Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Vše okolo propagace hudební tvorby
Uživatelský avatar
Yogi
Příspěvky: 233
Registrován: 19 lis 2002 22:16
Vybavení

Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od Yogi »

Jsem už starší člověk a byť se živím online marketingem, tak promo vlastní hudby mám na kuli s podmínečným vyloučením ze školy. Na Instagramu se po člověku sápou různý vykukové s profilovkou sexy bohyně a rádobypromotéři, který spamujou komentáře a když už vypadaj slušně, tak jako ukázku jejich možností nasypou na váš profil 50 mrtvých duší z Indie, který ta muzika vůbec nezajímá a čekaj jen na provizi ze "skvělýho businessu". Na YouTube se dá zaplatit celkem dobře cílená reklama, ale třeba za 12 stovek tam přibydou 2 sledující a pár lajků, zbytek jsou jen prázdný views k ničemu. Řešíte takový věci? Kdo by byl ochoten se tady podělit o nějaký fungující tipy / triky / vyzkoušený postupy?

Uživatelský avatar
Yogi
Příspěvky: 233
Registrován: 19 lis 2002 22:16
Vybavení

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od Yogi »

Abych se jen neptal a přihodil něco do placu, tak za mě co jsem zkusil, tak:

REPOST EXCHANGE - skvělý pro SoundCloud jak zdarma, tak placenej, jen jsem línej tak tam mám stále nula nula prd. Platil jsem si chvíli i Pro Unlimited, ale jediný co se mi líbilo byly ty Spotlight tracky předřazený repostům a občas možnost náhrady špatnýho mixu/masteru za novej bez ztráty srdíček/poslechů. Používá někdo úspěšně Pro?

SPRIZZY - promo na YouTube videa s možností celkem fajn cílení podle klíčových slov / žánrů / zobrazování reklamy na spřízněných YouTube kanálech. Zkusil jsem jednou a jsem rozpačitej z výsledků - 1 270 views a z toho pouze 2 fanoušky (byly získaný 4 a z toho 2 se v průběhu kampaně odhlásili) a 5 lajků. Možná neumím cílit nebo blbý video, ale na ten počet zobrazení mi ten zbytek přijde extrémně neúměrnej.

Jinak na IG používám klasický rady pro organickej růst a asi jsem blbej nebo neschopnej. Kdejaká holka v pubertě má násobně lepší čísla pokud se vyfotí u plotny. Kupovat indický nebo čínský mrtvý duše nemá smysl. Jinak IG se mi zdá se blíží víc a víc TikToku a bude hrát větší roli video než fotky, který upozadí. Facebook je podle mě skoro mrtvej, organicky určitě, ale ani placená reklama tam nedělá žádný velký halo nebo to dělám taky blbě. Zkoušel jsem řádově pár stokorun a teď mě mrzí, že jsem si nekoupil raději basu piv na doma.

biscuit
Příspěvky: 10633
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od biscuit »

můžu se tě zeptat jakej máš vlastně cíl? čeho bys chtěl tímhle dosáhnout - myslím jako kde máš ten bod, kde bys byl spokojenej (a jakej by to vlastně mělo mít přínos faktickej). já jsem asi hodně stará škola, ale já prostě v tyhle umělý sračky nevěřím :-) myslím si, že začnou sami fungovat ve chvíli, kdy tě lidi začnou kvůli něčemu hledat - když tohle není, myslím, že do toho malýho plamínku můžeš foukat ze všech sil a nikdy ho ve skutečnej oheň neproměníš. jasně, že ten prvoimpuls může bejt tam vzniklej virál, ale virálem se stávaj většinou jen věci, který jsou něčím hodně výjimečný, nebo šokující.

vždyť si stačí porovnat "trendy", který vznikly přímo v tom prostředí socek a trendy, který vznikly přirozeně mimo. ten rozdíl je většinou na první pohled patrnej.

vasek
Příspěvky: 2264
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od vasek »

Pokud sis zaplatil kampaně a odezva byla chabá, tak byl problém v obsahu, že lidi nezaujal. To je přece jednoduchá logika. Čili debata by neměla být o mechanice, ale o obsahu.
biscuit napsal, že by to mělo být výjimečný, nebo šokující. Souhlasím, dodal bych ještě třetí možnost - že se trefíš do mainstreamovýho vkusu, kterej je hodně založenej na sexualitě. To jsou ty pipiny u plotny například. To asi nechceš, takže buď překvapit nebo udělat něco výjimečně dobrýho. Já nevím, jestli je to v tom novým albu, ale troufnu si tvrdit, že v postech na IG zatím ne.

