Behringer V-Amp Pro
Ctirad: "Klasické předsudky. Kdyby to stálo 10x tolik a nebylo na tom napsáno Behringer, tak budou všichni slintat jak je to boží." Tím si doslovně nejsem tak jistý (10x tolik je 50k), ale chápu, co tím chceš říct a souhlasím s tebou. U Line6 se mi tedy efektové algoritmy (modulace, delay i ten reverb) a routing zdají o úroveň dotaženější (Amp a speaker neposuzuji), nicméně V-Amp Pro rozhodně na svoji cenu předvádí výkon, kterému konkuruje až něco, co je mnohem dražší.
Jsem rád, že se tu objevil názor kytaristy, ostatně tam je hlavní těžiště téhle koncepce.
Saša
Jsem rád, že se tu objevil názor kytaristy, ostatně tam je hlavní těžiště téhle koncepce.
Saša
rastis: a co tohle? http://palmergear.com/pdi09.shtml
Hm, mám vampa taky a už hodně dlouho na něj nehraju (resp. má ho brácha místo ladičky). Je to jako všechno od Behringera - za ty prachy dobrý, ale... Berte to s rezervou. Kamarád si ho koupil do studia s tím, že "když přijdou nějací lůzři s tranzistorovýma kombíčkama, tak budou hrát přes vampa". Měsíc byl nadšenej a pak vystřízlivěl. Na nahrávání to prostě není, hlavně čistej zvuk je fakt tragédie. Docela mě štvou tyhle věci - ze začátku to vypadá dost dobře a člověk zjistí až časem nebo porovnáním, že to prostě není dobrý.
Asi takhle, obdobné hračky od Johnsona nebo i od zmiňované Line6 relativně nedávno stávaly i 100k a lidi si o tom vyprávěli legendy. Dneska by to asi nikdo nechtěl ani za zlomek té ceny. Co se týče modelů, je braný POD jako etalon, nicméně ten V-AMP je stejná kvalitativní třída. Můžeme se bavit o tom, jestli POD má lepší čisté zvuky a V-AMP lepší zkreslení, ale není to o tom, že by V-AMP byl dobrý za to co stojí, ale z absolutního hlediska nestál za nic.syncro píše:Ctirad: "Klasické předsudky. Kdyby to stálo 10x tolik a nebylo na tom napsáno Behringer, tak budou všichni slintat jak je to boží." Tím si doslovně nejsem tak jistý (10x tolik je 50k), ale chápu, co tím chceš říct a souhlasím s tebou.
vasek: To máš asi něco jiného, než já
Zrovna čistej zvuk dělá z 80% kytara a z 20% zbytek. Z toho, že mluvíš o "těhle věcech" usuzuju, že nemáš rád modeling obecně, což můžu respektovat, ale nemůžu souhlasit s tím, že to není na nahrávání. Naopak bych tvrdil, že modeling není vhodný na live. Ne ovšemu kvůli zvuku, ale kvůli tomu, že slyšet se jenom z odposlechu je úplně o něčem jiném, než mít za sebou vyhulený stack.

Tady je potřeba zmínit jednu věc, a tou je zapojení...vasek píše: ...hlavně čistej zvuk je fakt tragédie.


Vzhledem k tomu, že se o modeling u kytar zajímám už dost dlouho, tak bych rád zkusil zobecnit moje poznatky. Jenže je to těžký a to hlavně z tohoto důvodu: SKORO NIKDO NEMÁ PŘÍMÝ POROVNÁNÍ. Vysvětlím: občas se stane, že člověk slyší dobře znějící nahrávku a nahrávající pyšně řekne: cha cha,to jsem dostal z vampa/poda/amplitube atd. Jenže problém je v tom, že i pro zkušenýho hudebníka a zvukaře (za což se sice nepovažuju, ale řekněme, že si to dokážu představit
) je těžký oddělit zvukovou a hudební kvalitu, protože jdou spolu vždycky ruku v ruce. Takže já tomu nahrávajícímu říkám - jo, to zní dobře, páč ten kytarista to má prostě v rukách, jenže kdybys ho nahrál přes lampu, tak se z toho posadíme na prdel, a takhle jen říkáme - dobrý. Takže pak si jdu nadrženej koupit vampa a zjišťuju doma, že to z toho prostě neleze.
To bylo takové ideové intro a teď technicky:
Dle zkušeností mých a jiných se zdá, že největší rozdíl mezi klasickým nahráváním a "podovitým" nahráváním je absence vztahu reprák-(místnost)-mikrofon. I když je zvuk ze simulace na první pohled plnější, tak vím, že po čase si rád poslouchám kytary, který šly přes mikrák, prostě ta přirozenost je tam hrozně důležitá. Nedá se to popsat, ale je to tak. Doporučuju nahrát klasický rockový riff přes simulaci a vedle toho přes kombo. Prostě přímo porovnat a nebudeme tady muset nic řešit.
Simulace tu však mají svoje místo, ale to je tam, kde se nedá dělat hluk, není čas se s něčím chystat, není k dispozici mikrofon atd. Ale kdo si dá práci s reprákem, mikrofonem a ůplně to nezvrtá, bude odměněn.
Jo a výše zmiňované platí pro "normální" hudbu, experimentátoři se na to můžou dívat zase jinak.

