Roland XP-30
Re: Roland XP-30
XP-30 bola dajaka Low-Cost seria?
Re: Roland XP-30
no fakt je ze xp30 mal ako jediny z celej xp/jv/jd serie 24 bit DAC, ostatne mali 18bit
Re: Roland XP-30
tak to preto ten "analogovy" zvuk
Re: Roland XP-30
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
Re: Roland XP-30
Tak to je ovšem hezká katarze dramatu 

hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
- Keyboarder
- Příspěvky: 227
- Registrován: 04 říj 2009 10:45
- Vybavení
Re: Roland XP-30
XP30 jsem sice nikdy neměl, ale podle mých informací má stejná střeva (čili stejné samply, zvuky i převodníky), jako modul JV2080, který jsem si kdysi chtěl koupit (cca 2002), a měl ho zapůjčený asi 2 týdny doma a porovnával s Ensoniqem MR rack, který byl mým druhým adeptem na koupi. Jak si myslíte, že to asi dopadlo?

Netvrdím, že XP30 je špatná, ale dělat z ní kultovní nástroj mi příjde přinejmenším úsměvné.
Slovy klasika:
"Dal jsem si tu práci a projížděl na YT různé koncerty a udělal si čárku vždycky, když jsem na pódiu uviděl XP30.
Ani jednou, pánové!!!"

Re: Roland XP-30
To je skvělá zpráva, žádné drama

Re: Roland XP-30
https://www.roland.com/global/products/xps-30/
tohle neni v EU dostupne ne?
"The XPS-30 is only available in certain regions."
tohle neni v EU dostupne ne?
"The XPS-30 is only available in certain regions."
Re: Roland XP-30
No mas zle informacieKeyboarder píše: XP30 jsem sice nikdy neměl, ale podle mých informací má stejná střeva (čili stejné samply, zvuky i převodníky), jako modul JV2080


JV-80 32k sample rate DAC: 18-bit PCM69P
JV-90 32k sample rate DAC: 18-bit PCM69AU-1
JV-880 32k sample rate DAC: 18-bit PCM69AP (main out)*
JV-1080 32k sample rate DAC: 18-bit UPD63200GS-E2
JV-2080 32k sample rate DAC: 18-bit PCM69AU
XP-30 32k sample rate DAC: 24-bit AK4324
XP-50 32k sample rate DAC: 18-bit UPD63200GS-E2
XP-60 32k sample rate DAC: 18-bit PCM69AU
XP-80 32k sample rate DAC: 18-bit PCM69AU
JD-800 44k1 sample rate DAC: 18-bit PCM61
JD-990 44k1 sample rate DAC: 18-bit PCM61P
* uses UPD6376GS-E2 for sub out
zdroj: http://www.donsolaris.com/?p=404
O tom samozrejme nikto pricetny na tomto fore nepochybujeKeyboarder píše: Netvrdím, že XP30 je špatná, ale dělat z ní kultovní nástroj mi příjde přinejmenším úsměvné.

Re: Roland XP-30
ked som niekedy v rokoch 1998-2000 citaval na civilke muzikus, bol tam test xp-30. stala okolo 45000czk (tusim) a neviem preco, ale vtedy som ju chcel. napriek tomu ze som ju nikdy nepocul
a aj to tak zostalo -nikdy som ju nepocul. ale uz ju nechcem - naco.

