Behringer V-Amp Pro

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 11 zář 2006 21:04

Ctirad: "Klasické předsudky. Kdyby to stálo 10x tolik a nebylo na tom napsáno Behringer, tak budou všichni slintat jak je to boží." Tím si doslovně nejsem tak jistý (10x tolik je 50k), ale chápu, co tím chceš říct a souhlasím s tebou. U Line6 se mi tedy efektové algoritmy (modulace, delay i ten reverb) a routing zdají o úroveň dotaženější (Amp a speaker neposuzuji), nicméně V-Amp Pro rozhodně na svoji cenu předvádí výkon, kterému konkuruje až něco, co je mnohem dražší.

Jsem rád, že se tu objevil názor kytaristy, ostatně tam je hlavní těžiště téhle koncepce.

Saša

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 11 zář 2006 21:09

Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 11 zář 2006 21:15

Hm, mám vampa taky a už hodně dlouho na něj nehraju (resp. má ho brácha místo ladičky). Je to jako všechno od Behringera - za ty prachy dobrý, ale... Berte to s rezervou. Kamarád si ho koupil do studia s tím, že "když přijdou nějací lůzři s tranzistorovýma kombíčkama, tak budou hrát přes vampa". Měsíc byl nadšenej a pak vystřízlivěl. Na nahrávání to prostě není, hlavně čistej zvuk je fakt tragédie. Docela mě štvou tyhle věci - ze začátku to vypadá dost dobře a člověk zjistí až časem nebo porovnáním, že to prostě není dobrý.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 11 zář 2006 21:33

No vida, jak se nam nazory ruznej...

vasek: nechces se ho zbavit?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 11 zář 2006 22:37

syncro píše:Ctirad: "Klasické předsudky. Kdyby to stálo 10x tolik a nebylo na tom napsáno Behringer, tak budou všichni slintat jak je to boží." Tím si doslovně nejsem tak jistý (10x tolik je 50k), ale chápu, co tím chceš říct a souhlasím s tebou.
Asi takhle, obdobné hračky od Johnsona nebo i od zmiňované Line6 relativně nedávno stávaly i 100k a lidi si o tom vyprávěli legendy. Dneska by to asi nikdo nechtěl ani za zlomek té ceny. Co se týče modelů, je braný POD jako etalon, nicméně ten V-AMP je stejná kvalitativní třída. Můžeme se bavit o tom, jestli POD má lepší čisté zvuky a V-AMP lepší zkreslení, ale není to o tom, že by V-AMP byl dobrý za to co stojí, ale z absolutního hlediska nestál za nic.

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 11 zář 2006 22:50

vasek: To máš asi něco jiného, než já ;) Zrovna čistej zvuk dělá z 80% kytara a z 20% zbytek. Z toho, že mluvíš o "těhle věcech" usuzuju, že nemáš rád modeling obecně, což můžu respektovat, ale nemůžu souhlasit s tím, že to není na nahrávání. Naopak bych tvrdil, že modeling není vhodný na live. Ne ovšemu kvůli zvuku, ale kvůli tomu, že slyšet se jenom z odposlechu je úplně o něčem jiném, než mít za sebou vyhulený stack.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 12 zář 2006 07:31

vasek píše: ...hlavně čistej zvuk je fakt tragédie.
Tady je potřeba zmínit jednu věc, a tou je zapojení...

:arrow: Pokud máš signálovou cestu INSTRUMENT - VAMP - AMP, tak i čistej zvuk bude nakreslenej obvody VAMPa, a je to tak i u krabiček "lepších výrobců", konkrétně jsem používal DANELECTRO Cool Cat na kytaru a DOD Bass Flanger. Obě krabičky zařazené v signálovém řetězci "napřímo" a vypnuté negativně ovlivňovali čistý zvuk (byl tam velice jemně cítit efekt). Jeiný co jesm takhle mohl používat, aniž bych zaznamenal rozdíl byl Bass WAH od Dunlopu...

:idea: Proto je nezbytné tyhle věci zapojovat do LOOPU, co už dnes umožňuje snad každej aparát na trhu a čístý zvuk vést naprosto mimo VAMP atd...