To bylo takové ideové intro a teď technicky:
Dle zkušeností mých a jiných se zdá, že největší rozdíl mezi klasickým nahráváním a "podovitým" nahráváním je absence vztahu reprák-(místnost)-mikrofon. I když je zvuk ze simulace na první pohled plnější, tak vím, že po čase si rád poslouchám kytary, který šly přes mikrák, prostě ta přirozenost je tam hrozně důležitá. Nedá se to popsat, ale je to tak. Doporučuju nahrát klasický rockový riff přes simulaci a vedle toho přes kombo. Prostě přímo porovnat a nebudeme tady muset nic řešit.
Simulace tu však mají svoje místo, ale to je tam, kde se nedá dělat hluk, není čas se s něčím chystat, není k dispozici mikrofon atd. Ale kdo si dá práci s reprákem, mikrofonem a ůplně to nezvrtá, bude odměněn.
Jo a výše zmiňované platí pro "normální" hudbu, experimentátoři se na to můžou dívat zase jinak.
vasek:
Všechny tyhle simulace apod. se mi jeví celkem nepoužitelně. Neříkám, že to čas od času nemůže zafungovat, ale prostě jsou to hračky. Se sluchátkama někde na dovolený nebo tak, to jo, ale jinak ne.
Přesto přemýšlím trochu o multiefektu na basu. A spíš mám favorita BOSS... Raději bych ale samozřejmě více jednotlivých krabulí... ale ty ceny sou fakt nepříznivý...
Všechny tyhle simulace apod. se mi jeví celkem nepoužitelně. Neříkám, že to čas od času nemůže zafungovat, ale prostě jsou to hračky. Se sluchátkama někde na dovolený nebo tak, to jo, ale jinak ne.
Přesto přemýšlím trochu o multiefektu na basu. A spíš mám favorita BOSS... Raději bych ale samozřejmě více jednotlivých krabulí... ale ty ceny sou fakt nepříznivý...
"Tyhle věci" je právě úplně nesmyslné připojovat k aparátu jakýmkoliv způsobem. Z toho právě vznikají různá nedorozumění typu "žere to výšky", "je to zahuhňané" apod. Většina amp modelerů sice umožňuje připojovat do efektové symčky nebo před kombo, ale to je jenom nouzovka pro případy, kde není jiná možnost.delay píše:vasek píše: Proto je nezbytné tyhle věci zapojovat do LOOPU, co už dnes umožňuje snad každej aparát na trhu a čístý zvuk vést naprosto mimo VAMP atd...
Ctirad:
No jelikož teda žádnej takovejhle vehicle nemám, hraju jen s wahem... tak by mě zajímalo, jak teda ten přístroj zapojuješ do řetězce jinak, když ne do efektovky aparátu, která je na to snad určená ne? Mě fakt nic jinýho nenapadá... Pakliže chci slyšet efektovanej zvuk přímo z vlastního aparátu.
No jelikož teda žádnej takovejhle vehicle nemám, hraju jen s wahem... tak by mě zajímalo, jak teda ten přístroj zapojuješ do řetězce jinak, když ne do efektovky aparátu, která je na to snad určená ne? Mě fakt nic jinýho nenapadá... Pakliže chci slyšet efektovanej zvuk přímo z vlastního aparátu.
vasek: Ja osobně velice pochybuju, že na dobře nahrané a smíchané nahrávce dokážeš rozlišit, která kytara byla nahrávaná standardním způsobem a která přes modeling.
Jinak co se týče přirozenosti zvuku, tak mě přijdou modely z V-AMPa daleko víc přirozené a "vintage" než drtivá většina současných kytarovek, které někdy znějí, jak když to nahrávaly přímo do mixu a ještě bez DI
Mimo to, třeba takový Radim Hladík je velký nadšenec do mašinek a pokud se něco nezměnilo, tak se u něj nahrávají kytary přes digitál. A že by zrovna on neměl možnost srovnání, že by nepoznal jak je to nepoužitelné, to si nemyslím 
Jinak co se týče přirozenosti zvuku, tak mě přijdou modely z V-AMPa daleko víc přirozené a "vintage" než drtivá většina současných kytarovek, které někdy znějí, jak když to nahrávaly přímo do mixu a ještě bez DI


Pokud chceš slyšet efektovanej zvuk ze svýho aparátu, tak si kup multiefekt a ne amp modeler.delay píše:Ctirad:
No jelikož teda žádnej takovejhle vehicle nemám, hraju jen s wahem... tak by mě zajímalo, jak teda ten přístroj zapojuješ do řetězce jinak, když ne do efektovky aparátu, která je na to snad určená ne? Mě fakt nic jinýho nenapadá... Pakliže chci slyšet efektovanej zvuk přímo z vlastního aparátu.
Vampa můžeš zapojit pro live použití s kytarou takhle:
1/ využíváš ho jakože krabičku - tzn. na vampu zapneš pouze zkreslení, vypneš simulaci boxu a zapojíš ho mezi kytaru a vstup komba (zvukově úplně na hovno).
2/ Vampa dáš do smyčky a používáš ho jako ladičku, chorus, delay atd. - aktivní je jen efektová část + se to dá použít jako presety pro různý hlasitosti zvuku (celkem dobrá věc). Ale je tam IMHO trochu ztráta dynamiky, jak to jde přes převodníky atd (prdlajs tomu rozumím).
3/ Vampa použiješ jako celkový řešení zvuku a zapojíš ho do "rovnýho" zesilovače se širokopásmovou bednou.
1/ využíváš ho jakože krabičku - tzn. na vampu zapneš pouze zkreslení, vypneš simulaci boxu a zapojíš ho mezi kytaru a vstup komba (zvukově úplně na hovno).
2/ Vampa dáš do smyčky a používáš ho jako ladičku, chorus, delay atd. - aktivní je jen efektová část + se to dá použít jako presety pro různý hlasitosti zvuku (celkem dobrá věc). Ale je tam IMHO trochu ztráta dynamiky, jak to jde přes převodníky atd (prdlajs tomu rozumím).
3/ Vampa použiješ jako celkový řešení zvuku a zapojíš ho do "rovnýho" zesilovače se širokopásmovou bednou.