Antelope Rubicon

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
monoque
Příspěvky: 600
Registrován: 04 lis 2009 10:46

Antelope Rubicon

Příspěvek od monoque » 19 dub 2012 09:09

Antelope Eclipse 384 + 10M, Zodiac+...a ted tohle, masakr:
Obrázek
http://www.antelopeaudio.com/en/product ... -DA-Preamp

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2012 09:30

dal som buy now .. a nic .. neda sa kupit ..

monoque
Příspěvky: 600
Registrován: 04 lis 2009 10:46

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od monoque » 19 dub 2012 09:34

:-D to sem taky zkusil jako prvni...:-)

monoque
Příspěvky: 600
Registrován: 04 lis 2009 10:46

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od monoque » 19 dub 2012 10:11

Bude to velka pecka, jen teda asi drazsi nez kombinace Eclipse 384 + 10M. Skoda ze u nas tyhle prevodniky nejsou vice v podvedomi a za top se bere treba forssell...:-(

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od Pytkin » 19 dub 2012 10:33

jak nejsou ? kayko si ho chce kupit :)

monoque
Příspěvky: 600
Registrován: 04 lis 2009 10:46

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od monoque » 19 dub 2012 10:56

No to by me tady asi par lidi sezralo,ale dotycny at se ozve a prijde si je k nam porovnat...to je za vsechny plane reci...rozdil je velky i co se vybavy a prakticnosti tyce, ADDA, monitor kontroler, USB stream atd. atd.

monoque
Příspěvky: 600
Registrován: 04 lis 2009 10:46

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od monoque » 19 dub 2012 11:40

Je to presne jak se pise v jedno starsim threadu na gearslutz:

Originally Posted by Skriabin
How would the Antelope Zodiac+ compare against the Forssell MDAC-2 and the upcoming Bricasti M1?


I have both the Antelope Zodiac+ and the Forssell MADA-2. They are very different sounding DA's. I think both are excellent. But for monitoring I have never had as good results since using the Zodiac+.

Rozdil Eclipse s 10M je jeste vyraznejssi...

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od nunu » 19 dub 2012 12:30

Ja mel moznost v klidu si poslechnout zde zminovany Eclipse + 10M a je to velmi, velmi dobre. Ke srovnani jsem mel k dispozici antelope zodiac+ mastering dac, forssell MADA, SSL a jednu nejmenovanou zalezitost. Bylo mozno kdykoliv prepinat mezi sebou. Mel jsem k tomu dost klidu a skvele zazemi a pohodu. Vysledek je pro mne jednoznacne takovy, ze kdybych na to mel, bral bych Eclipse +10M - vystarano na nejakou dobu. Zodiac i Forssell a ssl byly clockovane z 10M. Abych rekl pravdu, nijak zvlast mne nenadchly, v podstate jsem zjistil ze takoveto veci pro mne nemaji smysl. Nechtel bych aby to vyznelo ze Forssell nebo Zodiac hraje spatne, to bych nerad. Hraji dobre, ale rozhodne si nemyslim ze to patri k absolutni spicce. Osobne jsem slysel Forssella poprve a abych rekl pravdu, ocekaval jsem teda mnohem vic :cry:

K rozdilu mezi Eclipse s clockem pres word nebo 10m, rozdil tam je, je slysitelny da se rict ze ihned, ale uz to neni takovy skok jako mezi Eclipse a zbytkem.

Co se tyce noveho produktu, nejsem si jisty zda to neni mireno spis do hifi, podle meho by to svyma vstupama i odpovidalo... Cena bude jiste taky umerna hi-end segmentu a pro masy nedostupna :|

monoque
Příspěvky: 600
Registrován: 04 lis 2009 10:46

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od monoque » 19 dub 2012 12:36

Jak rikas...Rubicon je ulet a Eclipse je proste skvely...nicmene porovnani Zodiac+ a Mada 2 je realnejssi, nez Mada VS Eclipse...Rubicon sem dal jen pro zajimavost...

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od nunu » 19 dub 2012 12:45

Jo a abych jeste nezapomnel Eclipse je na fotkach co jsem videl takovy vselijaky, nijak zvlast neupouta, ale nazivo je nadherny, myslim tim pouzite materialy a zpracovani, je radost na to pohledet. A jeste vetsi radost je si na to sahnout a uplne nejvetsi radost je to mit doma nebo ve studiu :mrgreen:

Kdo si ho na praci muze dovolit, rozhodne to stoji za vyzkouseni a zarazeni do vyberu, je sice drahsi ale rozlisenim a zaostrenim, detailama a nuancema je to jina liga.

