Za co utratit penize? Stereofonni par mikrofonu?
Ale jo. U těch lepších preampů se nastavují racovní body (u těch levnějších bych si nedělal iluze o tom, že tam vůbec lze něco nastavit), aby měly všechny preampy stejné parametry. Úplně stejně se to ale dělá i u těch jednokanálů.Kermitak píše:Ctirad: ja ti nevim, myslim ze jsem cet ze treba Millenia ty kanaly opravdu ladi aby byly stejne (snad trimovanim tranzistoru ci co...)
Pokud můžu radit, tak oktavy jednoznačně ano a pokud máš na BG1, tak nepřemejšlej a jdi do něj.fova píše:Takze jsem si z toho vseho udelal zaver, ze asi koupim matched pair Oktava MK 012 + nejaky preamp. A ted si musim (i s ohledem na finance) rozmyslet, jestli dalsi SP VTB1 nebo radsi tolik vychvalovany DAV BG1.
Pokud tolik peněz dát nechceš, tak se podívej na M-audio DMP3, což je stereo preamp s vynikajícími parametry vzhledem k ceně a díky tomu, že je dost neutrální, se dobře hodí právě na stereo snímání akustických nástrojů. VTB1 si nech, bude se ti hodit zase na jiný věci (vokály, jako DI pro basu, na elektroakusitky apod.).
Saso, ty pouzivas lampovy okruh na preampu na akusticke nastroje? Vzdyt to bude prece koloruje zvuk. Chapu to u vokalu, ale nastroje?
Tobe prijde, ze lampa zlepsi zvuk Oktav?
Mozne to je. Nahraval jsem doma vokal pres VTB 1, kde jsem mel nastaveny lampovy efekt na 50% a pres Oktavu MK 319 a prislo mi, ze vysledny zvuk je hodne zajimavy. Ale u nastroju si nejsem jisty.
Jestli se nepletu, tak BG1 lampovy okruh nema.
Tobe prijde, ze lampa zlepsi zvuk Oktav?
Mozne to je. Nahraval jsem doma vokal pres VTB 1, kde jsem mel nastaveny lampovy efekt na 50% a pres Oktavu MK 319 a prislo mi, ze vysledny zvuk je hodne zajimavy. Ale u nastroju si nejsem jisty.
Jestli se nepletu, tak BG1 lampovy okruh nema.
fova: Používám lampu na všechno, protože ve finále míchám přes lampový pult, takže k průchodu skrz 12AX7 dojde úplně pokaždé. Lampa sice koloruje, ale to není nutně špatně. Navíc u GoldMike se to zabarvení (resp. stupeň slyšitelného zkreslení) dá velmi dobře regulovat gainem. Ideální stav pro maximální univerzálnost je podle mne kvalitní solid state a kvalitní lampa, aby byla možnost výběru, nicméně já osobně po "čistém" zvuku nijak neprahnu a to, co dělají lampy u mne ve studiu, mi víceméně vyhovuje (proto jsem ho ostatně takhle i stavěl). Nahrávám tedy přes lampy bicí, kytaru, basu, dechy, syntezátory a samozřejmě i vokály.
Saša
Saša
fova: Asi takhle, když máš dobrej preamp, co má to správný zkreslení a navíc přesně víš, kolik si toho zkreslení můžeš do nahrávky dovolit, tak můžeš točit přes lampy klidně úplně všechno. Ostatně dřív se to ani jinak nedělalo a ty nahrávky znějí dodnes skvěle.
Ale pokud máš levnej preamp, co kreslí tak nějak všelijak a nemáš tolik zkušeností, abys přesně věděl, kolik si toho zkreslení můžeš dovolit, aby se s tím dalo dál pracovat, tak je lepší sáhnout po něčem neutrálním.
Jinými slovy, lampou v preampu se dá hodně získat, ale taky hodně zkazit.
Ale pokud máš levnej preamp, co kreslí tak nějak všelijak a nemáš tolik zkušeností, abys přesně věděl, kolik si toho zkreslení můžeš dovolit, aby se s tím dalo dál pracovat, tak je lepší sáhnout po něčem neutrálním.
Jinými slovy, lampou v preampu se dá hodně získat, ale taky hodně zkazit.
Kdyz uz ten thread tak pekne frci, tak bych chtel jeste jednou otevrit tuhle zalezitost, na kterou jsem nedostal odpoved. Hrajou ty ruzne hlavicky u te spanelky pri nahravani doma tak velkou roli? Predpokladam, ze napr. omniderectinal hlavicku bych vvyuzil napr. pri snimani akustiky kostela, ale doma? Je to zase dost penez navic.fova píše:Jeste jeden dotaz. Ma smysl, abych na tu spanelku bral ty Oktavy s vymennymi hlavickami (ruzne charakteristiky)?
http://www.thomann.de/gb/oktava_mk_012_matched_pair.htm
nebo budou stacit tyhle pouze s kardioidou:
http://www.thomann.de/gb/oktava_mk_0120 ... d_pair.htm
Zase ta prvni sada bude asi univerzalnejsi i pro jina pouziti, co?
