ROLAND FANTOM-G
To je drsná kritika!JamezX píše:Neural_I: Já ho používám právě jako master keyboard. Jinej nemám. Mám k němu moduly Motif XS, JV 880 a 1080 a bohužel musim říct, že skoro ve dvacet let starym JV 1080 jsou lepší zvuky než v současné "vlajkové lodi" Rolandu Hardwarově je Fantom velmi zajímavý nástroj, ale softwarově je to neskutečně odfláknutý a to bohužel včetně zvuků. Vzorky jsou slabý - asi abychom si koupili ARX, ale pak nechápu, proč jen dva sloty. A co se týče nastavení patches - tak to se zdá být neuvěřitelný. Ten člověk co to dělal byl snad vožralej, jinak si to neumim vysvětlit. U koncertního piana nehraje půlka klávesnice, některé patche jsou zcela totožné, u většiny je nastaven pitch bend na Catch+Last, takže nasadit tón níž a pak ho dotáhnout nelze a spousta a sposta dalších věcí - to bych psal na dvě stránky - fakt nepochopitelný. Nejlepší zvuky jsou v Motif XS - z toho co mam já.
Kroutím hlavou nad každým podobným výrokem.
Někdo křičí" Kurzweil už je přežitek do současné muziky skoro nepoužitelný, jiný Yamaha je měkká, Roland má slabé vzorky, Korg bez efektů nehraje, atd.
To jsou prostě nesmysly. Chyba určitě není na straně těchto synthů.
Kdybych měl dostatek finančních prostředků, koupil bych všechny, ne proto, že jsem synth_úchyl, ale proto, že se mi všechny líbí a každý z nich je tak originální a nezastupitelný.
To je možná drsná kritika, ale hlavně je pravdivá. Co se týká vzorků, to je jistě subjektivní, ale co se týká zpracování patchí to je prostě neuvěřitelně sprasený. Nechápu, jak to Roland mohl vůbec pustit ven. Fakt nechápu. Kdyby ten syntík dělal Pepa Vonásek s.r.o. - tak přimhouřim oko, ale Roland ? Nejhorší je, že teď člověk vlastně neví, jak ty zvuky měli znít. Ve Fantomu jsou vzorky, které nejsou v patchích vůbec použitý. A když chceš mít dobrej zvuk, tak si ho prostě musíš udělat .. nebo lépe řečeno opravit. Já dlouho muziku nedělal, takže mi tu zbyl syntík někdy z před 20 lety - JV 1080 .. ten znám dobře ... řekl jsem si koupím to nejlepší .. ten syntezátor snů, tu vlajkovou loď Rolandu. No to je mi tedy Rolandu fakt líto Vnitřní struktura patches je téměř stejná jako u JV1080 - 20ti letý pokrok Rolandu = STEP LFO .. to je jediný, co je tam navíc. Smutný. Tak sem si koupil ještě MOTIF-RACK XS - to je panečku jiný kafe. Nikdy jsem žádnou Yamahu neměl. Arpegiátor - skoro 7000 typů - Roland celých 88 A co je důležitý .. stejně jako jsem to cítil u JV1080 i u Motifu je cítit, že si s těmi nástroji někdo vyhrál - u Fantomu je jasný, že to někdo chtěl mít hodně rychle za sebou, tak pro jistotu nechál pár zvuků úplně stejných, někde zapoměl pár parametrů z předešlýho zvuku .. nastavení pitchbendu nechal stejný skoro u všech zvuků, takže když si dáš bezpražcovou basu, tak skluz neuděláš no. Ale co, však oni si to ti naši přiblblý uživatelé nějak dodělaj ... nakecáme jim, že je to sytník snů a hlavně, že budou kupovat To samý platí o ARX-01 - prej že Super Natural ... to je zas tak .. nějak to pojmenujem .. k běžným parametrům přidáme pár obrázků a všichni budou na větvi .. a taky že jo .. 2x pitch .. jednou se to jmenuje Shell Opeth podruhý Head Tuning ... každopádně je to obyčejný nastavení pitch samplu .. i když sem někde v Roland demu slyšel, že to "opravdu ale opravdu není jen obyčejná výška tónu". No je to prostě jen obyčejná pitch. Muffling - nastavení obálky, mic position - jakejsi equlizer a buzz pro jistotu nefunguje. Skvělý, hlavně že se u toho hejbou obrázky.Martin píše:
To je drsná kritika!
Kroutím hlavou nad každým podobným výrokem.
Někdo křičí" Kurzweil už je přežitek do současné muziky skoro nepoužitelný, jiný Yamaha je měkká, Roland má slabé vzorky, Korg bez efektů nehraje, atd.
To jsou prostě nesmysly. Chyba určitě není na straně těchto synthů.
