Kurzweil PC3

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Odpovědět
Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman » 24 dub 2013 19:03

Před 2 lety jsem tady v už naprosto zoufalém rozpoložení z mizerné celkové zvukové kvality všech nových keyboardů a workstationů při stage použití s živou kapelou hodil do jednoho pytle Kurzweily s Korg, Roland a Yamahou... To jsem skutečně do té doby na žádný Kurzweil osobně živě nehrál, přitom ale hraju už asi 30 let a zpočátku celkem dlouho i na slušné analogové keyboardy, synty atd. Klasika estrádní a barová převzatá muzika. Bohužel já blbec tehdy nezareagoval na okamžité reakce zdejších kurzweilistů ve smyslu, že pokud chci obecně ten tučný analogový sound co měly všechny starší kvalitní analogy, tak z nových jedině Kurzweil to umí. Spíše jsem dal na negativní vyjádření jinde, že Kurzweily mají ještě horší a těžší editaci než ta velká trojka (Roland, Korg, Yamaha) a jsou těžší atd. Během těch dvou let jsem prodělal dalších hodně desítek tisíc, cause všechny pořízené nové klávesy od té "velké trojky" včetně některých top modelů i speciálních keyboardů a včetně třeba kompletní ARX Roland technologie pro synty i akustické nástroje, po počátečním nadšení z toho, co to všechno umí a zvuku ve studiových podmínkách přišlo jako obvykle naprosté zklamání, jak uměle, naivně, lacině, neoprůrazně, zkrátka mizerně to zní na stage v mixu jakékoli živé kapely. Naštěstí tedy mám a používám nadále svůj univerzál No. 1 - Roland XP-30 s 5x SR-JV boardy, který při 7kg váhy a naprosto čitelném a přirozením zvuku ve všech kategoriích zvuků v rámci jakékoli živé kapely včetně dechovky(!!!) považuji spolu s Yamahou SY99 za nejlépe znějící stage univerzály pro cover a revival muziku, samozřejmě až po analogových nebo elektromechanických originálech :-) Tedy považoval do doby, než jsem si pořídil Kurzweil a zjistil v PC editoru od Soundtower co to vlastně umí a zjistil na stage, že v některých kategoriích (akustické klavíry, e-piana typu Rhodes, veškeré organs zejména v layerech KB3 s VAST dohromady a symfonické zvuky) to má lepší celkový sound než obdobné banky u XP-30 (tedy moje léty upravené user patche se samply zkombinovanými z exp boardů i interních, zkrátka max. optiomalizované). Bohužel ne v kategoriích co už zde na fóru dříve zmiňovali někteří - žestě brass i sólové a některé etnic nástroje na country a folk - foukací harmoniky, pedal steelkytary, banjo apod, tyto mám na XP-30 v kvalitě při stage použití, že ani spoluhráči na podiu nepoznají, jestli třeba trubku nebo foukačku hraju já na XP-30 nebo vedle stojící hráč na skutečný nástroj :-) Ale věřím, že tyhle zvuky se dají doladit za pomocí samplů z Kore64 karty nebo user samplů. Ale zásadní pro mě je, že konečně jsem objevil i ze současné produkce něco, co dokáže znít v živý kapele přesně tak, aby člověk za klávesama nedělal pouze křoví, ale vyniknul, tedy zvukově v mixu kapely dostatečně vylezl i bez zesílení a přeřvání zbytku kapely, a to každým tónem i akordy, stejně jako se zvukově chovaly klasické analogy viz staré dobré Korgy Polysix nebo 61 + Moog Prodigy - s tím jsem vždy dostatečně prolezl i nad dvě kytary a jejich 100W lampových :-) Ty Kurzweily se chovají jako analog - je jedno do jakého aparátu to zapojím - hraje to přes všechno stejně dobře. To třeba Motif X, Roland Jupiter 50 s ARX nebo Korg PC3X (stejný samply a engine jako Kronos) zněly přes studiové highend super, ale přes PA nebo kombo s živou kapelou no proti už i tomu co dostanu z XP-30, natož proti Kurzweilu, jako dětská hračka nebo ať někoho neurazím, prostě jen jako křoví nebo při sólových partech á capella. Tak děkuji pane Kurzweil!!!

