Posledních několik let jsem se snažil přijít na způsob, jakým bych mohl v domácím prostředí efektivně nahrávat elektrické kytary a jelikož nemohu točit nahlas a veškeré mé snahy se simulacema všeho druhu skončili neuspokojivě, rozhodl jsem se vyzkoušet Kemper. Jako jediný i v porovnání s AXE FXII mi zněl přesvědčivě z většiny ukázek, zvláště pak tam, kde se srovnával reálný aparát a k tomu tvořil identický profil.
V první řadě musí člověk dokonale pochopit topologii zařízení a dát tomu čas. Já už dopředu věděl, že se na Kemper nehraje tak dobře, jako s reálným lampovým aparátem, to je vlastně jediné velké mínus (ve skutečnosti je to opravdu pocitový rozdíl, který nejde popsat), další "tečku" pak dostanou už jen ti, kteří v životě neslyšeli svůj aparát nabraný mikrofony v režii ze studiových monitorů nebo alepsoň sluchátek... Většina z nás, co zvučí víme, že reálnej zvuk a pozice z jaký kombo běžně posloucháme a hodnotíme je rozdílná od spotu, kam pak umístíme mikrofony. Kemper tedy není určen pro zcela nezkušené muzikanty, kteří nemají ponětí o způsobech náběru kytarového aparátu a parametrech výsledného zvuku. Velká většina z nich pak píše na fórech nesmysly. Chtěl bych se vyhnout psaní recenze nebo nějak sáhodlouze popisovat tento výrobek, KPA mám velmi krátkou dobu, ale již nyní vím, že pokud si dá člověk tu práci a vyhledá především komerční profesionální profily a samostané IR impulzy kabinetů (nabírané třeba třemi mikrofony, ve fázi, prostě profi), dostane se v rámci mixu skladby na úroveň, kdy díky Kemprovi nahradí reálný aparát bez obavy a kompromisů o výsledný zvuk.
