no, podla mna nema ani jedno
Roland XP-30
Re: Roland XP-30
nesuhlasim .. odrazy vzdy nejake su .. aj ked sampluju dany nastroj , vzdy tam nejaky odraz/priestor je .. nejde o umele efekty .. ale o prirozdeny priestor, ktory vo vzorkach je ..MDudas píše: ↑27 lis 2017 23:48pytkin, ale ved ... stereo priestor pocujes len vdaka odrazom. keby si bol v anechoickej komore, tak trumpeta bude skoro-mono. Cim dalej od Teba, tym viac mono. Trumpeta na podiu detto - cez mikrofon a PA ma iba panoramu z mixu a priestor haly, t.j. zvuk vzdialenej "skoro-mono" trumpety.
Porovnavanie stereo ? To by bol len suboj efektovych jednotiek.
Re: Roland XP-30
Jejda jejda, to akorát dva lidi (Amorph, MDudas) tady rozumí akustice? S některýma si tu připadám spíš jako v hudební přípravce
Byl jste někdo v nejmodernějším koncertním sále SONO centrum v Brně, kde jsou z dobré poloviny místa totálně mimo optimální stereo poslechovou oblast? Je tam plošné pokrytí celého hlediště z mnoha zdrojových míst. Logicky stereo tam možné není. Přesto např. koncertní grandpiano a mr. Rick Wakeman byli i v mono výsledném režimu nazvučeni a zvukově působili dokonale až famózně. I na vesnický tancovačce máte na podium do odposlechů z Auxů na mixu vrácen vždy MONO signál, a to i ze stereo vstupů. Což doufám nikdo s live kapelou stereo režim jednotlivých nástrojů ani neprovozuje, páč by třeba u takovýho stereo klavíru lidi v levém přísálí slyšeli jenom spodní polovinu klaviatury a lidi v pravé části sálu jenom horní polovinu klaviatury klavíru. Kolik jich obvykle sedí na zábavě uprostřed sálu v ideálním poslechovém stereo prostoru? Ani zvukař tam není...
A přitom se dle ukázek hodnotí obvykle nesmyslně, když jeden imitovaný nástroj nabraný samozřejmě sólo á capella zabírá celou šíři stereo panoramy a celé kmitočtové zvukové spektrum, tak se to líbí, že to zní bohatě, na první dojem jako vlastně celá už zmasterovaná kapela. Tak a pak s tímhle zvukem vylezte na podiu s live kapelou, kde vás zvukař pustí v monu a budete možná překvapeni, že zvukově kdybyste tam nebyli vůbec, tak by to i naopak pomohlo kapele jako celku k pročištění zvuku od zbytečného balastu. XP-30 a několika dalších stanic s podobně řešenými obvody se tohle netýká - dají stejně super akusticky plnohodnotný zvuk už od základu i bez efektů a v monu.
Jako přít se s kýmkoliv o tom, že akustická trumpeta nebo sax sejmutý klasicky jedním mikem zní pak z PA mono (tj stejně z levé i pravé bedny nebo arraye) a ne ani stereo ani jinak “prostorově”, to jako si děláte srandu nebo co? Jestli na rohu podia stojí trumpetista nebo PA bedna s tím samým zvukem trumpety tak se snad akustika prostoru, odrazy atd týkají obou stejně ne??? Nebo jaký je rozdíl ve vzdálenosti 10m mezi zvukem z přední roury trumpety, co z toho ten zvuk leze ven a zvukem z membrán reprosoustavy odkud je zvuk trubky v nezměněné podobě reprodukován?? Pointa je v tom, že když dám na XP-30 zvuk sólové trumpety, saxu (rozeznatelně alt - tenor) atd, a zahraju rozumně, tj jen finesy co skutečně lze a co zahraje i živej trumpeťák nebo saxofonista, tak z tý samý bedny, odposlechu atd nikdo nepozná, kdo zrovna co zahrál, zní oboje shodně. Aspoň mně to takhle jde a dokonce mne to tak baví
Jak jsem napsal v úvodním postu, s PC3K, Fantomem G, FA06, M3 atd se mi to nikdy nepodařilo, tam i hudební blb s jedním uchem by hned poznal, co je živý nástroj a co klávesová náhražka, byť mnohdy taky zajímavá a zvukově výborná. Asi tak. Pusťte si z jiný větve fóra “co právě posloucháte” co jsem tam cca před měsícem postnul Brooklyn organ school - Tubular Bells, co hrajou newyorské žačky, trochu je z toho poznat rozdíl mezi jednotlivými vintage keyboardy co napsaly historii, ale hlavně je tam patrný rozdíl mezi lead Moogy jedním starým dobrým a jedním novým, tak asi takovej rozdíl čekejte i od simulace čehokoliv na XP-30 a toho samého třeba na Krome, Kross, Mo/xf, FA, Hammondu SK-1 (doplňkové pcm zvuky), ale i na třeba Jupiteru 50, kde by to ani nikdo nečekal - vizuálně a mechanicky jeden z nejkrásnějších nástrojů co jsem kdy poznal, a zvukově takový aušus (proti XP-30 v mono režimu na stage s kapelou). Pokud není co s čím srovnávat, tak určitě to, co právě mám, je vždy ideální - ano chápu. Já si nejen mohl, ale vyloženě už i chtěl vybrat a nechat jiný main stage nástroj než XP-30, ale když nic jinýho tak dobře zvukově nezní, tak proč měnit lepší za horší, jenom kvůli značce? Jo tak jsem chvíli fungoval taky, velký nápis Kurzweil se opravdu zdáli vyjímá dokonale, ale celý kšefty se odehrály stejně jenom na XP-30, tak později jsem už PC3K ani nezapojoval, když jsem z toho žadnej zvuk nepoužil, jednoduše protože podobný rejstřík byl na XP-30 zvukově v live mixu lepší, výraznější, vždy více vpředu posazený v celkovém mixu. Obdobně s ostatními nástroji co jsem jmenoval. Byl jsteněkdo v SONO centru na koncertu S.B.B.? Klávesový mág Josef Skrzek tam uff sakramentsky dobře čaroval na svoje vintage Moogy přes celolampové aparáty, ale nevím kde nechal pod něma svůj ARP Omni a Rhodes Piano nebo klavír co měl kdysi, co pamatuju na jejich koncertech v ‘80 letech - taky pěkně třepaly nohavicema, teď měl na podklady Roland RD myslímže 300 - byl to slitej mišmaš hudebního bordelu, že ani nebylo poznat, jestli to je piano nebo varhany nebo co na podklad.. I zde by XP-30 dala o dva levely lepší výsledek. Stejně jako zvukově kvalitativně podobné stroje Yamaha SY99 nebo Alesis QS6.1 a další. Vlákno se mohlo nazvat spíše XP+SY+QS, zaslouží si uznání za top zvuk univerzálních imitací všechny rovnocenně..