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 12 zář 2006 08:33

Vzhledem k tomu, že se o modeling u kytar zajímám už dost dlouho, tak bych rád zkusil zobecnit moje poznatky. Jenže je to těžký a to hlavně z tohoto důvodu: SKORO NIKDO NEMÁ PŘÍMÝ POROVNÁNÍ. Vysvětlím: občas se stane, že člověk slyší dobře znějící nahrávku a nahrávající pyšně řekne: cha cha,to jsem dostal z vampa/poda/amplitube atd. Jenže problém je v tom, že i pro zkušenýho hudebníka a zvukaře (za což se sice nepovažuju, ale řekněme, že si to dokážu představit :) ) je těžký oddělit zvukovou a hudební kvalitu, protože jdou spolu vždycky ruku v ruce. Takže já tomu nahrávajícímu říkám - jo, to zní dobře, páč ten kytarista to má prostě v rukách, jenže kdybys ho nahrál přes lampu, tak se z toho posadíme na prdel, a takhle jen říkáme - dobrý. Takže pak si jdu nadrženej koupit vampa a zjišťuju doma, že to z toho prostě neleze.
To bylo takové ideové intro a teď technicky:
Dle zkušeností mých a jiných se zdá, že největší rozdíl mezi klasickým nahráváním a "podovitým" nahráváním je absence vztahu reprák-(místnost)-mikrofon. I když je zvuk ze simulace na první pohled plnější, tak vím, že po čase si rád poslouchám kytary, který šly přes mikrák, prostě ta přirozenost je tam hrozně důležitá. Nedá se to popsat, ale je to tak. Doporučuju nahrát klasický rockový riff přes simulaci a vedle toho přes kombo. Prostě přímo porovnat a nebudeme tady muset nic řešit.
Simulace tu však mají svoje místo, ale to je tam, kde se nedá dělat hluk, není čas se s něčím chystat, není k dispozici mikrofon atd. Ale kdo si dá práci s reprákem, mikrofonem a ůplně to nezvrtá, bude odměněn.
Jo a výše zmiňované platí pro "normální" hudbu, experimentátoři se na to můžou dívat zase jinak.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 12 zář 2006 08:49

vasek:
Všechny tyhle simulace apod. se mi jeví celkem nepoužitelně. Neříkám, že to čas od času nemůže zafungovat, ale prostě jsou to hračky. Se sluchátkama někde na dovolený nebo tak, to jo, ale jinak ne.

Přesto přemýšlím trochu o multiefektu na basu. A spíš mám favorita BOSS... Raději bych ale samozřejmě více jednotlivých krabulí... ale ty ceny sou fakt nepříznivý...

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 12 zář 2006 10:13

delay píše:
vasek píše: Proto je nezbytné tyhle věci zapojovat do LOOPU, co už dnes umožňuje snad každej aparát na trhu a čístý zvuk vést naprosto mimo VAMP atd...
"Tyhle věci" je právě úplně nesmyslné připojovat k aparátu jakýmkoliv způsobem. Z toho právě vznikají různá nedorozumění typu "žere to výšky", "je to zahuhňané" apod. Většina amp modelerů sice umožňuje připojovat do efektové symčky nebo před kombo, ale to je jenom nouzovka pro případy, kde není jiná možnost.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 12 zář 2006 10:21

Ctirad:
No jelikož teda žádnej takovejhle vehicle nemám, hraju jen s wahem... tak by mě zajímalo, jak teda ten přístroj zapojuješ do řetězce jinak, když ne do efektovky aparátu, která je na to snad určená ne? Mě fakt nic jinýho nenapadá... Pakliže chci slyšet efektovanej zvuk přímo z vlastního aparátu.

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 12 zář 2006 10:28

vasek: Ja osobně velice pochybuju, že na dobře nahrané a smíchané nahrávce dokážeš rozlišit, která kytara byla nahrávaná standardním způsobem a která přes modeling.
Jinak co se týče přirozenosti zvuku, tak mě přijdou modely z V-AMPa daleko víc přirozené a "vintage" než drtivá většina současných kytarovek, které někdy znějí, jak když to nahrávaly přímo do mixu a ještě bez DI :-D Mimo to, třeba takový Radim Hladík je velký nadšenec do mašinek a pokud se něco nezměnilo, tak se u něj nahrávají kytary přes digitál. A že by zrovna on neměl možnost srovnání, že by nepoznal jak je to nepoužitelné, to si nemyslím ;)

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 12 zář 2006 10:30

delay píše:Ctirad:
No jelikož teda žádnej takovejhle vehicle nemám, hraju jen s wahem... tak by mě zajímalo, jak teda ten přístroj zapojuješ do řetězce jinak, když ne do efektovky aparátu, která je na to snad určená ne? Mě fakt nic jinýho nenapadá... Pakliže chci slyšet efektovanej zvuk přímo z vlastního aparátu.
Pokud chceš slyšet efektovanej zvuk ze svýho aparátu, tak si kup multiefekt a ne amp modeler.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 12 zář 2006 10:34

Vampa můžeš zapojit pro live použití s kytarou takhle:
1/ využíváš ho jakože krabičku - tzn. na vampu zapneš pouze zkreslení, vypneš simulaci boxu a zapojíš ho mezi kytaru a vstup komba (zvukově úplně na hovno).
2/ Vampa dáš do smyčky a používáš ho jako ladičku, chorus, delay atd. - aktivní je jen efektová část + se to dá použít jako presety pro různý hlasitosti zvuku (celkem dobrá věc). Ale je tam IMHO trochu ztráta dynamiky, jak to jde přes převodníky atd (prdlajs tomu rozumím).
3/ Vampa použiješ jako celkový řešení zvuku a zapojíš ho do "rovnýho" zesilovače se širokopásmovou bednou.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 12 zář 2006 10:37

Ctirad: zkus pochopit, co jsem psal v 8:33. Kdyby to ta samá kapela nahrála přes vamp a přes kombo, to si teda piš, že bych to poznal.

Odpovědět