Uživatelský avatar
Yogi
Příspěvky: 233
Registrován: 19 lis 2002 22:16
Vybavení

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od Yogi »

Ad BISCUIT: S tím ohněm to je dobrej příměr a ta paralela od potoka by se dala určitě vzít a obrátit ji od lesa. Pokud jsi v lese a chceš se zahřát, nemáš sirky ani zapík, tak je nejtěžší rozdělat oheň. Starý táborníci umí rozkřesat kamenem. Pak už udržet plamínek nebo přiložit, aby bylo o fous větší teplo jde. Určitě není cílem nejhezčí táborák v lese a už vůbec ne hořící les (snad mě někdo v aktuální situaci kolem Hřenska neprokleje). Jen se trochu ohřát a trochu toho tepla dát i kolemjdoucím, který maji rádi ten samej les a maj radost, že se tam zase budou opejkat buřty (přihořívá, s tímhle postem jsem zítra na Nově v hlavních zprávách). Nicméně v hlubokym lese chodí kolemjdoucích docela málo a sami mě jen tak nezahlédnou, dokud se nepodaří rozdělat alespoň malej oheň. Toliko moje optika.

Cíle nemám kdovíjak velký - chci vydat po 30 letech co se kolem muziky motám sebevědomou, zvukově kvalitní a hudebním obsahem - alespoň na markeťáka, co má hudbu desítky let jako hobby, tj. svým pohledem - co nejlepší nahrávku. A nechci ji vydat do /dev/null (ajťáci vědí, prostě do koše), ale podělit se o ni, o tu radost, o pocity, atmosféru co zachycuje ...

Možná mám hlavu popletenou těma trendama. A hlavně asi tím, že mě marketing na internetu víc jak 10 let živí a tak to zřejmě vidim hodně neobjektivní zkreslenou optikou a snažím se zažité aplikovat na pískovišti, které má dost jiné zákonitosti (neřekl bych, že zcela). Cíl je logicky, abych neposlouchal tu muziku sám - byť jasně, dělám ji primárně pro svý potěšení. Tak to máme ale myslim všichni. Po staletí umělci tvoří díla proto, aby je někomu ukázali / zahráli / předali nějaký emoce / energii. Nemám za sebou label, kterej tyhle věci řeší. Tak se prostě učím a zkouším řešit to promo kolem releasu jako indie artist do nějaký míry sám. Nepřijde mi to až tak mimózní, jak to po Vašich postech vyznívá. Článků kolem marketingu / načasování / hype kolem releasu, promování hudebního videa na YouTube, jak spravovat artist profiles na streamech a dalších jsou hromady, takže si nepřipadám jako až takovej mimozemšťan. Podle mě mimo ČR, hlavně v USA / Německu apod. jsou tyhle věci docela běžný. U nás pod labelama asi taky, ty budou mít spoustu knowhow kolem toho. Ale čeští indie artists už jsou na tom IMHO hůř než zahraniční v tomhle směru. Pokud nejsou v nějakym uskupení nebo u labelu. A to i kdybych srovnával ne kvalitativně nejlepší producenty venku a u nás. Nevím jestli je to malou ambicí, nízkým sebevědomím, přílišnou sebereflexí ...

Ty kampaně byly asi blbej příklad, samozřejmě jsou i organický postupy a věci, který fungujou. Nejde mi vůbec o nějakou hvězdnou dráhu, to bych dělal jinou muziku, ale spíš vůbec o nějakej dosah v rámci bubliny, která to poslouchá. Klidně uvítám obecně tipy a triky jak spravujete Soundcloud, jestli někomu něco přináší Pro Unlimited tam, co komu zafungovalo na Bandcampu, jestli má v roce 2022 smysl u nás Bandzone, zda máte profil na Audiomack / Drobble / Reverbnation nebo jinde, kde vám to třeba dává smysl a ostatní o tom neví. Co dávate vy na socky a má smysl je vůbec krmit ty mrchy nenažraný algoritmický? :)

Ad VASEK: Jo to je dost možný, protože to mam natolik smíchaný ty žánry tam, že i různý cílení, který jsem zkoušel a podle mě bylo relevantní, tak bylo na tak velký kanály, že kdo ví, kdo na ně zrovna ten den koukal. Každopádně nenašlo to nějakou zajímavější odezvu. S tím obsahem máš recht. Možná moc krátký úryvky. Navíc asi nešťastně vizuálně odprezentovaný. Když na to koukám teď zpětně, tak jsem celý to dílo tím cheasy promo videem ala levá zadní možná degradoval. Vypadá, že to bylo easy ťukání do padů, ale ta muzika vlastně tak vůbec nevznikala.