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od Kermitak » 19 dub 2012 15:18

Videl jsi to vevnitr?
BTW co tech 384kHz, to je nejaky smecko na lidi ne? K cemu to je? :]

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od Ivo » 19 dub 2012 15:37

nunu píše:Osobne jsem slysel Forssella poprve a abych rekl pravdu, ocekaval jsem teda mnohem vic :cry:
Nevím co jsi očekával a hlavně jak jsi ty věci porovnával ... Je rozdíl mezi realitou a boostovanou realitou (ta zní často "lépe") - u převodníků by ovšem principiálně mělo jít o čistou realitu, ne vylepšení něčeho.

Pouhý poslech a přepínání je hodně zrádná věc a sám tomu už ani za sebe vůbec nevěřím - mysl dělá divy a přizpůsobuje si realitu velmi tvůrčím způsobem - to jsem si ověřil tolikrát (kdy něco znělo jednoznačně lépe nebo hůře v mnoha jasných aspektech a až později jsem zjistil že se nic nepřepínalo a bylo to pořád totéž), že už to vůbec neberu vážně ...

Jakýkoliv poslechový test začíná mít smysl jen tehdy, je-li mnohonásobně opakovaný v rámci jednoho poslechu a též v rámci nejlépe 2-3 nezávislých sessions v různé dny a hlavně - je-li opravdu "blind" .. Jinak je to velmi často jen pohádková hra mysli (a "oslnivé designové pozlátka v tom často taky udělají svoje :)

Např. porovnání AD už dělám jen tak že mám speciální Y kabely a nahrávám stejnou věc paralelně ... a pak se to dá opakovaně (a slepě) porovnat ... apod.

Mimochodem před 2 týdny dělali v jednom z nejlepších evropských studií Galaxy studios Belgie několikadenní test, protože potřebují nové převodníky ... Porovnávali x nejlepších (včetně Prism, DCs, Meitner atd.) a ekonomické hledisko pro ně nebylo nějak podstatné, myslím že tam měli i Antelope. A jednoznačně nejlépe z toho pro ně zvukově vyšel Forssell MADA-2 (podobně jako v mnoha jiných srovnáních). To jen tak pro zajímavost (jednalo se o nejnovější ještě dále zdokonalenou verzi MADA-2a, která je dalším designovým upgradem a zní ještě o něco lépe než stávající verze) Audiofilská a profesionálně studiová očekávání se mohou občas dost lišit ... (ale znám i pár audiofilů v Evropě , kteří Forssellem MDAC-2 nahradili své mnohonásobně dražší pozlacené DAčka :)
Naposledy upravil(a) Ivo dne 19 dub 2012 15:58, celkem upraveno 1 x.

monoque
Příspěvky: 600
Registrován: 04 lis 2009 10:46

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od monoque » 19 dub 2012 15:57

No a ty jsi Antelope Eclipse 384 slysel? Nechapu proc by to melo byt umele nahonene, je to nesmysl...Reference jako ze nekde nekdo, protoze a protoze si vybral to a to, no da se i tak, kazdy ma svuj styl, vis to urcite, ze tam meli Antelope?.... Navic Eclipse je celkem nova vec...Mame forssell a dalsi dlouho na to, aby jsme poznali rozdil....Jako vzdy zalezi na jake informace chce clovek narazit....a ty tu postne. Zadne objektivni porovnani zatim neexistuje. Nunu i ja pisem sve realne dojmy!!!!..Zajimave, ze napriklad forssell s internim clockem a s 10M taky hral uplne jinak...s 10M vyrazne lip a tam se nahoni teda co, krome vylepseni horsiho clocku Forssella?...Verim, ze co se prevodniku tyce ma nunu z pohledu konstruktera vetsi objektivitu co je a co neni "nahonene", subjektivni pouziti je skokove oproti dalsim modelum jinych

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od Ivo » 19 dub 2012 16:15

Já jsem nemluvil o srovnání žádných konkrétních věcí (antelope jsem neslyšel), ale o procesu "srovnávání" obecně ... který je hodně zrádný (s tím mám opravdu bohaté zkušenosti) ... a taky o stanovení základních kritérií - co vlastně označíme jako znějící "lépe" ? To je dost zajímavá otázka... To co má víc basů, výšek apod. ? To je dost zásadní odrazový můstek pro další uvahy a dojmy.

