Behringer V-Amp Pro

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 12 zář 2006 10:50

Da se ve vampu zapnout JENOM simulace boxu?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 12 zář 2006 10:57

Aha, uz to vidim...

Obrázek
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 12 zář 2006 11:01

vasek píše:1/ využíváš ho jakože krabičku - tzn. na vampu zapneš pouze zkreslení, vypneš simulaci boxu a zapojíš ho mezi kytaru a vstup komba (zvukově úplně na hovno).
Zcela logicky. Ta simulace není jenom zkreslení, ale celý řetězec zreslení->preamp->amp a navíc výstup je linkový, což zrovna není vhodně impedančně přizpůsobené vstupu do aparátu.
2/ Vampa dáš do smyčky a používáš ho jako ladičku, chorus, delay atd. - aktivní je jen efektová část + se to dá použít jako presety pro různý hlasitosti zvuku (celkem dobrá věc). Ale je tam IMHO trochu ztráta dynamiky, jak to jde přes převodníky atd (prdlajs tomu rozumím). 
Tohle sice celkem funguje, ale je zbytečné si kvůli tomu kupovat amp modeler, který má jenom základní efekty.
3/ Vampa použiješ jako celkový řešení zvuku a zapojíš ho do "rovnýho" zesilovače se širokopásmovou bednou.
Takhle je to správně. Je tu ještě možnost
4/ Zapnout si jeden z režimů, kdy z jednoho kanálu stereo výstupu jde nijak neupravený čistý signál a z druhého zeefketovaný. To se může hodit při nahrávání, kdy se zaznamená čistý zvuk, ale styl hry přizpůsobuješ tomu zkreslenému nebo při live, kdy hotový zvuk hodíš zvukoařovi do mixu a čistý do svého aparátu.

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 12 zář 2006 11:10

vasek píše:Ctirad: zkus pochopit, co jsem psal v 8:33. Kdyby to ta samá kapela nahrála přes vamp a přes kombo, to si teda piš, že bych to poznal.
I v případě, že kapelu nebudeš znát, nebudeš vědět na co hrajou a nebudeš přítomen u nahrávání budeš schopen říct: "toto je modeling a zní to blbě" a "toto je kombo a zní to dobře"? Ber to spíš jako řečnickou otázku, protože na jakékoliv objektivní porovnávání mají tyto přístupy příliš mnoho stupňů volnosti, které výsledný zvuk ovlivní mnohem víc, než samotné kombo/modeling.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 12 zář 2006 11:48

Ctirad: zcela souhlasím. Pro doplnění - jedná se mi o muziku, která aspoň trochu souvisí se slovem "rock".
Jo, těch tzv. stupňů volnosti je hodně, ale má-li to být k poslouchání, musíš (se alespoň pokusit) vyřešit úplně všechny.
Dál už se mi to nechce rozpitvávat, protože se zas otvírá milion otázek.
Prostě takhle: je to šikovná věc za ty prachy, ale aparát je aparát a musel by být podprůměrnej, aby ho vamp nahradil.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 12 zář 2006 13:16

Ctirad píše:
delay píše:Ctirad:
No jelikož teda žádnej takovejhle vehicle nemám, hraju jen s wahem... tak by mě zajímalo, jak teda ten přístroj zapojuješ do řetězce jinak, když ne do efektovky aparátu, která je na to snad určená ne? Mě fakt nic jinýho nenapadá... Pakliže chci slyšet efektovanej zvuk přímo z vlastního aparátu.
Pokud chceš slyšet efektovanej zvuk ze svýho aparátu, tak si kup multiefekt a ne amp modeler.
Aha, tak mě hlavně nedošlo, že ten VAMP není určenej jako mulťák na live hraní, ale teda jako "prznítko" pro nahrávání... Takže malinko sorry.
Nicméně si myslím, že když se ten AMP modeling vypne, tak je to vlastně multiefekt a na live hraní musí být použitelnej...

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 12 zář 2006 13:53

delay píše:Aha, tak mě hlavně nedošlo, že ten VAMP není určenej jako mulťák na live hraní, ale teda jako "prznítko" pro nahrávání... Takže malinko sorry.
Jakýkoliv amp modeling je (jak už z názvu vyplývá) náhrada klasického aparátu (ať už na hraní nebo na nahrávání), nikoliv jeho doplněk. Samozřejmě i z kombinace modeling + aparát se dá vykřesat pár zajímavých zvuků, stejně jako při kombinaci několika krabiček a zkreslení na aparátu, ale není to primární účel.
Nicméně si myslím, že když se ten AMP modeling vypne, tak je to vlastně multiefekt a na live hraní musí být použitelnej...
Jasně, ale pak nemá smysl si kupovat zrovna V-AMP, kde ty efekty jsou jenom doplněk a tomu odpovídá i jejich počet a možnosti.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 12 zář 2006 14:12

Ctirad:
THX za osvětlení, ja sice aktivně hraju, ale jak jsem již psal, moc těmhle strojů nehovím, tak jsem se aspoň něco přiučil :-)

Crowley
Příspěvky: 56
Registrován: 29 kvě 2006 10:01

Příspěvek od Crowley » 12 zář 2006 15:08

Jedine,co je na v-ampovi dobre,je jeho nazev:)Zkousel jsem ho a nechtel bych ho ani zadarmo.Je to priserny efekt a simulace vseho je o nicem.Dva a pul roku hraju pres Line6 pod xt,nahral jsem na neho dve cd a jsem max. spokojeny..V kombinaci s flaskou,je to luxusni zvuk jak pri vetsim zkresleni,tak u cistejsich zvuku..

rastis
Příspěvky: 2884
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 12 zář 2006 16:58

cyril - ja som V-Amp nazivo este nepocul. Ze hra lepsie, ako POD mi uz rozpravalo viacej ludi. Ale zrovna jeden taky mi aj poslal kedysi ukazky, a vobec sa mi to nelubilo. Cize je to o vkuse.

vasek - suhlasim s Tebou.

