Recenze
Shure Nexadyne 8/C a 8/S
![](./images/_shure-nexadyne-8-c-a-8-s.gif)
Shure Nexadyne 8/C a 8/S jsou dynamické mikrofony určené pro snímání vokálů při live produkcích. Jejich zvláštností je nová, patentovaná technologie Revonic Dual-Engine Transducer. Technologie Revonic byla vyvinuta ve výzkumné laboratoři společnosti Shure v USA a za jejím průlomem stojí hlavní vývojový inženýr Roger Grinnip. Nexadyny by tak měly bez problémů unést tíhu živých koncertních vystoupení, s důrazem na čistotu přednesu. Současně by se měly bez problémů vypořádat s rozdíly v akustice jednotlivých koncertních, a mnohdy i nekoncertních, sálů. Principem technologie Revonic je dvojice nad sebou souose umístěných a vůči sobě přesně vyvážených mikrofonních kapslí. Obě kapse pracují ve stejném akustickém prostoru a na výstupu z mikrofonu jsou oba signály zkombinovány. Ovšem tak, aby nežádoucí zvukové artefakty, jako je manipulační hluk či přeslechy, byly ve výsledném zvuku potlačeny a naopak ty žádoucí jsou posíleny. To dává mikrofonům Shure Nexadyne čistý zvuk bez ohledu na okolí, ve kterém jsou použity. S tím také souvisí, možná trochu reklamní, tvrzení, že se obejdete bez korekcí. Do jaké míry to je pravda, se přesvědčíme v dnešní recenzi.
Na první pohled. Oba mikrofony přišly zabaleny v kartonové krabičce, která je vyvedena v poněkud “eko naturálním designu”. Uvnitř každé z nich, je tvrzené pouzdro na zip (ANXNC), které ukrývá vlastní mikrofon a klasický Shure plastový držák A25E, který zná asi každý. Držák je vybaven redukcí na velký či malý mikrofonní závit a v...
Black Lion Audio Revolution EXP
![](./images/recenze/black-lion-audio-revolution-exp.gif)
Máme tu další produkt z dílen Black Lion Audio. Už víme, že společnost, původně zabývající se tuningem stávajících produktů jiných výrobců, vyrostla v samostatného výrobce zvukových rozhraní a převodníků nejvyšší kvality. Neustále se rozvíjející výrobní program přinesl další novinku - produkt Revolution EXP, na který se blíže podíváme v následující recenzi.
Popis. Černá kovová krabice v provedení 1U jednotky do racku 19” plné šířky má na čelním panelu poměrně skromné, ale účelné...
Black Lion Audio Revolution 6x6
![](./images/recenze/black-lion-audio-revolution-6x6.gif)
Společnost Black Lion Audio se zabydlela na trhu kvalitních zvukových rozhraní nejen svým zakázkovým tuningem produktů jiných výrobců, ale také vlastním, od počátku původním designem vlastních modelů. Na stránkách Audiozone.cz jsme si již se základním modelem Revolution 2x2 měli možnost seznámit. V následující recenzi se tedy zaměříme na to, co je nového oproti předchozímu modelu. Pro referenci doporučuji odkaz na recenzi modelu Revolution 2x2.
Popis. Vše, co bylo napsáno o prvním modelu...
Zoom H6essential
![](./images/recenze/zoom-h6essential.gif)
Protože šikovných rekordérů není nikdy dost a protože jsme si posledně představili nejmenší z rekordérů Zoom řady Essential, H1, tak dnes se podíváme na řadu Essential z opačné strany. Podíváme se na, v současné době, největší a nejvybavenější model H6. H6 funguje na společných principech modelové řady Essential. To znamená, že podporuje 32 bit záznam s plovoucí desetinnou čárkou, s maximální samplovací frekvencí 96 kHz. Dalším společným prvkem jsou duální A/D převodníky, díky kterým je možné...
Akai APC64
![](./images/recenze/akai-apc64.gif)
Firma Akai je japonský výrobce hudebních nástrojů a produkčních zařízení, který je známý především pro své MIDI klávesnice a samplery. Už v roce 1994 Akai představil APC40, první kontrolér v řady APC (Akai Professional Controller). Ten byl primárně navržen pro snadné ovládání Programu Ableton Live a rychle se stal hitem mezi hudebními producenty.
S postupem doby firma začala vyrábět různé velikosti a kombinace ovládacích prvků. Základem je vždy matice padů s RGB podsvícením a k nim jsou...
Zoom H1essential
![](./images/recenze/zoom-h1essential.gif)
Dnes si představíme miniaturní handy rekordér Zoom H1essential. H1 je nejmenším, nejlehčím a také nejlevnějším rekordérem z řady Essential. Ta se vyznačuje skvělou kvalitou záznamu v rozlišení 32 bitů, s plovoucí desetinnou čárkou a maximální samplovací frekvencí 96 kHz. Tuto technologii aplikoval Zoom již do některých rekordérů řady F a do všech rekordérů řady MicTrak. Hlavní výhodou je to, že odpadá nutnost nastavování vybuzení preampu a s tím spojené hledání správné úrovně gainu....