Uživatelský avatar
gari
Příspěvky: 146
Registrován: 20 úno 2009 09:37

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od gari » 24 dub 2013 21:45

Korg PC3X? Asi si myslel PA3X... Kazdopadne ak klavesak hra vela zanrov a k tomu este v kapele je dost harmonickych nastrojov (niekedy aj dve gitary su bez discipliny prilis :) ), tak je nemozne najst klavesovy nastroj, ktory bude v kazdom songu, s kazdym nastavenym potrebnym zvukom, na roznych podiach ci priestoroch a pri roznych aparatoch super dokonale zniet... v tomto este ziaden vyrobca nevyhovel a nevyhovie. Vzdy je to v rukach hudobnika, ako si poradi. Osobne som vystriedal rozne znacky a predal a kupil zase ine. No su len dva nastroje, ktore si ponecham a nepredam ich kvoli ich zatial najuniverzalnejsiemu pouzitiu a dobreho pocitu. A to je Kurz PC3x a Nord Stage, pretoze ma nikdy nesklamali ani po zvukovej stranke a ani po stranke prisposobenia sa akejkolvek situacii. Vzdy sa s nimi da odohrat vsetko tak, aby clovek nemusel rozmyslat ako to lezie von. Jedinu bolest, ktoru sposobuju je bolest ruk a krizov, ked to clovek musi nosit. Preto teraz poctivo hladam a rozhodujem sa, ci nedokupim nieco lahke 73 ci 76 klavesove bez tazkej mechaniky, ale mozno sa aj na to este vykaslem...:) predsa len netreba to zbytocne prehanat :)

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2651
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas » 25 dub 2013 02:09

countrymetal, ty si hotova chodiaca reklama na Kurzweil ! :D

Ono to bude jednak tou slabsou hudobnou historiou Japonska (pentatonika a tie cudne nastroje), ale aj japonskou tvrdohlavo-snazivou povahou. Proste Japonci "bojuju" s kazdym nastrojom - chcu mat v keyboarde zastupene vsetky kategorie nastrojov. Mnohe solove nastroje (ako vieme) su velmi rezistentne voci napodobovaniu syntezou. Japoncikom to, zda sa, nevadi. Daju tam vsetko. Aj ked je to polo-trapas a taha to usi... :x

NASTASTIE - Kurzweil sa tomutu pristupu vyhyba. Robia to, co vedia, a robia to dobre.
(Hammondy vynikajuce, simulacia church-organov Setup 130-135 a slaciky vseobecne - neskutocne !!!)

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman » 25 dub 2013 12:09

Na předcházející příspěvek - já vůbec nemám na mysli věrnost, tj. dokonalost a přesnost simulací a imitací jednotlivých nástrojů, ale celkový sound, tedy to co leze zvukařovi do mixu nebo slyšíš ze svýho komba na podiu, když za tebou řvou na plno bicí a vedle lampových 100W z kytar a bas. Když jsem hrál na analog polysynty i leadsynty nebo keyboardy typu strings, e-piano, třeba i na blbou Vermonu Piano/Strings a taky na první tzv. digitály v 80. letech včetně značek Casio, Hohner, Technics atd (což vlastně byly analogový oscilátory pouze tvořené digitálními IC - hradly, ve kterých ale byly stejně trazistory, celá skupina tranzistorů a pasivních součástek pouze pod jedním IC šasi, zkrátká žádné dnešní digitální simulace s DAC), tak jsem si vždy tzv. zahrál a hlavně vždy byl slyšet, i když si ostatní dělali co chtěli (zvukově a hlasitostně - čím víc dB, tím větší grády, tím to líp šlape, že... :-) Dneska nemůžu tahat plnej valník těch analogovejch krámů na každou tancovačku, tak logicky nejen já, ale každej používá nějaký univerzál, pokud tedy nejde hrát zrovna nějaký svůj vlastní koncert na předem daný třeba jen jeden typ (bank) zvuků. A jak jsem právě zjistil, z těch univerzálů nejen staré dobré XP-30, SY99, Alesis QS6.2 apod, ale i Kurzweily obecně svojí celkovou kvalitou výstupního soundu jsou schopny konkurovat na podiu čemukoliv. To, jestli třeba trubka na Kurzech zní věrně nebo ne moc věrně, alespoň pro mě není podstatné až tolik jako to, že prostě pokud zvolím program Trumpet, proleze to dokonale mixem, no když uslyším, že to není věrný zvuk trubky, ale spíš to zní jako syntezátor, no tak prostě trochu přizpůsobím hru, dělám víc výraz jako by to byl syntezátor, určitě všichni pamatují u lead syntů třeba Moog Prodigy nebo Korg MS-10 na konci manuálů schemata s polohami knobů a určitě u jednoho schematu byl popis "Trumpet" - a znělo to z pile vlny jako trumpeta? Určitě ne, ale byl to lead zvuk jako ďas. Pokud se podaří zvolit kombinaci samplů a upravit jakoukoli technologií program tak, že zní věrně, kovově a plně úplně do detailů stejně třeba jako živá trumpeta, třeba jak se mi podařilo v XP-30, tím lépe, ale pro klávesáka vlastně hůře - musí se vcítit do role trumpetisty, pravou rukou hrát, ale levou dělat výraz, aby z PA lezly skutečně zvuky i pazvuky, co běžně produkuje hráč na trumpetu. Jinak je to pořád jen imitace na synťák. Takže podle mne celé je to o hraní a představivosti (a znalosti hry na všechny ty cizí imitované nástroje) společně s celkovou kvalitou zvuku daného nástroje a až na posledním místě Okay jak moc nebo málo věrně si každý dokáže ten který nástroj přizpůsobit. Zkusil jsem si udělat layer z DX, Rhodes a Wurli piana - takový elektromechanický nástroj pochopitelně nikdy neexistoval, ale zvuk je to použitelný klidně do jakýchkoli evergreenů na doprovod do slok třeba nebo na jakýkoli blues-jazz jam a improvizace - je aspoň pro mne celkem inspirativní. A ejhle - na Kurzweilu tenhle e-piano mišmaš proleze i nad živou kapelu aniž bych musel nějak upravovat korekce nebo přidat volume!!! Stejně jako na XP-30, SY99... Bohužel když jsem si ten samý mišmaš pianový sound udělal na Motifu, Jupiteru 50 (z ARX technologií!!!), na Korgu PA3X, Rolandu Juno, Korgu M50, X50, Le nebo Karmě včetně exp. piano boardů!!! atd, tak to v kapele znělo, pardon, spíše jen tak syčelo, bzučelo a huhlalo jen jako křoví někde v dálce nebo po přidání volume a mnohačetné úpravě korekcí na daný typ PA to zase zbytečně a škaredě válcovalo všechno ostatní, zkrátka hnus velebnosti :evil: A stejně tak jakýkoli jiný kategorie zvuků.

