materiálu míchají venku. Mám dvě MOTU 2408 MK3, tj 16+4 analogové outy (ty čtyři jsou SPDIF, které taky převádím do analogu), míchám v HW analogovém pultu a efekty jsou většinou HW outboardy. Je tam jedno ALE: často si předmíchám některé skupiny tracků (sbory nebo kytary) do subgrupy v Cubase a ven s nimi jdu po dvou a ALE: občas použiju SW efekty nebo kompresory nebo EQ. Tím ta má zkušenost ztrácí pouze analogovej rámec. Takže: používám komp spíš jako recordér, ale vypomáhám si formixy. Nicméně jsem konal pokusy, kterými jsem zkoumal, jestli se liší mix, kdy jdu důsledně ven "co track to out" a míchám jen v analogovém pultu a nebo to celé smíchám a ošetřím v Cubase a ven jdu jen po dvou (stopách). Došel jsem porovnáním k závěru, že nějaký rozdíl sice slyším (digitální mix mi připadal placatej a málo plastickej), ale nebylo to o tolik, abych to mohl tvrdit s objektivní neprůstřelnou jisotou. Příčinou je můj analogovej mix: je to Souncraft Spirit Studio 24. Není totiž dost Hiendovej na to, aby ten rozdíl byl dostatečně velkej a aby se profláklo to co si myslím: že (při podmínce kvalitního pultu) je lepší jít ven po jednotlivých stopách a míchat analogově. Jinými slovy: aby se ten rozdíl dostatečně projevil, musel by se na to použít pult od určitý (dost vysoký) ceny nahoru.

Dost často točím v Sonu, kde jedna z možností je tenhle systém co track to out (analogovej pás jsme s kapelou na posledních asi dvou titulech už opustili). Tam o kvalitě mixpultů není pochyb a pro mě je práce v Sonu důkaz, že moje doměnka je možná správná. Nikomu to však necpu a nevydávám to za univerzální pravdu.
Argument, proč je to ve skutečnosti fuk, je to, že řada dobrejch nahrávek dnes vzniká jen digitálně a nikdo nad tím nekroutí hlavou. Klíčový je IMHO nabrat dobrej zvuk dovnitř, na track. To je umění a kolem toho by se asi mělo točit další vědečtění (jasně že v jiném threadu).
Rošky

Odpovědět