Shure SM7dB
![](./images/recenze/shure-sm7db.gif)
Na dnešní test jsem si vybral novinku z produkce firmy Shure, která navazuje na legendární mikrofon Shure SM7B. Oba mikrofony jsou dynamiky s velkou membránou a jsou určeny do rozhlasových a podcastových studií. Jejich hlavní doménou je zachycení lidského hlasu a je tak trochu jedno, zda jde o mluvené slovo či zpěv. Nepatrná změna v typovém označení Shure SM7dB, přináší, kromě přidané hlásky d, interní, aktivní předzesilovač. A že půjde o změnu více než zásadní je myslím zřejmé.
Warm Audio WA-2MPX
![](./images/recenze/warm-audio-wa-2mpx.gif)
Dnes nás čeká výživná (jak vizuálně, tak i zvukově) podívaná. Budeme mít tu čest seznámit se s plně elektronkovým dvoukanálovým předzesilovačem a do něho integrovaným obvodem vytvářejícím saturaci skutečného magnetofonového pásu.
Tvůrcem tohoto skvělého preampu je texaská firma Warm Audio, jejíž reinkarnované audiolegendy jsou mezi zvukovými mistry čím dál více oblíbeny. Už jsem si zvykl, že když něco dělá Warm Audio, tak vždy z prvotřídních součástek, v perfektním provedení a se skvělým...
RODE RodeCaster Duo
![](./images/recenze/rode-rodecaster-duo.gif)
Když v roce 2019 firma Rode představila první profesionální konzoly RodeCaster Pro pro podcastery, byla to naprostá senzace. Nápad udělat tak propracované zařízení pro, v té době, tak specifickou skupinu lidí jakými byly podcasteři, byl prostě geniální.
Kdo tvoří audio podcasty profesionálně si nedokáže představit lepší zařízení než RodeCaster Pro. Ten za svůj vývoj prošel několika změnami a aktualizacemi softwaru, na kterém to celé běží. Některé připomínky, které jsem měl v testu byly...
RME Fireface UFX III
![](./images/recenze/rme-fireface-ufx-iii.gif)
Proslulá německá společnost RME přichází na trh s novou verzí svého hi-end zvukového rozhraní pro počítače, modelem Fireface UFX III, který navazuje na svého předchůdce a přidává vylepšení a nové funkce, které si představíme v následující recenzi.
Produkty RME jsou známy po celém světě digitálního audia a není třeba je dlouze představovat. Svou pověstnou německou kvalitou, stabilitou a spolehlivostí patří mezi to nejlepší, co je na trhu dostupné. V průběhu let jsme se setkali s mnoha...
Akai MPC One+
![](./images/recenze/akai-mpc-one.gif)
Hudební stanice Akai MPC One+ je kompaktní a všestranný nástroj pro tvorbu hudby, který nabízí širokou škálu funkcí. Tato hudební stanice je ideální pro hudebníky, kteří chtějí mít plnou kontrolu nad svými zvuky, samply a sekvencemi doplněné o práci s efekty s možností řízení externích nástrojů, aniž by musel sebou vozit počítač. V této recenzi se podíváme hlavně na novinky verze One+ oproti minulé verzi MPC One.
První pohled. Pokud patříte mezi uživatele první generace MPC One, dostane...
Zoom MicTrak M2, M3 a M4
![](./images/recenze/zoom-mictrak-m2-m3-a-m4.gif)
Nedávno jsme si zde představili rekordér Zoom F3, jenž přinesl technologii záznamu ve 32bitové hloubce s plovoucí desetinnou čárkou a s využitím duálního A/D převodníku. Díky němu je možné zaznamenat velmi hlasité a tiché pasáže audia bez toho, aby bylo nutné se zabývat správným nastavením gainu a přitom nedošlo k přebuzení záznamu. Nyní tuto technologii Zoom implementoval do nové generace mobilních rekordérů řady MicTrak, která přináší, oproti F3, vestavěné interní stereo mikrofony....
Zoom UAC-232
![](./images/recenze/zoom-uac-232.gif)
Japonská společnost Zoom je známa svou bohatou historií ve vývoji efektových zařízení, zejména pro kytaristy. Postupně rozšířila nabídku svých produktů o digitální zvukové rekordéry od těch jednodušších (model H1n, v podstatě stereofonní diktafon), až po plně profesionální model F8n Pro, určený pro špičkové výkony v oblasti nahrávání zvuku pro film v terénu (field recording). Spoustu z toho, v čem vývoj pokročil, zúročila společnost Zoom v novém modelu zvukového rozhraní pro počítače – produktu...
Lindell Audio LiN2A
![](./images/recenze/lindell-audio-lin2a.gif)
V roce 1965 spatřil světlo světa legendární elektronkový optokompresor/limiter, který se velice brzo stal nezbytnou součástí vybavení všech předních světových studií. Náběry, zejména pak baskytar, bicích a zpěvu, získaly po průchodu přístrojem specifický měkký zvukový charakter a plastickou dynamiku, projevující se následně v mixu vyšší srozumitelností a barevností. Za tímto legendárním přístrojem stojí konstruktér James F. Lawrence Jr.
