Koncert pro klavír a orchestr ( Láska, vášeň a strach)

Vaše produkce a názory na ní, české a slovenské elektronické kapely a projekty
Odpovědět
Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 05 říj 2007 16:23

acid punk: ano treba medvidkovany toaletni papir pro deti :wink:
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 05 říj 2007 16:28

petr machane:
9-12 varianty jsou varianty kvintakordu nebo septakordu kde pridas nonu nebo duodecimu(tzn jako by hypoteticky 9 nebo 12 ton od toniky..)
pokud nemas zakladni znalosti harmonie stalo by za to nastudovat Harmonii od Kofrone...
bez znalosti harmonie je kompozice hudby totez jako malovat abstrakci, bez toho ze umis namalovat oblicej z anfasu...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

adam_kurutz
Příspěvky: 268
Registrován: 15 srp 2007 22:27

Příspěvek od adam_kurutz » 05 říj 2007 16:29

Petr_Macháně píše:adam_kurutz> nerikal sem ze pouzivam mozartovu harmonii, na to zatim nemám, ale rikal sem ze se ji chci pokusit v dalsi skladbe napodobit


na to som nereagoval,reagoval som na to ze si ju v podstate oznacil za "navrat do historie" .
vseobecne sa vzila jedna velmi mylna predstava,pokusim sa na nu poukazat a vysvetlit./ to je zaroven aj reakcia na carloffa /.

zlozitost alebo "pokrocilost"harmonie,naproti tomu ako by sa mohlo lahko zdat,nema vobec nic spolocne s konkretnym harmonickym systemom[cize tonalita,modalita,dodekafonia,mikrointervalove harmonie a i./
zdanie zvadza k tomu aby sa pokrocilost harmonie sudila co do "uvolnovania" zakladnych vztahov a nachadzania ich variant.
skutocnost je taka ze existuje v kompozicii isty vztah harmonii ktory bez ohladu na pouzite harmonie hovori o ich pokrocilosti.suvisi to s javom tzv."historizmu" ktory opisuje jav,kde subdominanta v romantizme znamena nieco uplne ine ako subdominanta v klasicizme,a pritom sa opiera o ten isty tonalny system.
carloff > to znamena,ze vzhladom na vyvoj harmonie dochadza ku relativizovaniu funkcii - a to znamena ze zakladna harmonicka kadencia ktora je zakladom v klasicizme,pouzita v napr.20tom storoci znamena "tonalnu kadenciu 20.storocia ! to je principialny rozdiel zasadneho vyznamu.
to sa samozrejme bavime o hudbe ktora je tonalna /cize obsahuje "akordy z klasicizmu" ,a nie hudbe ktora ich masakruje v mene nechutneho gycu

Acid Punk
Příspěvky: 2444
Registrován: 23 srp 2006 19:55

Příspěvek od Acid Punk » 05 říj 2007 16:30

carloff píše:acid punk: ano treba medvidkovany toaletni papir pro deti :wink:
No to mi zas pripada jako komercni snaha o co nejvetsi zisk :)
Dame si stim praci navic, a nechame si to od vas o to vic zaplatit, deti vas budou prosit a skemrat a vy jim neodolate a toaletak s medvidky koupite.

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 05 říj 2007 16:41

no i netonalni hudba nemusi byt kyc:)))
na druhou stranu nevim, co vlastne resis jelikoz rikas to same co ja:) vzhledem k subjektu je uvolnovani harmonie k tonalnimu systemu totez jako uvolneni struktury klasicke malby vzhledem k materialu..
historizujici kompozice muze fungovat pouze vzhledem k ucelu , nebo jako citace..základní fce harmonie samozrejem muze fungovat stale ,dokonce i klasicka orchestrace, ale vedeni hlasu se od klasicke formule velice vzdalilo...
navic uricty system treba v serialni hudbe neni zalozen pouze na harmonii ale i na hlasitosti barve atd...
tzn nikoliv pouze 12ti tonova hstruktura jako v dodekafonii
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Petr_Macháně
Příspěvky: 254
Registrován: 11 zář 2006 18:43

Příspěvek od Petr_Macháně » 05 říj 2007 16:45

adam_kurutz> muzes mi rict, kde sem tu skladbu oznacil za navrat do historie???