Kdybych měl dostatek finančních prostředků, koupil bych všechny, ne proto, že jsem synth_úchyl, ale proto, že se mi všechny líbí a každý z nich je tak originální a nezastupitelný.
No prostě si myslím, že tohle si silnou kritiku zaslouží. Já osobně si teda na Rolanda dám už zatracenej pozor
JamezX : trosku by som bol opatrny s tym ze Fantom G je synthesizer.. ja si skor myslim ze gro celeho tohoto nastroja je o tom ze je to v prvom rade Workstation... ono je to v podstate najskor Workstation a az potom je to dajaky ten ROMpler/Sampler a az pridanim ARX( taky este neexistuje ) by to mohol byt synthesizer ako v pripade PLG a MOTIFa( to je tiez len ROMpler ) ...
ja si zas myslim ze vyroba zvuku na FG je vcelku vsestranna.. je tam mrte parametrov( nepoznam JV1080 ) ktore mozes nastavovat.. neviem co by som od "samplera" mohol viac cakat.. VA to nie je, na to je GT alebo SH201.. ale inak som spokojny... je pravda ze ja zas pouzivam FG hlavne ako sequencer a zvuky pouzivam z inych nastrojov.. ale ze by mal FG slabe zvuky, sa zas povedat neda..
otazka je "Co je to vlastne ten slaby zvuk?"
je to masina na komponovanie a z hladiska toho ze si ju zoberies zo sebou( ked sa bavime o FG6 ) niekam na mesiac, tak mas mrte zvukov ktore mozes pouzit a potom ked donesies do studia, len zamenis za nove z dalsieho gearu ak je treba...
nakoniec, zvuky si mozes spravit svoje a tie by uz mali splnat subjektivne poziadavky na kvalitu samotneho autora...
tot zas moje experiences
ja si zas myslim ze vyroba zvuku na FG je vcelku vsestranna.. je tam mrte parametrov( nepoznam JV1080 ) ktore mozes nastavovat.. neviem co by som od "samplera" mohol viac cakat.. VA to nie je, na to je GT alebo SH201.. ale inak som spokojny... je pravda ze ja zas pouzivam FG hlavne ako sequencer a zvuky pouzivam z inych nastrojov.. ale ze by mal FG slabe zvuky, sa zas povedat neda..
otazka je "Co je to vlastne ten slaby zvuk?"
je to masina na komponovanie a z hladiska toho ze si ju zoberies zo sebou( ked sa bavime o FG6 ) niekam na mesiac, tak mas mrte zvukov ktore mozes pouzit a potom ked donesies do studia, len zamenis za nove z dalsieho gearu ak je treba...
nakoniec, zvuky si mozes spravit svoje a tie by uz mali splnat subjektivne poziadavky na kvalitu samotneho autora...
tot zas moje experiences
EXCOM: To máš jistě pravdu. Kdybych byl s Fantom tak nespokojený, jak to z té mé kritiky asi vypadá, už bych se ho dávno zbavil. Naopak .. já si nemyslím, že je to úplně špatný nástroj. Jen mně prostě štve, že jsou tam úplně zbytečný chyby. Snad to odstraní v dalších firmware To jak Fantom vypadá, display, Live mod .. to všechno jsou věci úžasný. Četl jsem hodně kritiky na piana ve Fantomu. Já si zas nemůžu pomoct, mně se moc líbí. Např. Yamaha má krásný piana ale po chvíli hraní mi přijdou takový trochu rozplizlý. Yamaha má všechny zvuky takový jemný - krásný .. až přeslazený .. Roland je zas takovej drsoň Yamaha je zkrátka holčička a Roland drsnej puberťák .. akorát potřebuje vymačkat pár beďarů
no ja som mal za to ze Yamaha je drsnejsia a Roland je preslazeny teda aspon aj ludia tu na ezone to tak pisaliJamezX píše:Yamaha má všechny zvuky takový jemný - krásný .. až přeslazený .. Roland je zas takovej drsoň Yamaha je zkrátka holčička a Roland drsnej puberťák .. akorát potřebuje vymačkat pár beďarů
Koho ste potkali, co vám to nalhali ? Kdepak. Roland je drsnej a Yamaha je jemná. Poslechni si songy na motifator.com ... i když se jedna třeba o drsnej styl, tak je to takový uhlazený. Když slyšíš něco z Fantoma tak je to takový syrovější .. mně to teda aspoň tak připadneEXCOM píše:no ja som mal za to ze Yamaha je drsnejsia a Roland je preslazeny teda aspon aj ludia tu na ezone to tak pisali
No veru...pridavam sa....su to vsetko sice iba subjektivne pocity a kazdy si pod nejakym takymto opisnym vyrazom moze predstavit nieco ine..ale pokial sa teda hybeme v tejto terminologii, tak tiez by som povedal ze Roland je daleko jemnejsi nez Yamaha.....ta ma daleko tvrdsi a v mixe prieraznejsi zvuk.....co je niekedy dobre a niekedy zase nie.....neda sa jednoznacne povedat ze tento nastroj je zly ...a tamten zase dobry.....vsetko je to vec mnohych pohladov a sposobu pouzitia...