Je zvláštní, že některé legendární studiové přístroje...
TC Electronic Clarity M Stereo
![](./images/recenze/tc-electronic-clarity-m-stereo.gif)
Společnost TC Electronic je renomovaným výrobcem digitálních zvukových efektů, signálových procesorů a jiných profesionálních zařízení pro zpracování zvuku. Firma také hrála vedoucí roli ve vývoji mezinárodních norem pro normalizaci hlasitosti. Mezi výsledky jejího výzkumu patří také „radarový“ displej historie hlasitosti. My se na produkt, který toto vše zúročuje a využívá, podíváme v následujícím testu.
Úvodem. V celém odvětví normalizace hlasitosti a vhodných měřících nástrojů existuje...
TASCAM Sonicview 24
![](./images/recenze/tascam-sonicview-24.gif)
TASCAM Sonicview 24 je digitální mixážní pult, který najde své uplatnění při live produkcích, ve studiu nebo při záznamu koncertů. Hravě zvládne zpracovat 40 mono vstupů, 2 stereo vstupy a 4 efektové stereo návraty. Tím také prozrazuji, že má na palubě čtyři efektové procesory a dále disponuje 22 přepínatelnými AUX/Group sběrnicemi. Samozřejmě nechybí hlavní, master, stereo sběrnice. Procesor, který se stará o vlastní mix, běží na 54 bit s plovoucí desetinnou čárkou na samplovací frekvenci 96...
Beyerdynamic M 90 Pro X
![](./images/recenze/beyerdynamic-m-90-pro-x.gif)
Beyerdynamic je německá firma, která vznikla v roce 1942 v Berlíně. Původně se zabývala výrobou reproduktorů a později se k těmto přidala i sluchátka. Dnes jsou jejich sluchátka jak pro hudebníky (DT 770), tak i pro zvukové mistry (DT 990) považována za světový standard. Mají výborný zvuk, výtečně se osvědčují jak v terénu (uzavřená), tak i v posprodukci (otevřená) a nestojí majlant. Jsou v podstatě nezničitelná, protože každý jejich komponent můžete dokoupit a vyměnit. Firma kromě výtečných...
ESI Neva Uno / Duo
![](./images/recenze/esi-neva-uno-duo.gif)
V dnešní době musí mít každý výrobce audio převodníků ve svém výrobním programu malé zařízení, ideálně mobilní, které nebude náročné na ovládání a bude vyhovovat domácím muzikantům, tvůrcům podcastům, nebo video blogerům. Zkrátka zařízení, které se jen připojí k počítači, připojí se mikrofon a nebude řešit zbytečnosti.
Německá firma ESI Audiotechnik již má v nabídce malé převodníky jako je u22 XT, nebo řadu Maya, ale ty jsou určeny především hudebníkům s alespoň trochu znalostí audio...
Zoom R12
![](./images/recenze/zoom-r12.gif)
Rekordéry od firmy Zoom se na stránkách Audiozone.cz objevují poměrně často a pravidelně. Z toho je vidět, že vývojáři od Zoomu nespí na vavřínech a usilovně pracují na rozšíření produktového portfolia, které by pokrylo potřeby všech potenciálních zákazníků. Nejinak je tomu u dnešního produktu, který bych vám rád představil.
O co jde?
Tak hned úvodem si můžeme říci, že Zoom R12 umožňuje simultánní nahrávání dvou kanálů až do osmi stop. Dále je možné takto vytvořenou nahrávku editovat...
Warm Audio WA-CX12
![](./images/recenze/warm-audio-wa-cx12.gif)
Že texaská firma Warm Audio vyrábí vynikající reinkarnace legendárních studiových přístrojů a mikrofonů z kvalitních komponentů za velice příznivé ceny, ví už dnes téměř každé nahrávací studio. Proto konstruktéři z Warm Audio nemohli odolat takové výzvě, jakou je naprostá mikrofonní klasika AKG C12, vyráběná v Rakousku v letech 1953-1963. Přirozeně vyvážený zvuk tohoto původního mikrofonu oslnil snad všechny zvukové producenty a zvukaře celého světa. Pojďme se tedy v dnešní recenzi podívat, jak...
RME Digiface AES
![](./images/recenze/rme-digiface-aes.gif)
Německou společnost RME není třeba dlouze představovat. Její produkty jsou považovány za etalon kvality zpracování, stability a především zvukových vlastností, které jsou doslova referenční. V široké nabídce produktů se nyní podíváme na letošní novinku, model Digiface AES.
Popis. Úhledná celokovová krabička poloviční rackové šířky a výšky 1U nese na čelním panelu dvojici combo konektorů Neutrick pro připojení mikrofonu pomocí XLR či linkového zdroje signálu na TRS jacku. Nechybí samozřejmě...