drum mašina + sampler
MPCcko me osobne bavilo pred nejakejma sesti lety, ale dnes pro nej, krome live hrani, nevidim plnohodnotne vyuziti... mrzi me, ze verze 4000, ktera byla fakt libovka, se nestala standartem a vsechny nasledujici verze sly opet dolu.... myslim tim 24 bitu - 96 kHz apod. kdyby se dnes delala masina, ktera by podporovala vysoke rozliseni, editaci z pocitace a treba audio streaming..
dal bych za ni klidne sedesat... proste takovej virus ti na bici je muj sen-elektron machinedrum se mi libi zvukove, ale bohuzel nema digital ani usb... takze momentalne mi jako nejlepsi reseni prijde pro battery 3...

hawkens: I dite vi, ze srovnavat nastroje s vonavkou je jaksi zavadejici. Ty myslis ze Japonci byli tak predvidavi a vedeli koncem 80tych let ze MPC60 je revoluce? V 96tym prichazi MPC2000 coz je masina na ktery spolupracovali hh.producenti za tim si stojim(umisteni padu, co se ma zobrazovat na mainu... atp.), jiste znas tu tunu designu co si nechali delat, ty upraveny systemy s pozdravem a holdem jejich jmenum a kapelam... atp. Nekde mezi 60 a 2000 je samozrejme MPC3000 tez velice popularni a respektovanej v hh. branzi, Po 2000 prichazi vylepseni na XL opet z prispenim Americkych hh. producentu. Pozdeji prichazi MPC4000, za nim 1000, dale 2500 a na zaver 500.
U zrodu Roland MV-8000 RZA skutecne byl, testoval jim ho, a ma samozrejme svoji edici(limitovanou) vlevo myslim misto napisu Roland tam je skraboska.
P.S.: Je jedno kolik mi bylo koncem 80tek to ze MPCcka byla a jsou vyvijena beatmakery je fakt. OVER
U zrodu Roland MV-8000 RZA skutecne byl, testoval jim ho, a ma samozrejme svoji edici(limitovanou) vlevo myslim misto napisu Roland tam je skraboska.
P.S.: Je jedno kolik mi bylo koncem 80tek to ze MPCcka byla a jsou vyvijena beatmakery je fakt. OVER
Neber to osobne, ale tys u toho byl?W.Cable píše:hawkens: I dite vi, ze srovnavat nastroje s vonavkou je jaksi zavadejici. Ty myslis ze Japonci byli tak predvidavi a vedeli koncem 80tych let ze MPC60 je revoluce? V 96tym prichazi MPC2000 coz je masina na ktery spolupracovali hh.producenti za tim si stojim(umisteni padu, co se ma zobrazovat na mainu... atp.), jiste znas tu tunu designu co si nechali delat, ty upraveny systemy s pozdravem a holdem jejich jmenum a kapelam... atp. Nekde mezi 60 a 2000 je samozrejme MPC3000 tez velice popularni a respektovanej v hh. branzi, Po 2000 prichazi vylepseni na XL opet z prispenim Americkych hh. producentu. Pozdeji prichazi MPC4000, za nim 1000, dale 2500 a na zaver 500.
U zrodu Roland MV-8000 RZA skutecne byl, testoval jim ho, a ma samozrejme svoji edici(limitovanou) vlevo myslim misto napisu Roland tam je skraboska.
P.S.: Je jedno kolik mi bylo koncem 80tek to ze MPCcka byla a jsou vyvijena beatmakery je fakt. OVER
2 hawkens: noo treba jak si s ni spokojenej co do kvality zvuku a efektu, jestli se da teda mapovat skrz usb z cubase, jestli spolkne vic signalu dohromady (treba spdif/analog) aniz by clovek musel prepinat kanaly nekde v nastaveni.. noo a tak podobne
navic ctu, zes mel i toho akaie, tak treba naky srovnani
.. mmch. treba proc sis nekoupil misto tyhle 808 sp606 (nad tou tedka taky uvazuju) 
micanek: virus TI na bici? jak to myslis kamo? .. chtel bys jako kroutit analogovy bici z viruse? nebo bys rad vyuzil jeho filtry?
acidpunk: ziju v pze, ale rozhodne tu nejsou takovy "obchodaky" s masinama jako s londyne nebo v berline
prides a testujes jak blazen....



micanek: virus TI na bici? jak to myslis kamo? .. chtel bys jako kroutit analogovy bici z viruse? nebo bys rad vyuzil jeho filtry?
acidpunk: ziju v pze, ale rozhodne tu nejsou takovy "obchodaky" s masinama jako s londyne nebo v berline