Uživatelský avatar
gari
Příspěvky: 146
Registrován: 20 úno 2009 09:37

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od gari » 25 dub 2013 13:15

Vidim, ze si preluskal dost nastrojov... So vsetkymi menovanymi som sa nestretol, ale Juno a M50 su v tomto ohlade fakt nie dobre. Juno G som mal a pomerne skoro islo prec. Naopak ak niekedy v kapele zavalis niektory "hutny" zvuk z PC3 tak podaktori clenovia vyslovene jasaju ;) a celkova nalada ide nahor! Nielen ty sam si ho uzivas, a to je na nom skvele. Kazdopadne paci sa mi ako zanietene dokazes pisat a som si isty, ze aj v Kurzweili by to urcite ocenili :)

Uživatelský avatar
Keyboarder
Příspěvky: 170
Registrován: 04 říj 2009 10:45

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Keyboarder » 28 dub 2013 13:55

Namáte někdo navíc jednu xD kartu do PC3? Pokud ano, pište, prosím, na: l.sipula@seznam.cz
Kurzweil PC3K7+KORE64, Roland Combo VR09, iPad (Sunrizer, Sampletank, Korg iPolysix, Korg Module, Yamaha Synthesizer), Yamaha PSR740, PSR-S750

petersooon
Příspěvky: 12
Registrován: 03 kvě 2013 08:59

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od petersooon » 03 kvě 2013 09:12

Zdravím všechny ... tak jsem si udělal radost a pořídil své první kurzweily, sice LE61, ale je to bomba co to všechno umí! Ležím v manuálu, zkouším nahrávat stažené zvuky; už se asi nikdy pořádně nevyspím :D

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2651
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas » 03 kvě 2013 20:41

Ak je toto tvoj vstup do sveta klaves, tak to teda.... :shock:
Mnoho zdaru !!!

petersooon
Příspěvky: 12
Registrován: 03 kvě 2013 08:59

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od petersooon » 03 kvě 2013 21:08

Tak to určitě není první kontakt s klávesami ... mám ještě z minulého století Kawai K-4 synt, jenže Kurzweily jsou úplně jinde zvukově, hlavně je to o několik generací dál
Zkoušel jsem před tím Yamahu MOX, taky Korg Krome, tady piáno bylo skvělé, ale ... celkově první dojem, mno, nebylo to ono