Re: Roland XP-30
Zmena nazoru.
Re: Roland XP-30
Ale já jsem přece uvedl, myslím hned v úvodním příspěvku, že XP-30 má jako jediná z celé JV-XP série nejlepší DAC převodníky, tak nějak nechápu, k čemu zde diskuze o tomto?? Osobně bych to v praxi srovnal k rozdílu mezi Burr-Brown DAC převodníky u zvukovky Audient a převodníky u všech ostatních low a midlevel zvukovek, včetně třeba těch technologicky nejnovějších Zoom na 196kHz. Zkrátka v praxi sluchem rozeznatelný rozdíl v dynamice, přirozenosti a bohatosti podání výšek, čitelných a 2x lepe separovaných basů atd. Možná i jen z tohoto důvodu - kvalitních DAC a FX jednotek, jsem si nechal nadále XP-30 a před časem prodal Fantom G - za myslím 22 tis v super stavu (dnes je v bazarech okolo 35 tis jsem koukal - no nechápu to, když XP-30 má lepší zvuk celkově než Fantom G a dá se sehnat i pod 10 tis..)Keyboarder píše: XP30 jsem sice nikdy neměl, ale podle mých informací má stejná střeva (čili stejné samply, zvuky i převodníky), jako modul JV2080
Dovolím si lehce poradit, alespoň kdo má zájem, pochybujte o tom! Garantuji, že o příčetnost nepřijdete a naopak může se vám potom snadno přivodit trauma, jaktože jste se tak dlouho trápili s Krome, Kross, M50, X50, MO/X/F, FA06, PC3K/A/Le a podobnými krámy, když existuje stejně lehká a snadno transportní PCM stanice, kde se dají udělat zvuky - imitace skoro všeho potřebného a v kvalitě zvuku zcela plnohodnotné ke zbytku live kapely, k akustickým nastrojům nebo analog syntezátorům (i k těm vintage, nejen k současným, co mají až na vyjímky jako Vermona Lancet nebo DSI Toraiz, nejvýš polovinu alikvótů od každého tónu proti těm vintage).Keyboarder píše: Netvrdím, že XP30 je špatná, ale dělat z ní kultovní nástroj mi příjde přinejmenším úsměvné.
O tom samozrejme nikto pricetny na tomto fore nepochybuje)
Vzhledem k tomu, že mi XP-30 ze stojanů vytlačila postupně i leckteré drahé a top workstationy a syntezátory, a to čistě z pohledu lepšího, přirozenějšího zvuku, srovnáno při živých vystoupeních s X kapelama různého obsazení a bez ohledu na styl hudby, prostě moje user zvuky ve všech kategoriích zněly někdy jen o něco, někdy ale zcela jednoznačně lépe, než ty ostatní geary vždy přes stejný aparát na téže akci, a opakuji že v MONO stopě, pro mne to kultovní nastroj je. Alespoň v tom smyslu, že pokud nemám anebo nechci tahat na řekněme nevýznamné akce Rhodes a Wurlitzer piano, akustický klavír a akordeon, neumím hrát na akustické dechy (ale umím je simulovat na klávesach) apod, tak tohle se dá pomocí editačních možností přímo na XP-30 imitovat dokonce i s feelingem tak, že to nenudí a dokonce i inspiruje zvukem, podobně jako vintage analogy nebo D50, M1 a podobné spičkové DCO synty. Teda netuším jak koho, ale mě rozhodně ano. Musím ale znovu rozšířit, že stejně zvukově jako XP-30 na mne vždy na live působily také SY-99 a QS6.1. Ani jeden z nich nemá zvukově na originály analog synty nebo původní akustické nastroje, ale dokáží je imitovat zvukově lépe na stage a v MONO stopě, než jakékoliv ostatní workstationy, jak jsem psal v předchozím. Jako to, že něco prostě hraje a něco už tak dobře ne, to snad ani nemůže být subjektivní, ale do velké míry objektivní, tak stále nerozumím, proč to jako někteří stále nedokáží pochopit? Já nevím, příklad třeba s bednou - JBL PRX612m prostě “hraje jak kráva” ať do ní pustíte cokoliv a JBl EON612 ani náhodou. Nehraje. Ale prd, určitě se teď všichni majitelé EON řady naštvou, vždyť ty bedny hrajou dle nich skvěle a používají je k plné spokojenosti X let. Ano jistě, tak ale jednou zkuste PRX a bude vám okamzitě jasné co bude dal: EON půjde okamžitě do bazaru a vy se budete rok tlouct do hlavy, že jakto, že jste PRX minuli nebo proč jste se tak dlouho “srali” s tím EON kompromisem, když za pár kaček navíc existuje defacto konečné řešení. Asi tak podobně je to mezi třeba PC3K nebo Fa06 a XP-30, ve prospěch XP-30. Ale přiznám, že na kombi polysynty a pady používám vždy raději svoji o 14 let starší D-50 a ne simulace i s D50 označením v názvu presetu v XP-30, holt originál je originál a imitace je imitace, to věřím platí u všeho a vzdy

