Linku a mikrak to pousti zvlast konektorama? Mikrak totiz ma nejaky to zpozdeni proti primymu signalu, ktery je potreba kompenzovat. Ale nechci nosit drivi do lesa.... tohle je jen takova poznamkadelay píše:Nevím, jestli musí být nutně stereo, ale jsem moc spokojenej s svým mono preampem Focusrite ISA One. Čím déle ho mám, tím víc oceňuji jeho opravdu rozmanité funkce i možnosti routingu a monitoringu atd.
Mikrofonní část je vcelku běžná, snad jen nastavitelná impendance (na výběr ze 4 modu) je méně obvyklá, ale super je, že se může nahrávat mikrofonní a linkový (nástrojový) vstup najednou - typické využití pro snímání kytarového komba - z kytary do DI inputu do DAW a výstupem Amp z ISA One do komba, odtud mikrofonem zpět do ISA One a do DAW jiným kanálem. Odpadá tak nutnost řešit něco signálovým splitterem, o vše se postará ISA One.
Preamp má send / return, což se taky hodí, navíc se dá smyčka přerušit tlačítkem INSERT, dále je zde možnost slušného monitoringu, pro přivedení signálu z DAW slouží mono input EXT nebo další mono pár CUE MIX, pro monitoring složí sluchátkový výstup u kterého se volí zdroj vstupu. VU metr je kalibrovatelnej.
A nakonec je zde možnost dokoupit A/D kartu. Řekl bych že celá koncepce prempu je koncipovaná právě do domácího studia, kde zastane hodně práce.
Zvukově nemám moc s čím porovnávat, papírově se jedná o kvalitní výrobek - obvod by NEVE + švédské Lundhal trafo. Cenově na úrovní toho DAV BG-1. Tak koukám, že sem neúmyslně napsal takovou krátkou recenzi.
D.A.V. electronics Broadhurst Gardens No 1
Re: DAV BG-1
Re: DAV BG-1
Opožděně se omlouvám za OT, psal jsem to v dobré víře, že jsem v tématu o výběru preampu, pak koukám, že to je jen o BG-1.
Matucha: Jasně, má to 2 nezávislé XLR outy - MAIN a DI.

Co se týče fáze, tak člověk samozřejmě musí počítat s tím, že si to pak srovná, to je asi běžná věc ne? Já to třeba taky využil na snímání komba a nahrávání basy zároveň. Přišlo mi to ale jako nadstandardní funkce, včetně toho, že se to dá využít jako sluchátkovej zes. Prostě jsem spokojenej.
Matucha: Jasně, má to 2 nezávislé XLR outy - MAIN a DI.

Co se týče fáze, tak člověk samozřejmě musí počítat s tím, že si to pak srovná, to je asi běžná věc ne? Já to třeba taky využil na snímání komba a nahrávání basy zároveň. Přišlo mi to ale jako nadstandardní funkce, včetně toho, že se to dá využít jako sluchátkovej zes. Prostě jsem spokojenej.
Re: DAV BG-1
Mám ještě jeden dotaz. A to na rozdílnost Dav BG1 a Dav BG1U. Všimnul jsem si, že gain nemají stejný. BG1 ( 26-59dB po 3dB) a BG1U ( 22-66dB po 4dB). Je to nepatrný rozdíl. Ale zajímalo by mě, proč tam je? A které to nastavení by podle vás mělo být víc user friendly? Jestli bych takový rozdíl měl vůbec brát v úvahu? Pak je tam rozdíl ve zmiňovaném Di inputu. ( který Dav BG1 nemá) A v poslední řadě DAV BG1U má přehození fáze (Phase Reversal) u obou kanálů. DAV BG1 pouze u jednoho. To bych taky rád chtěl vysvětlit, kdyby se mi to mohlo hodit. Děkuji za komentáře! 
Re: DAV BG-1
Prostě kompromisy 
Re: DAV BG-1
Spíš otázka ještě na Iva
. Procházel jsem si ještě specifikace těch Dav preampů ( BG1 a BG1U). Je tam rozdíl v nastavování H.P.F . nebo je to stejné? U BG1 je uvedeno (High Pass Filters : 22Hz, 33Hz, 68Hz @ 12dB per octave) a u BG1U pouze (High pass filter: 68Hz @ 12dB per octave (Switchable bothchannels). I podle fotek to vypadá, že u BG1 si můžu zvolit ještě 22 a 33Hz (má na H.P.F. 2 čudlíky). U BG1U mám zřejmě jen jeden čudl na 68Hz. I když to mně zase nesedí, protože bych předpokládal, že ( u BG1) místo 2 čudlíků tam budou 3 ( ještě pro 68Hz). Jsou to asi kraviny, ale zajímalo by mě to, jak to je? Z toho bych také usoudil, že nejpoužívanějí bude ta frekvence 68Hz. A frekvence 22Hz a 33Hz jsou okrajová záležitost.