TO all> tydle dohady me uz nezajimaj :) Budu delat to co me baví a uvidíme jak to dopadne, rozhodne se mi hudba tipu Hans Zimmer libi, ale uz me nudí, vrátim se do minulosti, libi se mi to tak proc delat neco co se me nelibi. Kazdopadne " Harmonii od Kofrone " co je to? nejaka kniha? Jenze na to potrebuju znalosti not atd ne? To se naucim az tak za 6 let, nemam cas se ucit noty

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 05 říj 2007 16:46

Bez not muzes skladat:))a le bude to stejne jako orat zahnutym hakem..
Zaklady ti urychli praci a nauceni techniky kompozice je stejne jako technika u nastroje..

Kofron :je to ucebnice harmonie:)
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Petr_Macháně
Příspěvky: 254
Registrován: 11 zář 2006 18:43

Příspěvek od Petr_Macháně » 05 říj 2007 16:57

Carloff> a je to hodne složitý? Já bych to uvítal a učil bych se to aj rád, ale problém je jesi tam po me budou chtit nejak moc noty tak na to musim este pockat pac noty sem se zacla ucit teprve pred mesicem...

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 05 říj 2007 16:58

A teď ještě když se podíváme na modulární systém indických rág, zjistíme že slovo "stupnice" je zde velmi omezené a nepřesné. Rága sama o sobě je mnohem jemnější a sofistikovanější strukturou ... Ovšem harmonii v evropském smyslu zde nenajdeme ... :lol:

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 05 říj 2007 17:01

Ivo: velmi spravne harmonie je totiz evropska vymozenost u ostatnich narodu bych spis mluvil o tonalnich, rytmickych a jinych strukturach..
Petr Machane:slozity to je...ale kdyz budes pilny tak to is notama za dva roky zvladnes..a pak budes n akompozici nazirat zcela jinak..a slozis to co budes chtit(aleposn trochu to uz zalezi na talentu) a ne to co se mozna povede---
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

adam_kurutz
Příspěvky: 268
Registrován: 15 srp 2007 22:27

Příspěvek od adam_kurutz » 05 říj 2007 17:02

carloff píše:no i netonalni hudba nemusi byt kyc:)))
na druhou stranu nevim, co vlastne resis jelikoz rikas to same co ja:) vzhledem k subjektu je uvolnovani harmonie k tonalnimu systemu totez jako uvolneni struktury klasicke malby vzhledem k materialu..
historizujici kompozice muze fungovat pouze vzhledem k ucelu , nebo jako citace..základní fce harmonie samozrejem muze fungovat stale ,dokonce i klasicka orchestrace, ale vedeni hlasu se od klasicke formule velice vzdalilo...
navic uricty system treba v serialni hudbe neni zalozen pouze na harmonii ale i na hlasitosti barve atd...
tzn nikoliv pouze 12ti tonova hstruktura jako v dodekafonii
:D
v podstate hovorim presny opak :D
este raz - tvrdim ze vyrazove,harmonicke,rytmicke,melodicke,takmer vsetky vyrazove prostriedky ktore sa viazu ku obdobiu klasicizmu,su presne tie iste ktore sa pouzivaju v "najpokrocilejsich" metodach techniky kompozicie,pretoze vyvoj kompozicny sice ide ruku v ruke s vyvojom harmonickym,ALE nie je s nim identifikovany ide o dve uplne odlisne veci.
co sa tyka historizmu nie je to citacia alebo pouzivanie metod z historie hudby ale specificky termin oznacujuci rozdielny vyznam a suvis tych istych prostriedkov v inom obdobi,cim nie je mysleny umelecky zamer citacie alebo umeleckeho anachronizmu,ale hodnota jednotlivych napr.harmonickych javov v dvoch obdobiach.
pointa toho celeho je to ze napriek vzitej predstave o linearnom vyvoji napr v ramci kompozicie je tato predstava na hony vzdialena realite.
tak ako stockhausen narabal so sytemom alebo seriou farieb,alebo tembrov,alebo dynamik,znamenalo to ze napr mozart alebo beethoven tieto zlozky / farba,tembr,dynamika/ pisali do partitury nahodne ? mali predsa presne ten isty kompozicny plan ako napr stockhsn,alebo penderecki alebo ktokolvek,presne vedeli aka je psychologia dynamiky,instrumentacie alebo rytmiky.
historia neprebieha linearne,ani na zaklade postupnej abstrahovania,ani "komplikovanim prostriedkov",ani uvolnovanim prostriedkov,ale cisto na potrebe dynamickeho pohybu v tomto pripade v oblasti zvuku.ten pohyb nema konkretny smer,ale ma priblizne vlny.
btw,ak sa bavime o "vycpelosti " prostriedkov,tak vsetky harmonicke prostriedky /aj 20.storocia/ boli vycerpane davno pred mozartom,co je aj dovod preco musela nastupit v 17tom storoci prehladnejsia tonalna harmonia.