Re: Roland XP-30
Tiež sa tomu čudujem, že kvality tohto nástroja si si všimol iba ty sám. No, ja osobne by som ho za svoj fantom x6 a pc3le6 určite nemenil. Na pc3le6 sa zvukovými možnosťami určite nechytá a ak by bol fantom x6 horší od neho, tak by to bol znak, že v Rolande asi pijú.
Inak Greg Ham z Men at Work mal na pódiu na prelome milénia v Sydney aj Xp-50. Tiež nechápem prečo nie xp-30. Ako multi-inštrumentalista by to mal vedieť a asi aj počuť. Alebo je to trochu inak ? ...Asi je.
Inak Greg Ham z Men at Work mal na pódiu na prelome milénia v Sydney aj Xp-50. Tiež nechápem prečo nie xp-30. Ako multi-inštrumentalista by to mal vedieť a asi aj počuť. Alebo je to trochu inak ? ...Asi je.
Re: Roland XP-30
Ahoj anthea, a ty ako znalec, prepáč, prečo nevieš, že na prelomu Milenia nikto nemohol mať XP-30 lebo prišla na trh pozdeji, do vtedy XP-50 bola ozaj dlhe roky top gear od Rolanda..
Fantom (který převzal po XP-30 pozici top gearu u Rolandu) je i podle mne lepší ve verzi X na stage než jeho nástupce G. A plně souhlasím, že se perfektně doplňuje s Kurzweilem, kategorie zvuků silnější na jednom z nich se mi zdály slabší na druhém a naopak. Já to tedy nesrovnával na modelech co ty, ale na o stupeň novějších resp vyšší řadě - Fantomu G a PC3K plné verze, s dohranými samply a všemi sound libraries. Nebylo to pro mne ani nijak těžké rozhodování co si nechat a co prodat - PC3K byl téměř ve všech směrech horší než Korg M3 (zvukem ve všech kategoriích i možnostmí a ovládáním, nejen v mono live, ale i stereov home studiu) a Fantom G kromě e-brass zvuků nebyl ani v jedné kategorii zvuků lepší než XP-30 (dokonce registry se shodnými názvy i shodně nastavené a ze stejných multisamplů na obou zněly na XP-30 na první poslech lépe!!!) Takže volba-y byla jasná. Kurz a Fantom šly k jiným majitelům, M3 a XP30 mi sloužily dobře a dlouho, než jsem M3 trvale nahradil analogy a D-50kou.. Tedy ty skvělé synth a pad kombinace v M3. Imitace akustických nástrojů včetně klavíru byly na XP30 lepší vždy než na M3.
Fantom (který převzal po XP-30 pozici top gearu u Rolandu) je i podle mne lepší ve verzi X na stage než jeho nástupce G. A plně souhlasím, že se perfektně doplňuje s Kurzweilem, kategorie zvuků silnější na jednom z nich se mi zdály slabší na druhém a naopak. Já to tedy nesrovnával na modelech co ty, ale na o stupeň novějších resp vyšší řadě - Fantomu G a PC3K plné verze, s dohranými samply a všemi sound libraries. Nebylo to pro mne ani nijak těžké rozhodování co si nechat a co prodat - PC3K byl téměř ve všech směrech horší než Korg M3 (zvukem ve všech kategoriích i možnostmí a ovládáním, nejen v mono live, ale i stereov home studiu) a Fantom G kromě e-brass zvuků nebyl ani v jedné kategorii zvuků lepší než XP-30 (dokonce registry se shodnými názvy i shodně nastavené a ze stejných multisamplů na obou zněly na XP-30 na první poslech lépe!!!) Takže volba-y byla jasná. Kurz a Fantom šly k jiným majitelům, M3 a XP30 mi sloužily dobře a dlouho, než jsem M3 trvale nahradil analogy a D-50kou.. Tedy ty skvělé synth a pad kombinace v M3. Imitace akustických nástrojů včetně klavíru byly na XP30 lepší vždy než na M3.