No on to mozna micanek myslel tak ze by bylo fajn kdyby jakakoliv firma ale procne treba vyrobce virusu hodili na trh bici samplerosyntak se vsemi vyhodami ktere ma virus ti, to jest jmenovite, nebuzeruje te ovladani z doby kamene ale da se to pohodlne ovladat z pc, vyvody ma digitalni, editaci pres usb samozrejmosti, vse uzivatelsky pritulne idealne jako VST ale jinak je to hw krabice43 píše:2 hawkens: noo treba jak si s ni spokojenej co do kvality zvuku a efektu, jestli se da teda mapovat skrz usb z cubase, jestli spolkne vic signalu dohromady (treba spdif/analog) aniz by clovek musel prepinat kanaly nekde v nastaveni.. noo a tak podobnenavic ctu, zes mel i toho akaie, tak treba naky srovnani
.. mmch. treba proc sis nekoupil misto tyhle 808 sp606 (nad tou tedka taky uvazuju)
micanek: virus TI na bici? jak to myslis kamo? .. chtel bys jako kroutit analogovy bici z viruse? nebo bys rad vyuzil jeho filtry?
acidpunk: ziju v pze, ale rozhodne tu nejsou takovy "obchodaky" s masinama jako s londyne nebo v berlineprides a testujes jak blazen....