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman » 06 kvě 2013 11:07

Tak už po pár týdnech s SP4-7 a nově i s PC3-K6 :D mohu ještě více potvrdit, že Kurzweil má naprosto bezkompromisní sound na stage a živý produkce, a to i po stránce programů z importovaných multisamplů. Moje user samply, které ve Waldorfu Blofeld a Rolandu Juno G zněly v živém mixu na stage mizerně (stejně jako všechny další interní zvuky v těchto nástrojích), v PC3K6 znějí plně a čitelně po celé klávesnici. Třeba nasamplované Vermona E-Piano zní v PC3K6 úplně stejně jako v originále Vermona a absolutně ne jako nějaký digi sampler (ani náznak nějaké digitalizace), asi si tu K6 polepím tou černou koženkou co je na E-pianu Vermona, s tou typickou vůní barového kouře :lol: Tak hlavně ať mi ještě jednou někdo řekne, že je to hlavně o kvalitě samplů a že softwarové sampler programy tím, že v PC mohou mít samply velikost řádově i v GB, musí zákonitě znít lépe. Naprostý nesmysl! Na nejnižší možnou hranici řádově desítek, max. stovek kB (na každý vzorek) stažené samply v PC3K6 znějí méně ostře a digitálně, více věrněji, muzikálněji, daleko lépe se prosazují v mixu atd než z PC software samplerů nebo z toho Waldorfu a Juno G. Takže je to hlavně o DAC převodnících a out preampech. A ty Kurzweil umí, kdežto Roland, Korg, Yamaha už asi ani moc ne a poctivý stage sound svých starších stanic dnes nahrazují zřejmě nějakou levnou čínskou knowhow na moderní digitální studiový high-end sound, což je ovšem nepoužitelné na stage pro simulace klasických keyboardů i akustických nástrojů, jak jsem zjistil.

A jedna maličkost pro majitele SP4-7: interní ROM je shodná s SP5-8, tj. i když obsahuje pouze 128 továrních + 64 user programů, je v ní přes 800 samplů a keymaps pravděpodobně zcela totožných jako v SP5-8 (ale nikoliv přes 900 jako v LE, nezkoušet přehrát ROMku z PC3 LE do SP4-7 nebo do SP5-8 - nevejde se tam vše a zhavaruje!!!), proto lze do SP4-7 nahrát i vlastní zvuky z PC3 (K nebo LE) a fungují v tom nejen všekeré programy vytvořené na PC3 z KB3 organ a VA-1 syntézy, ale vlastně i skoro všechny z VAST a ROM vzorků! Pomocí PC editoru od Soundtower za necelých 70 USD lze v SP4-7 přepisovat i interní tovární banky, takže lze nahrát a nahradit všech 128+64 zvuků dle libosti, pouze efekty je třeba nahradit zvlášť, interní v SP4-7 jsou jinak řazené než v PC3 a nelze je přidávat ani nahrazovat pomocí PC editoru, což ale vůbec nevadí, kvalitativně jsou naprosto stejné jako v PC3K. Tak lze do SP4-7 dostat i tovární a user programy původně z K2000 a K2500, pouze po jejich předchozí konverzi do PC3(K). Tím považuji SP4-7 za nejlepší stage piano všech dob, je lehčí než PC3-K6 a ta oktáva a něco navíc proti K6 je výhoda na stage, zvuk z toho leze cca stejně kvalitní jako z PC3-K6. A přitom nejsou na délku o nic moc delší než jiné 5-oktávové, protože na délku končí těsně za klávesnicí, všechny ovladače jsou nahoře na panelu nad klávesnicí, jak prozíravé - takhle se mi to snadněji ovládá a taky se to vejde i ve futrálu na zadní sedadlo do auta, což žádné jiné 6 a více oktávové nevešly. Programy nahrané do SP4-7 mohou mít stejně zón jako v PC3, takže i všechny ty fantastický akustický a e-piana z 15-25 zón na program ze všech K2k až PC3K modelů lze třeba v PC3(K/LE) ještě uživatelsky doupravit a nahrát do SP4-7 a zní to tam v plný parádě! Pokud nebudu vyloženě potřebovat zvuky ze svých samplů, na žádné podium K6 tahat nebudu, ale vezmu si vždy raději stage piano SP4. A když se potom v SP4 udělá třeba setup ze dvou importovaných user programů např. Memorymoog#4 a Old Jupiter Pad (původně user programy pro K2500), se stage pianem to nemá už nic společnýho, protože konkrétně tenhle polysyntový setup zní v živém mixu líp - plněji, analogověji, průrazněji atd než jakýkoli mně známý novější VA včetně Roland Jupiter 50 a ... teď už je asi zbytečné jmenovat dále, podle mě Jupiter 50/80 je zvukově asi nejlepší současný VA a ROMpler emulátor všech klasických syntezátorů, ale do studiových podmínek, ne na stage. No to taky, ale musí být zajištěn high-end sound stejně jako ve studiových podmínkách. Ale bez PC editoru, příp. bez možnosti tvorby programů na míru v PC3(K/LE) má SP4-7 smysl opravdu jen jako stage piano, nikoliv univerzální keyboard a už vůbec ne stage VA polysynt. S tím editorem, příp. kdo má na editaci nějaký plný PC3(LE,K), tak rozhodně ano, SP4 i jako komplexní stage univerzální základ. Když vezmu v potaz cenu, tak je SP4 naprosto bez konkurence, včetně čehokoliv od Nord (ten má pouze lepší Wurli simulace, jinak ale nic, buď rovnocenné nebo SP4-7 jednoznačně více možností při cca stejné celkové kvalitě zvuku, akustické klavíry a Rhodes piána má podle mne na první dojem lepší Kurzweil SP4-7 - tedy ne ty interní se zbytečně moc efekty, ale user upravené a importované z PC3, třeba tak syrový drsný Rhodes piano, co jde udělat na PC3(K/LE), jsem ještě nikdy na ničem jiném neslyšel, ale zcela jako originál to samozřejmě ani zde stále není, zde ale spíše už jen pocitově ze hry samotné, nikoli zvukem...