adam_kurutz
Příspěvky: 268
Registrován: 15 srp 2007 22:27

Příspěvek od adam_kurutz » 05 říj 2007 17:04

Petr_Macháně píše:adam_kurutz> muzes mi rict, kde sem tu skladbu oznacil za navrat do historie???

TO all> tydle dohady me uz nezajimaj :) Budu delat to co me baví a uvidíme jak to dopadne, rozhodne se mi hudba tipu Hans Zimmer libi, ale uz me nudí, vrátim se do minulosti, libi se mi to tak proc delat neco co se me nelibi. Kazdopadne " Harmonii od Kofrone " co je to? nejaka kniha? Jenze na to potrebuju znalosti not atd ne? To se naucim az tak za 6 let, nemam cas se ucit noty


myslel som tym tvoju buducu skladbu ktorou si sa chcel vratit do historie,a na to margo si pouzil mozarta

Petr_Macháně
Příspěvky: 254
Registrován: 11 zář 2006 18:43

Příspěvek od Petr_Macháně » 05 říj 2007 17:06

Carloff >tak díky, pilnej budu :) ale musim si to v hlavě rozložit, neni to prca si udelat cas na trenovani na piano ( noty ) + skládání + učení harmonie + škola

Petr_Macháně
Příspěvky: 254
Registrován: 11 zář 2006 18:43

Příspěvek od Petr_Macháně » 05 říj 2007 17:11

A když už vás tu mám chci vám položit otázku :)

tedka bych chtle rozchodit Vienna Symphonic, mam to doma, jenze to je format GIG a ja vubec nevim co to dokaze otevrit ? Nevíte coto?

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 05 říj 2007 17:14

Historismus architektonický (také umělecký) směr druhé poloviny 19. století. Typický je návratem ke klasicismu, baroku, někdy také gotice, kde se ale využívají nové materiály.tolik z encyklopedie
tolik k historismu..
to co psali beethoven a Mozart pouze interpretujeme:) nevime diky omezenosti notoveho zapisu , co presne chteli..vime zaklad ale ne vse..
navic samotna psychologie rytmiky dynamiky se oproti te dobe zmenila: clovek se zmenil...clovek historizuje pouze aby byl moderni -parafrazuji jednoho modernistickeho filosofa..

mozart mel sice mozna kompozicni plan, ale stejny byt nemohl diky jinym paradigmatum, dobe vedomostem a prostredkum..

vsechny harmonicke prostredky bbyly mozna vycerpane ale rozhodne ne v Evrope pred mozartem(alespon co se tyce zapisanych pamatek)protoze nektere byly povazovane za nelibozvucne...jine dokonce cirkevne zakazane--
napriklad mala sekunda, velka septima..dnes se pouziva celkem bezne..
s multikulturalitou prisla i zmena vnimani hudby ...vnimani jinych rytmickych tonalnich struktur-ctvrttony osmitony atd...
samozrejme ze tu byly pred nejakym notovym zapisem, ale tim jako by neexistovaly, pro evropsky egregor

[/quote] o linearnom vyvoji napr v ramci kompozicie je tato predstava na hony vzdialena realite. [quote] souhlasim ale to je v cele kulture, dikynovym nastrojum vznikly nove barvy a nove struktury to uprit nemuzes...
Mozart nemohl skladat na el.kytaru- neznal ji...
Naposledy upravil(a) carloff dne 05 říj 2007 17:32, celkem upraveno 3 x.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Odpovědět