Třeba srovnání AD může vycházet z reálného analogového zvuku (např. jak ho slyšíme z pásu) a analyzovat co s ním udělá převod do digitálu , tam je to srovnání hodně přímé ...(pokud je zásadní kriterium kvality věrnost výchozímu zvuku). Případně nahrání stejného akustické zdroje stejnými mikrofony do 2 různých převodníků ...

Srovnávání DA už je trochu ošemetnější (konstruktérské znalosti s tím nemají nic společného), protože nám tady trošku chybí něco výchozího s čím prorovnáváme a k čemu odkazujeme. Pokud DA má v sobě určité "vylepšení zvuku" bude vždycky znít lépe. Otázka ale vždycky je jestli to vylepšení je směrem k čistému zrcadlu výchozího zdroje anebo směrem k tomu, aby zněl lépe ... Obojí je možné

Relativně objektivním srovnáním různých AD DA je DA AD smyčka, kdy uslyšíme co udělá s (relativním) výchozím signálem (který opět slyšíme je skrze určitý konkrétní poslech daný DA, bednami atd.) průchod oběma směry ... To by bylo zajímavé udělat.

Co se týče poslechového srovnání čehokoliv (preampy, mikrofony, bedny , DA atd.) zajímavé to začne být až se to uskuteční opakovaně "slepě". Až člověk bez toho aby věděl co doopravdy hraje, statisticky jednozančným způsobem potvrdí svoje dojmy a preference, začne to být reálné ...

Co se týče zmíněné "změny zvuku Forssella při různém clockování" :) jak vyplynulo z vašeho poslechu a vlastních dojmů (a "horšího a lepšího clocku") - to je dost úsměvné a docela signalizuje určitou psychoakustiku zmíněného poslechu a známou tvůrčí práci mysli a jejího přizpůsobování reality - protože Forssell převodníky jsou konstruovány tak, že vnější clock (fyzicky) naprosto neovlivnuje jejich zvuk, je to principiálně nemožné. Takže pokud jste slyšeli velké rozdíly ve zvuku těchto převodníků při různém clockování (které tam ve skutečnosti nejsou a být nemohou - viz konstrukční detaily), tak to jen opět potvrzuje obvyklou běžnou poslechovou a dojmovou praxi :)))) (ale nic si z toho nedělejte, tohle se mi stalo x krát :))

Sám Forssell k tomu říká:

The internal clock is always in control of the sampling rate for both the AD and DA. External clocks will make no difference sonically because they are not used to control the conversion timing. The AD can be clocked with an external clock if needed without sonic penalty or sonic advantage. External clocks are often used for studios that have multiple AD converters and want all of the converters sample rates to "follow" what ever the sample rate is of the current project. Digital interface problems in some systems can be eliminated by using an external master WC clock. Video post production and recording can require a sync'ed audio AD and this can be done too. However, there is NO advantage to using expensive external clocks because they do not control the sample timing of the MADA-2 AD or DA converters.

Antelope atd. si moc rád poslechnu případně vyzkouším ...

monoque
Příspěvky: 600
Registrován: 04 lis 2009 10:46

Re: Antelope Rubicon

Příspěvek od monoque » 19 dub 2012 16:34

Ze externi clock nema zadny vliv na ADDA? Hmm zvlastni a neni to skoda tim padem?:-) Rozdil tam slysitelny je...Na co tam tedy je WC pokud je imuni na externi clock? To moc nedava smysl,ale budiz, nicmene vsechny prevodniky reagovaly na 10M vyraznym zlepsenim, coz uz asi nahoda neni...To ze se pujde do antelope vzniklo prostince, nahodny prepnutim(omylem) z Forrsella na Zodiac do beden, ktery se pouzival jen jako sluchatkovy predzes. Opakovane na ruznych materialech, vcetne pasu sme se presvedcicli, ze antelope je zajimavejssi nez Forssell, ale neni u nas tak zprofanovany jako Forss. a ono je to vlastne dobre... Cas ukaze, neaky podrobnejssi test udelame...Nehodlam tu zabrednou do podobnych nesmyslu typu Escon VS Ivo...:-)

Odpovědět