- SoundsFine
- Příspěvky: 511
- Registrován: 28 črc 2008 15:29
Hele a nemáš to nějaký rozbitý?JamezX píše: Já dlouho muziku nedělal, takže mi tu zbyl syntík někdy z před 20 lety - JV 1080 .. ten znám dobře ... řekl jsem si koupím to nejlepší .. ten syntezátor snů, tu vlajkovou loď Rolandu. No to je mi tedy Rolandu fakt líto Vnitřní struktura patches je téměř stejná jako u JV1080 - 20ti letý pokrok Rolandu = STEP LFO .. to je jediný, co je tam navíc. Smutný. Tak sem si koupil ještě MOTIF-RACK XS - to je panečku jiný kafe. Nikdy jsem žádnou Yamahu neměl. Arpegiátor - skoro 7000 typů - Roland celých 88 A co je důležitý .. stejně jako jsem to cítil u JV1080 i u Motifu je cítit, že si s těmi nástroji někdo vyhrál - u Fantomu je jasný, že to někdo chtěl mít hodně rychle za sebou, tak pro jistotu nechál pár zvuků úplně stejných, někde zapoměl pár parametrů z předešlýho zvuku .. nastavení pitchbendu nechal stejný skoro u všech zvuků, takže když si dáš bezpražcovou basu, tak skluz neuděláš no. Ale co, však oni si to ti naši přiblblý uživatelé nějak dodělaj ... nakecáme jim, že je to sytník snů a hlavně, že budou kupovat To samý platí o ARX-01 - prej že Super Natural ... to je zas tak .. nějak to pojmenujem .. k běžným parametrům přidáme pár obrázků a všichni budou na větvi .. a taky že jo .. 2x pitch .. jednou se to jmenuje Shell Opeth podruhý Head Tuning ... každopádně je to obyčejný nastavení pitch samplu .. i když sem někde v Roland demu slyšel, že to "opravdu ale opravdu není jen obyčejná výška tónu". No je to prostě jen obyčejná pitch. Muffling - nastavení obálky, mic position - jakejsi equlizer a buzz pro jistotu nefunguje. Skvělý, hlavně že se u toho hejbou obrázky.
No prostě si myslím, že tohle si silnou kritiku zaslouží. Já osobně si teda na Rolanda dám už zatracenej pozor
Pro mě je JV1080 úplně mrtvý stroj pod dekou. Pracovat s tímto sample-playerem bylo úděsné. Ale z této řady hraje všechno pod dekou a až teprve XV (identické patche jako JV2080) zas má slušné převodníky a kvalita zvuku je jako u staré-dobré JD. Jak říkám 1080 mrtvý a pod dekou. Tam měly smysl pouze JS-RV80. Ano, tyhle presety byly vymazlený. Ale řada z těchto presetů jsou i ve FantomG. (respektive jsou ještě jsou vylepšeny o artikulaci a naprogramovány kontrolery včetně pedálů). Klavíry, které jsou ve F_G definitivně rozhodly, že jsem se nedávno zbavil nesmyslných "hyper-knihoven" Ivory a The Grand. Basy jsou převzaty z "Bass Legends" od Spectasonics. Není nástroj, který by měl takovou sílu v akustických basách! Kytary - jak akustické tak simulace aparátů... který HW nástroj má takouvou zbraň jako COSM? ASR 2 E.Piána : opět lze říct - nádherně zpracováno, uživatelské prostředí komfortní záležitost a super natural zvuk. Je radost se v tom do nekonečna babrat.
Jak říkám, nemáš to třeba rozbitý?
uplny suhlas. teda aj s Pytkinom aby sa nenastvalhubert píše:No veru...pridavam sa....su to vsetko sice iba subjektivne pocity a kazdy si pod nejakym takymto opisnym vyrazom moze predstavit nieco ine..ale pokial sa teda hybeme v tejto terminologii, tak tiez by som povedal ze Roland je daleko jemnejsi nez Yamaha.....ta ma daleko tvrdsi a v mixe prieraznejsi zvuk.....co je niekedy dobre a niekedy zase nie.....neda sa jednoznacne povedat ze tento nastroj je zly ...a tamten zase dobry.....vsetko je to vec mnohych pohladov a sposobu pouzitia...
este ze tieto dni jeden typek z roland clan spravil video a rovno ako keby cital tuto temu a to ako si vytvorit a pracovat s novym patchom
http://www.vimeo.com/3383645
a je celkom prijemny na pozeranie, odporucam...
http://www.vimeo.com/3383645
a je celkom prijemny na pozeranie, odporucam...