Modelingovymi gitarami sa zaoberam odkedy mam PC a odkedy su HW na trhu. POD - tu prvu ladvinkovu verziu som mal asi 1/2 roka. Prvy tyzden som bol uchvateny a velmi ma to bavilo. Ale po case sa mi to dost zunovalo. Velmi to unifikuje zvuk - tazko sa pod tym rozoznava gitara, aj gitarista. Moc dobre to nereaguje na uhoz a cele je to nemastne neslane. Pisem stale o ladvinkovom PODe. Po case som na to zacal byt alergicky a uplne som to znenavidel :). Vacsinou to hned identifikujem aj v nahravke a prekaza mi to. Je pravda, ze hra to jedine napriamo, bez git. aparatu.

Oproti tomu som vely priaznivec SimulAnalogu a celkom ma bavi aj Amplitube. Hravam doma na to casto a rad. Oproti staremu PODu ovela vacsia vsestrannost.

Ale co som pisal o zvukovej unifikovanosti plati do velkej miery aj tu. Ono je to lahko pochopitelne. Lampy hraju v kazdej situacii inac. Su citlive na napatie v sieti. Doobeda, ked je viacej voltov hra aparat inac, ako vecer, ked je menej voltov. Lampy starnu a menia zvuk aj priebezne vekom. Toto vsetko gitarista citi a podvedome na to reaguje - prisposobuje uhoz, techniku brnkania, aby stale bol schopny vydolovat svoj bezne zvuk (lebo je zname, ze zvuk robi najprv gitarista a az potom gitara a aparat). No a pri simulaciach to neexistuje - je nasimulovany iba isty pocet stavov alebo situacii alebo ako to nazvat a to clovek rychlo prekukne a potom je to nuda a zvukovy stereotyp.

ctirad - su zvuky, kde je jasne po prvom brnku, ze je to lampa a nie simulacia. A je jedno, ci to je cisty alebo skresleny zvuk. Ale uzanvam, ze je X situacii, kedy na posluch clovek lampu od simulacie nerozozna...

rastis
Příspěvky: 2884
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 12 zář 2006 17:09

Cyril píše:...Neni blby, ze ten GI-100 ma jen jediny nastaveni? Nebo tomu blbe rozumim a fakt potrebuju jen tohle?
GI-100 nema ziadne nastavenie. Je to di-box, ktory ma navyse moznost zapnut simulaciu boxu - ziadny modeling, ale klasicky frekvencny speaker simulator. Jeden z lepsich, co som pocul. Inak osobne nemam dobre skusenosti so speaker simulatormi na HW skreslenie. Podla mna kazdy modeling zneje lepsie, ako to.

A pokial ti ide iba o simulaciu boxu na HW skreslenie, najlacnejsia cesta je free plugin Combo od MDA. Zneje iba nepatrne horsie, ako simulator z GI-100.

rastis
Příspěvky: 2884
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 12 zář 2006 17:14

Cyril píše:rastis: a co tohle? http://palmergear.com/pdi09.shtml
Ak som to dobre pochopil, tak to je Attenuator, aj ked ten popis k nemu je nejaky divny. Attenuator je totiz vec, ktora sa zapaja medzi koncak a bednu a pouziva sa na aparaty, ktore skresluju koncovymi lampami pri maximalnych vykonoch. Trebars stary Hiwatt ak chces aby hral ako zo 70-tych rokov, musis ho vytocit na hlasitost, pri ktorej Ti tece krv z usi :). No a na to je Attenuator - znizi hlasitost pred reprakom bez toho, aby si odpalil koncak.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 12 zář 2006 17:41

rastis píše:Doobeda, ked je viacej voltov hra aparat inac, ako vecer, ked je menej voltov.
:D :D :shock:
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

rastis
Příspěvky: 2884
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 12 zář 2006 17:47

Cyril - tomu ver :). Vecer vsetci svietia, pozeraju TV a naozaj v niektorych lokalitach nameras aj pod 200 voltov. Toto na lamopovom aparate pocut, pretoze lampy pracuju vo svojom podla moznosti spravne nastavenom rezime, maju svoje zhavenia, je tam nejaka rovnovaha... Vela gitaristov si vozi na hranie k aparatom aj stabilizatory.

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Re: Behringer V-Amp Pro

Příspěvek od safa » 12 zář 2006 18:03

Abych se taky ozval ;-) :
syncro píše: První překvapení nastalo v okamžiku, kdy jsem zjistil, že přiložený český návod je k jinému přístroji (Bass V-Amp Pro). Nepropadl jsem panice a vzal do ruky útlý návod v angličtině. Může se to zdát zbytečné, ale abych se dostal k parametrům efektů, nestačilo obligátní podívání se na frontpanel. Některé funkce jsou totiž ovládány kombinací několika tlačítek a tak se návod hodí.
... mmno to je asi moje chyba, on ten kousek je takzvane "pujcovaci" takze tam asi nekdo kdo ho mel predtim dal neco jinyho. Jinak do prodeje jde zbozi samozrejme se spravnym ceskym navodem ;-)
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Odpovědět