A ještě jeden postřeh, myslím, že Kurzweil nezvolil vhodné označení pro PC3 LE - kdo totiž zná Korgy, tak jistě ví, že plné Tritony Studio měly kvalitní i stage sound, třeba piána a simulace klasických keyboardů, zatímco Triton Le byl zvukově spíše jedna velká mizerie, zejména co se týče akustickýho piána na stage použití, takový ten typický Korgácký laciný digitální nádech a tenký, poloviční sound. Kurzweil SP4 i LE i nejvyšší PC3K verze znějí naprosto stejně dobře všechny, možná jen u SP4 je patrný zcela v nejnižších tónech občas horší antiliasing, tedy pronikání zbytkových vyšších kmitočtů po digitalizaci do celkového zvuku, což tam samozřejmě nepatří, ale v každém mixu se to určitě snadno ztratí, Roland, Korg i Yamaha je na tom v tomto směru daleko hůře :mrgreen:

Martas
Příspěvky: 40
Registrován: 25 srp 2009 22:51

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Martas » 06 kvě 2013 12:15

Ahoj,
chci se zeptat, jesti by nebylo mozne u PC3K8 nejak zvysit pamet na samply? Treba vymenou za pamet s vyssi kapacitou?? Bylo by to prijemne vylepseni :-)
A jaky software se da pouzit na staveni vlastnich keymaps ze svych vzorku. V Editoru co mam (SoundTower) je sice tlacitko edit keymaps, ale nejak se mi to nepodarilo rozchodit...
Diky Martin

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2651
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas » 06 kvě 2013 14:47

Ne, neslo. Neni to "open system" ako PC ci Mac, a ani to neni obycajna RAM, ale nejaka staticka (a ani nie obycajna Flash).
Prijemne by to bolo :? , ale uz si skusal nahrat naraz 64MB? Vraj to trva priserne dlho. :(
Na forach odporucaju zabudnut, ze je to RAM, a rozmyslat o nej ako o Flash ROM.

Martas
Příspěvky: 40
Registrován: 25 srp 2009 22:51

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Martas » 07 kvě 2013 19:57

Hmmm.., ja jsem si to myslel, ale pro jistotu jsem se zeptal. Vim, ze se samply do nastroje natahujou strasne dlouho, pouzivam tu RAMku jako rozsireni podle svych predstav. Na rychlejsi a castejsi vymeny samplu podle potreby pouzivam Motifa. Ale i tak diky za odpoved :-)
A vite nekdo o nejakem tom softwaru na tvorbu vlastnich keymaps??
Dik M.

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2651
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas » 08 kvě 2013 01:43

Pokial viem, tak okrem SoundTower na PC3 nic ine nie je. On to mal robit ten ST, ale asi to nedotiahli. Kedze mam PC3, tak som to doteraz netestoval... :| Takze asi manualne...

gasma
Příspěvky: 63
Registrován: 19 pro 2008 22:56

Klavesnice TP40L

Příspěvek od gasma » 13 kvě 2013 13:12

Ahoj všem,nevite nekdo nahodou o moznych zmenach pripadne variantach klavesnice TP40L.Pred mesicem jsem testoval v kytarach cz Kurzweil PC3LE8 limitovana edice a nastroj mel znatelne tuzsi klavesnici nez PC3K8.Zhodli jsme se na tom dva, kteri jsme náhodne vybirali nastroj.
Pritom je v obou nastrojich alespon na strankach kurzweilu shodna klavesnice a to TP40L.
Diky za postrehy.

Odpovědět