Re: DAV BG-1
Nezeby ty 20-30hz nebyly vyuzitelny, ale tezko bych se jejich neexistenci na tom preampu nejak trapil. Jo ale tech par dB zesileni navic a rackovej format uz pro me urcitou motivaci jsou. Nemam totiz rad nestandardni krabice, ktery se blbe integrujou do studia (neuklidis je do racku a furt nekde prekazej
).
Re: DAV BG-1
Říkám si, že ani ten DI input není špatná věc, když tam nakonec je. Čím dál víc se začínám přiklánět k té rackové verzimatucha píše:Jo ale tech par dB zesileni navic a rackovej format uz pro me urcitou motivaci jsou. Nemam totiz rad nestandardni krabice, ktery se blbe integrujou do studia (neuklidis je do racku a furt nekde prekazej ).
Re: DAV BG-1
Tak už ho mám doma
. Nakonec jsem se rozhodl pro rack (DAV BG1U). Překvapilo mě, jak je lehký. Dík Ivo!
Naposledy upravil(a) Vrzalík dne 27 led 2011 19:40, celkem upraveno 1 x.
Re: DAV BG-1
ja si naopak myslim ze subfilter 22 a 33Hz je velmi pouzitelny, zvlast pri paskovych a velkomembranovych mikrofonoch... tam je vzdy nejaky subsonicky hnoj pritomny
Re: DAV BG-1
A to mně ten filtr na 68Hz neořeže?kexik píše:ja si naopak myslim ze subfilter 22 a 33Hz je velmi pouzitelny, zvlast pri paskovych a velkomembranovych mikrofonoch... tam je vzdy nejaky subsonicky hnoj pritomny
Re: DAV BG-1
Je to tak, že ořeže spodní pásmo do 68Hz, se strmostí 12dB. Takže sebere i těch 22 a 33Hz. 
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS
Studio ATLAS
Re: DAV BG-1
Tak má domněnka byla správnáPELF píše:Je to tak, že ořeže spodní pásmo do 68Hz, se strmostí 12dB. Takže sebere i těch 22 a 33Hz.
Ještě ohledně H.P.F., když tedy na tom předzesilovači je, tak při nahrávání by měl být zapnutý. ( ořežu tím prostě všechny nízkofrekvenční hluky a nahrávka bude čistější). Mám pravdu, nebo to vždy neplatí a H.P.F. se zapíná jen někdy.
Dnes jsem zkušebně propojil Apogee One a Dav. Zahrál pár tónů na housle. A musím říct, že zlepšení kvality nahrávky je slyšet i na reproduktoru v Macbooku. Až nahraju něco smysluplného, tak to sem nahodím
Jinak je to v pohodě, i když propojuji z Davu linku ( jako výstup) a z Apogee One vysokoimpedanční vstup. (./mikrofony/nevim-jak-na-vokal-slaby-signal-t14310-15.html)
Pro mě je teď propojování audio zařízení v nahrávacím řeťezci nová věc.( zatím jsem měl jenom zvukovku) Sbírám zkušenosti.
Platí nějaké obecné pravidlo, který vstup se má při nahrávání vybuzovat víc? Myslím tím konkrétně vstup na předzesilovači ( mikrofonní vstup, linka) a vstup na zvukové kartě ( vysokoimpedanční, linka). Nebo je to šumák.
Já jsem postupoval tak, že vstup na zvukovce ( vysokoimpedanční 0dB až + 45dB) jsem nebudil nebo jen lehce ( cca 10dB) . Na předzesilovači jsem měl gain cca na 46-50dB ( 22dB-66dB). Zvuk byl ok.
Re: DAV BG-1
Je třeba optimálně budit převodník (čili vstup zvukovky). V daném případě bych nastavoval citlivost vstupu zvukovky asi tak, že bude co nejvíce buzená signálem z D.A.V. při jeho optimálním buzení (čili nebliká OVER). Bude to chtít kroutit tam i tam. Pokud by byl na zvukovce linkový vstup (bez regulace zisku), bylo by to jednodušší (regulace na D.A.V. pouze).
P.
P.





