demsky píše: Dokonca som sa docital, ze niekde panning je pri mono stopach a balance pri stereo. Dokonca aj winamp ma PAN ktory je balance, nech to uz zakoncim ceresnickou na torte.
To je prave ten rozdil.
Jakykoliv zdroj pokud neni nahravany stereo tak je vzdy mono. To je logicky. Je rozdil mezi panningem mono signalu nebo balancem stereo signalu. Pak je tu jeste tzv. "pseudostero" kde jsou dva identicky mono signaly HL a HR ale to sem nebudu plist. Pri stereo signalu je rozdil ve frekvencich a casu na kanal to znamena ze monitory prenasi rozdilne signaly, tedy signaly s rozdilnym casovanim a s rozdilnym frekvencnim spektrem.
Mono signal = 50%L a 50%R jednoho zdroje mono signalu cili napeti v analogovym svete a proto monitory prenasi stejne frekvencni spektrum s identickym casovanim. Posunem na jakoukoliv stranu se meni pomer az do extremu 100% / 0% signalu L nebo R. To je panning
Pokud pak mame dva MONO signaly napriklad kytary ty smichame do jednoho STEREO signalu (napr.krk 30% L a telo 30% R) pak se ovladani panningu stava Balance (vyvazeni) to znamena ze se vyvazuje cely STEREO signal. Takze pokud zustaneme u naseho kytaroveho STEREO signalu tak se presunem tohoto stereo signalu na jakoukoliv stranu se nebude ztlumovat signal (ty ktery puvodni stopy jednoho mikrofonu) ale bude se menit sila rozlozeni ve stereo poli .Proto pri uplnem premisteni tedy 100% L nebo R pak slysime oba signaly jen se meni frecvencni rozsah podle toho jaky na prislusne strane dominovall pred smichanim do sterea. To znamena ze u naseho kytaroveho signalu kde je telo R a krk L tak zmenou pozice na pravou stranu bude signal obsahovat vice nizsich frekvenci a vice versa. Tak to jsou podle me rozdily mezi mezi panningem a balancem, ale mohu se mylit.