ohledne obchodaku, mozna dobry tip na vylet, ale az v lete

mohl bys mi hodit do pm, pls, adresy tech nejvetsich v londyne? zajedu se tam mrknout.
Je to tu priserny. Ted jsem zas byl na Jungmannaku v Yamamusic a to je parodie na hudebni obchod. Ja tam pracovat a asi skocim z toho druhyho patra z okna... Za cely ty leta co tam obcas zajdu se tam snad NIC nezmenilo...43 píše: acidpunk: ziju v pze, ale rozhodne tu nejsou takovy "obchodaky" s masinama jako s londyne nebo v berline :D prides a testujes jak blazen....
43: 808 vs. 606 - prave 606-ku som vlastnil pred 808. Su to masiny v dvoch uplne rozdielnych triedach s rozdielnym ucelom aj filozofiou prace. 606 je len FRAZOVY sampler, nie je plnohodnotny. On je postaveny na taky styl prace ze skor na live, nie na domacu alebo studiovu pracu. Od neho neocakavaj kreativny sampling v studiovom slova zmysle. Jeho filozofia je, ze si do neho nahadzes skladbu alebo fragmenty skladby v sluckach a hrajkas sa s nim na live, triggerujes loogy a efektujes ich. Podla toho, co si napisal na zaciatku, na tvoj ucel si myslim ze 606 skor nie ako ano, kezde pises ze ty si chces probit bicie sam od zaciatku zo single-hit zvukov, nie z loopov.
Kvalita efektov a filtrov je na 606 aj 808 dost vysoka, s tym som spokojny. Zvuk a farbu maju proste Rolandacky, pochopitelne. Kto mal niekedy 909, Fantoma a podobna, pozna presne tie efekty. Akurat u 808 je nieco malo, naozaj nevela, popridavane, ale zaklad je ten isty. 808 ma urcity set efektov, vacsinou v style DJskeho "sample manglingu", distrotion a filtrov, 808 ma toho vyrazne viac, co sa tyka poctu efektovych jednotiek, aj typov efektov a ich parametrov.
Pri 808 mas MUIDI cez USB MIDI, to znamena ze mozes mapovat zvuky do Cubase. Ked si od Rolanda stiahnes mixer map do Cubase, mozes si mapovat preset zvuky zo synthu aj s menami, user zvuky pochopitelne len podla cisla zvukov, to iste samplerove patche. Je na neho aj patch editor, v ktorom mozes kompletne podrobne naeditovat cely zvuk zo synthu a dokonca aj niektore zakladne operacie na zvuku v sampleri, napriklad orezanie koncov, normalize, reverse a pod.
SPDIF vobec nema, ziadny digital, iba dvojicu out a jeden par in. V tomto Roland setril a tu stalcil cenu na taku nizku aka je. USB funguje iba ako MIDI, alebo ako Mass Storage na prenos WAV-iek a patchov (to treba tiez prepinat rucne, neda sa oboje naraz), cez USB audio nechodit. V tom je napriklad iny ako 606, lebo 606 streamuje cez USB audio a tym padom funguje de facto aj ako externa zvukovka.
Este pre porovnanie 808 <-> 606 netreba zabudat, ze 808 ma okrem samplera navyse aj aj synth (128MB vzoriek, XV engine) a sekvencer (patterny, songy). 606 sice ma sekvencer tiez, ale len taky silne okypteny, prakticky nie prilis pouzitelny, na 606 sa skor rata s live triggerovanim.
Kvalita efektov a filtrov je na 606 aj 808 dost vysoka, s tym som spokojny. Zvuk a farbu maju proste Rolandacky, pochopitelne. Kto mal niekedy 909, Fantoma a podobna, pozna presne tie efekty. Akurat u 808 je nieco malo, naozaj nevela, popridavane, ale zaklad je ten isty. 808 ma urcity set efektov, vacsinou v style DJskeho "sample manglingu", distrotion a filtrov, 808 ma toho vyrazne viac, co sa tyka poctu efektovych jednotiek, aj typov efektov a ich parametrov.
Pri 808 mas MUIDI cez USB MIDI, to znamena ze mozes mapovat zvuky do Cubase. Ked si od Rolanda stiahnes mixer map do Cubase, mozes si mapovat preset zvuky zo synthu aj s menami, user zvuky pochopitelne len podla cisla zvukov, to iste samplerove patche. Je na neho aj patch editor, v ktorom mozes kompletne podrobne naeditovat cely zvuk zo synthu a dokonca aj niektore zakladne operacie na zvuku v sampleri, napriklad orezanie koncov, normalize, reverse a pod.
SPDIF vobec nema, ziadny digital, iba dvojicu out a jeden par in. V tomto Roland setril a tu stalcil cenu na taku nizku aka je. USB funguje iba ako MIDI, alebo ako Mass Storage na prenos WAV-iek a patchov (to treba tiez prepinat rucne, neda sa oboje naraz), cez USB audio nechodit. V tom je napriklad iny ako 606, lebo 606 streamuje cez USB audio a tym padom funguje de facto aj ako externa zvukovka.
Este pre porovnanie 808 <-> 606 netreba zabudat, ze 808 ma okrem samplera navyse aj aj synth (128MB vzoriek, XV engine) a sekvencer (patterny, songy). 606 sice ma sekvencer tiez, ale len taky silne okypteny, prakticky nie prilis pouzitelny, na 606 sa skor rata s live triggerovanim.
co bolo dalej? neviem, nerobim sa vseveduci ako ty mesje.W.Cable píše:bluem: The MPC60 was a 16 voice polyphonic 12-bit 40 kHz sampler / 99 track sequencer designed in large part by Roger Linn after Linn Electronics closed. It was similar to the Linn 9000. Akai released it in 1988.
Mas pravdu v tom ze MPC60 pomohl vyvynout, ale co bylo dal, rekni?
pravdepodobne dalej bol normal prirodzeny vyvoj. to, ze nastroj zviditelnili najviac asi producenti hiphopu neznamena, ze ho nepouzivali ludia, tvoriaci napr. rave, jungle, alebo ine druhy tanecnej muziky. sampler ako taky - kto ma patent na to, aby ho pouzival? len tu mam teraz dojem, ze sa niekto snazi bit do prs za to, o co sa on ziadnym sposobom nezasluzil a v tej dobe cikal do plienok...
ps: ja som rad, ze mozem pouzivat ten nastroj. tak ako ktokolvek, kto ho pouziva tak isto ako ja. ale stavat ho na nejaky hiphopersky piedestal...
to je minimalne detinske... hehe:D
hawkens1: DIKY za vycerpavajici odpoved a porovnani :D neco takovyho sem presne potreboval :D
jeste by me zajimalo, jestli nema nekdo z vas zkusenosti s tim kaoss padem 3. - me na nem desne chytlo, jak se da pomoci dotykovyho displaye brutalne modulovat prichozi signal - pitch, hi/low/mid cut, distorb atp. (bohuzel opet masina bez spidf).. :( .. pomrkaval sem jeste po nakych jinych efektovych procesorech, ale nic dalsiho uz me nezaujalo... existuje neco podobne chytryho a vybavenyho spdif?
2acidpunk: adresu toho kramu v lo se ti pokusim zjistit :D
jeste by me zajimalo, jestli nema nekdo z vas zkusenosti s tim kaoss padem 3. - me na nem desne chytlo, jak se da pomoci dotykovyho displaye brutalne modulovat prichozi signal - pitch, hi/low/mid cut, distorb atp. (bohuzel opet masina bez spidf).. :( .. pomrkaval sem jeste po nakych jinych efektovych procesorech, ale nic dalsiho uz me nezaujalo... existuje neco podobne chytryho a vybavenyho spdif?
2acidpunk: adresu toho kramu v lo se ti pokusim zjistit :D
Co tak Kaoss Mixer ?
http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=KAOSSMixer
a preco vlastne trvas na SPDIF ?
http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=KAOSSMixer
a preco vlastne trvas na SPDIF ?