Každopádně díky za feedback, já to potřebuju jak sůl, abych s tím mohl pak nějak konstruktivně pracovat. Co se obsahu na mém Instagramu týče, tam jsou mnohdy hodně starý věci nebo nějaký ukázky a je fakt že to nemá ksicht, neni to ucelený. O svých rezervách a nedostatcích už za těch 30 let vím a moje neobjektivní sebereflexe je tak v tomhle směru určitě blízko objektivní kritice. Taky není mým cílem vyprodat O2 Arenu, být každej den v televizi nebo se slyšet přes den na Evropě a Blaníku. R1, Wave a ČRO Jazz v nějakym obskurním pořadu typu Modern and Experimental je myslim strop, kam můžu já s těma svejma vykonstruovanejma trackama mířit. Ale i to chce nějakou píli nejen za klaviaturou a vysedávání u DAW, ale i to self promo. Sázím dost na tu desku, byť je to zase formát, kterej je zcela mimo trendy :)

Uživatelský avatar
tony9
Příspěvky: 2135
Registrován: 04 zář 2003 23:51

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od tony9 »

Yogi, právě jsem začal sledovat tvůj IG i YTB kanál.

Uživatelský avatar
Yogi
Příspěvky: 233
Registrován: 19 lis 2002 22:16
Vybavení

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od Yogi »

TONY9 díky, viděl jsem. Dávám follow na tvůj FB a YouTube kanál, máš tam zajímavý postřehy a věci, nad kterýma v rámci muziky taky hodně přemýšlím. Soundcloud co máš v podpisu tady i v odkaze na YT nefunguje zdá se.

vasek
Příspěvky: 2264
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od vasek »

Pokud bychom se bavili o sociálních sítích, tak podle mých zkušeností je to tak, že každej produkt/osoba si hledá svoji cestu, jak se prezentovat. Jak co se týče formy, tak i obsahu. Prostě je potřeba to trochu zkoušet - jednou drze, jednou vlezle... a ono se to časem vystříbří (díky okamžité zpětné vazbě). Hodně lidí dělá tu chybu, že nad tím jakoby přemýšlí (resp. studují), pak něco vymyslí a jdou na to. No a pak to nefunguje, protože to prostě netrefili a nezkouší jiný cesty.
Málokdo je tak geniální, že to trefí na první dobrou.
Tento proces musí proběhnout za účelem vyladění komunikačního stylu tak, aby byl ready, až přijde TO, co chci skutečně prostřelit (např. album).
Jinak například konkrétně k tomu cheesy videu. Za prvé tam není nic, co by zaujalo. Prostředí, příběh, nebo aspoň oblečení - je to prostě úplně normální. Na web možná dobrý, ale na socky je to nuda. Za druhé, jsi starej chlap, tak proč to stavíš na svým fejsu? Za třetí, prozrazení, že to udělal jeden chlápek v počítači, ničemu nepomůže. Lidi chtějí vidět kapely a nabušený studia. Pokud nechceš lhát, tak je potřeba to postavit konepčně úplně jinak.

Uživatelský avatar
Yogi
Příspěvky: 233
Registrován: 19 lis 2002 22:16
Vybavení

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od Yogi »

VASEK: Super potřehy, díky za ně. S tím videem jsem to celkově podcenil. Tím, že to neni moje práce, tak jsou omezený možnosti technický (u videa sakra omezení), časový (rychle něco v práci stočit) a prostorový. Doma s dětma to nenatočím, ale je fakt, že jsem mohl točit něco jinýho - třeba venku přírodu (používal jsem třeba videa z Pexels, ale to mi přišlo zas neosobní). Nabušený studio nemám a mít nebudu, to radši koupim rodině dovču u moře. Kapely jsem měl, ale nebylo to nikdy úplně pro mě. Tak nezbyde než hledat nějakou jinou cestu a koncepci. S hadrama máš recht, kámoš vždycky říká, že vypadám, jako bych přišel od kolotočů :) Díky moc, potřebuju otvírat oči a pracovat na tom.

vasek
Příspěvky: 2264
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od vasek »

Nemáš vůbec zač, vidět chyby u ostatních je vždycky velmi jednoduchý :)
Stále nějak nechápu, kdy ty skladby budou dostupný...?

Uživatelský avatar
tony9
Příspěvky: 2135
Registrován: 04 zář 2003 23:51

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od tony9 »

Yogi: díky.
Ty odkazy na Soundcloud by měli být opravené.

Uživatelský avatar
Yogi
Příspěvky: 233
Registrován: 19 lis 2002 22:16
Vybavení

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od Yogi »

VASEK: To mi povídej, ale vlastní zaslepenost a uzavřenost nemá hranic :) Desku mam hotovou, master taky, kamarád mi dělá teď obal na CD a vinyl, je to skvělej grafik a dělá to ve volném čase, tak to prostě nehrotim. Až to bude, tak vystřelim přes distribuci na streamy a CD bude do 14 dnů. Na vinyl ještě musím sehnat nějakou kačku, ale ten bude stejně trvat potom nejméně půl roku s ohledem na čekačky teď - to je ale spíš takovej bonus, kterej si přeju sám. 100 kusů má dneska IMHO kdejakej jouda.