Jo a vsem moc dekuji za odpovedi. Fakt jste mi pomohli si v tom udelat vice jasno.
A myslis, ze u dnesni muziky to lze aplikovat obecne a nejen u tveho oblibeneho dubu? Aby ty nahravky pak neznely oldschoolove, protoze se to tak delalo driv.syncro píše:fova: Používám lampu na všechno, protože ve finále míchám přes lampový pult, takže k průchodu skrz 12AX7 dojde úplně pokaždé. Lampa sice koloruje, ale to není nutně špatně. Navíc u GoldMike se to zabarvení (resp. stupeň slyšitelného zkreslení) dá velmi dobře regulovat gainem. Ideální stav pro maximální univerzálnost je podle mne kvalitní solid state a kvalitní lampa, aby byla možnost výběru, nicméně já osobně po "čistém" zvuku nijak neprahnu a to, co dělají lampy u mne ve studiu, mi víceméně vyhovuje (proto jsem ho ostatně takhle i stavěl). Nahrávám tedy přes lampy bicí, kytaru, basu, dechy, syntezátory a samozřejmě i vokály.
Saša
Asi to budu muset zkusit a uvidim, jaky bude vysledek.
O tom nejakou literaturu mam a neco jsem precetl.
V me literature se ale spis doporucovalo snimat akustic. kytaru jednim mikrofonem, takze jsem uvital prispevky ostatnich o pouziti sterea.
U toho sterea vim, ze u XY se maji pouzivat dva osmickove mikrofony, u MS jeden kulak nebo ledvina a jeden osmickovy a u AB dva kulaky. Vzdalenosti uz se musi odladit prakticky, tam doporuceni moc neplati. Z toho vyplyva, ze bych mel asi jit do tech Oktav z vymennymi hlavickami.
To je ale nastudovana teorie. Doposud jsem to nepotreboval, protoze jsem delal mono nahravky s kardioidnimi mikrofony.
Ted jsem zacal uvazovat o stereu a ruznych charakteristikach, takze se k te literature urcite vratim.
No a co se tyce preampu, tak nevidim duvod, proc tu ted neresit co koupit.
V me literature se ale spis doporucovalo snimat akustic. kytaru jednim mikrofonem, takze jsem uvital prispevky ostatnich o pouziti sterea.
U toho sterea vim, ze u XY se maji pouzivat dva osmickove mikrofony, u MS jeden kulak nebo ledvina a jeden osmickovy a u AB dva kulaky. Vzdalenosti uz se musi odladit prakticky, tam doporuceni moc neplati. Z toho vyplyva, ze bych mel asi jit do tech Oktav z vymennymi hlavickami.
To je ale nastudovana teorie. Doposud jsem to nepotreboval, protoze jsem delal mono nahravky s kardioidnimi mikrofony.
Ted jsem zacal uvazovat o stereu a ruznych charakteristikach, takze se k te literature urcite vratim.
No a co se tyce preampu, tak nevidim duvod, proc tu ted neresit co koupit.
... mmno spis typicky dve kardioidy. Ackoliv Blumleinova dvojicka je taky jedna z XY technik.fova píše: U toho sterea vim, ze u XY se maji pouzivat dva osmickove mikrofony,
... to nemusej bejt jenom kulaky ... klidne i dve kardioidy, siroky ledviny nebo osmicky.a u AB dva kulaky. Vzdalenosti uz se musi odladit prakticky, tam doporuceni moc neplati.
... jo ? AhaZ toho vyplyva, ze bych mel asi jit do tech Oktav z vymennymi hlavickami.

Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
fova: "A myslis, ze u dnesni muziky to lze aplikovat obecne a nejen u tveho oblibeneho dubu? Aby ty nahravky pak neznely oldschoolove, protoze se to tak delalo driv."
Na to se asi nedá "objektivně" odpovědět, protože je to otázka vkusu. Oldskoolově to ale znít vůbec nemusí, spousta moderní muziky se nahrává / míchá s lampami...
Saša
Na to se asi nedá "objektivně" odpovědět, protože je to otázka vkusu. Oldskoolově to ale znít vůbec nemusí, spousta moderní muziky se nahrává / míchá s lampami...
Saša
[quote="safa"
... jo ? Aha
[/quote]
OK, tak ne konkretne Oktavy, ale nejake tuzky s vice charakteristikami. Mas tip na neco lepsiho nez Oktavy?
Treba tohle?
http://shop.audiopro.cz/katalog/mikrofo ... /sE1a_.htm
... jo ? Aha

OK, tak ne konkretne Oktavy, ale nejake tuzky s vice charakteristikami. Mas tip na neco lepsiho nez Oktavy?
Treba tohle?
http://shop.audiopro.cz/katalog/mikrofo ... /sE1a_.htm