Byl jste někdo v nejmodernějším koncertním sále SONO centrum v Brně, kde jsou z dobré poloviny místa totálně mimo optimální stereo poslechovou oblast? Je tam plošné pokrytí celého hlediště z mnoha zdrojových míst. Logicky stereo tam možné není. Přesto např. koncertní grandpiano a mr. Rick Wakeman byli i v mono výsledném režimu nazvučeni a zvukově působili dokonale až famózně. I na vesnický tancovačce máte na podium do odposlechů z Auxů na mixu vrácen vždy MONO signál, a to i ze stereo vstupů. Což doufám nikdo s live kapelou stereo režim jednotlivých nástrojů ani neprovozuje, páč by třeba u takovýho stereo klavíru lidi v levém přísálí slyšeli jenom spodní polovinu klaviatury a lidi v pravé části sálu jenom horní polovinu klaviatury klavíru. Kolik jich obvykle sedí na zábavě uprostřed sálu v ideálním poslechovém stereo prostoru? Ani zvukař tam není...
A přitom se dle ukázek hodnotí obvykle nesmyslně, když jeden imitovaný nástroj nabraný samozřejmě sólo á capella zabírá celou šíři stereo panoramy a celé kmitočtové zvukové spektrum, tak se to líbí, že to zní bohatě, na první dojem jako vlastně celá už zmasterovaná kapela. Tak a pak s tímhle zvukem vylezte na podiu s live kapelou, kde vás zvukař pustí v monu a budete možná překvapeni, že zvukově kdybyste tam nebyli vůbec, tak by to i naopak pomohlo kapele jako celku k pročištění zvuku od zbytečného balastu. XP-30 a několika dalších stanic s podobně řešenými obvody se tohle netýká - dají stejně super akusticky plnohodnotný zvuk už od základu i bez efektů a v monu.
Jako přít se s kýmkoliv o tom, že akustická trumpeta nebo sax sejmutý klasicky jedním mikem zní pak z PA mono (tj stejně z levé i pravé bedny nebo arraye) a ne ani stereo ani jinak “prostorově”, to jako si děláte srandu nebo co? Jestli na rohu podia stojí trumpetista nebo PA bedna s tím samým zvukem trumpety tak se snad akustika prostoru, odrazy atd týkají obou stejně ne??? Nebo jaký je rozdíl ve vzdálenosti 10m mezi zvukem z přední roury trumpety, co z toho ten zvuk leze ven a zvukem z membrán reprosoustavy odkud je zvuk trubky v nezměněné podobě reprodukován?? Pointa je v tom, že když dám na XP-30 zvuk sólové trumpety, saxu (rozeznatelně alt - tenor) atd, a zahraju rozumně, tj jen finesy co skutečně lze a co zahraje i živej trumpeťák nebo saxofonista, tak z tý samý bedny, odposlechu atd nikdo nepozná, kdo zrovna co zahrál, zní oboje shodně. Aspoň mně to takhle jde a dokonce mne to tak baví

Re: Roland XP-30
Spousta řečí a kde nic, tu nic. Hoď sem klavírní skladbu a příslušný midi soubor, uvidíme
Re: Roland XP-30
pekny viral na XP-30
Re: Roland XP-30
Tak toto uz nie. To ani neni mozne z akustickym klavirom dosiahnut. Ci lavy mikrofon poprosim ze nech berie iba lavu ruku?ZFarkas píše: ↑28 lis 2017 14:09... třeba u takovýho stereo klavíru lidi v levém přísálí slyšeli jenom spodní polovinu klaviatury a lidi v pravé části sálu jenom horní polovinu klaviatury klavíru. Kolik jich obvykle sedí na zábavě uprostřed sálu v ideálním poslechovém stereo prostoru? Ani zvukař tam není...

Re: Roland XP-30
kurva .. ze sme vobec daco pisali o mono a stereo ..
Re: Roland XP-30
Skvelá téma na flamewar.
To demo znie celkom dobre, vzhľadom na vek XP-30, ale úprimne, na zvuk Kurzweilu sa nechytá ani omylom. Stačí si pustiť napríklad demo z moose attack a máme jasno.

Re: Roland XP-30
> To demo znie celkom dobre
To myslis vazne ? Ved to znie jak ked seba pustis 2 yamaha psr samohrajky, kazda na inom tempe hra inu skladbu
To myslis vazne ? Ved to znie jak ked seba pustis 2 yamaha psr samohrajky, kazda na inom tempe hra inu skladbu