TONY: jj už je to ok, máš tam follow

biscuit
Příspěvky: 10633
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od biscuit »

yogi, já nechápu, pročs to nezkusil vydat na nějakým alespoň trochu etablovaným labelu. podle mě to samo o sobě je vždycky víc, než to vyhodit sám za sebe (když nejsi už opravdu známej ksicht resp. jméno). jinak já osobně, kdybych chtěl víc zpromovat něco s čím jsem takhle vylezl, tak bych asi kontaktoval lidi, který mi pomůžou to víc dostat na světlo (když se jim to zalíbí) - lidi, kteří jsou v hudbě takovými influencery - djové, lidi z radii... ja vim, ze to je v nasim okrajovych vodach stejne prd a penize to neprinese, ale aspon se to dostane k vic usim.

jinak to co psal vašek o tom promo videu musím podepsat. ty jsi prostě milej, dospělej a upřímnej chlap. na nic si nehraješ, nemáš to už zapotřebí... jenže pravdou je, že tohle nikoho nenaláká. celej ten business i v těch nejamatérštějších vodách je prorostlej pózama, lží, pozlátkem... já neříkám, že do toho člověk musí úplně zabřednout a dělat to taky tak, ale nějakou tak trochu superhero image je asi potřeba mít. může z toho bejt i cejtit, že si z toho děláš srandu, ale asi to nemůže bejt úplně upřímný a pravdivý. osobně je mi to taky proti srsti, protože je tam za tím zase dost lidský hlouposti, ale prostě je to asi tak (nebo já to tak aspoň vnímám).

Uživatelský avatar
Yogi
Příspěvky: 233
Registrován: 19 lis 2002 22:16
Vybavení

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od Yogi »

BISCUIT: To jsem samozřejmě zkoušel, ale buď nemám přehled nebo jsem to posílal na špatný nebo nevím, prostě ani ťuk. Pokud máš tip na nějakej label, kde by si to mohlo sednout obsahově, tak budu rád a ještě bych to klidně na zkoušku poslal, čas je. Ale já fakt nevím, labelů co se mi líbí je spousta, ale žádnej nesedí víc komplexně k tomu, co dělám. Na některý jsem málo jazzy, na jiný málo elektronika a taky co vím, tak dneska labely právě preferujou full package. Tj. nejen pěknej track od producenta, ale taky nějakej hype za ním a pokud tam není, tak riskujou nejistotu. Do první "větší nebo oficiálnější" desky prakticky téměř neznámýho člověka se nikdo moc nehrne.

Ad promo přes DJs a rádia, to samo řeším. Stanzimovi se tracky líbí a psal mi, že to bude hrát rád. Myclick na R1 mi hraje věci ze starýho EP prakticky co měsíc v jeho pořadech (tomu budu muset koupit nějakou hodně drahou láhev, protože se mu to zjevně líbí), J. Sedloň by taky něco mohl zahrát. Ale jak říkáš, to zas tak velkej posun nebude. Když jsem ve 2007 vyhrál Startér, tak byla zlatá doba downtempa a jelo to docela dobře na R1 a Wave, ale dneska je doba jinde.

Co se týče druhýho odstavce, určitě do nějaký míry souhlas, nad tím budu muset přemýšlet. Je fakt, že skvělý jazzmani dřou bídu s nouzí a jejich čísla na streamech i sockách jsou taky bídný, přitom nad nima slintám a kupuju kdeco z toho co je asi dneska hodně mimo. Na druhou stranu takovej Bonobo si drží pěknej standard, jde s dobou a roste neuvěřitelně a taky mi nejpřijde kdovíjak vyhajpovanej nebo super hero. Já si to posral 13 letou pauzičkou na rodinu, ale nelituju toho, naopak. Když vidím některý muzikanty kolem sebe po rozvodech, střídavý péče nebo žádná rodina, tak bych neměnil. Možná kdybych jel tehdy alespoň trochu kontinuálně dál, tak už jsem mohl mít skills o 10 let higher a promo asi taky.

biscuit
Příspěvky: 10633
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Jak řešíte expozici / dosah / poslechovost svojí muziky?

Příspěvek od biscuit »

neber to co píšu až úplně realisticky. samozřejmě trochu akcentuju, aby bylo jasnější, co chci sdělit ;-)

jinak r1 u nás je jasná věc, ale samo to nestačí. i když sám od sebe vím, že když jsem měl feedback od kluků, potěšilo mě to úplně nejvíc, protože jsem věděl, že jsou to srdcaři a mají to pod kůží a pohlazení od nich je jako pohlazení od maminky :-D

držím ti palce, ale jak jsi napsal na konci, život není jen hudba... a pak taky světská sláva - polní tráva ;-)

Odpovědět